کفش

بررسی 5 روش تمیز کردن کفش – روش های جالب تمیز نگهداشتن کفش ها

راهنمای جامع تمیز کردن کفش

تمیز کردن کفش یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر شیک‌پوشی افراد است و تمیزی کفش‌ها نقش بسزایی در زیبایی و نظم استایل آقایان و خانم‌ها دارد. با توجه به اینکه کفش‌ها از کیفیت و دوخت مختلفی برخوردار هستند، برای تمیز کردن انواع کفش نیازمند استفاده از روش‌های مختلفی هستید که در این مطلب به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

راهنمای جامع تمیز کردن کفش

 

روش‌های تمیز کردن انواع کفش

شاید تابه‌حال برای شما نیز پیش آمده باشد که به علت ظاهر نامناسب و کثیف کفش‌هایتان به دنبال خرید یک کفش جدید بوده باشید؛ در صورتی که می‌توانید با تمیزکردن کفش به شکل مؤثر و اصولی، ظاهری نو به کفش خود بخشیده و دوباره از آن استفاده کنید.

البته لازم است به این موضوع توجه کنید که کفش‌ها با استفاده از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به همین منظور نحوه شستشو و تمیز کردن کفش متناسب با جنس آن متغیر است. در صورتی که از روش مناسب شستشوی یک کفش آگاه نباشید به‌راحتی به آن آسیب زده و مجبور به خرید کفش نو می‌شوید.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کفش اسپرت زنانه

کتونی اسپرت های کپی

کتونی بافت طرح دار

نحوه تمیز کردن کفش اسپرت رنگی

بهترین روش تمیز کردن کفش اسپرت رنگی، شستشوی کفش توسط ماشین لباسشویی است. پیش از قرار دادن کفش اسپرت داخل ماشین لباسشویی ابتدا کفی کفش را دربیاورید و به طور جدا آن را بشویید؛ سپس لکه‌های چربی روی سطح کفش را با مایع لکه بر پاک‌ کنید و درنهایت کفش را داخل لباسشویی بیندازید.

اگر کفش شما از یک لایه رویه توری برخوردار است، بهتر است آن را داخل یک کیسه پارچه‌ای قرار داده و سپس در ماشین بگذارید. همچنین حتماً برای شستشو با لباسشویی از آب سرد استفاده کنید تا رنگ کفش‌هایتان تغییر نکرده و ثابت بماند.

 البته لازم است بدانید استفاده مکرر از ماشین لباسشویی برای تمیزکردن کفش از عمر مفید کفش‌ها می‌کاهد. دیگر روش تمیز نگه داشتن کفش اسپرت رنگی، استفاده از برس و مسواک است. در این روش می‌توانید با استفاده از یک برس نرم یا مسواک‌های قدیمی گردوغبار سطحی کفش را به آرامی پاک‌کنید.

در قدم بعدی لازم است مخلوطی از آب ولرم و مواد شوینده نظیر مایع ظرف‌شویی آماده کرده و با کمک یک پارچه نخی به شستشوی کفش خود بپردازید. در پایان برای پاک کردن مواد شوینده از روی کفش می‌توانید از یک دستمال تمیز و خشک استفاده کنید.

بهتر است بعد از تمیز کردن کفش اسپرت سیاه یا رنگی آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و اصلاً از سشوار یا بخاری برای خشک کردن کفش استفاده نکنید. می‌توانید به‌منظور پیشگیری از قارچ و بیماری‌های پوستی هرچند وقت یک‌بار داخل کفش اسپرت خود را با مایع ضدعفونی‌کننده مخصوص کفش شستشو دهید.

نحوه تمیز کردن کفش اسپرت رنگی

 

 

نحوه تمیز کردن کفش سفید

با توجه به پرکاربرد بودن کفش سفید برای خانم‌ها و آقایان، تمیز کردن این نوع کفش‌های روشن به یکی از دغدغه‌های مهم افراد تبدیل شده است. متأسفانه تمیز کردن کفش سفید به‌وسیله ماشین لباسشویی و خشک‌کن امکان‌پذیر نیست و سبب آسیب به ساختار کفش می‌شود.

تمیز کردن کفش با دست بهترین روش شستشوی کفش است و سبب محافظت از متریال به کار رفته در کفش و ساختار آن می‌شود. مهم‌ترین وسایل تمیز کردن کفش سفید عبارت‌اند از:

  • مسواک
  • جوش شیرین (۳ قاشق غذاخوری)
  • سرکه سفید (۱ قاشق غذاخوری)
  • دستمال کاغذی یا پارچه نرم
  • اسفنج
  • قلم سفیدکننده در صورت نیاز

در اولین قدم بندهای کفش را باز کرده و سپس با استفاده از یک مسواک خشک کثیفی‌های سطحی کفش را کاملاً پاک ‌کنید. در قدم بعدی لازم است مخلوطی از جوش شیرین و سرکه سفید بسازید. این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کنید و زمانی که حالت خمیری پیدا کرد با مسواک آن را روی کفش بمالید.

بعد از اینکه مخلوط روی کفش سفت شد به آرامی آن را بشویید. برای لکه‌های سختی همچون لکه خون یا علف می‌توانید از یک قلم سفید کننده استفاده کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه کفش را با آب داغ و مواد شوینده بشویید.

برای تمیز کردن زیره کفش سفید نیز لازم است با استفاده از یک اسفنج تمیز و مرطوب، دور تا دور کفش را بمالید و سپس با استفاده از یک پارچه نرم که با آب خیس شده است کفش را تمیز کنید.

برای خشک کردن کفش سفید به هیچ عنوان آن را زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید؛ زیرا سبب زرد شدن کفش سفید می‌شود.

نحوه تمیز کردن کفش سفید

 

 

نحوه تمیز کردن کفش چرم روشن

خوشبختانه می‌توان گفت تمیزکردن کفش چرم به نسبت سایر کفش‌ها راحت‌تر است و در زمان کمتری انجام می‌شود. علت این موضوع این است که کفش‌های چرم آب و لکه‌های آلودگی را کمتر جذب می‌کنند. البته نباید اجازه داد این آلودگی‌ها برای مدت طولانی روی کفش ماندگار شوند؛ زیرا امکان دارد جذب شوند.

نحوه تمیز کردن کفش چرم روشن به این صورت است که بعد از جدا کردن بندهای کفش، چند قطره مایع ظرف‌شویی را با آب گرم مخلوط کرده و با استفاده از مسواک آغشته به آن، به آرامی تمام سطوح کفش را پاک‌ کنید.

برای تمیز کردن کف کفش چرم نیز می‌توانید با استفاده از اسفنج خیس هرگونه آلودگی این قسمت را پاک‌ کنید و سپس با پارچه یا دستمال کاغذی خشک نمایید.

نحوه تمیز کردن کفش چرم تیره

کفش‌های چرمی تیره از آن دسته کفش‌هایی هستند که در صورت کثیفی بسیار زشت و کهنه به نظر می‌آیند و زیبایی استایل شما را مختل می‌کنند. برای تمیز کردن کفش‌های چرم بهتر است در ابتدا محلولی از آب سرد و سرکه سفید آماده کنید و با استفاده از یک پارچه تمیز، سطح کفش را پاک‌کنید.

در قدم بعدی می‌توانید از واکس مناسب رنگ کفش خود استفاده کنید. اگر واکس در دسترس نبود می‌توانید یک پارچه نرم را به مقداری آب و جوش شیرین آغشته کرده و به آرامی روی کفش بکشید. در پایان کفش را با یک پارچه خشک ‌کنید.

به‌منظور از بین بردن خراش‌های روی سطح کفش چرم مقداری وازلین روی محل موردنظر بریزید و سپس با استفاده از یک دستمال لطیف روی آن بکشید. در قدم بعدی برای براق کردن کفش چرم خود می‌توانید از محلول شیشه پاک‌کن استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کفش چرم تیره

 

 

نحوه تمیز کردن کفش کالج

کفش‌های کالج یکی از راحت‌ترین و شیک‌ترین انواع کفش زنانه هستند که خانم‌ها می‌توانند در هر مراسمی و به هر مناسبتی از آن‌ها استفاده کنند. کفش‌های کالج امروزه در انواع چرم و پارچه‌ای عرضه می‌شوند و نحوه شستشوی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

برای شستشوی کفش کالج پارچه‌ای لازم است ابتدا با یک فرچه یا مسواک نرم گردوغبار و آلودگی‌های روی کفش و پاشنه آن را پاک‌کنید. سپس در ظرفی مقداری آب سرد ریخته و مایع ظرف‌شویی یا لباسشویی را به آن اضافه کنید. مایع شستشو مورد استفاده نباید خیلی قوی باشد؛ زیرا سبب آسیب به کفش کالج می‌شود.

در قدم بعدی مسواک را به مایع به دست آمده آغشته کنید و به آرامی روی کفش بکشید تا درنهایت تمام آلودگی‌های آن پاک شوند. اگر با این روش کفش کالج شما باز هم تمیز نشد، می‌توانید آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

برای تمیزکردن کفش کالج چرمی نیز می‌توانید از واکس، جوش شیرین یا یک پارچه خیس استفاده نمایید. برای خشک کردن انواع کفش کالج تنها لازم است کفش را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

نحوه تمیز کردن کفش کالج

 

 

نکات شستن کفش با ماشین لباسشویی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یکی از رایج‌ترین روش‌های تمیز کردن کفش، قرار دادن کفش‌ها در ماشین لباسشویی است. اما این روش از نکات بسیار مهمی برخوردار است که توجه به آن‌ها سبب می‌شود آسیب کمتری به کفش وارد شود. این نکته‌ها عبارت‌اند از:

  • حتماً گردوخاک و گل و لای کفش را پیش از قرار دادن آن داخل ماشین پاک‌ کنید.
  • ماشین لباسشویی برای شستن هر نوع کفشی مناسب نیست و کفش‌های ورزشی پارچه‌ای یا کتانی بهترین گزینه برای این نوع شستشو هستند.
  • به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی یا سفید کننده‌ها برای شستشوی کفش در ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  • برای تمیز کردن کفش توسط ماشین لباسشویی بهتر است دور کند لباسشویی را انتخاب کنید تا احتمال پارگی و آسیب‌دیدگی کفش کاهش یابد.
  • برای شستن بند کفش‌ها می‌توانید آن‌ها را درون یک کیسه سوراخ گذاشته و سپس داخل ماشین قرار دهید.
  • به‌منظور حفظ شکل کفش‌ها داخل آن‌ها را با روزنامه پر نکنید؛ زیرا پس از خیس شدن به کفش شما می‌چسبد.
  • دمای آب ماشین لباسشویی بهتر است سرد باشد تا به رنگ و الیاف کفش آسیبی وارد نشود.
  • بهتر است کفش‌ها را داخل یک روبالشی خالی یا چند لایه پارچه و حوله بپیچید تا از کفش شما محافظت کنند.
  • حتماً با دقت راهنمای شستشوی کفش را مطالعه کنید تا بدانید کفش شما به چه نوع شوینده‌هایی حساس است.
  • تا زمانی که کفش‌ها کاملاً خشک نشده‌اند آن‌ها را نپوشید.
  • بهترین روش برای خشک کردن کفش‌ها پس از خارج شدن از ماشین لباسشویی این است که آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید و ترجیحاً از خشک‌کن و سشوار استفاده نکنید.

نکات شستن کفش با ماشین لباسشویی

 

 

خرید اینترنتی کیف و کفش زنانه با شانی لند

اگر به دنبال یک سایت امن و مطمئن برای خرید اینترنتی کفش زنانه و کیف زنانه هستید، سایت شانی لند با برخورداری از نازل‌ترین قیمت‌ها و بالاترین تنوع در زمینه انواع کفش زنانه شامل کفش بوت زنانه، صندل زنانه، کفش پاشنه بلند زنانه، دمپایی زنانه، کفش اسپرت زنانه، کفش کالج زنانه و غیره می‌تواند بهترین گزینه باشد.

همان‌طور که می‌دانید کیف یکی از مهم‌ترین ابعاد استایل‌های زنانه است و در همه محیط‌های رسمی و غیر رسمی می‌تواند تکمیل‌کننده زیبایی ظاهر شما باشد. خبر خوب این است که در سایت شانی لند می‌توانید ویترین کاملی از انواع کیف زنانه اعم از کیف دوشی زنانه، کیف کمری زنانه، کیف پاسپورتی زنانه، کوله پشتی زنانه، ست کیف زنانه و غیره را مشاهده کرده و اقدام به خرید نمایید.

چرم یکی از پرطرف‌دارترین متریال‌ها در صنعت کیف و کفش است و کیف و کفش‌های چرمی به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد از ظاهری بسیار لوکس و دوام بالا برخوردار هستند. شما می‌توانید به‌منظور خرید کیف پول چرم، کیف مجلسی چرم و کیف دستی چرم زنانه به سایت شانی لند مراجعه نمایید.

بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند متناسب با پوشش خود از ست کیف و کفش زنانه استفاده کنند و هماهنگی خوبی میان کیف و کفش خود برقرار سازند. توجه به جنس و دوخت این ست‌های زنانه از مهم‌ترین نکات به هنگام خرید آن‌ها است. شما با خرید از سایت شانی لند می‌توانید از بهترین قیمت و کیفیت ست‌های کیف و کفش زنانه بهره‌مند شوید.

خرید اینترنتی کیف و کفش زنانه با شانی لند

 

 

سخن پایانی

تمیزکردن کفش کاری ساده و پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد؛ اما فاکتورهای زیادی همچون جنس کفش، نوع دوخت، نوع مواد پاک‌کننده و غیره در این زمینه تأثیرگذار هستند. در این مقاله سعی کردیم شما را با کلیه اصول تمیز کردن کفش و انواع روش‌های تمیز کردن کفش آشنا کنیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

 

سایر مقالات:

بهترین کفش بهاری زنانه – بررسی 50 مدل کفش بهاری + عکس و مشخصات
نکات استفاده از کفش اسپرت زنانه – 10 نکته برای خرید کفش اسپرت
نکات استفاده از نیم بوت زنانه – 10 مدل نیم بوت و ویژگی های آن ها + عکس

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا