کفش

چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟ ۶ راهکار تمیز کردن + نکات طلایی

چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟ کفش جیر از مدل کفش‌هایی است که باید در هنگام پوشیدن، مراقب باشید که روی آن لکه ایجاد نشود؛ زیرا تمیز کردن آن به توجه و دقت زیادی نیاز دارد.

برای تمیز کردن کفش جیر، راه‌های زیادی وجود دارد که بسته به نوع لکه با همدیگر فرق دارند. با به کارگیری درست روش‌ها، می‌توانید لکه را به راحتی از روی کفش تمیز کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با راه‌های تمیز کردن لکه جیر آشنا شوید.

کفش جیر چیست؟

کفش‌ها شامل انواع و اقسام مختلفی هستند و یکی از این مدل‌ها، کفش جیر به شمار می‌آید. کفش جیر به دلیل جنس حساسی که دارد، نیازمند مراقبت و نگهداری ویژه‌ای است. این نوع کفش به راحتی انواع لکه‌ها را به خود جذب می‌کند و به همین دلیل، تمیز کردن آن برای کاربرانش یک چالش مهم به شمار می‌آید.

برخی افراد بر این باورند که می‌توانند با قرار دادن کفش جیر در لباسشویی، آن را تمیز کنند؛ اما این روش چندان مؤثر نیست و توصیه می‌شود از آن پرهیز شود. به جای این کار، بهتر است از شیوه‌های مناسب‌تری برای تمیز کردن کفش جیر استفاده کنید.

روش‌های مختلفی برای تمیز کردن کفش‌های جیر وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که بسته به نوع لکه‌ای که روی کفش ایجاد شده، باید از روش مربوطه بهره برد. به عنوان مثال، روش تمیز کردن لکه روغن با روش تمیز کردن لکه جوهر متفاوت است.

چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟

اگر می‌خواهید لکه‌های خفیف روی کفش جیر را تمیز کنید، می‌توانید با یک برس به‌طور مکرر و با حرکات رفت و برگشتی روی لکه کار کنید. همچنین می‌توانید از پاک کننده کفش جیر برای لکه‌های متمرکز استفاده کنید.

برای لکه‌های سنگین‌تر، بهتر است از پارچه‌ای آغشته به سرکه سفید یا الکل سفید استفاده کنید و آن را با حرکات دایره‌ای روی لکه بمالید، سپس اجازه دهید تا ناحیه مرطوب کاملاً خشک شود.

پس از خشک شدن، می‌توانید با استفاده از برس، پارچه‌ای را که به‌کار برده‌اید به حالت اولیه برگردانید و در انتها لکه‌ها و کثیفی‌های شل شده را پاک کنید. روش‌های تمیز کردن لکه‌های کفش جیر با یکدیگر متفاوت هستند.

پاک کردن لکه با استفاده از سرکه سفید یا الکل

در پاسخ به سوال، چگونه کفش جیر را تمیز کنیم روش‌های کاربردی زیادی وجود دارد. یکی از این روش‌ها که بیشتر افراد آن را به کار می‌گیرند، استفاده از سرکه سفید یا الکل است.

اگر بعد از به‌کارگیری چند روش برای تمیز کردن لکه، همچنان لکه روی کفش شما باقی مانده است، توصیه می‌شود که مقداری سرکه سفید و یا الکل مالشی را روی یک پارچه بریزید؛ سپس پارچه مرطوب شده را روی لکه بمالید.

بعد از این مراحل اجازه دهید، ناحیة مرطوب شده به طور کامل خشک شود. پس از اینکه خشک شد، از یک برس برای برداشتن لکه و هرگونه کثیفی شل شده استفاده کنید تا کفش شما به طور کامل تمیز و پاکیزه شود.

 استفاده از برس برای تمیز کردن

چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟ این سوالی است که برای بسیاری از کسانی که از این نوع کفش‌ها استفاده می‌کنند، پیش می‌آید. برای تمیز کرد کفش جیر، روش‌های مختلفی وجود دارد، یکی از راه‌ها استفاده از برس مخصوص جیر است.

شما می‌توانید نواحی دارای لکه را در یک جهت با احتیاط مسواک بزنید؛ این کار به حذف لایه‌های کثیفی سطحی روی کفش جیر کمک می‌کند. پس از این مرحله، برای از بین بردن لکه، با حرکات رفت و برگشت و فشار بیشتری مسواک بزنید. این روش بهترین روش تمیز کردن کفش جیر است و لکه‌ها را به طور کامل از بین می‌برد.

استفاده از تیغ برای بازگرداندن بافت صاف

اینکه چگونه کفش جیر را نو کنیم بهترین جواب برای آن، استفاده از تیغ اصلاح است. پارچه جیر شاید بعد از گذشت مدت زمانی، تار به نظر برسد. تیغ اصلاح، می‌تواند روشی آسان برای نو کردن کفش جیر باشد.

در رابطه با اینکه چگونه کفش جیر را تمیز کنیم، می‌توانید به کمک این تیغ به آرامی تارهایی که به هم ریخته است را از روی پارچه بتراشید و لایه‌های کثیف را جدا کنید. پس از به کار گیری تیغ، می‌توانید برای تمیز کردن تکه‌هایی که جدا شده از برس استفاده کنید.

استفاده از اسپری برای تمیز کردن

برای اینکه بدانیم چگونه کفش جیر را تمیز کنیم و یا از آن محافظت کنیم، باید اشاره کنیم که یکی از این روش‌های کاربردی استفاده کردن از اسپری محافظ جیر است. اینکه چگونه از کفش جیر خود محافظت کنید تا کثیف نشود اهمیت بسزایی دارد.

شما با مطالعه دستورالعمل نوشته شده روی بسته، از شیوه استفاده از این اسپری آگاهی پیدا می‌کنید. با انجام این مرحله، پاک کننده جیر برای مدت زمان طولانی‌تری روی کفش می‌ماند و تمیز کردن آن در آینده برای شما آسان‌تر می‌شود.

استفاده از پاک کننده لکه

گاهي اوقات، کثيفي موجود بر روی کفش به صورت سطحي است و نیازی به برس ندارد؛ اما برای پاک کردن لکه‌ها و آلودگی‌ها، بهتر است از پاک‌کننده جیر استفاده کنید.

پاک‌کننده را به لکه بزنید و با فشار مناسب آن را مالش دهید تا لکه محو شود. میزان فشار را تا زمانی که لکه کاملاً پاک نشده کاهش ندهید و مالش را ادامه دهید. ممکن است این فرایند چند دقیقه‌ای طول بکشد، بنابراین صبر مهم است.

مرتب کردن ظاهر کفش جیر

گاهی اوقات، کفش‌های جیر به علت قرار گرفتن در شرایط مختلف ممکن است کمی نامرتب به نظر رسد. پس از به وجود آمدن این مشکل، می‌توانید یک‌پارچه را به سرکه یا الکل آغشته کنید و روی کفش مالش دهید.

سپس، اجازه دهید قسمتی مرطوب شده به طور کامل خشک شود، پس از آن می‌توانید پارچه کفش را برای آخرین بار پف‌دار کنید و به کفش جیر خود ظاهری مرتب و شیک ببخشید.

نکات کاربردی برای از بین بردن لکه روی کفش جیر

در رابطه با اینکه چگونه کفش جیر را تمیز کنیم، راه‌های زیادی وجود دارد که با بهره گیری از آن‌ها، می‌توانید لکه‌ها را به راحتی پاک کنید؛ اما یک سری نکات برای لکه‌های مختلف وجود دارد، این نوع لکه‌ها به شرح زیر هستند:

  • لکه روغن یا گریس: با نشاسته ذرت، لکه را به طور کامل بپوشانید تا روغن را جذب کند، بگذارید یک شب روی آن بماند؛ سپس صبح یک برس را خیس کنید و به آرامی روی لکه بمالید تا لکه پاک شود.
  • لکه موم یا صمغ: می‌توانید کفش جیر را در فریزر قرار دهید تا آدامس یا موم سفت شود؛ سپس آن‌ها را تکه‌تکه کنید و با برس ذرات کوچک‌تر را پاک کنید.
  • لکه جوهر: روی لکه جوهر، دستمال‌کاغذی بکشید تا مقداری از جوهری که خیس است را جذب کند؛ سپس از الکل مالشی برای ازبین‌بردن لکه استفاده کنید و اگر لازم بود آن را با پاک‌کننده مخصوص کفش جیر تمیز کنید.
  • لکه خون: اینکه چگونه کفش جیر را تمیز کنیم به خصوص اگر لکه خون باشد، می‌توانید برای پاک کردن لکه خون، مقداری پراکسید هیدروژن را روی حوله توپی پنبه‌ای یا حوله کاغذی به آرامی بکشید تا پاک شود.
  • لکه گل و لای: برای این نوع لکه اجازه دهید که گل خشک شود، پس از اینکه خشک شد، باید آن را تکه‌تکه جدا کنید. برای خلاص شدن از قسمت‌های کوچک‌تر از برس استفاده کنید.
  • لکه‌های آب: یک برس بردارید و لکه را خیس کنید؛ سپس آب اضافی را خشک کنید و اجازه دهید تا قسمت مرطوب کاملاً خشک شود؛ کفش را در معرض تابش مستقیم قرار ندهید.

متنوع‌ترین کفش‌های زنانه ارزان را از شانی لند بخواهید!

خرید کفش پاشنه بلند، صندل زنانه شیک و کالج دخترانه شیک برای بسیاری از خانم‌های باسلیقه، یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید. مجموعه شانی لند، بهترین مدل‌های کفش را با قیمت‌های مناسب و تنوع بالا برای شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید انواع کفش اسپرت دخترانه، دمپایی روفرشی زنانه و همچنین کیف و کفش زنانه را با بالاترین تنوع و بهترین قیمت از ما خریداری کنید.

سخن پایانی

چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟ کفش جیر از مدل کفش‌هایی است که نیاز به نگهداری زیاد دارد. دررابطه‌با اینکه چگونه کفش جیر را تمیز کنیم، راه‌های متعددی وجود دارد که شما با به کارگیری صحیح این روش‌ها، می‌توانید به آسانی لکه کفش خود را تمیز کنید.

سؤالات متداول

۱. چگونه کفش جیر را تمیز کنیم؟

شما باید بسته به اینکه لکه روی کفش شما چگونه به وجود آمده اقدام به تمیز کردن لکه کنید. برای پاک‌کردن هر لکه، روش مخصوص خود را باید به کار گیرید.

۲. لکه خون روی کفش جیر را چگونه تمیز کنم؟

برای پاک کردن لکه خون مقداری پراکسید هیدروژن را روی حوله توپی پنبه‌ای یا حوله کاغذی به آرامی بمالید تا لکه پاک شود.

۳. آیا می‌توانم از وازلین برای کفش جیر استفاده کنم؟

می‌توانید از وازلین به کمک یک برس کفش جیر خود را مرتب و تمیز کنید.

سایر مقالات:
اندازه مناسب پاشنه کفش خانم‌ها و آقایان چقدر است؟ معرفی مدل‌های 2024
راهنمای خرید کیف اداری زنانه +  3 جنس عالی برای کیف اداری
چه کفشی با شلوار دمپا گشاد بپوشیم؟ معرفی ۶ مدل کفش مناسب

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا