کفش

10 ویژگی کفش طبی زنانه که باید قبل از خرید حتما بدانید | شانی لند

ویژگی کفش طبی زنانه در سلامت پا

از مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه، راحتی و محافظت از پا است. کفش طبی از انواع کفش زنانه است که به عنوان یک پشتیبان خاص برای مچ و کف یا به طور کامل همه پا طراحی و تولید شده است. وجود فواید کفش طبی و کارکرد‌های پزشکی که این مدل کفش با خود برای شخص مصرف‌کننده به همراه دارد، آن را از کفش‌های دیگر متمایز خواهد کرد. البته امروزه برند‌های تولید کفش طبی علاوه بر راحتی، به فاکتور زیبایی نیز بسیار توجه نموده‌اند.

در دنیا مد و فشن کفش طبی زنانه در سبک‌های متنوعی طراحی شده و انتخاب یک جفت کفش طبی بسیار آسان است. در این مقاله در رابطه با ویژگی کفش طبی زنانه اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد. در صورت علاقه‌مندی به چنین موضوعاتی، تا انتها مطلب همراه ما باشید.

ویژگی کفش طبی زنانه در سلامت پا

 

کفش طبی چیست؟

در پاسخ به پرسش کفش طبی چیست؟ باید عنوان کرد که کفشی که به واسطه یک یا چند پزشک متخصص و با وجود نظارت متخصصین و مهندسان ارتوپدی ساخته شده است را کفش طبی گویند. البته یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تولید این نوع کفش، طراحی و ساخت در یک کارگاه خاص بوده و در زمان تولید باید تجهیزات کاملاً حرفه‌ای در کنار اصول سلامت، رعایت شود. پیشگیری بهتر از درمان بوده و در صورت استفاده افراد از یک کفش طبی باکیفیت از وجود بیماری‌های کمر و پا در‌ امان خواهند ماند.

بسیاری از افراد که در طول روز بیشتر مواقع سرپا هستند، از کفش‌های معمولی استفاده کرده و توصیه متخصصان به این افراد استفاده از کفش طبی است تا از بروز مشکلات جدی در آینده دور باشند. در هنگام طراحی و تولید کفش طبی به این نکته بسیار توجه خواهد شد تا افرادی که به هر دلیلی باید از این نوع کفش استفاده کنند؛ درد را تحت هیچ عنوان حس نکنند.

محصولات فروشگاه شانی لند

بوت زنانه

نیم بوت مدل هزاربند

نیم بوت مدل گروهبان

 

ویژگی کفش طبی ارتوپدی

افرادی که دچار آسیب‌های شدیدی در پا هستند، در صورت استفاده از کفش طبی راحتی و آسودگی را به خود هدیه خواهند داد. اندازه و عرض کفش‌های طبی معمولاً بیشتر است تا این‌گونه بتواند بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مربوط به پا مانند میخچه را برطرف کند. در هنگام خرید حتماً بهترین مارک کفش طبی را انتخاب کنید تا از ویژگی کفش طبی زنانه به درستی بهره‌مند شوید. از اصلی‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی کفش طبی ارتوپدی

 

جریان بهتر خون

اشخاصی که دچار مشکل دیابت و قند خون هستند، پس از راه رفتن طولانی به نوروپاتی دیابتی مبتلا شده و این افراد پس از مدت زمانی هنگام جریان خون با مشکلاتی از جمله بی‌حسی مواجه خواهند شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه، به جریان انداختن خون و بهبود گردش آن در پا است.

جریان بهتر خون

 

جعبه انگشت پا

جعبه انگشت پا از جمله مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه بوده و به انگشتان پا اجازه راحت قرار گفتن در کفش را خواهد داد. طراحی جعبه انگشت پا کفش طبی خانم‌ها به گونه‌ای است که انگشت‌های پا را در یک فضا خیلی باریک قرار داده و در درمان آسیب‌های پا مانند میخچه، پینه، کالوس و تاول کمک بسیاری زیادی ارائه خواهد داد.

جعبه انگشت پا

 

امکان جابه‌جایی کفی

کف کفش طبی قابلیت جدا شدن داشته و این ویژگی کفش طبی زنانه مناسب برای افرادی است که پا‌های آن‌ها دچار تورم خواهد شد. با بر داشتن کفی در هنگام ورم کردن پا، کفش اندازه و مناسب برای راه رفتن است. البته هنگام تعریق پا و خیس شدن به دلیل تغییرات آب و هوایی، با برداشتن کفی کفش سالم و خشک مانده و پا از هر گونه عفونت قارچی در‌امان خواهند ماند.

امکان جابه‌جایی کفی

 

وجود محافظ پاشنه در کفش

همیشه به دنبال کفشی باشید که یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه را یعنی محافظ پاشنه را داشته باشد. وجود این مشخصه مهم در کفش طبی، باعث طولانی بودن عمر آن خواهد شد. البته وجود این ویژگی کفش طبی زنانه برای افرادی که به طور مداوم دچار درد در ناحیه پاشنه پا هستند، بسیار مفید خواهد بود.

وجود محافظ پاشنه در کفش

 

بستر پای محصور

بسیاری از افراد دچار آرتروز پا هستند یا آن دسته از اشخاصی که هنگام راه رفتن دچار درد خواهند شد؛ حتماً به داشتن این ویژگی کفش طبی زنانه یعنی بستر پای محصور توجه کنند. وجود این ویژگی در کفش طبی باعث طراحی درست از پا با همه منحنی‌ها خاص خود خواهد شد.

بستر پای محصور

 

پاشنه کوتاه

وجود پاشنه کوتاه نه تنها برای پا، بلکه فایده بسیاری برای کمر دارد. معمولاً پاشنه کفش‌های طبی در حدود ۳ سانتی‌متر بوده و در ایجاد تعادل و افزایش قدرت عضلات بسیار تأثیر‌گذار است. وجود پاشنه کوتاه به عنوان یک امر مهم در میان ویژگی کفش طبی زنانه به شمار رفته و به ویژه برای افرادی که از مشکل پینه پا دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

پاشنه کوتاه

 

عدم وجود درز در کفش طبی

اصولاً از مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه، نبود هیچ درز و بخیه در قسمت داخلی محصول است. کفش طبی ارتوپدی زنانه باید این ویژگی مهم را دارا باشد. البته این ویژگی مهم بیشتر برای افرادی که بیماری دیابت دارند، تأثیر مثبت در هنگام پوشیدن و راه رفتن خواهد گذاشت.

عدم وجود درز در کفش طبی

 

کیفیت بالا مواد و قابل هواگیری بودن آن

تولید‌کنندگان در هنگام تولید کفش طبی از مواد باکیفیت و قابل هواگیری استفاده خواهند کرد؛ زیرا این مسئله در افزایش گردش هوا و کاهش رطوبت در داخل کفش تأثیر به سزایی خواهد گذاشت. البته در میان انواع کفش طبی ارتوپدی زنانه، کفش‌های طبی دست ساز از چرم طبی بهترین خواهند بود. با توجه استفاده از مواد با کیفیت، قیمت کفش طبی ارتوپدی ارزان نخواهد بود.

کیفیت بالا مواد و قابل هواگیری بودن آن

 

زبانه کفش

بسیاری از افراد از بیماری دیابت و آرتروز رنج خواهند برد؛ در هنگام خرید کفش به این افراد پیشنهاد انتخاب کفش طبی است. از مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه به خصوص برای این گروه از افراد، وجود زبانه و یقه کفش است. البته در هنگام خرید کفش به نرمی زبانه و یقه کفش باید دقت کرد.

جهت خرید انواع کفش زنانه چون کفش بوت زنانه، کفش کالج زنانه در کنار انواع کیف دستی، کیف دوشی زنانه و کیف مجلسی زنانه بهترین گزینه سایت خرید کفش زنانه است. این سایت پاسخ مناسبی به پرسش از کجا کفش طبی بخرم؟ نیز به مصرف‌کننده ارائه خواهد داد.

زبانه کفش

 

چند نکته برای انتخاب بهترین مارک کفش طبی

در زمان خرید یک جفت کفش علاوه بر توجه به ویژگی کفش طبی زنانه، باید طبق تأیید یک متخصص انتخاب صورت بگیرد. این متخصص پس از ارزیابی‌های لازم، توصیه به استفاده از کفش طبی کرده و شخص نیز با توجه به فواید کفش طبی باید از آن استفاده کند. در صورت خرید یک کفش طبی مناسب با دارا بودن تمام ویژگی‌های لازم، به بهبود کیفیت زندگی شخص مصرف‌کننده کمک بسیار خواهد شد. در هنگام خرید کفش طبی باید نکاتی مورد توجه قرار بگیرند. از اصلی‌ترین این فاکتور‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از نکات مهم در زمان خرید کفش به ویژه کفش طبی، پوشیدن جوراب بوده و همیشه یک جوراب که به طور معمول از آن استفاده خواهید کرد، در زمان خرید با خود داشته باشید.
  • پس از انتخاب کفش و پوشیدن آن، ابتدا سر پا بایستید، سپس چند قدم بر روی سرامیک یا موزائیک راه بروید. انگشتان پا باید امکان چرخیدن در کفش را داشته باشند.
  • در زمان خرید کفش طبی، حتماً رد پای خود را همراه خود داشته باشید. در صورت انتخاب یک جفت کفش و عدم تطابق آن با رد پا، از خرید آن محصول صرف نظر کنید.
  • از ویژگی مهم کفش طبی زنانه در زمان خرید، انتخاب آن در غروب یا بعد از ظهر است. در این ساعت از روز معمولاً پا‌ها به اندازه نیم شماره بزرگ‌تر شده و در نتیجه برای خرید بهترین زمان غروب، خواهد بود.
  • هرگز به این جمله فروشنده که کفش با چند بار پوشیدن جا باز خواهد کرد، توجه نکنید. در زمان خرید هر نوع کفشی به خصوص کفش طبی، باید کاملاً از هر لحاظ برای شخص خریدار راحت باشد.
  • اندازه دقیق از سایز پا‌های خود داشته باشید، سایز پا در دوران مختلف زندگی دچار تغییراتی خواهد شد.
  • یکی از ویژگی کفش طبی زنانه تولید شده مارک یا برند‌های مختلف، تفاوت در سایز یا اندازه است؛ بنابراین هر دو لنگه‌کفش را پوشیده و چند قدم با آن راه بروید. در چنین مواقعی به سایز پا نوشته شده روی کفش توجه نشان ندهید.
  • یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش طبی زنانه عدم درز در فضا داخل محصول است؛ پس از این نظر کفش را خوب مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.
  • قیمت کفش طبی ارتوپدی با‌کیفیت حتماً گران‌تر از کفش‌های طبی بی‌کیفیت است، بنابراین با خرید یک محصول با داشتن تمام ویژگی کفش طبی زنانه به طور طولانی مدت از آن می‌توانید استفاده کنید.
  • کف کفش را دقیق و با نکته سنجی خاصی، مورد ارزیابی قرار دهید. ببینید این کفش انتخابی شما امکان محافظت از پا‌ها را در برابر انواع اشیا تیز را دارد یا نه؟

مطمئناً یک اپلیکیشن پرکاربرد در گوشی هوشمند شما اینستاگرام است. در صورت علاقه به پیج اینستاگرام کفش زنانه شانی لند سری بزنید. با توجه به قیمت کفش زنانه این پیج برای خود کفش پاشنه دار زنانه، دمپایی روفرشی زنانه خرید کنید. البته با انتخاب یک جفت کفش اسپرت دخترانه یا صندل روفرشی زنانه برای اعضا خانواده هدیه بخرید.

چند نکته برای انتخاب بهترین مارک کفش طبی

 

راه‌های مراقبت از کفش طبی

با توجه به نوسانات قیمت مواد اولیه و افزایش روز افزون، قیمت کفش طبی ساخته شده با مواد باکیفیت نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین برای اینکه بتوان از کفش طبی استفاده بیشتر کرد، چاره جز مراقبت از این محصول نیست. برای مراقبت از کفش طبی، رعایت چند نکته ریز لازم و ضروری است. این نکات مهم، عبارت هستند از:

  • در زمان تولید کفش طبی باکیفیت از متریال چرم طبیعی کمک خواهند گرفت، بنابراین از شستن این نوع کفش باید دوری کنید تا امکان استفاده طولانی‌تری از آن وجود داشته باشد.
  • در طول هفته حداقل دو بار کفش طبی را واکس بزنید تا عمر طولانی داشته باشد.
  • زیره کفش به خاطر استفاده زیاد دچار ساییدگی شده و سایر قسمت‌ها نیز تغییر پیدا خواهند کرد، چاره کار در اصلاح کفش است. بهترین زمان برای انجام این کار هر سه ماه یکبار است.
  • کفش‌های طبی به طور معمول به شکل‌بندی و ساق بلند هستند، بنابراین در هنگام درآوردن و پوشیدن کفش، بند کفش را کمی شل‌تر کنید.

برای خرید انواع کیف زنانه، کوله پشتی کوهنوردی، کیف پول چرم و کیف مجلسی زنانه با قیمت مناسب حتماً به کانال تلگرام کفش زنانه شانی لند مراجعه کنید تا یک خرید لذت‌بخش داشته باشید.

 

پیشنهاد خرید : ست کیف و کفش زنانه – ست کیف زنانه – کیف کمری زنانهکیف پاسپورتی

راه‌های مراقبت از کفش طبی

 

جمع‌بندی

کفش طبی را باید به توصیه متخصص و پس از ارزیابی کامل سفارش داد تا با استفاده از آن از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری شود. وجود کفش طبی و استفاده از آن به ویژه برای افرادی که دچار مشکل دیابت هستند، بسیار توصیه شده است؛ دلیل این همه توصیه و پیشنهاد کمک به جریان خون در پا است. البته افراد در صورت استفاده از کفش طبی از مشکلاتی چون میخچه و پینه نیز در ‌امان خواهند بود.

مهم‌ترین متریال برای تولید کفش طبی باکیفیت، چرم طبیعی بوده و دقیقاً به خاطر این نوع مواد اولیه در زمان تولید نباید کفش را شست. عدم شستن کفش طبی، یکی از راه‌های اصلی جهت بالا بردن عمر کفش طبی است.

 

سایر مقالات:

راهنمای خرید کفش کالج زنانه – معرفی 100 مدل کفش کالج زنانه
راهنمای خرید کفش عروسی زنانه – معرفی 50 مدل کفش عروسی زنانه
انواع کفش ورزشی زنانه -بررسی و معرفی 100 مدل کفش ورزشی زنانه

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. برای کسانی که کمردرد و پا درد دارن خیلی مناسبه کفش طبی

  2. کفش طبی پوشیدن آدم رو معتاد خودش میکنه انقدر راحتن تا استفاده نکنی نمیدونی چی میگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا