کفش

کفش مناسب کمر درد – بررسی 5 ویژگی مهم + جدیدترین مدل‌ها

آیا کفش مناسب کمر درد در کاهش درد کمر تأثیرگذار است؟ کفش‌ها تأثیر زیادی بر روی بدن می‌گذارند؛ از جمله قسمت‌هایی که تأثیر مستقیمی روی آن دارد، کمر است. پوشیدن کفش استاندارد و مناسب در جلوگیری از کمر درد شما بسیار تأثیرگذار است. در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

بهترین کفش طبی مناسب دیسک کمر

کفش مناسب کمر درد شامل کفش‌های طبی می‌شود که امروزه تولیدکنندگان به دلیل افزایش آمار دیسک کمر به دنبال تولید بهترین کفش‌ها با متریال خوب هستند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده که کفش‌های با بهترین متریال برای افرادی که دچار دیسک کمر هستند، تولید شوند.

کفش طبی از مدل کفش‌هایی است که یک گزینه عالی برای افراد دارای دیسک کمر و یا کسانی که به دنبال بهبود درد کمر خود هستند، محسوب می‌شود. این مدل کفش به دلیل راحتی و استاندارد بودن باعث می‌شود از درد کمر خود جلوگیری کنید.

از جمله ویژگی‌هایی که باید کفش مناسب دیسک کمر داشته باشد؛ عبارت هستند از:

  • ثبات: یکی از معیارهای کفش استاندارد ثبات کفش در پا است که باید از چرخش زیاد به داخل و خارج جلوگیری کند و باید از پا و قوس پا حمایت کند.
  • انعطاف‌پذیری: اگر کفش شما سفت باشد در هنگام دویدن به شما این امکان را نمی‌دهد که پای تان به درستی حرکت کند عدم انعطاف در کفش باعث ایجاد درد در کمر و قسمت های دیگر بدن می‌شود.
  • داشتن مواد ضربه‌گیر: داشتن ضربه‌گیر در کفش بسیار الزامی است؛ زیرا در هنگام دویدن شوک‌های کوچکی به پا وارد می‌شود که می‌تواند باعث تشدید درد کمر شود.
  • وزن مناسب: کفش مناسب کمر درد باید سبک باشد، این یک ویژگی خاص است که کفش استاندارد دارد، کفش سبک به شما راحتی را در حین دویدن می بخشد.
  • دارا بودن طراحی استاندارد: کفش مناسب باید سلامت و فیزیک پا را در نظر داشته باشد و پای در آن، حالت درست را داشته باشد و میزان گشادی و تنگ بودن آن در پا مناسب و استاندارد باشد.

اگر در زمان خرید به این نکات توجه داشته باشید و کفشی را خریداری کنید که این ویژگی‌ها را داشته باشد، علاوه بر اینکه درد کمر خود را کاهش می‌دهید، می‌توانید به بهبود کمر درد خود بپردازید.

بهترین کفش طبی مناسب دیسک کمر
بهترین کفش طبی مناسب دیسک کمر

مدل کفش‌های مناسب برای کمر درد

افرادی که با درد کمر مواجه هستند، باید در خرید کفش، دقت بسیاری داشته باشند. مدل های مختلفی برای رعایت حال این افراد و جلوگیری از به کمر درد تولید شده است.

مدل کفش‌های مناسب برای کمر درد
مدل کفش‌های مناسب برای کمر درد

کفش‌های مناسب پیاده روی اسکیچرز

رویه این کفش از جنس پارچه تنفس‌پذیر، بهره‌گیری از فناوری مموری فوم، ضد ضربه، زیره لاستیکی مقاوم، جاذب شوک، و سازگار با فیزیک پا ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کفش‌ها به شمار می‌روند.

مدل کفش‌های اسیکس

ساختار این کفش‌ فوق العاده ساخته شده از بالشتک‌های نرم و استاندارد است. وجود  بالشتک‌ها در هر لنگه کفش اسیکس باعث چند برابر شدن  راحتی کفش در پا می شود. این کفش جزءکفش مناسب کمر درد است.

مدل کفش‌های اسیکس
مدل کفش‌های اسیکس

کفش‌های مرل

این برند از فناوری ویبرام بهره برده که در برابر لغزش و ساییدگی بسیار مقاوم است. بهترین کفش برای دیسک کمر باید وزن سبک داشته باشد که این از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش مرل است.

کفش hoka

از ویژگی‌‌های این کفش به کاهش فشار وارده، کفی نرم و بادوام تنفس‌پذیری برای جلوگیری از بوگرفتگی پاها و همچنین وزن سبک می‌توان اشاره داشت. به علت متریال مرغوب آن کفش مناسب کمر درد است.

کفش‌ joya

ویژگی‌های این کفش‌ها مقاومت بالای آن در برابر سایش، ضربه، فشار و ضربه است. همچنین این کفش‌ها از قابلیت گردش هوا و کفی برخوردار است که این از ویژگی کفش‌های مناسب برای کمر درد است.

بدترین کفش برای دیسک کمر

کفش مناسب کمر درد مدل کفش های طبی هستند که به شما راحتی حین استفاده می‌بخشد؛ اما مدل کفش هایی وجود دارند که باعث تشدید دیسک کمر و حتی به وجود آمدن دیسک کمر در بدن شما می‌شوند. کفش ها تأثیر زیادی روی ساختار بدن ما دارند و استفاده از کفش نامناسب عوارض زیادی در پی خواهد داشت.

همان طور که ویژگی و معیارهایی برای یک کفش استاندارد وجود دارد، یک سری ویژگی وجود دارد که اگر یک کفش آن را داشته باشد استاندارد نخواهد بود و به بدن شما آسیب وارد می‌کند و در موارد زیادی باعث به وجود آمدن دیسک کمر می‌شود؛ این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • قوس نامناسب: کفش‌هایی که قوس آن‌ها نامناسب است به پای شما آسیب وارد می‌کند و فشار زیادی را به بدن شما وارد می‌کند. وجود این قوس غیر استاندارد در کفش در هنگام راه رفتن باعث تشدید درد کمر حتی به وجود آمدن دیسک کمر می‌شود.
  • کفش خیلی نرم یا خیلی سفت: یکی از ویژگی‌هایی که کفش استاندارد باید داشته باشد درجه سفت و نرم بودن متعادل آن است. کفش شما اگر سفت باشد به کمر شما آسیب وارد می‌کند و اگر نرم باشد باعث آسیب به بدن شما می‌شود.

پس در هنگام انتخاب کفش‌هایی که مناسب نیستند را در نظر داشته باشید تا با انتخاب کفش نامناسب برای جلوگیری از دیسک کمر به تشدید آن کمک نکنید. کفش مناسب کمر درد به شما راحتی و لذت بردن از فعالیت های روزمره را هدیه می دهد.

بدترین کفش برای دیسک کمر
بدترین کفش برای دیسک کمر

خرید کفش مناسب کمر درد طبی

از مدل کفش مناسب کمر درد کفش‌های طبی هستند که به بهبود دیسک کمر و عدم تشدید آن کمک می کند؛ اما در هنگام خرید باید توجه داشته باشید کفشی که خریداری می کنید متناسب با سایز پای شما باشد. گاهی به دلیل انتخاب سایز نامناسب به تشدید و به وجود آمدن دیسک کمر کمک می‌کنید.

شانی لند مجوعه‌ای است که کفش هایی مانند کفش کالج دخترانه، کفش پاشنه‌دار دخترانه و ست کیف و کفش دخترانه با کیفیت بالا و تنوع رنگ زیاد برای مشتری های خاص پسند ارائه می‌دهد. این مجموعه همچنین کفش‌های استاندارد و اصولی را برای افرادی که دیسک کمر دارند، تولید می‌کند.

کفش مناسب کمر درد را با تنوع رنگ‌های مختلف می‌توانید از شانی لند خریداری کنید. این مجموعه مدل‌های بوت دخترانه، صندل زنانه و روفرشی زنانه را با بهترین متریال برای خانم‌های شیک پسند تولید می‌کند.

خرید کفش طبی برای دیسک کمر
خرید کفش طبی برای دیسک کمر

سخن پایانی

اگر می‌خواهید از دردهای ناشی از دیسک کمر رهایی پیدا کنید باید در قدم اول اقدام به تهیه کفش مناسب کنید. پوشیدن کفش مناسب به شما راحتی حین استفاده را می‌بخشد. همچنین انجام فعالیت‌های روزمره را برای شما آسان‌تر می‌کند؛ پس در هنگام خرید به نکات بیان شده در این مقاله توجه داشته باشید تا انتخابی درست انجام دهید.

سؤالات متداول

  1. آیا کفش‌های صاف و تخت برای افرادی که کمر دارند، مناسب است؟

خیر این مدل کفش به دلیل اینکه برای پا استاندارد نیست به بدن شما آسیب وارد می کند و باعث تشدید کمر درد می‌شود.

  1. آیا کفش پاشنه بلند در تشدید کمردرد تأثیرگذار است؟

بله این مدل کفش به دلیل اینکه هنگام پوشیدن پا را در حالتی غیر استاندارد قرار می‌دهد برای افرادی که دیسک کمر دارند، مناسب نیست.

  1. آیا کفش طبی برای بهبود کمردرد مناسب است؟

بله این مدل کفش یکی از مدل‌هایی است که برای افرادی که به کمردرد مبتلا هستند، توصیه می‌شود؛ اما باید به سایز کفش دقت داشته باشید تا برای شما نتیجه بلعکس نداشته باشد.

سایر مقالات:
انواع زیره کفش چه ویژگی‌هایی دارند؟ معرفی 5 نوع زیره کفش + قیمت
بهترین مدل های کفش مجلسی جلو باز – معرفی 6 مدل جذاب + قیمت
نکات طلایی نگهداری از کیف چرم + قیمت 1403

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا