کیف

نکات طلایی نگهداری از کیف چرم + قیمت 1403

آیا می‌دانستید که نگهداری از کیف چرم یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نکته در مراقبت و طول عمر کیف و کفش چرمی است؟ امروزه با رواج تولید کیف‌های زنانه از جنس چرم‌های طبیعی و مصنوعی، طریقه درست نگهداری از آن بسیار ضروری است.

ما در این مقاله تمامی نکاتی که لازم است در این زمینه بدانید، برای شما توضیح داده‌ایم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات طلایی نگهداری از کیف چرم + قیمت 1403
نکات طلایی نگهداری از کیف چرم + قیمت 1403

کیف چرم طبیعی و مصنوعی و تشخیص آن‌ها

معمولاً طریقه شستشو و نگهداری از کیف چرم طبیعی و مصنوعی، متفاوت است. پس ابتدا بد نیست که طبیعی یا مصنوعی بودن جنس چرم را تشخیص دهیم:

  • اولین و ساده‌ترین راه، خرید از فروشگاه‌ها و برندهای معتبر است. شما با این کار می‌توانید از طبیعی بودن چرم، اطمینان پیدا کنید.
  • یکی دیگر از راه‌های تشخیص برای نگهداری از کیف چرم، این است که نوع آنها بشناسید؛ به‌طورکلی سه نوع چرم وجود دارد که عبارت‌اند از: چرم سبک، چرم نیمه‌سنگین و چرم سنگین. از چرم سنگین بیشتر در تولید و صنعت کفش استفاده می‌شود.
  • روشی دیگر که شاید عجیب به نظر رسد، بوی چرم است. شما اگر بوی چرم طبیعی را بشناسید، می‌توانید خیلی راحت طبیعی یا مصنوعی بودن آن‌ها را تشخیص دهید؛ زیرا چرم طبیعی هیچگاه بوی چرم طبیعی را نمی‌دهند.
  • یک روش ساده و سریع، این است که با یک انگشت خود روی کیف چرم فشار وارد کنید؛ سپس صبر کنید و ببینید اگر فوراً جای انگشت شما از بین رفت، چرم مصنوعی بوده، و اگر اثر آن مدتی روی کیف ماند چرم بکار رفته طبیعی است.
  • شما می‌توانید در تشخیص طبیعی یا غیرطبیعی بودن چرم، به بافت آن توجه کنید. چرم‌های طبیعی معمولاً دارای بافتی درشت‌تر و خشن‌تر هستند پس اگر کیفی را که سطح آن خیلی صاف است به عنوان چرم طبیعی به شما دادند، به‌احتمال زیاد سرتان کلاه رفته است!
کیف چرم طبیعی و مصنوعی و تشخیص آن‌ها
کیف چرم طبیعی و مصنوعی و تشخیص آن‌ها

نکات نگهداری از کیف چرم

به دلیل گران‌قیمت بودن، نحوه نگهداری کیف چرم به شکل صحیح و نگهداری آن‌ها در شرایط مناسب، باعث افزایش عمر کیف چرم و کفش چرم خواهد شد.

نکته اول در این زمینه آن است که کیف را باید در جایی نگهداری کنید که گردوغبار، رطوبت و نور مستقیم خورشید به آن نخورد. کشویی که کیفتان را در آن نگهداری می‌کنید باید دارای درب باشد.

بهتر است این کیف‌ها را در کیسه‌های مناسب غیر پلاستیکی نگهداری کنید تا از نشستن گردوغبار روی آن جلوگیری کنید. همچنین اگر روی کیفتان آب ریخت و خیس شد، باید در هوای محیط و دور از تابش مستقیم نور خورشید، ابتدا آن را کاملاً خشک کنید؛ سپس آن را در کمد بگذارید.

برای نگهداری از کیف چرم، هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، جهت عدم شکستن و حفظ شکل اولیه کیف، داخل آن را با کاغذ پر کنید.

خشک‌شدن چرم، موجب آسیب‌پذیری آن در برابر ضربه‌ها و ترک‌خوردن آن می‌شود؛ پس باید از روغن‌های مناسب مخصوص چرم استفاده کنید تا رطوبت و نرمی بافت چرم کیف حفظ شود. برای خرید روغن چرم مناسب با نوع چرم، باید از افراد متخصص کمک بگیرید تا به شما روغن مخصوص نوع چرم شما را دهند.

برای ماندگاری بیشتر کیف‌های چرمی و همچنین تمام محصولاتی که از چرم تولید می‌شوند، پیشنهاد می‌شود که مکان نگهداری از کیف چرم را تاریک و خنک انتخاب کرد. این کار بسیار به حفظ شکل و ماندگاری کیف کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که باید اجسام نوک‌تیز را بدون غلاف کردن اصلاً در داخل کیف قرار ندهید؛ زیرا جسم تیز و برنده، دشمن چرم است.

همچنین به خانم‌ها توصیه می‌شود وسایل آرایشی خود را در داخل یک کیف جداگانه قرار دهند و آن‌ها را مستقیماً داخل کیف چرم نریزند. شما می‌توانید انواعی از کیف‌های آرایشی را در فروشگاه کیف و کفش شانی لند مشاهده کنید.

نکات نگهداری از کیف چرم
نکات نگهداری از کیف چرم

شستشوی کیف‌های چرمی

شما احتیاج دارید برای مراقبت صحیح از کیف چرم، هنگامی که نیاز به شستشو و تمیزکردن آن دارید، مراحل را کامل و  به شکل صحیح یاد بگیرید و انجام دهید.

مراحل شستشوی کیف‌های چرمی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • در مرحله اول، سعی کنید آلودگی را با دستمالی نرم،تمیز و نم‌دار از روی کیف پاک کنید. سپس اگر آلودگی با این کار پاک نشد، اقدام به انجام مراحل شستشو کنید.
  • در مرحله دوم در صورت عدم پاک‌شدن کیف با پارچه، باید آن را شستشو دهید. به این منظور، می‌توانید از محلول‌های پاک‌کننده مخصوص چرم استفاده کنید. برای این کار، مقداری از محلول را روی کیف اسپری کرده، و با پارچه و انجام حرکات دایره‌ای، کیف خود را پاک کنید.
  • استفاده از پاک‌کننده‌های خانگی مثل محلول آب و صابون، موجب آسیب به بافت چرم خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود سالی یک الی دو بار کیف چرمی را با اسپری‌ها و محلول‌های مخصوص چرم تمیز کنید.
شستشوی کیف‌های چرمی
شستشوی کیف‌های چرمی

نکات تکمیلی در زمینه شستشو و نگهداری از کیف چرم

شما می‌توانید با مواد موجود در خانه و چیزهایی که دسترسی به آن راحت است، لکه‌ها و آلودگی‌ها را بدون کمترین آسیب، از روی سطح چرم پاک کنید.

یکی از این مواد جهت تمیزکردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی، استفاده از سرکه است. با مالیدن سرکه با پنبه بر روی سطح چرم، باعث براق و درخشنده شدن آن خواهید شد.

همچنین می‌توانید با کشیدن سیب‌زمینی رنده شده بر روی کیف و سپس پاک و واکس کردن آن، شاهد تازه و تمیزشدن کیف خود مثل روز اول باشید.

پس از خرید کیف، می‌توانید برای فصل‌های بارانی، روی سطح آن را با اسپری ضدآب بپوشانید تا کیف شما در مقابل مایعات و جذب آب باران، محافظت شود. اگر اسپری ضدآب در دسترس شما نبود، می‌توانید با مالیدن مقداری کره روی سطح تمیز آن، همین قابلیت را به کیف خود دهید و آن را ضدآب کنید.

استفاده از واکس برای تمیزی و براقی چرم کیف لازم است پس استفاده از واکس‌های مخصوص کیف‌های چرمی را جهت نگهداری از کیف چرم خود فراموش نکنید.

نکات تکمیلی در زمینه شستشو و نگهداری از کیف چرم
نکات تکمیلی در زمینه شستشو و نگهداری از کیف چرم

چرم برای چه نوع کیف‌هایی به کار می‌رود؟

از قدیم در هنر کیف‌سازی، استفاده از چرم برای ساخت انواع کیف‌های زنانه بسیار رواج داشته است. تولیدی شانی‌لند از چرم مصنوعی و طبیعی برای تولید انواع کیف پاسپورتی زنانه و کیف مجلسی زنانه استفاده می‌کند.

اما دررابطه‌با جنس کوله‌پشتی دخترانه باید گفت که استفاده از چرم مثل مدل‌های زنانه، زیاد نیست؛ زیرا باتوجه‌به سلیقه دختران جوان، استفاده از پارچه‌های رنگی و قیمت مناسب‌تر، استفاده از چرم در تولید این نوع کیف‌ها، در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

چرم برای چه نوع کیف‌هایی به کار می‌رود؟
چرم برای چه نوع کیف‌هایی به کار می‌رود؟

طول عمر کیف‌های چرمی چقدر است؟

بسیاری از افراد عقیده دارند، استفاده از محصولات چرم برای مدت‌های طولانی، نه‌تنها باعث کهنه شدن آن نمی‌شود، بلکه ارزش چرم را افزایش می‌دهد. اگر نکات کلیدی و ریز مربوط به نگهداری کیف چرم و شستشوی آن را رعایت کنید، می‌توانید 10 الی 15 سال آن را سالم نگه داشته و از آن استفاده کنید.

طول عمر کیف‌های چرمی چقدر است؟
طول عمر کیف‌های چرمی چقدر است؟

خرید کیف‌های متنوع و ارزان از شانی‌لند

فروشگاه اینترنتی شانی‌لند باسابقه‌ای طولانی در زمینه عرضه انواع کفش‌های زنانه، کیف‌های چرمی در مدل‌های مختلف و کیف پول زنانه، بسیار خلاقانه و کارآمد عمل کرده است.

شانی‌لند با ارائه انواع مدل‌های کیف از جمله کیف دوشی زنانه و کیف دوشی دخترانه در تعداد انبوه به نیاز مشتریان خود پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با ادمین‌های پشتیبان با شماره‌های 090225386002 و 09044321046 تماس بگیرید.

سخن پایانی

کیف و کفش چرم و نگهداری از کیف چرم جهت افزایش ماندگاری آن‌ها، موضوعی بود که در این مقاله به طور مفصل به آن پرداختیم. به‌طورکلی با مراقب‌های ساده و توجه به یک سری نکات کلیدی دررابطه‌با نگهداری از کیف چرم، می‌توانید طول عمر کیف خود را 10 الی 15 سال بیشتر کنید.

سؤالات متداول

  1. کیف‌های چرمی هرچند وقت یک بار نیاز به شستشو دارند؟

اگر از کیفتان به‌صورت مرتب استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که هفته‌ای یک‌بار با پارچه‌ای نخی و تمیز آن را دستمال بکشید.

  1. آیا استفاده هر روز از کیف چرم باعث خراب شدن آن می‌شود؟

به طور کلی محدودیتی در این زمینه وجود ندارد اما بهتر آن است که ان را بصورت روزانه استفاده نکنید ولی هر چند روز یک‌بار به آن استراحت دهید تا شکل و کشسانی اولیه خود را بیابد.

  1. آیا تماس کرم‌های نرم‌کننده با کیف چرم باعث آسیب به آن می‌شود؟

بله مرطوب‌کننده های دست و صورت باعث آسیب به بافت چرم خواهند شد؛  بنابراین حتماً باید از تماس آن با کیف خودداری کنید.

سایر مقالات:

راهنمای انتخاب کیف برای موقعیت ‌های مختلف + قیمت 1403
انواع زیره کفش چه ویژگی‌هایی دارند؟ معرفی 5 نوع زیره کفش + قیمت
بهترین مدل های کفش مجلسی جلو باز – معرفی 6 مدل جذاب + قیمت

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا