کفش

5 تاثیر سایز کفش بر پا – سایز استاندارد کفش برای سلامتی پا

سایز نامناسب کفش به تغییرات ساختاری پا منجر می‌شود!

تاثیر سایز کفش بر پا در نظر بسیاری از افراد بی‌اهمیت است. در حالی که کفش و سایز آن، تأثیر به سزایی در سلامت پا دارند. پا قلب دوم انسان است؛ از این رو لازم است که از آن به خوبی محافظت کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند سلامت پا را به دنبال داشته باشد، انتخاب کفشی با سایز مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با تاثیر سایز کفش بر پا، درمان مشکلات پا و محاسبه سایز پا آشنا شوید.

سایز نامناسب کفش به تغییرات ساختاری پا منجر می‌شود!

 

تأثیر سایز نامناسب کفش بر پا

تاثیر سایز کفش بر پا، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی افراد فکر می‌کنند پوشیدن کفش اندازه پا فقط مختص زمان ورزش و زمان استفاده از کفش اسپرت زنانه است، در حالی که انواع کفش زنانه مثل کفش بوت زنانه و حتی کالج دخترانه هم باید متناسب با اندازه پای فرد انتخاب شود.

کفش‌هایی که اندازه پا نیستند، می‌توانند مشکلات زیادی برای فرد به وجود بیاورند. از جمله تاثیر سایز کفش بر پا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب‌دیدگی پا
  • درد پا
  • مشکلات ناخن
  • مشکلات مچ پا
  • مشکلات گردش خون در پا
  • آسیب به زانو، کمر و پشت
  • ‌هالوکس والگوس
  • درد پاشنه
  • تغییر شکل انگشتان پا
  • آسیب عصبی

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کالج زنانه

کالج طبی

کالج پاشنه دار

تأثیر کفش بر درد پا

گاهی اوقات پای شما ناخودآگاه درد می‌گیرد. در این گونه مواقع حتماً لازم نیست به دکتر بروید. بهتر است به کفش خود نگاهی بیندازید؛ زیرا تاثیر سایز کفش بر پا اثبات شده است. کفش‌های شما می‌توانند عامل درد پایتان باشند. از آنجایی که پاها اغلب نشانه خوبی از سلامت عمومی‌ شما بوده، لازم است کفش مناسبی برای آن انتخاب کنید.

پا از استخوان، عضلات، رباط و تاندون ساخته شده و تمام وزن بدن را تحمل می‌کند. زمانی که به استخوان‌ها و یا رباط، فشار وارد شود، مسلماً پا درد می‌گیرد. این فشار می‌تواند به سبب زیاد راه‌رفتن، زیاد ایستادن، پوشیدن کفش سایز بزرگ‌تر یا سایز کوچک‌تر از پا باشد.

درد پا را تقریباً همه افراد تجربه می‌کنند و حدود 75 درصد مردم بیشتر اوقات با درد پا درگیر هستند. درد اغلب در قسمت گرد زیر پنجه، قوس پا، پاشنه پا و انگشتان پا حس می‌شود.

طبق تحقیقات انجام‌شده، درد پا در زنان چهار برابر بیشتر از درد پا در مردان است. چرا که خانم‌ها از کفش‌هایی که راحت نیستند مثل کفش پاشنه بلند زنانه، صندل زنانه، روفرشی زنانه مجلسی و … استفاده می‌کنند.

تأثیر کفش بر درد پا

 

درمان بزرگی سایز پا

حتماً برایتان پیش آمده که کفشی را با سایز همیشگی پا به صورت اینترنتی خریده و یا هدیه گرفته باشید، اما اندازه پایتان نباشد. در این گونه مواقع سؤالات بسیاری در ذهن شما به وجود می‌آید.

آیا ساخت جدید کفش‌ها با ساخت قبلی آن‌ها متفاوت است؟ آیا مارک‌های مختلف کفش، تفاوت سایز دارند؟ آیا سایز پا بزرگ می‌شود؟ آیا تغییر وزن تأثیری در تغییر سایز پا دارد؟ علت بزرگ شدن سایز پا چیست؟ پا‌ها نیز همانند سایر اجزای بدن، تحت تأثیر شرایط و عوامل مختلف دچار تغییر سایز می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بزرگ‌ شدن پا، تغییر وزن است. برای مثال فردی که طی چند ماه گذشته رژیم گرفته و کاهش وزن داشته، مسلماً سایز پایش کوچک‌تر می‌شود. یا بالعکس فردی که طی چند ماه گذشته وزن اضافه کرده، سایز پاهایش بزرگ‌تر می‌شود. در این گونه مواقع است که تاثیر سایز کفش بر پا معلوم می‌شود.

علت دیگری که باعث افزایش سایز پا می‌شود، افزایش سن است. سایز پای شما در سن هفت سالگی با سایز پایتان در سن ده سالگی متفاوت است. البته این افزایش سایز تنها مختص پا نیست و سایر اجزای بدن نیز رشد می‌کنند.

معمولاً رشد اجزای بدن بین 20-30 سالگی متوقف می‌شود. اما باز هم به دلیل تغییر وزن، ژنتیک و ساختار بدن برخی افراد، سایز پا تغییر می‌کند. یکی از راه‌های جلوگیری از بزرگ شدن پا، متناسب نگه‌داشتن وزن و استفاده از کفش‌های طبی است.

درمان بزرگی سایز پا

 

سایز پا بر اساس قد

با تاثیر سایز کفش بر پا آشنا شدید و دانستید که اگر سایز کفش متناسب با پا نباشد، چه مشکلاتی برایتان به وجود می‌آید. گاهی اوقات لازم است سایز پا را اندازه‌گیری کنید. یکی از مواردی که می‌توانید با آن سایز پا را اندازه‌گیری کنید، قد است.

معمولاً افراد قد بلند، سایز پای بزرگ‌تری هم دارند. مثلاً یک خانم که قدش 175 سانتی‌متر است، باید کفشی با سایز حدوداً 45 خریداری کند. با این حال هستند افرادی که قد بلندی ندارند اما پاهای کشیده‌ای دارند. مثلاً دختر خانمی ‌که دارای قد 160 سانتی‌متری است ولی سایز کفشش حدوداً 42 است!

برای اندازه‌گیری سایز کفش بر اساس قد نمی‌توان نتیجه‌گیری کلی داشت و افراد باید کفش را به پا کرده تا سایز مناسب را پیدا کنند و از مثبت‌ترین تاثیر سایز کفش بر پا، بهره‌مند شوند.

سایز پا بر اساس قد

 

علت کوچک شدن سایز پا

با هر قدمی‌ که شما بر می‌دارید، بدن شما دو تا سه برابر وزن خود را در طول سال‌ها به دلیل جاذبه جذب می‌کند. با این حال، فشار و ضربه‌ای که به پاهای شما وارد می‌شود، باعث فرسودگی و کوچک شدن آن به‌مرور زمان می‌گردد.

شاید شما در بیست سالگی، کفشی با سایز 40 پوشیده باشید، اما تا همیشه این سایز اندازه پایتان نخواهد شد. اگر سبک زندگی فعالی داشته باشید، قبل از پنجاه سالگی به نقطه عطف خود می‌رسید. یعنی 120000 کیلومتر را راه رفته‌اید. در این سن حدوداً نیمی‌ از لایه‌های روغنی کف پای شما از بین رفته‌اند و پا شروع به کوچک شدن کرده است.

به‌مرورزمان، چربی‌های بدن خود را از دست می‌دهید و بدن شما ضعیف می‌شود. در واقع بدن از این چربی‌ها تغذیه کرده و پاهای شما را کوچک‌تر می‌کند. بالشتک‌های چربی که از کف پا محافظت می‌کنند، نازک‌تر می‌شوند و موجب کوچک شدن پا و در نهایت درد پا می‌شوند.

در یائسگی، استروژن از دست می‌رود و تغییرات هورمونی در بدن به وجود می‌آید. این موضوعات باعث می‌شوند که تراکم استخوانی کاهش پیدا کند. کاهش تراکم استخوان به پوکی استخوان و کوچک شدن پا منجر می‌شود.

تاثیر سایز کفش بر پا نیز اهمیت زیادی دارد. اگر شما همواره از کفش‌هایی استفاده کنید که پا را بسیار محکم نگه می‌دارند و به پا فشار وارد می‌کنند، مطمئناً به‌مرورزمان پا آسیب دیده و کوچک می‌شود. به همین دلیل است که پزشکان می‌گویند: «همواره از کفش‌ راحتی استفاده کنید که پا بتواند در آن نفس بکشد!»

علت کوچک شدن سایز پا

 

دستگاه اندازه‌ گیری سایز پا

به دلیل اهمیت فراوان تاثیر سایز کفش بر پا، دستگاه اندازه‌گیری سایز پا طراحی شد. مخترع این دستگاه، چارلز برانوک بود که در سال 1927 این دستگاه را اختراع کرد. فکر می‌کنید چگونه سایز مثلاً 40 دقیقا اندازه پای شما است؟

قبل از تولید کفش‌ها، ابتدا با کمک این دستگاه، سایز‌ها بر اساس بلندی و عرض پا تعیین شد. این گونه بود که کسب‌وکار‌های کوچک تولیدی کفش به کارخانه‌های بزرگ تولید کفش تبدیل شدند. اما کاربرد دستگاه اندازه‌‌گیری سایز پا تنها به این مورد ختم نمی‌شود.

اندازه‌گیری پای کودکان کمی ‌دشوار است. معمولاً آن‌ها دوست ندارند کفش‌های مختلف را به پا کرده تا سایز مناسب را پیدا کنند. از آنجایی که تاثیر سایز کفش بر پا مهم است، باید از دستگاه برانوک کمک بگیرید.

این دستگاه در انواع مختلفی تولید می‌شود. اما همه آن‌ها برای اندازه‌‌گیری طول و عرض پا اختصاصی شده‌اند. کافی است پای خود را درون این دستگاه بگذارید و به کمک اجزای مختلف و درجه‌بندی روی آن، سایز پا را مشخص کنید.

دستگاه اندازه‌ گیری سایز پا

 

محاسبه سایز پا

تاثیر سایز کفش بر پا بسیار زیاد است. کفش‌ها می‌توانند تأثیرات مثبت و یا منفی به روی پا داشته باشند. از این رو لازم است سایز پا را دقیقاً محاسبه کنید و سپس برای خرید کفش اقدام نمایید. علاوه بر دستگاه اندازه‌گیری که معرفی شد، روش‌های دیگری هم برای اندازه‌گیری سایز پا وجود دارد. در ادامه با این روش آشنا می‌شوید.

ابتدا باید خط کش، مداد، کاغذ و نوار چسب را فراهم کنید. کاغذ را کاملاً نزدیک به دیوار قرار دهید و آن را با نوار چسب روی زمین بچسبانید تا حرکت نکند. سپس پای شخص مورد نظر را به گونه‌ای روی کاغذ قرار دهید که هیچ فاصله‌ای با دیوار نداشته باشد.

سپس با مداد دور تا دور پا را دقیق خط بکشید. نحوه گرفتن مداد در دست، باید عمود بر زمین باشد‌. پا را بردارید و از انگشت بزرگ پا یک خط صاف بکشید. از دیوار تا خطی که کشیده‌اید را اندازه بگیرید تا طول پا را به دست آورید.

راست و چپ پا را یک خط صاف بکشید تا یک مستطیل ایجاد شود. عرض این مستطیل، عرض پای شما است. حال که طول و عرض پای خود را مشخص کرده‌اید باید به چارت سایزبندی پا مراجعه کنید و سایز مناسب را انتخاب نمایید تا از مثبت‌ترین تاثیر سایز کفش بر پا بهره‌مند شوید.

محاسبه سایز پا

 

تأثیرات منفی سایز کفش بر پا

طبق آمار‌های به دست آمده، کمتر از 40 درصد مردم از کفشی با طول و عرض مناسب استفاده می‌کنند. سایر افراد، به دلیل مشکلات پا، کفش‌هایی را می‌پوشند که متناسب با پای آن‌ها نیست.

تاثیر سایز کفش بر پا می‌تواند منفی باشد که منجر به بیماری‌ها و مشکلات پا می‌شود. از جمله این مشکلات و بیماری‌ها می‌توان به میخچه، پینه، بد شکل شدن پا، ناخن‌های فرورفته و … اشاره کرد. تمامی‌ این موارد کیفیت زندگی را کاهش می‌دهند. چرا که بیماری پا می‌تواند به کمر و دیگر اجزای بدن نیز سرایت کند.

تأثیرات منفی سایز کفش بر پا

 

تأثیرات مثبت سایز کفش بر پا

تاثیر سایز کفش بر پا همیشه منفی نیست و گاهی اوقات تأثیرات مثبتی هم بر پا می‌گذارد. مثلاً شخصی به دلیل استفاده از کفش پاشنه بلند، فرم پاهایش عوض شده، باید از کفشی با سایز مناسب استفاده کند تا استخوان‌بندی پا به شکل اولیه بر گردد.

البته بازگشت فرم پا، به زمان زیاد و البته به‌کارگیری تکنیک‌های خاص نیاز دارد. در واقع کفشی که سایز مناسب داشته باشد، فرم پا را حفظ کرده و از تغییر سایز آن نیز جلوگیری می‌کند.

کاهش فشار وارد شده بر کمر، زانو‌ها و حتی پا و جلوگیری از بروز درد، مشکلات و بیماری در بدن از دیگر تاثیر سایز کفش بر پا است. نکته‌ای که از همه مهم‌تر است، این است که استفاده از یک کفش سایز مناسب، جلوه زیباتری دارد و شما با ست‌کردن کفش و کیف خود می‌توانید استایلی بهتر داشته باشید.

تأثیرات مثبت سایز کفش بر پا

 

بهترین فروشگاه کیف و کفش زنانه

شانی لند از بهترین مجموعه‌های فروش ست کیف و کفش زنانه است. شما می‌توانید انواع کیف زنانه چون کوله پشتی زنانه، کیف پاسپورتی زنانه و کیف پول چرم را از این فروشگاه بخرید و با کفش‌های مناسب ست کنید.

علاوه بر این، اگر به دنبال ست کیف زنانه، کیف دستی، کیف دوشی زنانه، کیف مجلسی زنانه و کیف کمری زنانه هستید، شانی لند مناسب‌ترین فروشگاه است. مشاوران سایت خرید کفش زنانه شانی لند، بیست و چهار ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

شما می‌توانید برای خرید ابتدا با مشاوران صحبت کرده و سپس ثبت سفارش کنید. با مراجعه به مقالات مفید این فروشگاه نیز می‌تواند از تاثیر سایز کفش بر پا و سایر موضوعات مرتبط با کیف و کفش آشنا شوید.

بهترین فروشگاه کیف و کفش زنانه

 

سخن پایانی

به گفته دکتر‌های مختلف، تاثیر سایز کفش بر پا بسیار زیاد است. به گونه‌ای که اولین ملاک برای خرید کفش، باید سایز آن باشد. اگر کفشی با سایز مناسب بخرید، طول عمر پا و کیفیت زندگی شما بیشتر می‌شود.

اگر هم سایز کفش متناسب با سایز پای شما نباشد، مسلماً پا آسیب می‌بیند؛ بنابراین در خرید دقت زیادی داشته باشید.

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

 

 

سایر مقالات:

ست شلوار پارچه ای با نیم بوت – 10 مدل نیم بوت جذاب دخترانه و زنانه
ست شلوار جین با نیم بوت زنانه -5 مدل ست بی نظیر برای بانوان
معرفی 5 مدل ست جوراب و کفش زنانه – جدیدترین مدل کفش زنانه

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا