کفش

عوارض کفش های نوک تیز برای زنان – 5 مورد از معایب که باید حتما بدانید

عوارض استفاده طولانی مدت از کفش‌های نوک تیز چیست؟

از جمله عوارض کفش های نوک تیز، ایجاد نوروما یا همان التهاب عصب بین انگشتان پا است. کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز، از طراحی زیبایی برخوردار بوده و همین امر در استفاده از این مدل کفش در میان انواع کفش زنانه، بسیار مؤثر است. از دیگر آسیب‌های کفش نوک تیز، مشکلاتی است که به ساق و مچ پا وارد خواهد شد.

طی این مقاله در رابطه با عوارض کفش های نوک تیز و به طور کلی عوارض کفش نامناسب، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ بنابراین در هنگام خرید کفش پاشنه بلند زنانه، حتماً مطالب این مقاله به درستی مطالعه کنید تا دچار آسیب یا عوارض کفش های پاشنه بلند نوک تیز نشوید.

عوارض استفاده طولانی مدت از کفش‌های نوک تیز چیست؟

 

 

مهم‌ترین معایب کفش‌های نوک تیز

تأثیر کفش نوک تیز بر پا و عوارض کفش های نوک تیز، پس از گذشت چند سال در پا خانم‌ها نمایان خواهد شد. خانم‌ها در صورت عدم انتخاب درست هنگام خرید هر یک از مدل‌های کفش زنانه مانند دمپایی روفرشی دخترانه یا صندل زنانه، سلامتی پا‌های خود را با خطرات بسیاری مواجه خواهند کرد.

کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز، از پنجه باریکی برخوردار بوده و  در صورت استفاده از این مدل کفش، بدون شک دچار درد کمر، زانو و ایجاد انحراف در شست پا خواهند شد؛ بنابراین خانم‌های که مستعد ایجاد چنین مشکلی در پا هستند؛ نباید از کفش‌های نوک تیز استفاده کنند.

از مهم‌ترین عوارض کفش های نوک تیز، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهم‌ترین معایب کفش‌های نوک تیز

 

 

انگشت چکشی

تأثیر کفش نوک تیز بر پا یا عوارض کفش های نوک تیز را می‌توان در انگشتان دوم و سوم پا‌های خانم‌ها دید. در صورت استفاده از این مدل کفش و ایجاد فشار زیاد، انگشت دوم و سوم پا به سمت جلو یا پایین خم خواهد شد. این عارضه را انگشت چکشی نام نهاده‌اند که به واسطه مشکلاتی مانند قوس پا، آرتریت و استفاده از کفش نامناسب در انگشتان پا شکل خواهد گرفت.

بونیون

نام دیگر عارضه انحراف شست پا، بونیون بوده و این مسئله خود را با ایجاد توده‌های استخوانی در مفصل پا انگشت شست، نشان خواهد داد. این عارضه را باید مهم‌ترین عوارض کفش های نوک تیز یا یکی از اصلی‌ترین بیماری‌های کفش نوک تیز، در خانم‌ها دانست. این عارضه و آسیب، درد بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

بونیون

 

 

میخچه

از عوارض کفش های نوک تیز بر انگشتان پا، میخچه است. این عارضه دردناک به دلیل فشار زیادی که کفش‌های نوک تیز بر مفاصل انگشتان پا وارد خواهند کرد، ایجاد خواهد شد.

بسیاری از خانم‌ها به دلایل مانند مشغله کاری، امکان خرید انواع مدل‌های ست کیف زنانه، دمپایی زنانه یا به طور کلی ست کیف و کفش زنانه را از طریق گشت و گذار در مغازه‌ها ندارند؛ بنابراین به این افراد توصیه به انتخاب از انواع کیف زنانه در  سایت خرید کفش زنانه‌ شانی لند خواهد شد.

جلوگیری از رشد پا

در صورتی که خانم‌ها از سن کم، از کفش‌های نوک تیز استفاده کنند؛ عوارض پوشیدن این مدل کفش خود را در سال‌های بعد نشان خواهد داد. یکی از مهم‌ترین عوارض کفش نوک تیز، توقف رشد پا بوده و مطمئناً افراد در آینده متوجه آسیب‌های وارد شده به خود، خواهند شد.

جلوگیری از رشد پا

 

 

پینه

از دیگر مضرات کفش نوک تیز، سخت شدن پوست کنار انگشت شست و همچنین زیر پا خواهد بود؛ اسم این عارضه پینه است. البته از علائم و نشانه‌های کفش تنگ، پینه بوده و کفش نوک تیز، عامل افزایش درد این آسیب در پا خواهد شد.

کفش نوک تیز و درد پا

از عوارض کفش های نوک تیز درد کمر، پا، زانو و تاول خواهد بود. البته این مضرات کفش‌های تنگ و نوک تیز، معمولاً بلند مدت بوده و از میزان درد آن، کاسته نخواهد شد.

پیچ خوردگی پا

از عوارض کفش نامناسب پاشنه بلند و نوک تیز، پیچ خوردگی مچ پا است. البته این نوع پیچ خوردگی مچ، امکان پاره شدن رباط و حتی احتمال بیماری آرتروز را در خانم‌ها افزایش خواهد داد.

پیچ خوردگی پا

 

 

قیمت کفش‌های نوک تیز

از معایب کفش‌های نوک تیز، قیمت گران آن است؛ در حالی که این مدل از انواع کفش زنانه عمر و ماندگاری بالایی ندارند. به عبارت دیگر، خانم‌ها با پرداخت مبلغ قابل توجهی جهت خرید این مدل کفش، مدت زمان زیادی از آن نمی‌توانند استفاده کنند.

در صورت انتخاب کوله پشتی زنانه و کیف مجلسی زنانه در کنار خرید کیف کمری، مطمئناً خرید لذت بخش و جذابی خواهند داشت.

ناخن پا

یکی دیگر از عوارض کفش های نوک تیز، سیاه یا کبود شدن ناخن‌های پا است. این مدل کفش به دلیل فشاری که بر انگشتان ایجاد خواهد کرد، به مرور باعث کبود شدن ناخن‌ها خواهد شد. خانم‌ها در صورتی که مجبور به استفاده از این مدل کفش هستند؛ جهت کم کردن عوارض پوشیدن کفش‌های نوک تیز، از بالشتک استفاده کنند. این‌گونه از میزان فشار وارده به انگشتان، کم خواهد شد.

التهاب مفاصل

از مضرات کفش‌های تنگ و نوک تیز، التهاب مفاصل است. کفش نامناسب بر مفصل انگشت شست، فشار بیش از اندازه وارد کرده و در نهایت، فشار از مفصل متاتارس به استخوانی که به شکل نخود است؛ انتقال خواهد داد. فشار وارد شده بر این مفصل‌ها و استخوان‌ها، نتیجه‌ای جز التهاب و درد نخواهد بود.

التهاب مفاصل

 

 

آرتروز

استفاده از کفش‌های نوک تیز و پاشنه بلند، به دلیل طرح‌های زیبا و جذاب با استقبال بسیاری از سوی خانم‌ها مواجه شده است. اما یکی از بیماری‌های کفش نوک تیز و پاشنه بلند، آرتروز خواهد بود.

نکات مهم هنگام استفاده از کفش پاشنه بلند نوک تیز

امروزه استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز، به دلیل طرح زیبا با استقبال بسیاری مواجه شده است. البته استفاده از این مدل کفش‌های زیبا و جذاب، با عوارضی همراه خواهد بود. برای کمتر کردن عوارض کفش های نوک تیز، بهتر است خانم‌ها نکات مهمی را هنگام استفاده از آن‌ها، به کار بگیرند.

مهم‌ترین نکات برای کاهش عوارض کفش های نوک تیز، عبارت هستند از:

  • در صورت استفاده از کفش پاشنه کوتاه، از ایجاد عارضه به استخوان متاتارس جلوگیری خواهد شد.
  • یکی از عوارض کفش های نوک تیز و پاشنه بلند، پیچ خوردگی مچ پا است؛ بنابراین در چنین موقعیتی، خانم‌ها بهتر است بی‌تحرک بمانند. البته خانم‌ها پس از چند بار پیچ خوردگی مچ، حتماً به پزشک مراجعه کنند تا در صورت نیاز و تشخیص دکتر، جهت انجام فیزیوتراپی به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند.
  • در طول روز، حتماً چند ساعت از کفش اسپرت زنانه راحت یا ورزشی استفاده کنند.
  • خانم‌های که علاقه‌مند به استفاده از کفش نوک تیز با وجود آگاهی کامل از عوارض آن، هستند؛ از جنس چرم سفت این مدل کفش پرهیز کنند.
  • خانم‌ها از پوشیدن کفش پاشنه بلند نوک تیز و پشت باز، صرفه نظر کنند؛ زیرا این مدل کفش‌ها منجر به از بین رفتن تعادل یا سر خوردن خواهد شد.
  • خانم‌ها جهت دور شدن از عوارض کفش های نوک تیز، بهتر است از کفشی با پنجه پهن بهره ببرند.

محصولات فروشگاه شانی لند

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه دار 7 سانتی

صندل پاشنه دار مدل شاینی

 

ترفند‌های خانگی جهت درمان کفش زدگی پا

از جمله عوارض کفش های نوک تیز و پاشنه بلند، کفش زدگی پا است. در چنین موقعیتی، جهت رفع آن می‌توان از روش‌های خانگی بهره برد. از مهم‌ترین ترفند‌های برای درمان کفش زدگی پا، عبارت هستند از:

ترفند‌های خانگی جهت درمان کفش زدگی پا

 

 

وازلین

از نشانه‌های کفش تنگ، قرمزی و التهاب پا است. یک روش خانگی جهت رفع آن، استفاده از وازلین خواهد بود.

یخ

پلاستیک فریزر را تا نصف پر از آب کرده و سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. اکنون خانم‌ها این پلاستیک فریزر را در داخل کفش تنگ در قسمت‌های جلو و گوشه‌های آن، قرار دهند. با این روش، سایز کفش به اندازه یک شماره باز شده و در نهایت پا‌ها دچار عوارضی مانند درد کمر و پا نخواهند شد.

چسب زخم

از عوارض پوشیدن کفش‌های نوک تیز، ایجاد درد در قسمت‌های پشت پا و انگشتان خواهد شد. یک راه حل ساده اما کاربردی جهت جلوگیری از این نوع درد، استفاده از چسب زخم است.

خانم‌ها و دختران عزیز به واسطه سفارش کفش زنانه از‌ شانی لند می‌توانند بوت دخترانه و کفش کالج زنانه را در کنار کیف پاسپورتی زنانه، کیف پول زنانه، کیف دستی و کیف دوشی زنانه خرید کنند.

درمان تاول یا زخم‌های پشت پا

یکی از مهم‌ترین عوارض کفش های نوک تیز و تنگ، ایجاد زخم در پشت پا یا تاول خواهد بود. در صورت ایجاد چنین مشکلی خانم‌ها، می‌توانند از چند روش ساده اما کاربردی استفاده کنند.

  • خانم‌ها به طور مرتب پا‌ها، را شسته و بعد خوب خشک کنند.
  • در طول روز، حداقل ۲ بار پا‌ها را در آب و نمک قرار دهند. با این روش، روند درمان تاول سریع‌تر خواهد شد.
  • استفاده از جوراب نخی و ضخیم، یک راهکار مناسب جهت رفع تاول است.

درمان تاول یا زخم‌های پشت پا

 

 

سخن پایانی

خانم‌ها هنگام خرید کفش به ویژه کفش پاشنه بلند و نوک تیز، باید با حساسیت خاصی دست به انتخاب بزنند. زیرا کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز، عوارض بسیاری دارند. بسیاری از افراد با توجه به عوارض کفش های نوک تیز، هنوز هم در استفاده از آن پافشاری خواهند کرد.

بنابراین این عزیزان باید منتظر عواقب و آسیب‌های که این مدل کفش بر سلامتی آن‌ها وارد خواهد کرد؛ باشند. برخی از این مضرات کفش نوک تیز مانند تاول یا میخچه، پس از چند روز یا هفته از بین خواهند رفت. اما عوارض مانند انحراف شست پا یا آرتروز، سال‌ها با خانم‌ها همراه بوده و البته در برخی از موارد، چاره‌ای جز جراحی نیست.

 

سایر مقالات:

انواع کفش کالج بهاری – بررسی 100 مدل از بهترین کالج های بهاری
جذاب ترین دمپایی و روفرشی زنانه – بررسی 50 مدل دمپایی روفرشی
انواع کفش زنان شاغل – بررسی 50 مدل راحت و مناسب + طبی

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا