کفش

5 راهکار تضمینی برای سفید کردن کفش سفید در منزل

چند راهکار برای سفید کردن کفش سفید

آیا با روش‌های سفید کردن کفش سفید آشنایی دارید؟ کفش سفید یکی از جذاب‌ترین آیتم‌ها در استایل‌های امروزی است که می‌توان آن‌ را به راحتی با دیگر رنگ‌ها هماهنگ کرده و یک استایل جذاب و کاربردی ایجاد کرد؛ اما متأسفانه تمیز نگه داشتن این کفش‌ها کار چندان آسانی نیست و کوچک‌ترین لکه روی کفش سفید کاملاً پیدا می‌شود.

خوشبختانه امروزه روش‌های بسیاری برای سفید کردن کفش سفید وجود دارند که شما به کمک آن‌ها می‌تواند کفش‌های خود را تمیز کرده و حسابی برق بیندازید. اگر از ظاهر تیره و کدر کفش‌های خود خسته شده‌اید، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با این روش‌های جالب و کاربردی آشنا کنیم.

چند راهکار برای سفید کردن کفش سفید
چند راهکار برای سفید کردن کفش سفید

سفید کردن کفش سفید با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین مواد برای سفید کردن کفش سفید است که می‌توانید آن را با دیگر مواد مخلوط کرده و یک ترکیب عالی و تأثیرگذار بسازید. برای مثال استفاده از محلول جوش شیرین و آب برای تمیز  کردن کفش‌های سفید انتخاب بسیار ایده‌آلی است.

ترکیب جوش شیرین با سرکه نیز بسیار تأثیرگذار است. در این ترکیب یک قاشق از ۳ بخش ترکیب جوش شیرین، آب و سرکه را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس به کمک یک مسواک یا برس کوچک روی کفش بکشید.

برای تمیز شدن بیشتر کفش‌های سفید مسواک را به صورت دایر‌ه‌ای روی کفش بکشید و آن را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. سومین روش سفید کردن کفش سفید با استفاده از جوش شیرین این است که ترکیب مساوی از این ماده و مایع لباسشویی را با مقدار کمی‌ آب مخلوط کنید تا به یک حالت خمیری برسید.

سپس خمیر به دست آمده را با مسواک، برس و فرچه روی تمام سطح کفش سفید بمالید و اجازه دهید تا نیم ساعت روی کفش بماند. سپس کفش را با آب ملایم شستشو داده و از ظاهر تمیز و درخشان آن لذت ببرید.

سفید کردن کفش سفید با جوش شیرین

سفید کردن کفش سفید با خمیر دندان

از دیگر تکنیک‌های از بین بردن لکه روی کفش سفید باید به استفاده از خمیر دندان اشاره کنیم که در هر خانه‌ای وجود داشته و کاملاً در دسترس است. برای این کار لازم است خمیر دندان را روی مسواک زده و شروع به تمیز کردن کفش‌ها کنید. این روش میزان پاک سازی بالایی داشته و بسیار سریع و ارزان است.

تمیز کردن کفش سفید با آب گرم و مواد شوینده

از دیگر روش ‌های سفید کردن کفش سفید باید به مخلوط مواد شوینده و آب گرم اشاره کنیم که در دسترس بوده و بسیار کم هزینه است. فرقی نمی‌کند قصد سفید کردن کفش اسپرت زنانه را داشته باشید یا مردانه، به هر حال این روش بسیار کاربردی و مؤثر خواهد بود.

توجه داشته باشید استفاده از آب گرم برای سفید کردن کفش سفید نسبت آب سرد بسیار بهتر است. در این تکنیک باید نسبت یک به هشت مواد شوینده را آب گرم ترکیب کنید. اگر احساس کردید این میزان مواد شوینده برای تمیز کردن کفش‌های سفید کافی نیست، می‌توانید کمی‌ صابون هم اضافه کرده و روی سطح کفش بمالید تا تمیز شود.

تمیز کردن کفش سفید با آب گرم و مواد شوینده
تمیز کردن کفش سفید با آب گرم و مواد شوینده

تمیز کردن کفش سفید با پودر بچه

در این بخش از بررسی روش‌های سفید کردن کفش سفید باید بگوییم استفاده از پودر بچه یکی از اثرگذارترین شیوه‌ها است که در آن باید پودر بچه را با مقدار کمی‌ آب گرم مخلوط کرده و به یک بافت خمیری برسید.

 قبل از استفاده از این خمیر، باید تمامی‌ آلودگی‌های بزرگ کفش مانند گل‌ولای را با استفاده از برس کوچک پاک کرده و جدا کنید. در قدم بعدی با استفاده از خمیر به دست آمده، آلودگی‌های باقی مانده کفش را به خوبی تمیز کنید تا به ظاهری سفید و براق برسید.

تمیز کردن کفش سفید با مایع سفیدکننده

از دیگر روش‌های سفید کردن کفش سفید باید به استفاده از مخلوط آب و مایع سفید کننده اشاره کنیم؛ البته باید اطمینان حاصل کنید که شوینده شما کاملاً در آب رقیق شده باشد؛ زیرا استفاده از میزان غلیظ‌تر سفید کننده به معنای قرار دادن کفش‌های سفید در برابر ریسک لکه‌های زرد رنگ است.

در این روش باید مسواک را به مایع سفید کننده (رقیق شده) آغشته کرده و بعد به شکل ملایم روی سطح کفش کشیده و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

تمیز کردن کفش سفید با مایع سفیدکننده
تمیز کردن کفش سفید با مایع سفیدکننده

فوت‌های کوزه گری سفید کردن کفش سفید

حال که با بهترین روش‌های تمیز کردن کفش‌های سفید آشنا شده‌اید، لازم است به این نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید در عین تمیز کردن کفش‌ها از آن‌ها محافظت کرده و بهترین نتیجه را بگیرید:

  • دقت کنید که آب گرم به کفش جیر آسیب می‌زند؛ بنابراین برای تمیز کردن این کفش‌ها از آب گرم استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان کفش‌های خود را داخل ماشین لباسشویی نیندازید؛ زیرا می‌تواند به کفش‌های شما آسیب جدی بزند.
  • اگر کثیفی‌های کفش‌های سفید شما برای طولانی مدت باقی بمانند، تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های آن‌ها بسیار دشوار خواهد شد، درنتیجه، پیشنهاد می‌کنیم بعد از هر بار استفاده کفش خود را تمیز کرده و این کار را به یک عادت همیشگی برای خود تبدیل کنید.
  • اگر کفش شما برای مدت زمان زیادی خیس بماند، احتمال تخریب رنگ و فوم کفش وجود دارد. برای از بین بردن رطوبت بعد از شستشو، می‌توانید کفش‌ها را در معرض بخاری یا پنکه قرار داده و یا اینکه داخل آن‌ها را با پارچه حوله‌ای پر کنید.
  • کفش‌های خود را برای مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار ندهید؛ زیرا اشعه UV خورشید می‌تواند روی کفش‌های پارچه‌ای اثرات منفی به جای بگذارد. اگر کفش‌های خود را در حیاط نگهداری می‌کنید، توصیه می‌کنیم از این پس آن‌ها را در جاکفشی قرار دهید.
  • از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است؛ پیشنهاد می‌کنیم برای کثیف نشدن کفش‌های سفید، قبل از خروج از منزل از محلول ضد آب یا ضد لک استفاده کنید تا کفش‌هایتان همواره ظاهری زیبا و تمیز داشته باشند.
فوت‌های کوزه گری سفید کردن کفش سفید
فوت‌های کوزه گری سفید کردن کفش سفید

بهترین کیف و کفش‌های زنانه را از شانی لند بخواهید!

اگر قصد خرید زیباترین و باکیفیت انواع کفش کالج زنانه، مدل‌های راحتی، اسپرت یا کفش پاشنه دار زنانه را دارید، فروشگاه اینترنتی شانی لند با ارائه انواع کیف و کفش‌های زنانه و بچگانه با بالاترین درجه کیفیت و مناسبترین قیمت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

شما می‌توانید انواع محصولات تابستانه همچون صندل زنانه، دمپایی، انواع روفرشی زنانه و کفش‌های فصل سرما همچون انواع بوت زنانه را با تنوعی بی‌نظیر در طرح و رنگ، از فروشگاه شانی لند خریداری کنید. علاوه بر این می‌توانید انواع کیف‌های زنانه شیک و زیبا را از مجموعه ما تهیه کرده و یک استایل جذاب برای خود بسازید.

کلام پایانی

معمولاً مراقبت و نگهداری کفش سفید کار سختی بوده و به دلیل رنگ روشن، این کفش‌ها سریعاً آلودگی و کثیفی خود را نمایان کرده و ظاهر نامناسبی به استایل شما می‌دهند؛ اما لازم نیست نگران باشید ما در این مطلب به بررسی انواع روش قطعی سفید کردن کفش سفید پرداختیم تا بتوانید کفش‌های خود را مانند روز اول تمیز و درخشان کنید.

سؤالات متداول

۱. چگونه کفش سفید را تمیز کنیم؟

شما برای این کار می‌توانید از جوش شیرین، خمیر دندان، سرکه و… استفاده کنید.

۲. آیا برای تمیز کردن کفش‌های سفید می‌توان از مایع سفید کننده استفاده کرد؟

بله این مایع برای سفید کردن کفش سفید کاربرد دارد؛ اما باید شوینده کاملاً در آب رقیق شده باشد.

۳. چگونه لکه‌های زرد رنگ را از روی کفش سفید پاک کنیم؟

برای این کار می‌توانید از الکل و آب اکسیژنه و در صورت مقاوم بودن لکه‌ها از مخلوط آب و رنگ بر استفاده کنید.

دیگر مطالب شانی لند:

راهنمای خرید کتونی به همراه 8 نکته طلایی که باید بدانید!
8 ترفند ساده برای گشاد کردن کفش تنگ در منزل – شانی لند
5 مدل کفش مخصوص درمان واریس پا- خرید اینترنتی کفش ارزان+ عکس

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا