کفش

5 توصیه برای انتخاب کفش مناسب پا – مشخصات کفش مناسب چیست؟

انتخاب کفش مناسب پا: ۵ ویژگی کفش مناسب

انتخاب کفش مناسب و خرید آن نیازمند داشتن یک سری ویژگی‌های مهمی است. یکی از مهم‌ترین اصول انتخاب کفش مناسب پا، وجود فاکتور راحتی در آن است. یعنی فرد در زمان استفاده و پس از درآوردن کفش، در پا‌های خود حس بدی را احساس نکند.

البته در زمان خرید کفش مناسب امور روزمره، باید به آناتومی پا‌ها دقت بسیار کرد. مطمئناً در صورت خرید کفش مناسب با فرم پا و وجود ویژگی انعطاف‌پذیری را در کنار راحتی، پا‌ها در برابر هر گونه عوامل آسیب‌پذیر مقاوم خواهند بود.

طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه به انتخاب کفش مناسب و انواع صندل مناسب پا خواهیم پرداخت. ‌امیدواریم با مطالعه این مطالب، کمک بزرگی در زمان خرید کفش مناسب با فرم پا باشد.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کفش اسپرت زنانه

کتونی دخترانه

کتونی بندی دخترانه

ویژگی‌های مهم در زمان انتخاب کفش مناسب

کفش مناسب امور روزمره افراد به گونه‌ای باید باشد که پا‌ها در آن احساس راحتی بکنند. همچنین عدم تعریق پا نیز در کفش، بسیار مهم است. زیرا در صورت تعریق پا و وجود رطوبت در کفش، مطمئناً افراد باید انتظار بیماری‌های قارچی یا میکروبی را داشته باشند.

ویژگی‌های مهم در زمان انتخاب کفش مناسب

 

اما هنگام انتخاب کفش مناسب برای انجام فعالیت‌های روزانه یا ورزش، حتماً به نکات زیر باید توجه کرد:

مقاوم بودن کفش

یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش مناسب پای کودک، مقاومت در برابر عوامل آسیب‌زا است. در صورت انتخاب کفش مناسب برای کودکان، خیال والدین از بابت آسیب‌های که ممکن است سرما یا گرما به پا‌های عزیزان آن‌ها وارد کند؛ راحت خواهد بود. زیرا کفش مناسب پای کودک، از ضخامت لازم برخوردار است.

مقاوم بودن کفش در برابر سرما یا گرما، در صورت وجود کفی و زیره با بهترین کیفیت امکان‌پذیر است.

کفی

کفی داخل کفش مناسب پای سالمند، باید از ویژگی ارتجاعی برخوردار باشد. در صورت وجود این ویژگی مهم در کفش مناسب پای سالمند، فشاری به پا‌های او وارد نشده و شخص از درد‌های زانو یا کمر به خاطر کفش، در‌ امان خواهد بود.

به واسطه خرید کفش اینترنتی زنانه از سایت‌ شانی لند، امکان خرید کیف کمری، کیف مجلسی زنانه، ست کیف زنانه و کیف دوشی زنانه برای افراد وجود دارد. بدون شک خانم‌ها در این سایت معتبر، خرید لذت بخشی را تجربه خواهند کرد.

جنس

کفش مناسب پای چاق یا لاغر، باید از بهترین رویه ممکن بهره‌مند باشد تا از رشد قارچ و میکروب جلوگیری کند. هنگام انتخاب کفش مناسب، بسیاری از افراد توصیه کرده‌اند که کفش‌های از جنس چرم تهیه شود. زیرا این نوع از کفش‌ها، کاملاً سازگار با پا‌های انسان‌ها هستند.

جنس

 

اندازه یا سایز کفش

هنگام انتخاب کفش مناسب، باید به اندازه آن دقت کرد. زیرا در صورت انتخاب کفشی بزرگ‌تر از سایز پا، هنگام راه رفتن از پا در خواهد آمد. یا خرید کفش تنگ پا‌ها دچار تاول، میخچه و ساییده شدن پوست خواهند شد؛ بنابراین توجه به سایز کفش مناسب پای چاق یا لاغر، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در صورت توجه به سایز هنگام خرید کفش مناسب پای لاغر یا چاق، شست پا امکان تحرک داشته و فرد به راحتی می‌تواند راه برود. فشاری هم به قسمت پنجه پا، وارد نخواهد شد.

انعطاف‌پذیر بودن

مهم‌ترین ویژگی کفش مناسب ورزش، انعطاف‌پذیر بودن آن است. بدون تردید در صورت انتخاب کفشی با این ویژگی، پیاده‌روی آزاردهنده نخواهد بود. همچنین کفش مناسب ورزش دارای انعطاف، باعث تغییر در نحوه راه رفتن نیز نخواهد شد. دو ویژگی مهم دیگر کفش مناسب، عبارت هستند از:

مکانیزم تغییر اندازه

در صورت وجود بند نخی یا کشی و سگک در انواع کفش اسپرت مناسب پا، امکان تغییر اندازه آن وجود دارد. با وجود چنین ویژگی در انواع کفش اسپرت مناسب پا حمایت از قوس کف بهتر و راحت‌تر انجام خواهد گرفت.

مکانیزم تغییر اندازه

 

 

پاشنه

اندازه استاندارد هنگام انتخاب کفش، بین عدد ۲ تا ۴ سانتی‌متر است. با خرید کفش مناسب پای لاغر یا چاقی با این اندازه پاشنه، بدون شک فرد دچار آسیب‌های در ستون فقرات یا زانو‌ها نخواهد شد. البته فرم پاشنه کفش، بهتر است پهن باشد تا از قوس کف پا بیشترین حمایت را انجام دهد.

چگونگی انتخاب کفش راحت و مناسب

در برخی از زمان‌ها، افراد پس از خرید کفش حس پشیمانی خواهند کرد. از دلایل ایجاد حس پشیمانی، می‌تواند به وجود تاول یا میخچه در پا‌ها اشاره کرد؛ بنابراین افراد اگر به دنبال یک خرید موفق و بدون حس پشیمانی هستند، حتماً به موارد اشاره در ادامه مطلب توجه نشان دهند:

  • در زمان خرید کفش و پس تعیین اولویت‌های لازم، یک جوراب به همراه داشته باشند. خانم‌ها در زمان خرید انواع بوت زنانه، جوراب‌های ضخیم و هنگام انتخاب کفش پاشنه بلند زنانه، یک جوراب نازک بپوشند تا فرایند خرید این محصولات برای آن‌ها، راحت‌تر انجام گیرد.
  • پس از انتخاب کفش مناسب، از فروشنده در خواست کنند که سه کفش را برای آن‌ها مهیا کند تا بپوشند. اولین شماره سایز پا، دو کفش دیگر یکی بزرگ‌تر و دیگر کوچک‌تر از سایز پا باشد. هر سه جفت کفش را بپوشند. اکنون با آن کفش‌ها به حالت دویدن و راه رفتن، گام بردارند.
  • پس از انتخاب شماره مناسب و پوشیدن آن به مدت ۱۵ دقیقه، کفش را در آورند. اکنون کفش را با دست خم کنند تا میزان انعطاف‌پذیری آن را، متوجه شوند.
  • هنگام انتخاب کفش مد، طرح و رنگ را در اولویت دوم قرار دهند. ابتدا به این نکته توجه کنند که آیا پا‌ها در آن احساس راحتی دارد یا نه؟ آیا شست پا، دچار فشار است یا خیر؟

چگونگی انتخاب کفش راحت و مناسب

 

نکات ضروری در انتخاب کفش مناسب پا

خانم‌ها در زمان خرید انواع کفش زنانه مانند صندل زنانه، نیم بوت دخترانه، کفش اسپرت زنانه راحت و دمپایی روفرشی زنانه باید چند نکته ضروری را به یاد داشته باشند تا کفش انتخابی آن‌ها، کاملاً مناسب پا باشد. اصلی‌ترین نکات اساسی و مهم هنگام انتخاب کفش، عبارت هستند از:

برابر نبودن اندازه پا‌ها

برخی از افراد، سایز پای راست یا چپ آن‌ها بزرگ‌تر از دیگری است؛ بنابراین در زمان انتخاب انواع کالج مناسب پا یا هر نوع کفش دیگری، باید سایز بزرگ‌تر را در نظر بگیرند تا پا بزرگ‌تر به دلیل تنگ بودن کفش، دچار آسیب‌های مانند تاول یا میخچه نشود.

شناخت آناتومی پا

یکی از مهم‌ترین نکات زمان انتخاب کفش مناسب، داشتن اطلاعات لازم در رابطه با آناتومی پا و اجزا کفش است. بدون شک در صورت داشتن چنین اطلاعاتی، افراد راحت‌تر کفش مناسب پای خود را انتخاب خواهند کرد.

یکسان نبودن قالب کفش‌ها

در بسیاری از اوقات قالب انواع کالج مناسب پا با قالب انواع صندل مناسب پا، یکسان نیست. به عبارتی دیگر سایز پا در زمان خرید صندل، شماره ۴۰ است؛ ولی در زمان خرید کالج دخترانه، شماره ۳۹ مناسب‌تر خواهد بود؛ بنابراین افراد در زمان انتخاب کفش مناسب، به سایز آن توجه نکند.

ابتدا کفش را بر اساس اولویت‌های خود انتخاب کنند، سپس با آن چند قدم گام بردارند. در صورتی که با آن محصول پا‌ها حس راحتی داشتند، برای خرید آن اقدام کنند.

یکسان نبودن قالب کفش‌ها

 

به همراه داشتن کفش‌های قبلی

هنگام انتخاب کفش مناسب پا، کفش قبلی خود را به همراه داشته باشند. اکنون با توجه به نقاط مثبت و منفی آن، می‌تواند بهترین راهنما برای خرید کفش جدید باشد.

مشخص کردن اولویت‌ها

قبل از انتخاب انواع بوت و نیم بوت پا فرد تکلیف خود را در رابطه با مدل، رنگ، طرح و همچنین اهمیت مد یا سلامتی را برای خود مشخص کند. پس از تعیین اولویت‌ها، انتخاب کفش مناسب به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در صورتی که سلامتی پا‌ها بر مد ترجیح داده شود، باید به جنس زیره، رویه و همچنین آستر کفش توجه ویژه نشان دهد.

انتخاب کفش مناسب برای بیماران

امروزه برند‌های تولید‌کننده کفش‌ها در سراسر جهان، برای اینکه خریداران و طرف‌داران خود از خود راضی نگه دارند؛ اقدام به طراحی و تولید کفش‌های برای افراد بیمار کرده‌اند. به طور مثال آن‌ها با تولید کفش‌های طبی، دست افرادی که دچار کمر درد هستند را برای انتخاب کفش باز گذاشته‌اند.

البته شرکت‌های تولید کفش، با تولید چنین محصولاتی از میزان درد آن‌ها کم خواهند کرد. بیماری دیابت در میان افراد جامعه به دلایل مختلفی، افزایش پیدا کرده و مطمئناً این بیماری بر سیستم عصبی پا‌ها، تأثیر منفی خواهد گذاشت. این تأثیرات خود را با زخم‌های در پا، نمایان خواهند کرد.

بنابراین این افراد در زمان انتخاب کفش، باید از مشاوره‌های پزشک بهره‌مند شوند تا بهترین گزینه موجود را، خرید کنند. بسیاری از افراد جامعه به دلایلی مانند عدم تحرک، دچار مشکل اضافه وزن هستند. انتخاب کفش پاشنه بلند با پاشنه باریک، برای این افراد مناسب نخواهد بود.

انتخاب کفش مناسب برای بیماران

 

سایت خرید کفش زنانه ‌شانی لند بهترین گزینه برای خرید کفش کالج زنانه و ست کیف و کفش زنانه است. همچنین در صورت علاقه، افراد می‌توانند از میان انواع کیف زنانه مانند کیف دستی، کیف پاسپورتی زنانه، کیف پول چرم و کوله پشتی دخترانه یکی را انتخاب کرده و به عنوان هدیه به دوستان خود، کادو دهند.

سخن پایانی

هنگام انتخاب کفش مناسب پا، باید نکاتی ساده ولی مهم را در نظر داشت. در صورت توجه به این نکات، امکان انتخاب راحت و ‌ایده‌آل وجود دارد. از جمله این نکات تعیین اولویت خرید کفش و به همراه داشتن کفش قبلی است. کفش قدیمی می‌تواند بهترین راهنما برای خرید کفش جدید باشد.

فاکتور راحتی در زمان خرید کفش را، شاید بهترین ویژگی یک کفش مناسب باید معرفی کرد. زیرا در صورت عدم حس راحتی پا‌ها در کفش، احتمال شکل‌گیری آسیب‌های مانند کمر درد بسیار زیاد خواهد بود.

 

سایر مقالات:

استایل ساده زنانه- 7استایل برتر سال2022+راز‌های شیک پوشی+عکس
تأثیر کفش با کیفیت بر سلامتی – 10ویژگی مهم یک کفش مناسب + عکس
5 مدل ست کردن کفش کالج زنانه – انواع ست کفش کالج زنانه

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام بسیار عالی بود ببخشید به غیر از چرم چه جنسی مقاومت خوبی داره برای کفش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا