کفش

5 راهکار از بین بردن بوی پا – علت و درمان بوی پا قطعی | رایگان

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد کفش و پا

پیدا کردن روش‌های جهت از بین بردن بوی پا برای همه افراد جامعه، امری واجب و ضروری است. زیرا بوی بد پا مانند بوی بد دهان، باعث خجالت است. برخی از افراد به دلیل ترشح بیش از اندازه غدد تعریق پا‌های خود، بیش از دیگران دچار مشکل بوی پا خواهند شد.

بنابراین بعد استفاده از انواع کفش زنانه مانند کتانی یا کفش پاشنه بلند زنانه، به دنبال رفع بوی پا و کفش خود باشند. طی این مقاله در رابطه با از بین بردن بوی پا و علت بوی بد پا، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار داده‌ایم. ‌امیدواریم این مطالب در رفع بوی پا مؤثر باشند.

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد کفش و پا

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کالج زنانه

انواع کفش اسپرت زنانه

علت بوی بد پا

عرق کردن بیش از اندازه، در ایجاد بوی بد پا مؤثر است. البته در پا‌ها، حدوداً ۲۵۰ هزار غده تعریق وجود داشته و به همین دلیل پا‌های انسان، بیش از سایر نقاط جسم عرق خواهد کرد. البته علت قرار‌گیری این غدد، تنظیم دما بدن و مرطوب نگه‌داشتن پوست پا است.

به عبارتی دیگر عملکرد این غدد در پا‌ها را، باید شبیه به قطعه ترموستات دانست. در نتیجه هنگام پوشیدن کفش و راه رفتن در خیابان یا ورزش کردن، بدن ابتدا گرم شده و در نهایت این غدد تعریقی وارد عمل خواهند شد تا دمای بدن را کنترل یا تنظیم کنند.

در برخی از افراد تعریق ممکن است در هر دو پا یا یکی از آن‌ها رخ بدهد. تعدادی از افراد جامعه، غدد تعریق پا‌ها آن‌ها بیشتر از سایرین ترشح خواهد کرد. البته با توجه به پژوهش‌های انجام شده، هنوز علت دقیق این مسائل به درستی مشخص نشده است.

اما برخی از پژوهشگران بر این باور، معتقد هستند که عوامل ژنتیک در تعریق بیشتر این غدد، تأثیر‌گذار هستند. البته برای ایجاد بوی بد در پا‌ها، باید عوامل دیگری را معرفی کرد. اصلی‌ترین‌ این عوامل، عبارت هستند از:

  • باکتری‌ها
  • تغییرات هورمونی به ویژه در خانم‌های باردار
  • استرس و اضطراب
  • سر پا‌ ایستادن بیش از اندازه
  • برخی از جراحی‌ها به ویژه در قسمت بافت ساختمانی پا
  • عفونت‌های قارچی به خصوص در ورزشکاران

با توجه به دلایل اشاره شده، پا‌ها بو گرفته و با شروع فصل گرم سال، بوی بد پا شدید‌تر خواهد شد. همچنین نا مساعد بودن هوا، بوی بد  را بد‌تر کرده و حتی گاهی باعث ایجاد انواع تاول یا ترک‌های در پا‌ها خواهد شد.

برای خرید کفش بوت زنانه، ست کیف و کفش زنانه و انواع کیف زنانه مانند کوله پشتی کوهنوردی با کیف پاسپورتی چرم به سایت خرید کفش زنانه شانی لند مراجعه کنید.

علت بوی بد پا

 

راهکار‌هایی جهت از بین بردن بوی پا

پا‌های برخی از خانم‌ها به دلیل پزشکی، بیش از اندازه استاندارد تعریق کرده و در نتیجه از کفش یا پا‌های آن‌ها، همیشه بوی آزار دهنده به مشام خواهد رسید. البته به دلیل استفاده طولانی مدت از کفش‌های مانند کفش اسپرت زنانه راحت یا کفش کالج زنانه، بوی بدی ایجاد خواهد شد.

بنابراین این افراد به دنبال راهکار‌های جهت از بین بردن بوی و شناخت بهترین روش از بین بردن بوی پا، هستند. مهم‌ترین روش‌ها برای از بین بردن بوی پا، شامل لیست زیر خواهند بود:

آگاهی پودر‌های جذب رطوبت و استفاده از آن

در صورتی خانم‌ها به دنبال یک درمان خانگی برای بو بد پا هستند، حتماً نام جوش شیرین، پودر بچه و نشاسته ذرت را شنیده‌اند. جوش شیرین برای بوی پا و رفع بوی بد پا در کنار پودر بچه، بسیار مؤثر است. زیرا این پودر‌ها، رطوبت را به خوبی جذب کرده و باعث از بین بردن بوی پا خواهند شد.

آگاهی پودر‌های جذب رطوبت و استفاده از آن

 

رعایت نکات بهداشتی

اگر خانم‌ها به دنبال از بین بردن بوی پا هستند، حتماً به شکل مرتب پا‌های خود را با آب و صابون بشویند. بهترین راه از بین بردن بوی نامطبوع پا، استفاده از پنبه آغشته به سرکه سیب و قرار دادن آن در بین انگشتان پا است. البته در صورت ابتلا به ترک پوستی یا اگزما، از انجام این کار خودداری کنند.

استفاده از سوهان و کشیدن آن روی پوست پا، منجر به رفع بوی بد پا شده و همچنین این کار، منجر به عدم رشد انواع باکتری خواهد شد. کوتاه کردن ناخن‌ها پا، یک درمان خانگی برای بوی بد پا خواهد بود. زیرا این کار از رشد قارچ‌های پوستی، جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از چای

بهترین روش از بین بردن بوی بد پا، استفاده از چای است. ۵ عدد چای کیسه‌ای ساده یا نعنایی را در یک لیتر آب قرار دهند. پس از دم کشیدن و سرد شدن چای، پا‌ها را برای ۲۰ دقیقه در آن قرار دهند. البته استفاده از آن روش برای از بین بردن بوی پا در تمام روز‌های هفته، توصیه شده است.

استفاده از چای

 

تعویض زود به زود کفش

یک راه مؤثر برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در کفش و پا‌ها، عوض کردن زود به زود کفش‌ها است. استفاده از ۳ جفت کفش در طول هفته، اجازه خشک شدن رطوبت ایجاد شده در آن را به کفش خواهد داد. البته استفاده از کفش‌های چرم در کنار صندل زنانه یا دمپایی روفرشی زنانه، از ایجاد بوی بد در پا‌ها جلوگیری خواهد کرد.

از بین بردن بوی پا با نمک

نصف لیوان نمک را با ۴ لیوان آب، خیلی خوب ترکیب کرده و پا‌ها را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن قرار دهند. استفاده از روش در از بین بردن بوی پا و نابودی قارچ‌ها بسیار مؤثر است. همچنین خانم‌ها در صورت استفاده از این روش، اطمینان داشته باشند که از ایجاد بیماری‌های پوستی در پا‌های آن‌ها، جلوگیری خواهد شد.

از بین بردن بوی پا و سرکه سیب

با ترکیب یک لیوان سرکه سیب و ۲ لیوان آب، محلول ضد قارچ به وجود آورند. اکنون پا‌ها را در درون این ترکیب قرار دهند تا این کار منجر به رفع بوی پا شود. البته این یک روش موقتی، جهت از بین بردن بوی پا است.

از بین بردن بوی پا و سرکه سیب

 

کفی کفش

یک روش دیگر جذاب و البته سریع برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در پا‌ها و کفش، تعویض کفی کفش است. البته برای این کار، باید در کفش‌ها از کفی‌ها جدا شدنی استفاده کرد.

تغییر رژیم غذایی و از بین بردن بوی پا

بک روش مطمئن جهت از بین بردن بوی پا برای همیشه یا حداقل کم کردن آن، تغییر رزیم غذایی است. افرادی که در برنامه غذایی آن‌ها، کربوهیدرات تصفیه شده به میزان زیادی است؛ باعث ایجاد قارچ و باکتری‌های در پا خواهد شد.

بنابراین افراد با حذف کربوهیدرات تصفیه شده و قرار دادن چربی‌های مفید و سالم در کنار مصرف استاندارد پروتئین در برنامه غذایی، باعث کم شدن یا از بین بردن بوی پا برای همیشه خواهند شد.

پوشیدن جوراب

یک روش مهم و البته ساده در جلوگیری از ایجاد بوی بد در کفش و پا‌ها، پوشیدن جوراب است. البته هنگام استفاده از جوراب، توصیه به پوشیدن مدل نخی، پشمی و ترکیبی از این دو است.

پوشیدن جوراب

 

مراجعه به پزشکان برای از بین بردن بوی پا

برخی از افراد به طور ناگهانی، متوجه بوی آزار دهنده در پا‌ها یا کفش‌های خود شده و در صورتی که این افراد قبلاً، با چنین مشکلی مواجه نبودند. در ابتدا امر این عزیزان باید به دنبال دلیل این بوی بد در پا‌ها خود باشند. شاید زخم یا بریدگی در پا‌های آن‌ها رخ داده و در نهایت، منجر به ایجاد عفونت شده است.

بنابراین جهت پیدا کردن دلیل اصلی بوی بد پا‌های خود، ابتدا یک آینه بردارند. سپس پا‌ها را با کمک آینه خوب بررسی و ارزیابی کنند. در صورت مشاهد زخمی روی سطح پا‌ها، حتماً به پزشک مراجعه کنند تا دکتر یک روش سریع برای از بین بردن بوی بد پا، ارائه دهد.

افراد پس از خرید اینترنتی کفش زنانه از سایت شانی لند، می‌توانند از بین انواع کیف پول چرم، کیف دستی، کیف مجلسی چرم و کیف دوشی زنانه یکی را انتخاب کنند. البته با خرید کیف کمری زنانه و ست کیف ارزان، می‌توانند آن راه به کادو به اعضا خانواده خود هدیه دهند.

همچنین در صورت وجود قرمزی روی سطح پوست پا، سریعاً به پزشک مراجعه کنند. زیرا این قرمزی، ممکن است نشانه‌ای از وجود عفونت در پا باشد. وجود عفونت یا زخم در افرادی که دارای مشکل دیابت هستند، بسیار خطرناک است.

مراجعه به پزشکان برای از بین بردن بوی پا

 

بیماران دیابتی با وجود عفونت یا زخم در پا‌ها خود، خیلی زود به مطب پزشک مراجعه کنند تا آن‌ها یک راه حل مناسب برای درمان این عفونت یا زخم‌ها، ارائه دهند. بدون تردید راه حل‌های پزشکان، منجر به درمان قطعی بوی بد پا خواهد شد.

همچنین در صورت عدم مشاهده زخم یا عفونتی، می‌توانند از روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی پا بهره ببرند. برخی از این روش‌ها مانند استفاده از نمک یا چای، در دسترس بوده و نیازمند هزینه‌ای بسیاری برای تهیه آن‌ها نیست.

سخن پایانی

بوی بد پا مانند بوی بدن نا خوشایند بوده و افرادی که دارای چنین مشکلاتی، سریع به دنبال روش‌های جهت از بین بردن بوی پا باشند. با وجود زخم یا هر گونه علائم عفونت در پا‌ها، پزشکان مطمئناً بهترین روش از بین بردن بوی بد پا را ارائه خواهند داد.

اما در صورت عدم وجود زخم، افراد می‌توانند از روش‌های خانگی بهره ببرند. بدون شک ساده‌ترین روش برای رفع بوی بد در پا‌ها یا کفش، شستشو است. با رعایت بهداشت و گرفتن ناخن‌های پا، بخش بزرگی از دلایل ایجاد بوی بد پا از بین خواهد رفت.

 

سایر مقالات:

تأثیر کفش با کیفیت بر سلامتی – 10ویژگی مهم یک کفش مناسب + عکس
5 مدل ست کردن کفش کالج زنانه – انواع ست کفش کالج زنانه
5 توصیه برای انتخاب کفش مناسب پا – مشخصات کفش مناسب چیست؟

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا