سایر

خرید وسایل آشپزخانه و 5 نکته جذابی که باید بدانید!

خرید وسایل آشپزخانه و نکات جذابی که باید بدانید!

آیا قصد خرید وسایل آشپزخانه را دارید؟ همان‌طور که می‌دانید آشپزخانه یکی از مهم‌ترین مکان‌های هر خانه‌ای به شمار می‌رود که برای تکمیل‌کردن آن به وسایل و لوازم بسیار زیادی احتیاج دارید تا بتوانید از طریق آن‌ها از یک آشپزی لذت‌بخش لذت ببرید.

به طور معمول خانم‌ها زمان زیادی از وقت خودشان را در آشپزخانه می‌گذارند و به همین دلیل هر چه کیفیت لوازم مصرفی بهتر باشد کار بانوان راحت‌تر خواهد بود. طبق تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند‌، تاریخچه اولین مورد آشپزی به ۲۵۰۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

آیا می‌دانستید که اولین دستور پخت غذا چگونه بود؟ در آن زمان مردم فرانسه با استفاده از پاره‌سنگ به‌عنوان تجهیزات آشپزخانه و برگ به‌عنوان مواد غذایی اقدام به پخت غذا می‌کردند.

مهم‌ترین نکات در رابطه‌ با خرید وسایل آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام انتخاب وسایل آشپزخانه باید به آن دقت کنید، ‌ بودجه‌ای است که برای خرید این محصولات کنار گذاشته‌اید! به این منظور اول مقدار بودجه را تعیین کنید. سپس طبق نیازهایی که دارید، اقدام به خرید کنید.

دومین قدم دقت‌کردن به ابعاد آشپزخانه موردنظرتان است. اگر آشپزخانه شما از اندازه کوچکی برخوردار شده؛ پس نباید وسیله‌های زیادی را بخرید؛ چون‌که در نهایت باعث شلوغ‌شدن پیش از حد این مکان خواهید شد. برای جلوگیری  از این اتفاق تنها کافی است که از خرید وسایل غیرضروری و بلااستفاده جلوگیری کنید.

سومین قدم تحقیق زیاد درباره کاربرد انواع وسایل آشپزخانه است؛ زیرا در دنیای جدید و مدرنی که روزبه‌روز در حال پیشرفت است، ‌ کالاها و لوازم آشپزخانه از تنوع بسیار بالایی برخوردار شده‌اند؛ به همین دلیل اگر قصد داشته باشیم که تمامی این وسایل را خریداری کنیم؛ باید هزینه زیادی را در نهایت متقبل شویم.

پس در مرحله اول درباره انواع وسایل آشپزخانه تحقیق کنید و کاربرد هر یک از آن‌ها را به طور دقیق بلد باشید. به‌منظور انجام این کار می‌توانید از سایت‌های آنلاین خرید وسایل آشپزخانه، تجربیات دیگران و فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه کمک بگیرید.

برای چیدن یک آشپزخانه مدرن و کامل باید وسایل کاربردی و درعین‌حال کالاهایی که رنگ خنثی را دارند تهیه کنید. کیفیت وسایل آشپزخانه و کاربرد آن‌ها عمر مفید این اشیا را بالا می‌برند؛ همچنین وسایل به علت داشتن رنگ خنثی و طرح‌های بی‌نظیر، باعث می‌شوند که بتوانید تا سالین دراز از آن‌ها استفاده کنید.

برای مثال در هنگام خرید ظروف آشپزخانه توجه زیادی کنید؛ زیرا در صورت انتخاب رنگ‌های خاص یا مدل‌های به‌روز بعد از چند سال متوجه می‌شوید که تمامی کالاها برایتان خسته‌کننده شده است؛ به همین دلیل باید به جنس، رنگ  و کیفیت بالا توجه زیادی داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین وسایل آشپزخانه را در قالب دسته‌بندی‌های متفاوت به شما معرفی خواهیم کرد.

مهم‌ترین نکات در رابطه‌ با خرید وسایل آشپزخانه
خرید وسایل آشپزخانه- ظروف مخصوص نوشیدنی ها

 

پارچه‌ها و دستمال

یکی از مهم‌ترین وسایلی که در هنگام خرید وسایل آشپزخانه باید به آن دقت کنید، دستمال‌های مختلف مختص به آشپزخانه هستند؛ زیرا این پارچه‌ها یا حوله‌ها برای استفاده‌های متفاوتی نظیر خشک‌کردن میوه و سبزی، خشک‌کردن دستگیره، دست، دستمال میز و سفره مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ همچنین با داشتن این وسایل مصرف دستمال کاغذ شما درصد زیادی پایین خواهد، ‌ آمد.

وجود چند نوع دستمال نخی به شما کمک می‌کند که تمامی احتیاجات خودتان را نسبت به دستمال بر طرف کنید. جالب است بدانید که این کالاها بعد از استفاده به‌راحتی قابل تمیزکردن هستند. در هنگام خرید این وسایل دقت کنید که رنگ آن به‌صورت کاملاً خنثی باشد؛ همچنین کتان و کنف نیز از بهترین انتخاب‌های پیشروی شما به شمار می‌روند.

کالاهای مختلف سرو و پذیرایی

در هنگام خرید وسایل آشپزخانه، کاربرد وسایل سرو شاید به نظر شما زیاد جذاب و پرکاربرد به نظر نرسد، علاوه بر این موضوعات هر شخصی برای خرید این مدل از محصولات ایده‌ها و سلایق خودش را دارد؛ پس‌خرید این کالا تا حد زیادی بستگی به سلیقه کاربر دارد.

همان‌طور که می‌دانید وسایل سرو برای پذیرایی از مهمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای مثال قاشق‌های بزرگ با سرگرد بیشتر برای سرو بستنی مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهیم یکی از مهم‌ترین وسایل سرو را به شما معرفی کنید؛ نباید کاسه‌های مختلف سرو را از قلم بیندازیم؛ چرا که برای پذیرایی بسیار به داد ما خواهند رسید.

برای خرید این محصول بهتر است که ظروف یکپارچه آن را انتخاب و خریداری کنید. باتوجه‌ به تجربه‌ای که دیگران کسب کرده‌اند، خرید ظروف سفیدرنگ بسیار جذاب و درعین‌حال کاربردی خواهد بود؛ چرا که سرو غذا در ظرف‌های سفیدرنگ بسیار جذاب است. علاوه بر این موضوعات این رنگ از ظروف بعد از گذشت چندین سال هم از جذابیتشان کم نخواهد شد.

ظروف مخصوص نوشیدنی

در هنگام خرید ظروف آشپزخانه اصلاً  ظروف چینی را از  قلم نیندازید؛ چرا که این محصولات در هنگام انتخاب و خرید دقت زیادی را می‌طلبد. گیلاس‌ها، فنجان‌ها و لیوان‌های کوتاه و بلند قادر هستند که در مواقع مختلف نیازهای شما را برطرف کنند.

در هنگام انتخاب این مدل از کالا دقت داشته باشید، طرح‌هایی را انتخاب کنید که در هنگام ناقص شدن آن‌ها بتوانید به‌راحتی جایگزین این وسایل را پیدا و خریداری کنید.

گاز رومیزی اخوان

گازهای رومیزی و صفحه‌ای، جزو یکی از جدیدترین محصولات آشپزخانه به شمار می‌روند که به‌عنوان گاز توکار تولدی و به مصرف می‌رسند. این مدل از کالاها به دلیل برخورداری از ظاهری زیبا و راندمان بسیار بالا در سال‌های گذشته از طرف‌داران بسیار زیادی برخوردار شده‌اند.

خرید وسایل آشپزخانه- خرید گاز رومیزی اخوان
خرید وسایل آشپزخانه- خرید گاز رومیزی اخوان

 

خرید گاز رومیزی اخوان جزو یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین این محصولات به شمار می‌رود. آیا می‌دانستید که برند اخوان با نیم‌قرن تجربه کار در طراحی و تولید محصولات آشپزخانه توانسته از خیلی برندهای مطرح مخصوصاً تولید گازهای رومیزی پیشی بگیرد؟

سینک اخوان

از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید وسایل آشپزخانه نظیر سینک ظرف‌شویی به آن برخورد خواهید کرد؛ همین تنوع زیاد در محصولات این برند است؛ زیرا این مجموعه توانسته متناسب با هر نوع سلیقه‌ای برای هر نوع آشپزخانه سینک ظرف‌شویی تولید کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول که در هنگام خرید و استفاده به آن برخورد خواهید کرد، میزان مقاومت و کیفیت منحصربه‌فرد این کالا است. کسانی که قصد خرید این محصول را دارند، می‌توانند از ۱۳ الی ۲۴ سانتی‌متری آن را تهیه و در آشپزخانه موردنظرشان نصب کنند. قیمت سینک ظرفشویی اخوان باتوجه‌به خدماتی که ارائه می‌دهد، بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

فر آشپزخانه اخوان

مجموعه تولیدی محصولات آشپزخانه اخوان، توانسته که با نیم‌قرن سابقه تجربه در تولید انواع مختلفی از محصولات آشپزخانه یکی از بهترین برندها در میان همنوعان خودشان به شمار می‌رود.

این مجموعه توانسته که با استفاده از بهترین قطعات باکیفیت ایتالیایی انتخاب شما را برای خرید فر آشپزخانه اخوان بسیار سخت کند؛ چراکه کیفیت این کالا بسیار بالا و موردپسند هر شخص خریدار واقع خواهد شد.

لوازم نگهدارنده و فریزی

یکی از مهم‌ترین موارد خرید وسایل آشپزخانه، ظرف‌هایی هستند که برای نگهداری مواد غذایی در یخچال مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای نگه‌داشتن مواد غذایی به‌صورت اصولی و باکیفیت؛ باید از وسیله‌های مخصوص در داری استفاده کنید، تا کیفیت غذا به‌مرور از بین نرود.

اگر قصد خرید دارید؛ بهتر است که از ظرف‌های سیلیکون استفاده کنید؛ زیرا این مدل از ظرف‌ها نسبت به نوع پلاستیکی و شیشه‌ای بسیار باکیفیت‌تر هستند. آیا می‌دانستید که نباید از ظروف شیشه‌ای برای نگهداری مواد غذایی به‌ویژه در فریزر استفاده کنید؛ زیرا این محصولات با سردوگرم شدن باعث شکستگی یا ترک‌خوردگی خواهند شد.

خرید وسایل آشپزخانه- لوازم نگهدارنده و فریزی
خرید وسایل آشپزخانه- لوازم نگهدارنده و فریزی

 

شاید از صرف نظر کردن از خرید وسایل برقی در نگاه اول جزو وسایل ضروری آشپزخانه به شمار نرود؛ اما خرید این محصولات به بالا رفتن سرعت آشپزی کمک شایانی می‌کند؛ به همین دلیل در هنگام خرید وسایل آشپزخانه موارد زیر را در نظر بگیرید. این وسایل مهم‌ عبارت‌اند از:

  • غذاساز: احتیاجی نیست که برای خرید این محصول به دنبال بهترین نوع آن باشید؛ اما این را بدانید که برای خردکردن مواد مختلف به این دستگاه نیاز پیدا خواهید کرد.
  • زودپز و بخارپز: با استفاده از این محصول می‌توانید در کمتر از ۲ ساعت انواع غذاهای سالم را تهیه کنید.
  • آب‌جوش‌کن: این وسیله برای درست‌کردن چای و قهوه بسیار به داد شما خواهید رسید.
  • گوشت‌کوب برقی: از دیگر وسایلی که می‌توانید با خرید آن‌ها وقت بسیار زیادی را ذخیره کنید، همین گوشت‌کوب‌های برقی هستند.

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا