کفش

ورزش با پای برهنه؟ 4 فایده ورزش کردن با پای برهنه

ورزش با پای برهنه-آیا پا برهنه ورزش کردن بلامانع است؟!

امروزه ورزش با پای برهنه در بین بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای رواج پیدا کرده است. البته آن‌ها برای این کار خود، دلایل بی‌شماری مانند تقویت شدن عضلات پا را بیان کرده‌اند. همچنین پوشیدن کفش در تمام طول روز می‌تواند باعث ضعف پا‌ها شود.

بنابراین با توجه به این ادعای ورزشکاران و افراد متخصص، امکان ورزش کردن با پای برهنه را دارید. طی این مقاله، مطالبی در رابطه با ورزش با پای برهنه و مزیت استفاده از این روش ذکر شده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات درباره اثرات ورزش با پاهای برهنه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ورزش بدون کفش

 

فواید ورزش کردن با پای برهنه

بدون شک انتخاب کفش ورزشی مناسب می‌تواند از پا‌ها در برابر خطرات احتمالی مراقبت کند. همچنین پوشیدن کفش‌های مخصوص ورزشی، باعث کاهش درد و خستگی پا‌ها نیز می‌شوند. اما برخی از افراد به ورزش با پای برهنه علاقه زیادی نشان می‌دهند.

ورزش با پای برهنه، مزیت‌های بسیاری را با خود به همراه دارد که در ادامه به بیان توضیحاتی درباره فواید ورزش کردن با پای برهنه پرداخته شده است.

فواید ورزش بدون کفش

 

حمایت از قوس طبیعی کف پا

بدون شک ماهیچه‌های ضعیف پا‌های شما هنگام انجام تمرینات ورزشی نمی‌توانند در برابر فشار این تمرینات از استخوان کوچک مراقبت لازم را انجام دهند. نتیجه این فشار بر استخوان‌ها، به هم ریختگی حالت قوس کف پا است.

البته این مشکل با اسم «افتادگی قوس کف پا» معرفی شده و احتمالاً آسیب‌های جبران ناپذیری را، به دنبال دارد. استفاده از کفش‌های ورزشی مخصوص، می‌تواند تا حد جلوی پیشرفت این مشکل را بگیرد؛ اما باعث از بین رفتن آن به طور کامل، نمی‌شود.

بنابراین متخصصان حوزه ورزش یا پزشکی، توصیه به انجام ورزش با پای برهنه می‌کنند. زیرا در صورت به‌کارگیری این راهکار؛ نیروی پا را افزایش داده و همچنین می‌تواند به طور کامل، افتادگی قوس کف پا را از بین ببرد.

افزایش تعادل

یکی از مهم‌ترین تأثیرات افتادگی قوس کف پا، به هم ریختگی در تعادل بدن و همچنین پا‌ها است. در صورت وجود چنین مشکلی، مطمئناً شما امکان انجام تمرینات ورزشی مانند دویدن را به خوبی ندارید. همچنین از تأثیرات منفی این مشکل، عملکرد نادرست زانو و لگن معرفی شده است.

در صورت انجام ورزش با پای برهنه، به راحتی می‌توانید جلوی این مشکل بزرگ ‌ایستادگی کنید.

افزایش تعادل بدون کفش

 

امکان حرکت بهتر

یکی از مهم‌ترین مزیت انجام ورزش با پای برهنه، حرکت کردن بهتر و راحت‌تر است. در صورتی که شما پا‌های قوی داشته باشید، همچنین بتوانید تعادل بدن و پا‌های خود را دقیق حفظ کنید؛ بدون شک از ورزش لذت بیشتری می‌برید.

پا‌های استوار و البته قدرتمند به واسطه ورزش با پای برهنه، امکان انجام تمریناتی مانند لانگ را برای شما فراهم می‌کند.

کاهش خستگی و درد

شاید شما نیز مانند بسیاری از مردم هنگام ورزش کردن، با خستگی و درد در پا‌ها مواجه شوید. بهترین راهکار جهت کاهش این درد‌های آزار دهند، ورزش با پای برهنه است.

همچنین در صورت انجام تمرینات ورزش با پای برهنه، ماهیچه‌های پا‌ها تقویت شده و در نهایت به دلیل قوی شدن، از ایجاد آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کنند.

کاهش خستگی بدون کفش ورزشی

 

نکات ورزش کردن با پای برهنه

مربیان ورزشی و همچنین پزشکان فعال در این حوزه با توجه به فایده انجام تمرینات ورزش با پای برهنه، استفاده از این راهکار را توصیه می‌کنند. البته آن‌ها در توصیه‌های خود، بیان می‌دارند که در صورت انجام ورزش با پای برهنه، باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید.

از اصلی‌ترین نکات ورزش کردن با پای برهنه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در طول روز، حتماً چند ساعت با پای برهنه در خانه راه بروید تا امکان ورزش با پای برهنه برای شما راحت‌تر شود.
  • استفاده از کفش‌های پنج انگشتی جهت ورزش با پا برهنه بسیار مفید است.
  • یکی از توصیه‌های پزشکان جهت انجام تمرینات ورزش با پای برهنه، گذاشتن کف پا‌ها روی توپ گلف است. سپس کف پا‌ها را با آن توپ، ماساژ دهید. همچنین می‌تواند با انجام حرکات کششی ساق پا، عضلات کف پا‌های خود را فعال کنید.
  • در پایان تمرینات ورزشی و هماهنگی با مربی خود، ورزش کردن با پای برهنه را آغاز کنید.
  • در زمان ورزش با پای برهنه، وزنه‌های سبک را انتخاب کنید تا عضلات شما آسیب نبیند.
  • یکی دیگر از راهکار‌های جهت راحت‌تر کردن ورزش با پای برهنه، استفاده از کفش‌های ورزشی است که دارای کفی نازکی هستند.

ورزش بدون کفش

 

فواید پیاده روی با پای برهنه

پزشکان انجام ورزش پیاده روی با پای برهنه را به همه توصیه می‌کنند. آن‌ها استفاده از این راهکار را مفید معرفی کرده و همچنین در اظهارات خود اشاره کرده‌اند که پیاده روی یا ورزش با پای برهنه، منجر به بهبود الگوی پیاده روی طبیعی می‌شود.

کفش‌های مخصوص پیاده روی و دویدن، دارای پشتیبان یا کمکی هستند. به عبارت دیگر بالشتک‌های موجود در این مدل از کفش‌ها، دویدن یا پیاده روی شما را به حالت طبیعی خود، نزدیک‌تر می‌کنند.

البته برای انجام ورزش پیاده روی بدون کفش یا پای برهنه، فایده‌های دیگر در نظر گرفته‌اند که اصلی‌ترین آن‌ها، عبارت هستند از:

  • هنگام برخورد پا‌ها به زمین، شما بهتر می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید.
  • پیاده روی بدون کفش، باعث می‌شود که محدود مفصل و مچ پا، حفظ شود. همچنین رباط و عضلات پا‌های شما قوی‌تر شوند.
  • در صورت انجام پیاده روی بدون کفش، تعادل و آرامش بدن را بهبود می‌بخشید. همچنین درد‌های پا‌ها را به میزان قابل زیادی، کاهش می‌دهید.
  • در صورت انجام ورزش پیاده روی بدون پوشیدن کفش، مفصل‌های ران و زانو را تقویت می‌کنید. همچنین استخوان‌های پا‌های شما، قدرت‌مند‌تر شده و عملکرد کلی پا نیز به لحاظ مکانیکی بهبود پیدا می‌کند.
  • در صورتی که پا‌های شما به دلیل پوشیدن کفش نامناسب، دچار آسیب‌های مانند تاول یا میخچه شده، با انجام پیاده روی بدون کفش و با پای برهنه ترمیم می‌شوند.

فواید پیاده روی با پای برهنه

 

عوارض ورزش کردن با پای برهنه

با وجود تمام فواید پیاده روی یا ورزش با پای برهنه، انجام این عمل عوارض را با خود به همراه دارد. البته انجام تمرینات ورزشی در خانه با پای برهنه، مشکلی را ایجاد نمی‌کند. زیرا محیط خانه از هر لحاظ، امن‌تر از بیرون بوده و همچنین احتمال آسیب دیدن پا‌ها در خانه، خیلی کم است.

اما انجام تمرینات ورزشی بدون کفش در فضای باز می‌تواند عوارضی را با خود به همراه داشته باشد. در زمان پیاده روی بدون کفش، پا‌های شما در معرض انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها قرار می‌گیرند. البته توجه به این نکته مهم است که در فضای باز، روی هر سطحی راه نروید یا ورزش نکنید.

زیرا شما مدت زمان زیادی، با کفش ورزش کرده‌اید. پا‌های شما به این سبک از انجام تمرینات ورزشی، عادت ندارند. همچنین ورزش کردن بدون کفش، احتمالاً بریدن بخشی از پا به واسطه شیشه بسیار زیاد است. زیرا روی زمین اشیای تیز بسیاری وجود دارند که در صورت پوشیدن کفش، خطری را برای شما ایجاد نمی‌کنند.

7عوارض-ورزش-کردن-با-پای-برهنه

 

 

پای برهنه و انجام ورزش پیاده روی

دانش و آگاهی لازم در مورد ورزش پیاده روی بدون کفش، بسیار مهم است. بدون تردید هنگام شروع این کار، باید بسیار صبر به خرج دهید تا با تمام ریزه کاری‌های این نوع ورزش کردن، آشنا شوید. برخی از این ریزه کاری‌ها، شامل موارد زیر هستند:

  • برای انجام ورزش به شیوه، بهتر است که با مدت زمان‌های اندک مانند ۱۰ یا ۱۵ دقیقه شروع کنید. پس از سازگار یافتن پا‌های شما به این شیوه ورزش و محیط، مدت زمان آن را زیاد کنید.
  • در صورتی که هنگام ورزش بدون کفش و با پای برهنه، احساس درد داشتید، حتماً تمرینات را کنار بگذارید.
  • در محله‌هایی انجام ورزش با پای برهنه را شروع کنید که از کم خطر بودن آن‌ها اطمینان دارید.
  • پوشیدن جوراب یا پاپوش را همیشه به یاد داشته باشید.
  • انجام تمرینات تعادلی مانند ‌ایستادن روی یک پا را در برنامه ورزشی خود قرار دهید تا این‌گونه عضلات پا تقویت شوند.
  • اگر پس از انجام تمرینات ورزشی بدون کفش، احساس درد کردید، حتماً برای یک مدت با کفش، ورزش کنید تا آسیب‌های احتمالی بهبود پیدا کنند.
  • پس از تمام شدن مدت زمان ورزش، پا‌های خود را به دقت بررسی کنید تا از وجود آسیب در پا‌ها مطلع شوید.

انجام تمرینات تعادلی

 

بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید کیف و کفش زنانه

برای خرید انواع کفش زنانه مانند کفش بوت زنانه، کفش کالج زنانه، دمپایی زنانه و کفش پاشنه بلند می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ‌شانی لند مراجعه کنید. البته شما امکان خرید اینترنتی کفش زنانه مانند صندل زنانه، کفش اسپرت زنانه و ست کیف و کفش کادویی را دارید.

در صورت نیاز به انواع کیف زنانه مثل کوله پشتی کوهنوردی، کیف پاسپورتی زنانه، کیف مجلسی زنانه و کیف دستی حتماً از محصولات این سایت دیدن کنید. زیرا همه محصولات سایت مانند کیف پول چرم، کیف دوشی زنانه، کیف کمری زنانه و ست کیف زنانه با بهترین متریال تولید می‌شوند.

انتخاب کیف یا کفش از فروشگاه اینترنتی شانی لند

بنابراین با انتخاب کیف یا کفش از فروشگاه اینترنتی شانی لند، خرید و لحظات لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

 

سخن پایانی

بسیاری از پزشکان به دلیل فواید بسیار زیاد ورزش با پای برهنه، آن را به همه توصیه می‌کنند. البته این شیوه ورزش کردن، عوارض آزار دهنده‌ای مانند بریده شدن پا را نیز به دنبال دارد. ولی با وجود این عارضه وحشتناک، مزیت‌های آن مطمئناً شما را ترغیب به انجام می‌کنند.

البته این ورزش کردن بدون کفش و با پای برهنه، باید بر اساس اصولی خاصی صورت بگیرد. یکی از مهم‌ترین اصول آن، پوشیدن جوراب یا پاپوش است. همچنین زمان انجام ورزش بدون کفش، در ابتدا باید مدت زمان کمی باشد.

 

سایر مقالات:

5 نکته اساسی در رابطه با خرید کیف مجلسی زنانه دست ساز
5 مدل جذاب کیف دوشی زنانه شیک و پر طرفدار در رنگ های مختلف با قیمت های مناسب
مدل‌های مختلف کیف کمری زنانه شیک با 3 جنس متنوع و پرطرفدار!

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه است، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

سایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه است، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. خیلی باحال بود، من فک نمیکردم بشه بدون کفشم میشه ورزش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا