کفش

انواع زیره کفش چه ویژگی‌هایی دارند؟ معرفی 5 نوع زیره کفش + قیمت

آیا به دنبال انواع زیره کفش مناسب و راحت برای انجام کارهای روزمره هستید؟ اگر در ناحیه ستون فقرات خود احساس ناراحتی می‌کنید یا هنگام راه رفتن پاهای شما درد می‌گیرد، به یک کفش با زیره مناسب نیاز دارید.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را با این محصول بیشتر آشنا کنیم و اطلاعاتی در رابطه با کیفیت و قیمت انواع زیره کفش به شما ارائه دهیم تا به راحتی بتوانید انتخاب درستی داشته باشید؛ پس برای دانستن این مطالب تا پایان همراه ما باشید.

مزیت‌های زیره کفش مناسب و راحت

پا قلب دوم بدن است؛ این سخن آشنا را بیشتر از زبان پزشکان شنیده‌ایم پس مواظبت از آن‌ها امری ضروری است. پاهای شما قسمتی از بدن شما هستند که بعد از قلب بیشترین تحرک را دارند و برای سالم نگه داشتن آن‌ها به یک کفش با زیره مناسب نیاز دارید.

اگر شما شغلی دارید که باید اکثر اوقات روی پاهای خود باشید یا در طول روز پیاده‌روی زیاد دارید، نیاز است کفشی مناسب داشته باشید. کفش مناسب جدا از راحتی باید کیفیت بالایی هم داشته باشد و راحتی کفش به زیره آن بستگی دارد.

شما با داشتن یک کفش با زیره مناسب برای پیاده‌روی و انجام کارهای روزمره کمتر دچار پا درد و کمر درد می‌شوید و این لازمه هر کفشی است که شما به طور روزمره از آن استفاده می‌کنید.

بهترین زیره کفش کدام است؟

بهترین زیره کفش باید دارای وزن سبک باشد؛ ولی درعین‌حال برای ساختن آن از متریال خوبی استفاده شده باشد و یکی دیگر از خصوصیات زیره کفش مناسب این است که اصطکاک زیاد داشته باشد و مانع سرخوردن شما باشد و هنگام راه‌ رفتن باعث کمر درد و پا درد نشود.

خصوصیت دیگر زیره کفش خوب، ظرفیت سایشی متوسط است و همچنین بهتر است زیره کفش نرم باشد و در مدت کوتاه دچار ترک و شکستگی نشود. از دیگر خصوصیت‌های زیره کفش مناسب می‌توان به عایق بودن و سازگاری با دما اشاره کرد.

به طور کلی زیره کفش شما باید به‌گونه‌ای باشد که شما بتوانید در محیط کار، کوه‌نوردی، پیاده‌روی و… از آن استفاده کنید و دچار ناراحتی و درد در نواحی مختلف بدن نکنید.

انواع زیره کفش‌های مناسب برای هر فرد

هر کس با هر سبک و سلیقه‌ای و در هر جایگاه شغلی نیاز به یک زیره کفش مناسب دارد تا بتواند به راحتی به امورات خود در طول روز بپردازد و همچنین زیره کفش مناسب می‌تواند پاها و بدن شما را برای مدت طولانی سالم نگه دارد؛ البته گاهی نیاز است زیره کفش جدا از راحتی که به پا می‌دهد، زیبا به نظر رسد.

انواع زیره کفش مردانه

قطعاً باید به این نکته توجه کرد که آقایان ممکن است در مکان‌های سخت‌تری کار کنند؛ به این معنی گاهی سختی کار بیشتری نسبت به خانم‌ها دارند، کارهایی مانند کار ساختمانی، کار در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها بیشتر در توان مردان است؛ در نتیجه باید کفشی با زیره‌ای مناسب داشته باشند.

زیره ترمو پلاستیک پلی‌یورتان (TPU) به دلیل مقاومت بالا در مقابل ساییدگی، زیره‌ای مناسب برای آقایان است تا بتوانند به‌راحتی در مکان‌های مختلف کار کنند و آسیب به پاهای آن‌ها وارد نشود.

زیره پلاستیکی هم می‌تواند انتخاب خوبی برای زیره کفش مقاوم و راحت باشد و همچنین این زیره به دلیل مقاومت بالا در برابر شکستگی و سایش و همچنین اصطکاک زیاد در بین افراد محبوبیت زیادی دارد.

انواع زیره کفش زنانه

زیره کفش خانم‌ها انواع گوناگونی دارد و باید از ظرافت خاصی برخوردار باشد. شاید شما به دلیل استفاده از کفش پاشنه بلند زنانه احساس راحتی نکنید؛ ولی اگر زیره مناسبی در کفش‌های پاشنه بلند به کار رود، شما می‌توانید در این نوع کفش‌ها هم احساس راحتی کنید.

زیره کفش پلی اورتان (PU) به دلیل چگالی کم و بافتی نرم و ارتجاعی می‌تواند گزینه مناسب برای کفش‌های پاشنه بلند باشد و با وجود زیبایی راحتی را هم به پا ارائه دهد. زیره EVA به دلیل سبکی و نرمی نیز زیره‌ای مناسب برای کفش اسپرت زنانه است که با آن به راحتی می‌توانید پیاده‌روی و ورزش کنید.

انواع زیره کفش بچگانه

کفشی که برای کودکان خود خریداری می‌کنید، باید با حساسیت انتخاب شود؛ زیرا کودکان به دلیل بازی کردن و به مدرسه رفتن بیشتر از کفش استفاده می‌کنند و حتماً باید زیره کفش‌هایشان مناسب باشد تا احساس راحتی کنند.

زیره کفش PU و EVA  زیره‌ای نرم و ارتجاعی با اصطکاک زیاد است که برای کفش بچگانه مناسب بوده و فرزند شما با این زیره مناسب به راحتی می‌تواند به بازی کردن بپردازد و کمتر دچار درد و ناراحتی شود.

زیره کفش مناسب ورزشکاران و کوهنوردان

زیره کفش برای کوهنوردان و ورزشکاران باید متفاوت با زیره کفش‌هایی باشد که شما در طول روز از آن استفاده می‌کنید، با این وجود انواع زیره کفش ورزشی در ورزش‌های مختلف باهم متفاوت است.

مثلاً کفش فوتبالیست‌ها دارای زیره میخ‌دار است؛ به این منظور از این میخ در زبره کفش استفاده می‌شود تا اصطکاک کفش بالا رود و باعث پایداری و ثبات روی زمین می‌شود و در همه حالت حتی زمانی که باران می‌بارد باعث لغزش ورزشکار نشود.

انواع زیره کفش کوهنوردی هم بسیار حساس است، به دلیل آن که برای کوهنوردی شما هم روی سنگ‌ها قدم می‌گذارید، ساییدگی کفش شما بیشتر می‌شود.

پس شما باید زیره کفشی انتخاب کنید که مناسب پیاده‌روی روی سنگ یا قدم‌ گذاشتن در آب باشد و ساییدگی کمی داشته باشد، مانند زیره PU  و EVA  به طور کلی این دو نوع زیره کفش بسیار مناسب برای انواع زیره کفش اسپرت و کفش کوهنوردی است.

زیره کفش مناسب مکان‌های رسمی

انواع زیره کفش چرم بسیار محبوب هستند و به دلیل ظرافت و خاص بودن برای کفش‌های رسمی مانند کالج دخترانه، پاشنه بلند و کفش‌های رسمی مردانه استفاده می‌شوند. ممکن است این زیره به نسبت وزن بیشتری داشته باشد؛ ولی در مقابل طول عمر آن نیز بیشتر است.

قیمت انواع زیره کفش

قیمت زیره کفش به جنس آن و شرکت تولیدکننده بستگی دارد و قیمت زیره کفش‌ها می‌تواند باهم متفاوت باشد. بسیاری از تولیدکنندگان در این زمینه، قیمت‌های به‌صرفه‌ای را به مشتری ارائه می‌دهند.

 شانی لند؛ ارائه‌دهنده انواع کفش‌ زنانه با قیمت مناسب

شانی لند با داشتن قیمت به صرفه در زمینه عرضه کفش‌ها با انواع و مدل‌های متفاوت، یک انتخاب مطمئن برای خرید کفش زنانه است و برای همه سبک‌ها و سلیقه‌ها کفش ارائه می‌کند.

شما برای فصل‌های مختلف سال به کفش‌های مناسب نیاز دارید. در فصل گرم سال، صندل تابستانه دخترانه انتخاب خوب و مناسبی است و همچنین در فصل‌های سرد می‌توانید از کفش نیم بوت زنانه استفاده و آن را با انواع پالتو ها و کت‌ها ست کنید.

اگر برای شما ست کردن لباس مهم است، شانی لند ست کیف و کفش زنانه را به شما ارائه می‌دهد که استایل شما را بسیار زیبا و دلربا نشان می‌دهد. علاوه بر کفش‌ها و صندل‌های مختلف، فروشگاه ما در عرضه دمپایی هم فعالیت دارد و دمپایی روفرشی زنانه یکی از محصولات پر طرف‌دار ما است.

سخن پایانی

زیره کفش یک جزو مهم کفش بوده که محافظ کف پا در برخورد با زمین است. در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با انواع زیره کفش به شما ارائه داده‌ایم به امید اینکه با خواندن آن شما بتوانید اطلاعات کافی را برای انتخاب درست زیره کفش به دست آورید.

سؤالات متداول

۱. آیا زیره کفش در راحتی پا در کفش تأثیر دارد؟

بله زیره کفش بخش مهم کفش به حساب می‌آید و باعث راحتی پا در کفش می‌شود.

۲. زیره کفش نامناسب می‌تواند به ستون فقرات آسیب بزند؟

بله قطعاً اگر شما برای کارهای روزمره‌تان از زیره کفش مناسب استفاده نکنید، پاها و کمر شما درد می‌گیرد و در دراز مدت ممکن است مشکل جدی برای شما پیش آید.

۳. آیا کفش‌ها انواع مختلف زیره دارند؟

بله کفش‌ها بسته به استفاده و کاربرد آن‌ها انواع مختلف زیره دارند.

 

سایر مقالات:

راهنمای خرید کیف گردنی زنانه شیک + قیمت 1403
راهنمای خرید کیف دانشجویی –  9 فاکتور مهم در انتخاب کیف مخصوص دانشگاه
راهنمای انتخاب کیف برای موقعیت ‌های مختلف + قیمت 1403

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا