کیف

راهنمای خرید کیف دانشجویی –  9 فاکتور مهم در انتخاب کیف مخصوص دانشگاه

آیا تا به ‌حال به این فکر کرده‌اید که راهنمای خرید کیف دانشجویی تا چه اندازه در انتخاب یک کیف دانشجویی مهم است؟ کیف‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی هستند که همه افراد مخصوصاً دانشجوها به صورت روزانه و طولانی‌مدت از آن استفاده می‌کنند.

پیدا کردن یک کیف به ‌عنوان بهترین کیف دانشجویی، باعث می‌شود تا در استفاده طولانی مدت از آن، در ستون فقرات و کتف خود احساس درد نکنید.

اگر شما نیز می‌خواهید کیف دانشجویی مناسبی بخرید، خواندن این مقاله برای شما ضروری است؛ پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی نکات لازم در رابطه با راهنمای جامع خرید کیف دانشجویی بپردازیم.

راهنمای خرید کیف دانشجویی مناسب

شما در راهنمای خرید کیف دانشجویی باید ویژگی‌های یک کیف دانشجویی مناسب را بشناسید، یعنی باید هم جنبه زیبایی آن، هم جنبه کاربرد و جنس آن را در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی چند معیار مهم در خصوص یک کیف دانشجویی استاندارد می‌پردازیم.

مقاوم بودن

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کیف دانشجویی، میزان مقاوم بودن آن است. کیف‌های دانشجویی به دلیل اینکه وسایل زیادی در آن جا می‌گیرد، سنگین می‌شوند؛ به همین دلیل باید از استحکام و مقامت کافی برخوردار باشند تا دچار پارگی نشوند.

ظاهر متناسب با دانشگاه

در هنگام خرید کیف دانشجویی باید به ظاهر آن دقت کنید؛ زیرا این مورد، معیار مهمی در راهنمای خرید کیف دانشجویی است. کیف دانشجویی برای خانم‌ها و همچنین آقایان، بخشی از مد و پوشش آن‌ها به حساب می‌آید؛ بنابراین شما باید دارای ظاهری مناسب برای محیط دانشگاه داشته و با فضای تحصیل همخوانی داشته باشید.

سایز کیف دانشجویی

اندازه کیف دانشجویی، یکی دیگر از موارد مهمی است که باید حتماً هنگام خرید به آن توجه کنید؛ زیرا اکثر افرادی که کیف دانشجویی را انتخاب می‌کنند، به فضای موجود در آن نیاز دارند و باید کیف مناسب با سایز وسایل خود، از جمله: کتاب و جزوه را انتخاب کنند.

داشتن ضربه‌گیر

اکثر دانشجوها برای انجام دادن پروژه‌های خود، باید لپ‌تاپ به همراه خود داشته باشند. بر اساس راهنمای خرید کیف دانشجویی باید گفت که هر نوع کیف دانشجویی مناسب حمل لپ‌تاپ نیست.

پس این کیف‌ها باید علاوه بر داشتن سایز مناسب، دارای ضربه‌گیرهای مخصوص لپ‌تاپ هم باشند تا از وارد شدن ضربه به لپ‌تاپ جلوگیری کنند.

تعداد جیب برای قرار دادن وسایل دانشجو

باید توجه داشت که علاوه بر اندازه کیف دانشجویی، معیارهای دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را نیز مدنظر داشته باشید. یکی از این معیارها، داشتن تعداد خانه‌های زیاد است. این زیپ‌ها و محفظه‌ها کمک می‌کنند تا ابزار مورد نیاز دانشجو و همچنین جزوه و کتاب‌های داخل آن، به شکل مرتب نظم‌دهی شوند.

جنس کیف

در راهنمای خرید کیف دانشجویی به جنس کیف دانشجویی بسیار پرداخته شده است. کیف‌های مناسب دانشگاه معمولاً از جنس‌های مختلفی همچون: کتان، پارچه، برزنت، چرم و… ساخته می‌شوند.

آستر داخل کیف

در هنگام خرید یک کیف دانشجویی، باید همچنین به آستر آن نیز دقت کنید. یک کیف مناسب باید حتماً دارای آستر محکم و باکیفیتی باشد تا باعث افزایش طول عمر آن شود.

بند مناسب

بند کیف‌های دانشجویی باید دارای استحکام زیادی باشند. توجه داشته باشید که بند این کیف‌ها باید از قسمت اتصال به کیف، کاملاً چرخ شده و محکم باشند و صرفاً از چسب برای متصل کردن آن استفاده نشده باشد.

همچنین بند کیف دانشجویی استاندارد دارای عرض پهن و مناسبی است تا فشار وارد شده به شانه‌ها را بر روی کل شانه پخش کند.

شما باید در راهنمای خرید کیف دانشجویی به این مورد بسیار توجه کنید؛ زیرا چشم‌پوشی از این مورد می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جدی برای سلامتی و ستون فقرات و شانه‌های شما شود.

استفاده از زیپ و سر زیپ‌ها

شما باید قبل از خرید یک کیف دانشجویی، حتماً از سالم بودن زیپ‌های آن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که باز و بسته کردن زیپ‌های آن راحت و روان است. شما امکان انجام این بررسی را در خرید اینترنتی کیف دانشجویی ندارید.

به همین دلیل باید تا حد امکان، در مورد راهنمای خرید کیف دانشجویی اطلاع کسب کنید تا دچار ضرر نشوید.

انواع کیف دانشجویی

کیف‌های دانشجویی، اغلب با ویژگی جادار بودن خود مشهور هستند. این کیف‌ها به دلیل استفاده و کاربرد آن در دانشگاه، باید تا حد مناسب و استانداردی، بزرگ و جادار باشند.

کیف‌های دانشجویی اگر بیشتر از حد معمولی بزرگ باشند، ممکن است در حمل آن دچار مشکل شوید؛ به همین دلیل باید حتماً نوع مناسب با کاربرد و آناتومی بدنتان انتخاب کنید.

تولیدکنندگان کیف‌های دانشجویی، سعی بر این دارند که محصولاتی تولید و عرضه کنند که کیف‌های دانشجویی مناسب، برای همه سلیقه‌ها و کاربردها موجود باشند. به طور کلی کیف‌های دانشجویی در دو نوع و مدل کلی کوله‌ای، دوشی و دستی تولید می‌شوند.

کیف‌های دانشجویی دوشی و دستی

در رابطه با راهنمای خرید کیف دانشجویی باید گفت که کیف‌ دوشی، کیفی است که بیشتر در استایل‌های رسمی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با این حال در مدل‌های جدید، انواعی از کیف‌های دوشی اسپورت در بازار تولید شده است تا افراد اسپورت پسند نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

انواع کیف دانشجویی دوشی و دستی، تنها برای دانشجویان نیست؛ بلکه مناسب معلمان و حتی زنان بارداری است که مجبور هستند وسیله‌های زیادی را حمل کنند. یک کیف دانشجویی اداری نیز می‌تواند از نوع کیف‌های دوشی باشد.

مزیت این کیف‌ها، آن است که علاوه بر استفاده به عنوان کیف دوشی، می‌توان آن را به‌صورت دستی نیز تنظیم کرد؛ یعنی شما با خرید این کیف، می‌توانید دو مدل کیف دانشجویی داشته باشید. همه این جزئیات در راهنمای خرید کیف دانشجویی نقش مهمی خواهد داشت.

از معایب کیف دوشی دخترانه و پسرانه، می‌توان به این نکته اشاره کرد که  حمل آن سخت است و ممکن است باعث افتادگی شانه و آسیب به ستون فقرات آن‌ها شود.

کیف‌های کوله‌ای

کیف‌های کوله‌ای دانشجویی، نوع دوم و البته استانداردتر کیف‌های دانشجویی هستند. این کیف‌ها با ویژگی‌هایی که دارند، برای حمل وسایل سنگین بسیار مناسب‌تر هستند.

به ‌عنوان ‌مثال انواع کوله‌ پشتی دخترانه و پسرانه، برای دانش آموزان مناسب‌ترین انتخاب است؛ زیرا علاوه بر اینکه حمل آن راحت‌تر است، باعث فشار آمدن به ستون فقرات آنها نخواهد شد.

کیف کمری دخترانه

اگر روزی هنگام رفتن به دانشگاه کتاب، جزوه، لپ‌تاپ یا وسایل سنگین و بزرگ به همراه نداشته باشید، با توجه به راهنمای خرید کیف دانشجویی، بهتر است از یک کیف کمری استفاده کنید تا هم شانه‌هایتان استراحت کنند، و هم از امنیت وسایل خود و جلوگیری از دزدی نیز مطمئن شوید.

این کیف‌ها هم برای استفاده آقایان و هم خانم‌ها طراحی شده‌اند. شما می‌توانید در کنار مطالعه راهنمای انتخاب کیف مناسب دانشگاه، نکات مربوط به خرید کیف‌های کمری را نیز بررسی کنید.

شانی ‌لند؛ ارائه‌دهنده خوش‌قیمت‌ترین کیف‌ها

فروشگاه اینترنتی شانی ‌لند دارای تیمی بسیار قوی در زمینه پشتیبانی و ارسال محصولات خود به تمامی نقاط کشور است. شما می‌توانید پس از مطالعه راهنمای خرید کیف دانشجویی، یک کیف بی‌نظیر متناسب با کاربرد و سلیقه‌تان و با قیمت مناسب را خریداری کنید.

شانی ‌لند با توسعه صنعت و شغل خود توانسته تا علاوه بر محصولات مناسب برای کودکان، انواع دیگری از محصولات مناسب برای بانوان همچون کیف پول دخترانه، کیف پاسپورتی دخترانه و کیف مجلسی دخترانه را تولید کند.

همچنین با خرید کیف گردنی زنانه از این فروشگاه می‌توانید علاوه بر زیبایی، از دوام و ماندگاری آن نیز برخوردار شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای خرید کیف دانشجویی و انواع دیگر کیف می‌توانید با واحدهای پشتیبانی، با شماره ۰۹۰۴۴۳۲۱۰۴۶ تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

کیف‌های دانشجویی یک وسیله مهم مورد استفاده برای آقایان و خانم‌ها هستند. این کیف‌ها عموماً دارای مشخصاتی همچون جاداری، استحکام، دارای خانه‌های زیاد، ضدضربه و… هستند.

ما در این مقاله به شما آموختیم که یک کیف استاندارد و مناسب دانشجویی چه ویژگی‌هایی دارد تا شما بتوانید هنگام خرید، با اطلاعات دقیق و دید بازتری بر اساس راهنمای خرید کیف دانشجویی به کیف‌ها نگاه بیندازید و انتخابی درست‌تر داشته باشید.

سؤالات متداول

۱. قیمت کیف دانشجویی چقدر است؟

قیمت این نوع کیف‌ها با توجه به عوامل مختلفی همچون: جنس، برند و اندازه متفاوت خواهند بود.

۲. از کجا بفهمیم بند یک کیف استاندارد است؟

شما باید به اولین چیزی که نگاه می‌کنید، پهنی آن باشد. اگر بندهای آن به اندازه کافی پهن و نرم بود، می‌توانید بگویید که آن بند استاندارد است.

۳. آیا فروشگاه شانی‌لند برای کودکان نیز محصولات مناسبی دارد؟

فروشگاه شانی‌لند برای تمامی رنج‌های سنی، محصولات با قیمت مناسب عرضه می‌کند.

سایر مقالات:
5 راهکار تضمینی برای سفید کردن کفش سفید در منزل
راهنمای خرید کتونی به همراه 8 نکته طلایی که باید بدانید!
خرید پوتین زنانه شیک – معرفی 9 مدل پوتین زنانه با قیمت مناسب   

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا