کفش

5 تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی – مقایسه چرم ها + عکس

چگونه کفش با جنس چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهیم؟

تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی چیست؟ آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که به هنگام خرید محصولات چرم طبیعی به اشتباه چرم مصنوعی خریداری کنید؟ در چنین شرایطی علاوه بر هدر رفتن پول شما، بسیار ناراحت و آزرده‌خاطر می‌شوید و احتمالاً دیگر به سمت خرید محصولات چرمی نروید.

اما لازم است بدانید شناخت کافی از تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی به شما کمک می‌کند تا چرم اصل را تشخیص داده و درنهایت از محصولات باکیفیت چرمی استفاده نمایید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را بیشتر با روش تشخیص چرم طبیعی اصل از چرم مصنوعی آشنا کنیم.

چگونه کفش با جنس چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهیم؟

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کالج زنانه

انواع کالج زنانه

ویژگی‌های چرم طبیعی

پیش از شناخت روش‌های تشخیص تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی، بهتر است با ویژگی‌های چرم اصل آشنا شوید تا بتوانید راحت‌تر جنس طبیعی چرم را از میان انبوه چرم‌های غیر طبیعی تشخیص دهید. اصلی‌ترین ویژگی‌های چرم طبیعی عبارت‌اند از:

انعطاف‌پذیری بالا

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی شده است انعطاف‌پذیری بالای چرم طبیعی است. چرم اصل در برابر فشار تمایل به تغییر شکل دارد؛ اما سریعاً به حالت اولیه خود باز می‌گردد و چین و چروک آن از بین می‌رود.

بوی خوب

چرم طبیعی از بویی متمایز برخوردار است و با بوییدن آن حس شیرینی و زنده بودن به شما دست می‌دهد. البته این بو به نوع محصول چرمی بستگی دارد و برای مثال کمربند چرمی بوی کمتری به نسبت کت چرمی دارد. بوی چرم طبیعی هیچ‌گاه از بین نمی‌رود؛ اما چرم‌های مصنوعی به دلیل آغشته شدن به اسانس‌های غیر طبیعی، پس از مدتی بوی خود را از دست می‌دهند.

وزن سنگین

یکی دیگر از موضوعاتی که سبب تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی می‌شود، وزن چرم اصل است که سنگین‌تر از چرم مصنوعی است. در بین چرم‌های طبیعی چرم ساخته‌شده از پوست بز سنگین‌تر از چرم گاوی است؛ اما چرم مصنوعی از این دو بسیار سبک‌تر بوده و به‌راحتی قابل تشخیص است.

وزن سنگین

 

 

قابلیت تنفس پذیری

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید چرم طبیعی این است که این نوع چرم از خاصیت تنفس پذیری برخوردار بوده و به هوا اجازه نفوذ می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود پاهای شما در کفش‌های چرمی دچار تعریق و بوگرفتگی نشود و به سلامت پاهای شما کمک کند.

ویژگی‌های چرم مصنوعی

موضوع مهم دیگری که در زمینه شناخت تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی به شما کمک می‌کند؛ آگاهی از مشخصات و ویژگی‌های چرم مصنوعی است. چرم مصنوعی یکی از برترین اختراعات بشر است که تا به امروز توانسته است کاربردهای بسیاری در زمینه‌های مختلف برای انسان داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های چرم مصنوعی عبارت‌اند از:

به‌روز بودن

به‌روز بودن چرم مصنوعی یکی دیگر از عواملی که سبب تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی می‌شود. چرم مصنوعی به این دلیل که توسط دستگاه ساخته می‌شود می‌تواند هرگونه بافت، الگو و رنگی را بپذیرد و همین موضوع سبب شده است در صنعت مد نقش پررنگی داشته باشد.

تنوع بالا

امروزه چرم مصنوعی با توجه به کاربرد آن در انواع مختلفی شامل پلی اورتان، منفذ دار، اکلیلی، طرح دار و اشبالت تولید می‌شود. هریک از انواع چرم مصنوعی در صنایع مختلفی همچون کیف و کفش، مبلمان، پارچه، جلد کتاب و غیره کاربرد دارند. علاوه بر این رنگ‌بندی چرم مصنوعی از تنوع بالایی برخوردار است که در چرم‌های طبیعی یافت نمی‌شود.

قیمت مناسب

دیگر تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی در قیمت آن‌ها است و چرم مصنوعی به دلیل غیر اصل بودن از قیمت کمتری نسبت به چرم طبیعی برخوردار است.

قیمت مناسب

 

سهولت استفاده

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب استفاده گسترده از چرم مصنوعی در صنایع کیف و کفش شده است این است که برش و دوخت چرم مصنوعی بسیار راحت‌تر از چرم طبیعی است. علاوه بر این جای سوزن روی چرم مصنوعی کمتر از چرم اصل جلب توجه می‌کند.

دوام بالا

موادی همچون چرم مصنوعی به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی از دوام و ماندگاری بالایی به نسبت محصولات طبیعی برخوردار هستند و همین موضوع سبب شده است که چرم مصنوعی در مقابل خراش بسیار تحمل‌پذیرتر از چرم طبیعی باشد.

مقایسه چرم طبیعی با چرم مصنوعی

تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی موضوع بسیار مهمی به هنگام خرید کیف و کفش‌های چرمی به شمار می‌آید که در ابعاد مختلفی قابل بررسی است. اگر می‌خواهید در کمترین زمان به تشخیص چرم گاوی، ماری، آهویی و غیره از چرم مصنوعی بپردازید لازم است از روش‌های تشخیصی زیر استفاده نمایید:

مقایسه چرم طبیعی با چرم مصنوعی

 

 

ظاهر چرم را بررسی کنید

اولین راه تشخیص تفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی بررسی جزئیات ظاهری چرم است. در بافت چرم‌های مصنوعی از طرح‌های مشخص و تکراری استفاده می‌شود و به صورت منظم با یک فاصله مشخص از یکدیگر قرار می‌گیرند. اما در چرم‌های طبیعی طرح‌های تکراری به هیچ عنوان وجود ندارد و نظم و تکرار خاصی در چرم‌های طبیعی به چشم نمی‌آید.

پس در اولین گام برای تشخیص تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی به طور دقیق خطوط و طرح‌های روی سطح چرم را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید چرم مورد نظر دارای طرح‌های غیر تکراری باشد.

چرم را فشار دهید

دیگر تفاوت بین انواع چرم طبیعی، مصنوعی و ترکیبی در واکنش آن‌ها نسبت به فشار است. اگر می‌خواهید به‌راحتی متوجه تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی شوید می‌توانید به هنگام خرید قسمتی از چرم را با انگشت فشار دهید. اگر چرم در برابر فشار کمی چروک شد بیانگر اصل بودن چرم مورد نظر است. در صورتی که چرم غیر اصل و مصنوعی باشد، فشار تنها باعث خم شدن آن می‌شود.

چرم را فشار دهید

 

 

چرم را بو کنید

می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت کفش چرم طبیعی و مصنوعی بوی آن‌ها است و بوییدن چرم سال‌های سال است به‌عنوان رایج‌ترین روش تشخیص تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درواقع چرم طبیعی بوی بدن حیوانات را می‌دهد؛ در صورتی که چرم مصنوعی به دلیل پلاستیکی بودن بوی پلاستیک یا نفت می‌دهد. البته امروزه بسیاری از محصولات چرمی وارداتی با استفاده از اسانس‌های مختلف بوی چرم طبیعی به خود گرفته‌اند؛ اما بازهم می‌توانید از طریق بو به شناسایی چرم مصنوعی و طبیعی بپردازید.

ضخامت چرم را بررسی کنید

زمانی که قصد دارید به بررسی تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی بپردازید حتماً توجه داشته باشید که ضخامت چرم را با لمس کردن بررسی کنید. زمانی که به چرم طبیعی دست می‌زنید متوجه می‌شوید که ضخامت آن یکنواخت و یکدست نیست و در برخی قسمت‌ها نازک و در برخی ضخیم است.

علت این موضوع این است که پوست حیواناتی که چرم اصل از آن تهیه می‌شود ضخامت یکسانی ندارد. در مقابل چرم‌های مصنوعی به این دلیل که با استفاده از دستگاه تولید می‌شوند از ضخامت یکسانی در تمام سطوح برخوردار هستند.

ضخامت چرم را بررسی کنید

 

به قیمت چرم توجه نمایید

دیگر تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی در قیمت آن‌ها است. مسلماً محصولاتی که از چرم طبیعی ساخته می‌شوند نسبت به سایر محصولات از قیمت بالاتری برخوردار هستند. روشن است که این تفاوت قیمت به دلیل ماندگاری و مقاومت بالای چرم، دوخت بی‌نظیر و جنس مرغوب چرم طبیعی است.

بنابراین اگر چرم مورد نظر شما به طور غیر منطقی از قیمت پایینی برخوردار بود باید نسبت به اصل بودن آن شک کنید و حتماً سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر محصولات چرمی خرید کنید. پس درنهایت به هنگام تشخیص تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی به قیمت محصولات توجه ویژه داشته باشید.

واکنش چرم را در برابر آب بسنجید

ششمین راه تشخیص تفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی خیس کردن چرم با چند قطره آب است. تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی به هنگام تماس با آب به‌راحتی قابل مشاهده است و شما می‌توانید با چند قطره آب اصالت چرم را مورد بررسی قرار دهید.

اگر چرم آب را جذب کرد می‌توان گفت چرم طبیعی و اصل است؛ اما در صورتی که قطرات آب روی چرم باقی ماند، حاکی از غیر اصل بودن محصول است.

واکنش چرم را در برابر آب بسنجید

 

 

آستر چرم را بررسی کنید

از دیگر تفاوت کفش چرم طبیعی و مصنوعی می‌توان به آستر آن اشاره کرد. برای تشخیص این موضوع لازم است پشت چرم را مورد بررسی قرار دهید. پشت چرم طبیعی دارای پرز است؛ در حالی که چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است.

نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که در رابطه با کیف و کفش چرمی نمی‌توان محصول را شکافت و آستر آن را بررسی کرد؛ پس باید چه کار کنیم؟ در این حالت تنها لازم است به لبه‌های چرم نگاهی بیندازید. اگر در لبه‌ها بافت پرزدار مشاهده کردید، چرم مورد نظر اصل و طبیعی است.

پارگی چرم را تست کنید

از دیگر روش‌های تشخیص تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی می‌توان به تست پاره شدن چرم اشاره کرد. البته شما به‌عنوان خریدار محصولات چرمی نمی‌توانید این کار را انجام دهید؛ اما این تستی که اغلب فروشندگان کالاهای چرمی به‌منظور تضمین کیفیت چرم تا حدودی آن را انجام می‌دهند.

درواقع چرم طبیعی در اثر کشیده شدن اصلاً پاره نمی‌شود؛ اما چرم مصنوعی با کشیدن ممکن است به‌راحتی از هم جدا شده و پاره شود.

شانی لند، مرکز خرید کیف و کفش زنانه

خرید یک کفش زیبا و مناسب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها است که باید متناسب با سبک استایل آن‌ها، آب و هوا، ترکیب رنگ لباس‌ و غیره انجام شود. اگر تمایل دارید در کمترین زمان و با کمترین قیمت نسبت به خرید اینترنتی کفش زنانه و کیف زنانه اقدام نمایید، سایت شانی لند می‌تواند بهترین‌ها را به شما ارائه دهد.

شما در سایت شانی لند می‌توانید متناسب با سلیقه خود به خرید کفش زنانه در انواع مختلفی همچون کفش پاشنه‌دار زنانه، کالج دخترانه، نیم بوت زنانه، کفش اسپرت دخترانه، روفرشی زنانه مجلسی، دمپایی صندل زنانه و غیره بپردازید و در کمترین زمان سفارش خود را تحویل بگیرید.

اگر علاقه‌مند هستید از جدیدترین و شیک‌ترین کیف‌های زنانه بازار دیدن کرده و از قیمت آن‌ها آگاه شوید؛ منوی کیف سایت شانی لند با محصولاتی همچون ست ۳ تیکه کیف زنانه، کوله پشتی کوهنوردی، انواع کیف پاسپورتی، کیف دوشی چرم زنانه، کیف مجلسی زنانه، کیف دستی زنانه، کیف کمری مسافرتی، کیف پول زنانه مجلسی و غیره می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

کیف و کفش زنانه ست یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های بانوان به جهت شیک‌تر شدن ظاهر آن‌ها است و در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود. سایت شانی لند با برخورداری از تنوعی چشمگیر و البته قیمتی مناسب می‌تواند در این زمینه بهترین محصولات را به شما عرضه نماید.

شانی لند، مرکز خرید کیف و کفش زنانه

 

 

سخن پایانی

آگاهی از تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به هنگام خرید کیف و کفش‌های چرمی به آن توجه کنید؛ زیرا در صورت عدم آگاهی ممکن است محصولات غیر اصل چرمی را به‌جای محصولات اصل خریداری کنید و پول خود را هدر دهید. در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع تفاوت جنس چرم طبیعی با چرم مصنوعی آشنا کنیم. امیدواریم که مفید واقع شده باشد.

سایر مقالات:

نکات استفاده از نیم بوت زنانه – 10 مدل نیم بوت و ویژگی های آن ها + عکس
بررسی 5 روش تمیز کردن کفش – روش های جالب تمیز نگهداشتن کفش ها
انواع کفش عروسی زنانه – معرفی 10 مدل کفش عروسی زنانه

 

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. برای خرید کفش از بین چرم طبیعی و چرم مصنوعی شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

  2. ممنون از مطلبتو خیلی مفید بود جنس چرم طبیعی واقعا یکی از شیک‌ترین و بادوام ترین جنس‌هاست که همه عاشقش هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا