کفش

5 راهکار از بین بردن بوی کفش -معرفی و خرید کفش های بدون بو

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد کفش

کارشناسان برای از بین بردن بوی کفش راهکار‌های متعددی را، بیان نموده‌اند. پس از خرید انواع کفش زنانه مانند کفش پاشنه بلند زنانه یا کفش اسپرت زنانه راحت و استفاده طولانی مدت از آن، بدون شک کفش بو خواهد گرفت. دلیل ایجاد این بوی بد، باکتری‌ها و قارچ‌ها داخل کفش‌ها هستند.

البته ایجاد بوی بد در کفش، به معنی خراب شدن آن نبوده و افراد با استفاده از روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی کفش، می‌توانند مجدداً از آن استفاده کنند. طی این مقاله درباره از بین بردن بوی کفش و علت بوی بد کفش، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم. ‌امیدواریم از این روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی کفش، استفاده کنید.

بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد کفش

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع بوت زنانه

بوت زنانه

نیم بوت رنانه

علت بوی بد کفش

پا‌های انسان دارای بیش از ۲۵۰ هزار غده عرق بوده و این عدد تقریباً هر روز، به اندازه یک لیوان عرق خواهد کرد. مطمئناً با این میزان غدد عرق در پا و تعریق هر روزه آن‌ها، باکتری یا قارچ در کفش‌های مانند کفش کالج زنانه یا کفش بوت زنانه رشد خواهند کرد.

رشد باکتری و قارچ در کفش، باعث ایجاد بوی بد شده و در نتیجه خانم‌ها به دنبال روش‌های برای از بین بردن بوی کفش خود هستند. البته به دلیل اینکه کفش‌ها، دارای تهویه نبوده و همچنین در صورت تمیز نشدن کفش‌ها به شکل مرتب، این بوی بد از بین نخواهد رفت.

پا‌های برخی از افراد، بیش از سایرین عرق کرده و در نهایت این امر، باعث ایجاد بوی بد بیشتر و زود‌تر در کفش خواهد شد. این افراد برای از بین بردن بوی کفش و پا، دنبال روش‌های خانگی هستند تا هر چه زود‌تر از شر این بو، راحت شوند.

البته گاهی اوقات برخی از کفش‌ها نو نیز، دارای یک بوی عجیب هستند. افراد پس از خرید این کفش‌ها، به دنبال یک روش برای از بین بردن بوی کفش نو خود هستند. یکی دیگر از دلایل ایجاد بوی بد در کفش‌ها، جنس یا متریال استفاده شده هنگام تولید آن است.

در صورتی که اهل خرید اینترنتی کفش زنانه مانند کفش بوت زنانه، دمپایی زنانه و صندل زنانه هستید؛ حتماً به سایت ‌شانی لند سری بزنید. در این سایت در کنار خرید ست کیف و کفش زنانه و انواع کیف زنانه، امکان خرید کوله پشتی کوهنوردی و کیف پول چرم را دارید.

علت بوی بد کفش

 

ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن بوی بد کفش

در صورت از بین نرفتن قارچ و باکتری‌ها، بوی بدی کفش یا پا را فرا خواهد گرفت. در نتیجه افراد به دنبال راهکار از بین بردن بوی بد کفش هستند. اصلی‌ترین روش‌های از بین بردن بوی کفش، شامل موارد زیر خواهند بود:

ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن بوی بد کفش

 

 

شستشو کفش

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن بوی بد کفش، شستن آن است. جهت از بین بردن بوی کفش، ابتدا آن را از وجود هر نوع کثیفی خوب پا کرده و سپس آن را، بشویند. پس از انجام این مراحل، کفش را در مقابل نور خورشید قرار دهند تا باکتری‌ها داخل کفش از بین بروند.

شستشو کفش

 

پوست لیمو و پرتقال

یک روش جذاب برای از بین بردن بوی‌های بد کفش، استفاده از پوست لیمو و پرتقال است. کفش را با پوست این مرکبات، پر کرده و سپس ۲۴ ساعت صبر کنند. با این روش علاوه بر از بین بردن بوی بد، کفش‌ها خوشبو خواهند شد.

استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین را، باید ساده‌ترین راهکار از بین بردن بوی بد کفش معرفی کرد. در این روش، شب قبل از پوشیدن کفش مقداری جوش شیرین در آن ریخته و سپس صبح باقی مانده این ماده را، از داخل کفش پاک کنند. مطمئناً جوش شیرین برای بوی کفش، بسیار مؤثر بوده و مانع از ایجاد مجدد بو در کفش، خواهد شد.

از بین بردن بوی بد کفش با الکل

شایع‌ترین روش برای از بین بردن بوی کفش چرم و همچنین کتانی، الکل است. بانوان جهت از بین بردن بوی بسیار بد کفش مقداری الکل و آب را با هم ترکیب کنند. سپس آن را در داخل کفش خود، اسپری کرده و بعد کفش را در فضای باز قرار دهند تا ترکیب الکل با آب، خشک شود.

البته برای از بین بردن بوی بد کفش با الکل، می‌توانند پنبه آغشته به الکل را در کفش قرار دهند. البته تمام کفش را باید با این پنبه‌های آغشته، قرار داد تا کاملاً تمیز شود.

از بین بردن بوی بد کفش با الکل

 

اسپری دئودورانت

یکی از روش‌های مؤثر در از بین بردن بوی کفش و همچنین پا، اسپری دئودورانت است. این اسپری از رشد قارچ‌ها در کفش جلوگیری خواهد کرد. خانم‌ها برای از بین بردن بوی کفش نو یا کفش‌های قدیمی، کافی است؛ مقداری از این اسپری را در آن بپاشند.

از بین بردن بوی کفش با نمک

یکی از دلایل ایجاد بوی بد کفش، پوشیدن آن بدون جوراب است. یکی از مؤثر‌ترین راه‌های نابودی بوی کفش، ریختن مقداری نمک در آن است. نمک رطوبت موجود در کفش را به دلیل تعریق، جذب کرده و از ایجاد بوی بد در کفش، جلوگیری خواهد کرد. البته از بین بردن بوی کفش با نمک را، باید یکی روش خانگی مؤثر دانست.

از بین بردن بوی بد جوراب و پا

در از بین بردن بوی کفش، تمیز کردن کفش به تنهایی کافی نیست. توجه به بهداشت پا و همچنین جوراب نیز، بسیار مهم است. با تمیز نگه داشتن جوراب‌ها و پا‌ها، بدون شک کفش‌ها دیر‌تر بو خواهد گرفت. همچنین خانم‌ها با استفاده از جوراب‌های نخی، از ایجاد بوی بد در کفش جلوگیری خواهند کرد.

در صورتی که برای از بین بردن بوی بد جوراب، آن را شستند؛ صبر کنند تا خوب خشک شود. زیرا استفاده از جوراب نمدار، منجر به ایجاد بوی بد در کفش خواهد شد.

از بین بردن بوی بد جوراب و پا

 

استفاده از پودر بچه

پودر بچه و پاشیدن آن در کفش، باعث از بین بردن بوی کفش خواهد شد. همچنین افراد می‌توانند مقداری از این پودر را روی پا‌ها بریزند تا پا‌ها بوی بد نگیرند. برای از بین بردن بوی کفش نو نیز، پودر بچه بسیار تأثیر‌گذار است.

افراد به واسطه سفارش کفش زنانه از فروشگاه اینترنتی زنانه ‌شانی لند، امکان خرید کیف کمری و کیف مجلسی زنانه را دارند.

فریز کردن کفش

خانم‌های عزیز برای از بین بردن بوی بد کفش، ابتدا آن را در چند کیسه فریزر قرار دهند. سپس کفش را حداقل ۱۲ ساعت آن را، در فریزر بگذارند.

استفاده از سرکه

خانم‌ها در این روش ساده خانگی و همچنین مؤثر، ابتدا آب و سرکه به اندازه یکسان با هم ترکیب کرده و سپس در داخل کفش، اسپری کنند. پس از خشک شدن این ترکیب، کفش را بپوشند. البته با اسپری کردن ترکیب سرکه و آب روی پا، از ایجاد بوی بد پا نیز جلوگیری خواهد شد.

استفاده از سرکه

 

استفاده از اسپری ضد تعریق

بسیاری از افراد با مشکل تعریق بیش از اندازه در پا‌های خود، مواجه هستند. بدون تردید کفش و پا‌های این افراد، همیشه بوی بد خواهند داد؛ بنابراین این افراد می‌توانند با استفاده از اسپری ضد تعریق، میزان عرق کردن پا‌ها را در کنترل خود بگیرند.

البته با استفاده از این اسپری، پا‌ها و کفش‌ها بوی بد نخواهند داد. اما کارشناسان جهت استفاده از این اسپری، دلایل یا کاربرد‌های بسیاری را برشمرده‌اند. از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از اسپری ضد تعریق، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زنده کردن پوست پا‌ها
  • کمتر کردن میزان تعریق پا
  • خشک نگه داشتن پا
  • محدود کردن مقدار رشد باکتری‌ها در کفش
  • از بین بردن بوی بد در پا

خانم‌ها در سایت خرید کفش زنانه ‌شانی لند می‌توانند از بین کیف دستی، کیف پاسپورتی ارزان، کیف دوشی زنانه و ست کیف زنانه بهترین را انتخاب کنند.

استفاده از اسپری ضد تعریق

 

طرز استفاده از اسپری ضد تعریق پا

خانم‌ها در صورت استفاده درست از اسپری ضد تعریق، می‌توانند نتیجه یا تأثیر آن را مشاهده کنند. در راهنمای خرید اسپری ضد تعریق، طرز استفاده از آن بیان شده است. مراحل روش صحیح استفاده از این اسپری، به ترتیب عبارت است از:

  • در مرحله اول، پا‌ها را با آب و صابون، بشویند.
  • اکنون پا‌ها را با یک حوله، خوب خشک کنند.
  • در این مرحله اسپری را روی انگشتان و کف پا، به طور دقیق اسپری کنند.

البته بانوان برای از بین بردن بوی بد کفش و پا، تمام این مراحل را در شب و قبل از خواب انجام دهند. زیرا در طول شب، میزان فعالیت غدد تعریق پا بسیار کم است. البته برای اینکه تأثیر استفاده از اسپری در از بین بردن بوی پا و کفش مشخص شود، به مدت ۲ هفته هر روز از اسپری استفاده کنند. از هفته سوم، اسپری را در طول هفته ۲ بار مورد استفاده قرار دهند.

طرز استفاده از اسپری ضد تعریق پا

 

سخن پایانی

پا‌های انسان دارای غدد تعریق، بسیاری است. وجود این غدد تعریق در کنار استفاده متمادی از یک کفش، باعث ایجاد رشد باکتری و قارچ شده و تمام این عوامل بوی بدی را در کفش ایجاد خواهند کرد؛ بنابراین خانم‌ها و آقایان برای از بین بردن بوی کفش، به دنبال روش‌های مختلفی هستند.

یکی از ساده‌ترین روش‌های برای از بین بردن بوی بد کفش‌، شستن آن است. البته پس از شستن کفش، باید به آن اجازه داد تا در برابر نور خورشید، خوب خشک شود. همچنین شستن پا‌ها و جوراب، نیز یک روش بسیار ساده برای رفع بوی کفش هستند. استفاده از اسپری ضد تعریق نیز، پیشنهاد مناسبی برای رفع بوی کفش است.

سایر مقالات:

5 مدل ست کردن کفش کالج زنانه – انواع ست کفش کالج زنانه
5 توصیه برای انتخاب کفش مناسب پا – مشخصات کفش مناسب چیست؟
5 راهکار از بین بردن بوی پا – علت و درمان بوی پا قطعی | رایگان

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا