کفش

انواع کفش عروسی زنانه – معرفی 10 مدل کفش عروسی زنانه

راهنمای مهم خرید کفش عروسی

خرید انواع کفش عروسی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش از برگزاری مجلس عروسی است و ارتباط تنگاتنگی با میزان راحتی شما در این شب تکرار نشدنی دارد. در خرید انواع کفش عروسی زنانه لازم است علاوه بر زیبایی ظاهری کفش به میزان دوام و راحتی کفش توجه بسیاری شود.

در این مطلب به طور کامل به فاکتور‌های انتخاب انواع کفش عروسی و نکات مهمی که در این زمینه باید رعایت کنید، خواهیم پرداخت.

راهنمای مهم خرید کفش عروسی

محصولات فروشگاه شانی لند

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند مجلسی

صندل پاشنه دار

مهم‌ترین نکات خرید کفش عروسی زنانه

برخی از عروس خانم‌ها به هنگام خرید انواع کفش عروسی به ‌راحتی کفش اصلاً توجه نمی‌کنند و گمان می‌کنند به این دلیل که کفش عروس را تنها برای یک شب استفاده می‌کنند؛ پس دوام و کیفیت آن اهمیت چندانی ندارد؛ اما دوام و راحتی کفش عروس از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به هنگام انتخاب انواع کفش عروسی به آن توجه شود.

در واقع انتخاب یک کفش غیر استاندارد و نامناسب سبب سختی راه رفتن شما در شب عروسی می‌شود و آن‌قدر پا‌های شما را خسته می‌کند که اجازه نمی‌دهد از این شب به‌یادماندنی لذت ببرید. پس برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی لازم است به نکاتی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت دقت نمایید.

به اندازه پاشنه کفش توجه نمایید

اولین نکته‌ای که به هنگام خرید مدل‌های کفش عروسی باید به آن دقت کنید؛ اندازه پاشنه کفش است. انواع کفش عروسی که پاشنه بیشتر از ۷ سانتی‌متر داشته باشند شیب کف بسیار زیادی دارند و همین موضوع سبب ایجاد درد در انحنای پای شما خواهد شد.

پس بهتر است از خرید کفش‌هایی با پاشنه بیشتر از ۷ سانتی‌متر خودداری کنید. اگر تا قبل از عروسی نیز همیشه از کفش‌هایی با پاشنه ۳ تا ۵ سانتی‌متر استفاده می‌کنید، بهتر است در شب عروسی نیز پاشنه کفش شما به همین اندازه باشد؛ زیرا به این میزان پاشنه عادت دارید و مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

علاوه بر این روز عروسی زمان مناسبی برای امتحان کردن تجربه‌های جدید نیست و بهتر است طبق روال زندگی خود پیش بروید. دقت داشته باشید که پاشنه انواع کفش عروسی باید به‌گونه‌ای باشد که راه رفتن شما را دچار مشکل نکند. هنگام انتخاب کفش عروس پاشنه‌دار به موارد زیر توجه کنید:

  • پاشنه کفش خود را متناسب با قد لباس عروس انتخاب کنید؛ زیرا در صورتی که هماهنگی خوبی میان این دو وجود نداشته باشد لباس عروس شما کوتاه‌تر از حد معمول جلوه می‌کند.
  • عروس خانم‌های عزیز به هنگام انتخاب انواع کفش عروسی حتماً به قد داماد توجه کافی داشته باشید. سعی کنید کفشی را انتخاب نمایید که قد شما را بلندتر از داماد نکند. اگر با همسرتان هم قد هستید، از انواع کفش عروس راحت که از پاشنه بسیار کمی‌ برخوردار هستند یا کاملاً تخت هستند استفاده کنید.
  • اگر اختلاف قد شما با داماد زیاد نیست، می‌توانید برای لباس عروس بلند و دنباله‌دار از کفش‌هایی با پاشنه کوتاه یا تخت استفاده کنید؛ زیرا لباس عروس آن‌قدر بلند است که کمتر کسی می‌تواند کفش‌های شما را ببیند.

به اندازه پاشنه کفش توجه نمایید

 

 

کفش عروس لژ دار بخرید

هنگامی‌ که به‌منظور خرید انواع کفش عروسی به مراکز خرید مراجعه می‌کنید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که اگر اختلاف قدی زیادی با داماد دارید و می‌خواهید قدبلندتر دیده شوید، می‌توانید به‌جای خرید کفش عروس پاشنه بلند و نازک، از کفش‌های پاشنه‌داری که لژ یکنواخت و یکسره دارند استفاده نمایید.

این دسته از کفش‌های عروس به نسبت سایر کفش‌های پاشنه بلند از راحتی بیشتری برخوردار هستند و با پوشیدن آن‌ها فشار کمتری به پا‌ها و کمر شما وارد خواهد شد. کفش عروس جلوباز نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید انواع کفش عروسی است و به انگشتان پای شما فشاری وارد نمی‌کند.

به کف کفش عروس دقت نمایید

سومین نکته‌ای که به هنگام انتخاب زیباترین کفش عروس حائز اهمیت است؛ کف کفش است. تنها ظاهر و پاشنه انواع کفش عروسی در راحتی آن تأثیرگذار نیست؛ بلکه کف کفش نیز اهمیت بسیاری دارد و نباید کاملاً صاف باشد.

کف کفش عروس باید شیار‌های داشته باشد تا سبب سرخوردن شما در سالن عروسی نشود. این موضوع به هنگام پوشیدن لباس عروس‌های سنگین و چندلایه اهمیتی دوچندان دارد؛ زیرا پوشیدن این لباس‌ها راه رفتن عادی شما را دچار مشکل می‌کند و لازم است حتماً از استحکام کفش و لیز نبودن آن مطمئن شوید.

راحتی کفش را مدنظر قرار دهید

می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی انواع کفش عروسی راحتی آن است؛ زیرا شما در روز عروسی فعالیت زیادی خواهید داشت و در صورتی که کفش به پای شما فشار آورده و شما را خسته کند، تأثیر بسیار زیادی بر حال و هوای شما خواهد داشت.

پس یک کفش عروس راحت را انتخاب کنید و دقت کنید که کفش تنگ نباشد و به پشت پا یا انگشتان شما فشار وارد نکند. در این صورت می‌توانید در مهم‌ترین شب زندگی‌تان به‌راحتی فعالیت کرده و لذت ببرید. در این زمینه می‌توانید از کفش طبی عروس یا کفش اسپرت عروس نیز استفاده نمایید.

راحتی کفش را مدنظر قرار دهید

 

 

به قیمت کفش توجه نمایید

ارزان بودن قیمت کفش مجلسی شیک یا کفش عروس می‌تواند حاکی از کیفیت پایین و عدم راحتی کفش مورد نظر باشد. برخی خانم‌ها بر این باورند که چون انواع کفش عروسی تنها برای یک شب پوشیده می‌شود پس قیمت آن مهم نیست.

 اما لازم است بدانید در زمینه خرید کفش عروسی زنانه معمولاً کفش‌هایی که قیمت بالاتری دارند از راحتی و کیفیت بیشتری نیز برخوردار هستند. علاوه بر این اگر کفش مناسب و باکیفیتی تهیه کنید می‌توانید در مراسمات دیگر نیز از آن استفاده کنید و پول شما هدر نخواهد رفت. پس حتماً قیمت کفش عروس را در نظر بگیرید.

جنس کفش عروس مهم است

جنس انواع کفش عروسی از دیگر موضوعاتی است که باید به هنگام خرید مدل‌های کفش عروسی به آن توجه کنید. برای اینکه کفش شما راحت و انعطاف‌پذیر باشد می‌توانید کفش‌هایی با جنس چرم طبیعی خریداری کنید تا بتوانید ساعات طولانی‌تری از آن‌ها استفاده نمایید.

علاوه بر این کفش‌هایی با رویه ساتن یا ابریشم نیز می‌توانند گزینه مناسبی باشند؛ زیرا به‌سرعت طبق حالت پای شما درمی‌آیند و سبب راحتی شما می‌شوند.

جنس کفش عروس مهم است

 

 

به تزئینات کفش دقت کنید

از دیگر ویژگی‌های ظاهری انواع کفش عروسی می‌توان به تزئینات روی کفش اشاره کرد. معمولاً کفش‌هایی که از بند‌های بلند ضربدری برخوردار هستند و روی مچ یا ساق پا بسته می‌شوند زیبایی بیشتری دارند. علاوه بر این نگین یا مروارید‌های قرار گرفته روی کفش به زیبایی کفش می‌افزایند.

بنابراین بهتر است به هنگام انتخاب زیباترین کفش عروس حتماً به تزئینات کفش و تناسب آن با لباس عروس توجه داشته باشید.

قبل از عروسی کفش را امتحان کنید

لازم است حتماً پیش از مراسم عروسی چندین بار کفش خود را امتحان کرده و با آن راه بروید یا برقصید. در این صورت متوجه می‌شوید که آیا کفش واقعاً مناسب استفاده در مراسم عروسی است یا خیر؟ در این حالت اگر متوجه راحت نبودن کفش شدید می‌توانید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید و از مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

البته لازم نیست کفش را خارج از خانه امتحان کنید و می‌توانید در محیط خانه آن را بپوشید و راه بروید. بهتر است در ابتدا زمان پوشیدن کوتاه باشد و در هر بار پوشیدن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آن اضافه شود. در روز‌های آخر بهتر است این زمان به ۳ الی ۴ ساعت برسد.

قبل از عروسی کفش را امتحان کنید

 

 

به رنگ‌بندی کفش عروسی زنانه دقت کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع کفش عروسی، رنگ کفش است. بهتر است ست لباس و کفش عروسی از لحاظ رنگ به هم نزدیک باشند و متضاد نباشند.

لازم نیست حتماً کفش عروس به رنگ سفید باشد و شما می‌توانید از کفش‌هایی با رنگ نقره‌ای، شیری، کرم، طلایی و غیره نیز متناسب با طیف رنگی لباس عروس و تزئینات آن استفاده نمایید.

مکان برگزاری مراسم را در نظر بگیرید

به شرایط محل برگزاری مراسم حتماً توجه کنید؛ زیرا اگر مراسم شما در باغ برگزار می‌شود، بهتر است کفش بدون پاشنه یا پاشنه‌دار پهن استفاده کنید و از پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه باریک و نوک‌تیز خودداری نمایید. علاوه بر این اگر جشن شما در سالنی با کف‌پوش سنگ و فرش برگزار می‌شود، نباید کف کفش صاف باشد و باعث لیز خوردن شما شود.

متناسب با فصل عروسی کفش بخرید

در زمان خرید کفش عروس برای عقد و عروسی حتماً فصل برگزاری جشن را در نظر داشته باشید؛ زیرا کفشی که برای فصول پاییز و زمستان مناسب است تفاوت بسیاری با انواع کفش عروسی تابستانی یا بهاری دارد. اگر قرار است در فصول سرد سال جشن بگیرید نباید صندل‌های تابستانی خریداری نمایید.

در برخی موارد نیز می‌توانید صندل برای سالن عروسی بخرید و برای عکاسی در باغ در فصل پاییز و زمستان کفش دیگری به همراه داشته باشید و عوض کنید.

متناسب با فصل عروسی کفش بخرید

 

 

به هنگام غروب کفش بخرید

در ساعات پایانی روز و به هنگام غروب، پا‌ها بزرگ و متورم می‌شوند و بهتر است در این زمان نسبت به خرید انواع کفش عروسی اقدام نمایید. خرید کفش به هنگام صبح‌ها که پا‌ها کوچک‌تر می‌شوند کار اشتباهی است؛ زیرا بعد‌ها متوجه تنگ و کوچک بودن کفش می‌شوید و شما را اذیت می‌کند.

کفش اضافه همراه داشته باشید

ممکن است با در نظرگیری تمام موارد گفته‌شده بازهم به هر دلیلی کفش عروس پاهای شما را اذیت کرده و روند راه رفتن شما را مختل کند. بهتر است یک جفت کفش اضافه نیز همراه خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید تعویض کنید. بهتر است کفش دوم از لحاظ پاشنه مانند کفش اصلی باشد.

خرید انواع کفش عروسی زنانه با شانی لند

اگر قصد دارید نسبت به خرید اینترنتی کفش عروس لژ دار و بدون لژ اقدام نمایید و در کمترین زمان سفارش خود را تحویل بگیرید، سایت شانی لند با برخورداری از تنوع بالا، قیمت مناسب و ارسال فوری می‌تواند پاسخگوی نیاز شما بوده و تجربه یک خرید لذت‌بخش را برای شما رقم بزند. به‌منظور آگاهی از شرایط خرید و قیمت کفش عروس می‌توانید به منوی کفش پاشنه بلند زنانه مراجعه نمایید.

علاوه بر انواع کفش عروسی، در سایت شانی لند می‌توانید منوی کاملی از انواع کفش زنانه از نیم بوت زنانه، کفش اسپرت زنانه و کالج دخترانه گرفته تا دمپایی روفرشی دخترانه، صندل زنانه و کفش پاشنه‌دار زنانه را با بهترین قیمت مشاهده کرده و خریدی مطمئن انجام دهید.

با توجه به اینکه خانم‌ها همواره علاقه‌مند هستند علاوه بر سفارش کفش زنانه، انواع کیف زنانه را نیز در کمترین زمان به‌صورت آنلاین خریداری نمایند؛ سایت شانی لند این فرصت را برای بانوان عزیز فراهم کرده است که با مراجعه به این سایت بتوانند نسبت به خرید مدل‌های مختلف کیف زنانه اقدام نمایند.

از محصولات سایت شانی لند در زمینه کیف زنانه می‌توان به خرید کیف مجلسی زنانه، ست کیف ارزان، کیف دوشی دخترانه، کیف کمری ارزان، کیف پول زنانه مجلسی، کیف دستی زنانه، کوله پشتی دخترانه، کیف پاسپورتی چرم، ست کیف و کفش کادویی و غیره اشاره کرد.

سخن پایانی

انتخاب انواع کفش عروسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های عروس خانم‌ها در روزهای نزدیک به مراسم است که باید با توجه به نکات مهمی انجام شود. توجه به کیفیت و راحتی کفش عروس می‌تواند از مشکلات جدی‌تر در شب عروسی پیشگیری کند.

در این مطالب سعی کردیم شما را با هر آنچه لازم است در مورد خرید کفش عروس بدانید آشنا کنیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

سایر مقالات:

نکات استفاده از کفش اسپرت زنانه – 10 نکته برای خرید کفش اسپرت
نکات استفاده از نیم بوت زنانه – 10 مدل نیم بوت و ویژگی های آن ها + عکس
بررسی 5 روش تمیز کردن کفش – روش های جالب تمیز نگهداشتن کفش ها

 

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. من به زودی عروسیمه واقعا اینکه لباس یا کفش عروسی آدم جوری باشه که توش راحت نباشی و اذیتت کنه مثل یه کابوس میمونه چون اون شب خاص‌ترین شب زندگی هر آدمیه که باید خیلی با لباس و کفشش احساس راحتی و آزادی عمل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا