کیف

3 اصل مهم در تمیز کردن و نگهداری از کیف مجلسی زنانه

نگهداری از کیف مجلسی زنانه

نگهداری از کیف مجلسی زنانه اصولی دارد که هر خانم شیک پوشی که علاوه بر استایل خود، به دوام و عمر بیشتر وسایلش اهمیت می‌دهد، باید یاد بگیرد. کیف یک وسیله کاربردی و همچنین یک اکسسوری است که در زیبایی استایل یک خانم نقشی تعیین کننده دارد.

خانم‌ها سالانه هزینه قابل توجهی را صرف خرید انواع کیف زنانه می‌کنند؛ اما ترفندهایی برای نگهداری از کیف مجلسی زنانه وجود دارد که در صورت یاد گرفتن و انجام آن‌ها می‌توانید مدت طولانی‌تری از کیف‌های خود استفاده کنید. در این مقاله چند راهکار و ترفند کاربردی برای را مراقبت از کیف مجلسی به شما یاد می‌دهیم.

نگهداری از کیف مجلسی زنانه
نگهداری از کیف مجلسی زنانه

 

اصول نگهداری از کیف مجلسی زنانه

نگهداری از کیف زنانه مجلسی شامل نگهداری، تمیز کردن و تعمیر کردن کیف است که هر یک دارای اصول و ترفندهایی است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نگهداری و انبار کردن صحیح کیف

کیف‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. برای نگهداری از کیف مجلسی زنانه باید به این مسئله توجه کنید. مثلاً برای جنس‌های چرم، نوبوک یا جیر اسپری‌های محافظتی وجود دارد که از کیف در برابر خیس شدن و کثیف شدن محافظت کرده و به دوام بیشتر و سالم‌تر ماندن کیف کمک می‌کنند.

این اسپری‌ها برای جنس‌های مختلف وجود دارد. دقت داشته باشید که پیش از استفاده از اسپری، مقدار کمی از آن را بر روی قسمتی از کیف که در معرض دید نیست، بزنید و پس از آنکه مطمئن شدید اسپری باعث تغییر رنگ کیف نمی‌شود؛ مقداری از آن را روی یک پارچه سفید تمیز بزنید و روی کیف بمالید.

نکته دیگر در نگهداری از کیف مجلسی زنانه آن است که هیچگاه کیف خود را در گوشه کمد یا اتاق رها نکنید. پارچه کیف زمانی سالم‌تر می‌ماند که کیف را با حالت ایستاده و در حالی که داخل آن با روزنامه یا شال و روسری پر شده است در کمد قرار دهید. سعی کنید دسته‌های کیف با هم تماس نداشته باشند تا به‌مرورزمان دچار ساییدگی آسیب‌دیدگی نشوند.

تمیز کردن و لکه گیری صحیح کیف

در تمیز کردن و نگهداری از کیف مجلسی زنانه باید به دو نکته توجه داشته باشید:

  • جنس پارچه کیف
  • نوع لکه

روش‌های مناسب برای پاک کردن کیف مجلسی بسته به جنس کیف متفاوت است. مثلاً برای شستشوی مناسب کیف مجلسی پارچه‌ای بهتر است آن را مدتی داخل محلول آب گرم و صابون مایع قرار داده و پس از شستشو آبکشی کنید. به منظور خشک شدن هر چه سریع‌تر کیف پارچه‌ای می‌توان از سشوار استفاده کرد.

برای تمیز کردن و نگهداری از کیف مجلسی زنانه چرم جنس چرم که یکی از زیباترین و بادوام‌ترین جنس‌هاست، بهتر است تمیز کاری را از داخل کیف شروع کنید. می‌توانید آلودگی و گردوغبارهای داخل کیف را با استفاده از یک فرچه تمیز به سادگی پاک کنید.

برای پاک کردن قسمت بیرونی هم می‌توانید از یک دستمال تمیز که با آب داغ نم دار شده است استفاده کنید. پس برای پاک کردن عمیق‌تر و باکیفیت‌تر از یک دستمال آغشته به صابون استفاده کرده و تمام آلودگی‌ها را از سطح چرم بزدایید.

مراقب باشید که این کار را با ملایمت انجام دهید تا چرم آسیب نبیند. سپس با یک پارچه تمیز نم دار کف صابون را از روی کیف پاک کنید. همچنین برای مراقبت بیشتر می‌توانید از مرطوب کننده چرم استفاده کنید.

در اصول نگهداری از کیف مجلسی زنانه، پاک کردن هر نوع لکه روش مخصوص به خود را دارد. اگر روی کیفتان رد جوهر افتاد؛ در صورتی که هنوز تازه است با کشیدن یک مداد پاک کن روی لکه، تا جایی که امکان دارد آن را پاک کنید و در صورتی که لکه خشک شده است آن را به خشک‌شویی ببرید. این روش برای پاک کردن رد خاک نیز کاربرد دارد.

اگر روی کیف لکه روغنی یا لکه غذا ایجاد شده مقداری گچ سفید مخصوص تخته را روی محل لک بکشید و تا صبح به همان حالت نگه دارید. سپس با یک دستمال نم دار تمیز آن را پاک کنید.

تمیز کردن و لکه گیری صحیح کیف
نگهداری از کیف مجلسی زنانه

 

تعمیر کیف

یکی از اصول نگهداری از کیف مجلسی زنانه، تعمیر آن در صورت نیاز است. خرابی و پارگی برای تمام انواع کیف‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد خواه کیف شما یک کیف مجلسی چرمی باشد؛ یک کیف کمری مسافرتی یا یک کیف دستی زنانه ارزان.

تعمیر کیف شامل مواردی از قبیل تهیه و نصب زیپ و ماشین زیپ، تعمیر یا تعویض قفل، سگک، دسته کیف و دوخت و دوز پارگی آستر یا پارچه کیف است. اگر زیپ کیفتان گیر دارد باید ابتدا تمام مسیر ماشین زیپ را تمیز کنید؛ زیرا ممکن است این گیر کردن به دلیل جمع شدن آشغال و خرده ریزها در مسیر زیپ باشد.

اگر این کار مؤثر نبود، زیپ را عوض کنید. دقت کنید که پیش از این کار شماره زیپ را که در زیر ماشین زیپ درج شده یادداشت کنید تا زیپی به همان سایز بخرید. در نهایت پس از تعویض زیپ، استپ زیپ را سر جایش قرار دهید. این نکته در نگهداری از کیف مجلسی زنانه مهم است.

در صورتی که قفل یراق یا مگنت کیف خراب شد باید آن را تعویض کرد. برای این کار باید ابتدا نحوه تعویض قطعات آسیب دیده را یاد بگیرید. برای تعویض یراق گاهی لازم است آستر کیف را شکافته و پس از تعویض یراق دوباره آن را بدوزید. در صورتی که مهارت دارید می‌توانید آن را با استفاده از پیچ کوشتی تعویض کنید.

کاربردهای چرم شیمیایی برای تعمیر و نگهداری کیف مجلسی بسیار زیاد است. اگر کیف شما از جنس چرم است و کل یا قسمتی از آن پوسته‌پوسته‌شده است باید چرم هم‌رنگ آن را تهیه کرده و قسمت آسیب دیده را جدا کنید. سپس الگوی آن را ساخته و کار دوخت را انجام دهید.

تعمیر کیف
نگهداری از کیف مجلسی زنانه

 

شانی لند؛ بورس خرید انواع کیف و کفش

شاید تا کنون نام شانی لند را شنیده باشید. یک فروشگاه اینترنتی عرضه کننده کیف و کفش که محصولات خود را با قیمت‌هایی باورنکردنی و بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. گستره تنوع محصولات شانی لند بسیار وسیع است و تمام نیزهای مشتریان را در نظر دارد.

فرقی نمی‌کند قصد خرید کفش کالج را داشته باشید؛ یا بوت دخترانه یا حتی دمپایی روفرشی دخترانه یا صندل روفرشی زنانه. چراکه هر نوع کیف و کفشی را می‌توانید در شانی لند پیدا کنید. علاوه بر این، مهم‌ترین نکات درباره نگهداری از کیف مجلسی زنانه و انواع دیگر کیف را در مقالات ما جستجو کنید.

همچنین اگر قصد خرید ست کیف و کفش یا خرید کیف دوشی ارزان  یا هر نوع ست کیف ارزان را دارید؛ می‌توانید محصول مورد نیاز خود را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و با مناسب‌ترین قیمت‌ها در شانی لند خریداری کنید.

شانی لند؛ بورس خرید انواع کیف و کفش
نگهداری از کیف مجلسی زنانه

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی اصول نگهداری از کیف مجلسی زنانه به طور مفصل پرداخته شد. به یاد داشته باشید که پیشگیری همواره بهتر از درمان است و برای پیشگیری از خرابی کیف لازم است ترفندهای نگهداری از کیف مجلسی زنانه را یاد گرفته و انجام دهید.

سؤالات متداول

  1. چگونه لکه جوهر را از کیف پاک کنیم؟

اگر لکه تازه باشد، آن را با پاک کن پاک کنید و اگر خشک شده بود، به خشک‌شویی بدهید.

  1. چگونه کیف چرم را تمیز کنیم؟

با استفاده از پارچه آغشته به محلول آب و صابون و سپس با یک دستمال نمدار تمیز کف صابون را پاک کنید.

  1. چگونه یراق کیف را عوض کنیم؟

با استفاده از یک پیچ کوشتی می‌توانید آن را عوض کنید.

  1. پارچه چرم کیف را چگونه تعویض کنیم؟

یک قطعه چرم هم‌رنگ خریده، الگوی آن را دوخته، قسمت پوسته‌پوسته‌شده را جدا کرده و چرم جدید را بدوزید.

سایر مقالات:

9 نکته طلایی که در زمان خرید کیف دوشی زنانه کادویی باید در نظر بگیرید!
کیف مجلسی زنانه مناسب سفر – 7 نکته‌ای که در زمان خرید باید بدانید!
نکات نگهداری از کیف دستی زنانه – روش نگهداری از 5 مدل کیف دستی

 

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا