کفش

5 راه حل رفع سر و صدای کفش { نشاسته/ جوش شیرین/ پودربچه و…}

چند روش ساده برای برطرف کردن مشکل صدای جیر جیر کفش

رفع سر و صدای کفش، یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات در مورد انواع کفش زنانه است. صدای جیر جیر کفش هنگام راه رفتن، می‌تواند آزاردهنده‌ترین صدا در مکان‌های سرپوشیده باشد.

حتماً شما هم تجربه این را داشته‌اید که در راهرویی خلوت با کفش شیک و کیف پول چرم قدم می‌زنید و تنها صدایی که به گوشتان می‌رسد، جیر جیر، قیژ قیژ و یا تق تق کفشتان است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های رفع سر و صدای کفش آشنا شوید.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کفش پاشنه بلند

کالج پاشنه دار

صندل پاشنه دار

 

رفع صدای کفش پاشنه بلند نی نی سایت

هیچ چیزی نمی‌تواند مانند کفش‌های پر سروصدا، اعصاب شما و افراد پیرامونتان را خورد کرد. فرض کنید کفش اسپرت زنانه شیکی خریده‌اید و آن را با کوله پشتی زنانه زیبایی ست کرده‌اید و حال که در مکانی خلوت و سرپوشیده قدم می‌زنید، تنها چیزی که می‌شنوید، صدای جیر جیر  کفشتان است.

یا حتی این اتفاق ممکن است در مجالس و مهمانی‌ها رخ دهد. کفش پاشنه بلند زنانه فوق‌العاده‌ای به پا کرده و آن را با یک کیف مجلسی زنانه براق ست کرده‌اید. اما هنگام راه رفتن فقط صدای تق تق کفش شما به گوش می‌رسد و توجه افراد را به سمت خود جلب می‌کند.

فکر می‌کنید دلیل سر‌وصدای کفش چیست و آیا راه‌حلی برای بی صدا کردن کفش وجود دارد؟ با توجه به اینکه بین ست کیف زنانه، کفش و لباس شما ناهماهنگی ایجاد نشود؟

بهترین روش رفع صدای کفش پاشنه بلند نی نی سایت

 

علت سروصداهای کفش

تصور کنید با یک ست کیف و کفش زنانه نو وارد محل کار، کتابخانه، کلاس و به طور کلی محلی آرام و ساکت می‌شوید. با هر قدمی ‌که بر می‌دارید، صدای تق تق کفش شما، توجه افرادی که مشغول هستند را جلب می‌کند. در این گونه مواقع حتماً احساس کلافگی و حتی خجالت به شما دست می‌دهد.

شاید تنها سؤالی که به ذهن شما برسد این است که چرا این کفش، صدا می‌دهد؟ نگران نباشید، این موضوع تنها مشکل شما نیست. همه افراد با این موضوع درگیر هستند! در ادامه با دلایل ایجاد صدای قیژ قیژ کفش، تق تق کفش و صدای پاشنه کفش آشنا می‌شوید.

نو بودن انواع کفش زنانه

اگر دقت کرده باشید، هنگامی ‌که کفش بوت زنانه را می‌خرید و برای اولین بار به پا می‌کنید، صدا می‌دهد. حتی پوشیدن کفش‌هایی که مدت زمان زیادی استفاده نشده‌اند هم، همین صدا را ایجاد می‌کنند.

علت این سروصدا، خشک بودن آن‌ها است. جنس کفش‌ها به گونه‌ای است که پس از چندین بار استفاده، به واسطه انعطاف‌پذیری خود، نرم می‌شوند و سروصدای آن‌ها کمتر می‌شود.

یکی از عوامل نو بودن انواع کفش زنانه

 

وجود حباب هوا در کفش

گاهی اوقات سروصدای کفش به‌مرورزمان هم از بین نمی‌رود و باید به دنبال راه‌حلی برای رفع سر و صدای کفش باشید. علت این موضوع، می‌تواند حباب‌های هوایی باشد که در مرحله ساخت در کفش به وجود آمده‌اند.

وجود مشکلاتی در ساختار کفش

اگر هنگام راه رفتن با کفش، احساس راحتی ندارید و فکر می‌کنید سروصدای آن بیش از اندازه است، بهتر است به پاشنه و یا زیره آن نگاهی بیندازید. ممکن است زیره کفش به خوبی سر جایش قرار نگرفته باشد.

مثلاً اگر پاشنه صندل زنانه، به خوبی محکم نشده باشد، علاوه بر اینکه سروصدای زیادی ایجاد می‌شود، سلامتی پاهای شما هم به خطر می‌افتد.

رفع سر و صدای کفش در خانه

 

صیقلی بودن سطح زمین

آیا برای شما هم پیش آمده که با کفش کالج زنانه و انواع کیف زنانه روی آسفالت راه بروید، هیچ صدایی به گوشتان نرسد اما با همان کفش روی سطح صافی مثل چوب یا سرامیک قدم بردارید و صدای جیر جیر، گوشتان را اذیت کند؟

در بیشتر مواقع علت سروصداهای کفش، صاف و صیقلی بودن سطح زمین است. در واقع اصطکاک بین زیره کفش و سرامیک، باعث ایجاد سروصدا می‌شود.

بدون جوراب پوشیدن کفش

در اکثر مواقع علت سروصداهای کفش، جوراب نپوشیدن است، مخصوصاً اگر کفش نو باشد‌. کفش‌های نو هنوز به خوبی جا باز نکرده‌اند و به همین دلیل بین سطح داخلی کفش‌ها و پا اصطکاک و در پی آن سروصدا ایجاد می‌شود.

در اکثر مواقع علت سروصداهای کفش، جوراب نپوشیدن است

 

خیس بودن کفش

خیس بودن کفش باعث ایجاد صدای جیر جیر و یا قیژ قیژ می‌شود که بسیار آزاردهنده است. عبارت بد (خفه کردن صدای کفش) زمانی به کار می‌رود که کفش، خیس و یا مرطوب باشد. حتماً از این جمله می‌فهمید که این صدا چقدر ناراحت‌کننده است.

خشکی کفش

اگر جنس کفش شما چرم باشد و شما به طور مداوم آن را بپوشید، حتماً متوجه خشکی آن خواهید شد. در نتیجه خشکی بیش از حد، کفش دچار ساییدگی و ترک‌خوردگی می‌شود. علاوه بر این سروصدای زیادی ایجاد می‌کند.

ساییده شدن بند کفش به زبانه

روفرشی زنانه مجلسی را در نظر بگیرید که از قسمت‌های متحرکی مثل زیپ، بند، وسایل تزئینی و … تولید شده است. با اینکه استایل شما با این روفرشی و کیف پاسپورتی زنانه و یا کیف کمری زنانه بسیار زیبا است، اما هنگام راه رفتن، بندها به زبانه کفش ساییده شده، زیپ و وسایل تزئینی به بدنه کفش برخورد کرده و سروصدا ایجاد می‌کند.

هنگام راه رفتن، بندها به زبانه کفش ساییده شده، زیپ و وسایل تزئینی به بدنه کفش برخورد کرده و سروصدا ایجاد می‌کند.

 

بزرگ بودن سایز کفش برای پا

متناسب بودن سایز کفش با سایز و ساختار پا، باعث زیباتر دیده شدن کفش، رفع سر و صدای کفش و البته سلامت پاهای شما می‌شود. همان‌طور که قبل از خرید کیف دستی یا کیف دوشی زنانه، آن را تست می‌کنید، قبل از خرید کفش، هر دو جفت آن را به پا کنید و چند قدمی‌ با آن راه بروید.

گاهی ممکن است سایز پای شما کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر شود و حتی قالب کفش‌ها متفاوت باشد. اگر کفش از سایز پای شما بزرگ‌تر باشد، سروصدا تولید می‌کند.

آرام کردن انواع سرو صدای کفش

افرادی که به استایل خود اهمیت می‌دهند، معمولاً به دنبال رفع سر و صدای کفش خود هستند. شما روزانه بسیاری از افراد را هم می‌بینید که بدون توجه به صدا و یا اقدامی ‌برای رفع سر و صدای کفش، در اجتماع حاضر می‌شوند.

برای رفع سر و صدای کفش، راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. البته توجه داشته باشید که هر کدام از روش‌های ساکت کردن سروصدای کفش، برای دلیل مربوط به آن، پیاده‌سازی می‌شود.

برای رفع سر و صدای کفش، راه‌حل‌های زیادی وجود دارد.

 

روغن نارگیل، ژل، نرم کننده و یا وازلین بمالید

اگر کفش شما به دلیل نو بودن، مدت زیادی استفاده نکردن و یا خشک شدن، سروصدا ایجاد می‌کند، از روغن نارگیل، ژل، نرم‌کننده و یا وازلین برای رفع سر و صدای کفش کمک بگیرید. برای این کار ابتدا کفی کفش را بردارید، سپس یک لایه نازک روغن نارگیل، ژل، نرم‌کننده و یا وازلین زیر کفی‌ها بمالید.

این موضوع باعث کاهش اصطکاک داخل کفش شده و سطح صافی ایجاد می‌کند. اگر لایه بیرونی کفش خشک شده است، می‌توانید علاوه بر موارد ذکر‌شده، از واکس نیز کمک بگیرید.

برای رفع سر و صدای کفش از روش‌های حرارتی استفاده کنید

برای آرام کردن صدای کفش که ناشی از خیس بودن و وجود رطوبت در درون آن است، باید از روش‌های حرارتی استفاده کنید. اگر پای شما زیاد عرق می‌کند و یا کفشتان در گودال آب مانده است، می‌توانید رفع سر و صدای کفش را با روش‌های زیر انجام دهید.

کفش را با سشوار خشک کرده و یا روی شوفاژ قرار دهید. توجه داشته باشید که کفش را بیشتر از ده دقیقه در معرض حرارت مستقیم بخاری و خورشید قرار ندهید چرا که خراب شده و آسیب می‌بیند.

مقداری روزنامه کهنه بردارید و آن‌ها را به صورت توپ‌های کوچک در کفش گذاشته و فشار دهید. کفش را یک شب کنار بگذارید. می‌توانید کفش را در یک اتاق مطبوع و گرم نیز قرار دهید.

روش‌های حرارتی برای رفع سر و صدای کفش

 

پودر بچه، جوش شیرین و یا نشاسته ذرت بپاشید

جیر جیر و یا قیژ قیژ کفش، ناشی از وجود حبابک در آن است. برای رفع صدای قیژ قیژ کفش، از پودر بچه، جوش شیرین و یا نشاسته ذرت استفاده کنید. برای رفع اینگونه سروصداهای کفش خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا بند کفش را بیرون بیاورید.
  • در صورتی که کفی‌ها قابل جدا کردن هستند، آن‌ها را از کفش جدا کنید.
  • پس از برداشتن کفی‌ها، پودر بچه، جوش شیرین و یا نشاسته ذرت را به اندازه دو قاشق غذاخوری به روی کفش بپاشید.
  • سپس کفش را به این طرف و آن طرف بپاشید تا کاملاً پخش شود.
  • کفش را به مدت بیست و چهار ساعت در مکانی که تهویه مناسب دارد، قرار دهید.
  • سپس پودر‌های اضافی را از کفش خارج کرده و با گذاشتن کفی‌ها، آن را بپوشید.
  • اگر این کار به رفع سر و صدای کفش منجر نشد، لایه دوم پودر را زیر کفی بمالید.

جیر جیر و یا قیژ قیژ کفش، ناشی از وجود حبابک در آن است.

 

برای رفع سر ‌و صدای کفش، پاشنه‌ی کفش را بچسبانید

اگر فکر می‌کنید لایه‌های سازنده پاشنه از همدیگر جدا شده‌اند، یا پاشنه پا در حال جدا شدن از زیره کفش است و کفش تق تق می‌کند، دست به کار شوید و با استفاده از چسب مخصوص آن را سفت کنید. اگر نمی‌توانید آن را چسب بزنید و موجب رفع صدای تق تق کفش شوید، کفش را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید.

برای رفع سر‌ و صدای کفش سمباده بزنید

اگر محل کار و یا تحصیل شما سرامیک است، حتماً از سر‌وصدای کفش خود معذب هستید. برای رفع سر و صدای کفش در سطوح صاف مثل سرامیک و چوب می‌توانید کمی‌ پودر بچه به کف کفش و پاشنه آن بزنید. سمباده کشیدن نیز راه‌حلی خوب است.

نکاتی در مورد رفع سر و صدای کفش

دو مورد از نکاتی که برای رفع سر و صدای کفش باید به آن دقت کنید، پوشیدن جوراب و انتخاب کفش با سایز مناسب است.  جوراب باعث می‌شود اصطکاک سطح داخلی کفش و پا از بین برود، پا عرق نکند و سر‌وصدا از بین برود.

اگر کفشی که می‌خواهید بخرید هم سایز پای شما نباشد، سروصدا ایجاد می‌شود. پس بهتر است کفش خود را قبل از خرید تست کنید و از هم سایز بودن آن اطمینان داشته باشید.

برای رفع سر و صدای کفش باید به آن دقت کنید، پوشیدن جوراب و انتخاب کفش با سایز مناسب است

 

سخن پایانی

صدای کفش، از آزاردهنده‌ترین صداها است. افراد همواره به دنبال راه‌حلی برای رفع سر و صدای کفش هستند. می‌توانید از روش‌های مختلفی برای رفع این صدا‌ها استفاده کنید. این روش‌ها بسیار آسان هستند و سریع می‌توانید سر‌وصدای کفشتان را از بین ببرید. برای خرید کفش‌های باکیفیت به سایت خرید کفش زنانه شانی لند مراجعه نمایید.

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

 

سایر مقالات:

ست شلوار جین با نیم بوت زنانه -5 مدل ست بی نظیر برای بانوان
معرفی 5 مدل ست جوراب و کفش زنانه – جدیدترین مدل کفش زنانه
5 تاثیر سایز کفش بر پا – سایز استاندارد کفش برای سلامتی پا

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا