کفش

راهنمای خرید کفش کوهنوردی زنانه- 10 مدل کفش کوهنوردی

راهنمای خرید کفش کوهنوردی

مطمئناً افراد علاقه‌مند به ورزش جذاب کوهنوردی، می‌توانند با استفاده از راهنمای خرید کفش کوهنوردی بهترین گزینه موجود در بازار را انتخاب کنند. بدون شک در صورت در اختیار داشتن کفش کوهنوردی با کیفیت، این ورزش برای آن‌ها شادابی را به ارمغان خواهد آورد.

البته خانم‌ها در زمان خرید انواع کفش زنانه مانند محصول مناسب ورزش کوهنوردی، نیاز‌مند داشتن تجهیزاتی دیگر نیز هستند. از اصلی‌ترین این تجهیزات می‌توان به کوله پشتی کوهنوردی و کیسه خواب اشاره کرد.

در این مقاله به بیان اطلاعاتی در رابطه با راهنمای خرید کفش کوهنوردی، پرداخته و در صورت تمایل به این موضوع تا انتها همراه ما باشید.

راهنمای خرید کفش کوهنوردی

محصولات فروشگاه شانی لند

کفش اسپرت

کتونی اسپرت های کپی

کتونی زنانه

اصول مهم در راهنمای خرید کفش کوهنوردی

در صورتی که خانم‌ها یا آقایان علاقه‌مند به ورزش کوهنوردی هستند، باید خود را با تجهیزات مناسب مجهز کنند. یکی از مهم‌ترین این تجهیزات، انتخاب کفش بوده و در زمان خرید این نوع از کفش مانند کفش اسپرت زنانه راحت یا کفش کالج، باید مطابق با اصولی انتخاب کنند.

البته اصول و استاندارد‌های لازم در رابطه با کفش‌های کوهنوردی در راهنمای خرید آن اشاره شده است. اما اصلی‌ترین استاندارد‌ها بر طبق راهنمای خرید کفش کوهنوردی، شامل موارد زیر است:

  • هنگام خرید کفش کوهنوردی خارجی یا ملی، حتماً به برنامه صعود توجه شود. به طور مثال در زمان صعود طولی یا عرضی، حتماً از کفش کوهنوردی ملی با لبه سخت انتخاب شود. اما در زمان صعود‌های اصطکاکی، کفش کوهنوردی خارجی انعطاف‌پذیر باشد.
  • در راهنمای خرید کفش کوهنوردی زنانه اورجینال بیان شده است که توجه به فاکتور‌های مانند راحتی، سایز مناسب و شکل ظاهری آن بسیار مهم است.
  • خانم‌ها هنگام حراج کفش کوهنوردی زنانه و خرید خود، دقت کنند که کفش مورد نظر، باید از قوزک پا پشتیبانی لازم را انجام دهد تا از پیچ خوردن پا جلوگیری کند. همچنین در صورت بهره‌مندی کفش کوهنوردی زنانه خارجی از لبه خارجی محکم، بدون شک ساق پا‌ها مورد حمایت لازم قرار می‌گیرند.
  • در راهنمای خرید کفش کوهنوردی ملی یا خارجی بیان شده که بهترین زمان جهت انتخاب بعدازظهر است؛ زیرا هنگام بعدازظهر، پا‌ها ورم کرده و در بالا‌ترین سایز خود قرار دارند.
  • در راهنمای خرید کفش کوهنوردی زنانه اورجینال، اشاره شده که محصول مورد نظر باید از کفی و لبه‌های محکم و با ماندگاری بالا بهره‌مند باشد.
  • در راهنمای خرید کفش کوهنوردی زنانه ارزان، بیان شده که کفش انتخاب شده باید از پنجه سفت و محکم برخوردار باشد. بدون شک در صورت وجود این ویژگی مهم، کفش کوهنوردی حمایت لازم از انگشتان پا انجام می‌دهد. البته برای اطمینان از این مسئله با توجه به راهنمای خرید کفش کوهنوردی ارزان، می‌توانند چند ضربه به دیوار بزنند.
  • یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید کفش کوهنوردی، پوشیدن جوراب ضخیم است. در صورت در اختیار نداشتن جوراب ضخیم، حتماً کفش را یک سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید.

اصول مهم در راهنمای خرید کفش کوهنوردی

 

 

نگهداری از انواع کفش کوهنوردی زنانه

در راهنمای خرید کفش کوهنوردی به خانم‌ها و آقایان، بیان شده است که جهت حفاظت از اصلی‌ترین تجهیزات ورزش کوهنوردی، باید کار‌های انجام دهند. بدون شک در صورت انجام مراقبت‌های لازم، کیفیت و زیبایی انواع کفش کوهنوردی زنانه سبک یا سنگین حفظ می‌شود.

در ادامه به بیان نکاتی در رابطه با نگهداری از کفش کوهنوردی زنانه سبک و سنگین اشاره شده است.

نگهداری از انواع کفش کوهنوردی زنانه

 

 

نگهداری و مراقبت

خانم‌ها پس از هر بار استفاده، داخل کفش را با روزنامه باطله یا پارچه پر کرده و بند‌های کفش کوهنوردی را نیز ببندند تا فرم و ظاهر کفش آسیب نبیند. بهترین محل جهت نگهداری کفش‌های کوهنوردی، جای خشک با دمای معتدل است.

البته کفش کوهنوردی زنانه خارجی یا ایرانی، نباید در عرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. زیرا رویه آن خیلی زود خراب می‌شود. هنگام پوشیدن کفش‌های کوهنوردی نیز، از محکم بستن بند خودداری کنند؛ زیرا در کنار ایجاد آسیب به پا، منجر به گشاد شدن کفش نیز می‌شود.

تمیز کردن کفش کوهنوردی دخترانه

دختران و خانم‌ها جهت تمیز کردن کفش کوهنوردی خود، ابتدا بند‌ها را باز کنند. سپس بعد از خارج کردن کفی، با برس کشیدن گل و لای کفش را خارج کنند. البته مرحله خارج کردن گل و لای در زیر آب سرد، انجام شده و از وارد شدن آب به داخل کفش، جلوگیری کنند.

کفش کوهنوردی را بعد از این مرحله، در هوای آزاد قرار دهند تا خوب خشک شود. البته کفش را برای خشک شده، تحت هیچ شرایطی در برابر نور خورشید یا گرما قرار ندهند؛ زیرا این‌گونه کفش کوهنوردی دخترانه آن‌ها، خراب می‌شود.

تمیز کردن کفش کوهنوردی دخترانه

 

 

ضد آب کردن

مطمئناً رطوبت در کفش کوهنوردی مانند کفش پاشنه بلند زنانه آزار دهنده است. البته کفش‌های که در معرض مداوم آب قرار گرفته‌اند، از عمر آن‌ها کاسته می‌شود. راهکار جهت ضد آب کردن کفش‌های کوهنوردی، استفاده از اسپری ضد آب طبیعی woley است.

در راهنمای خرید کفش کوهنوردی بیان شده است که این اسپری، بدون بو و رنگ است. برای استفاده از این اسپری ضد آب، ابتدا کفش باید تمیز شود. پس از تکاندن اسپری از فاصله ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متری، روی کفش به شکل یکنواخت اسپری شود. پس از این مرحله، ۳۰ دقیقه به کفش اجازه دهند تا اسپری خشک شود.

انواع کفش کوهنوردی

در کنار توجه به راهنمای خرید کفش کوهنوردی، اطلاع از انواع این محصول بسیار کمک‌کننده است. بدون شک آگاهی و دانش افراد، منجر به انتخاب عاقلانه کفش کوهنوردی می‌شود. اما در ادامه به بیان توضیحاتی درباره انواع کفش کوهنوردی پرداخته شده است.

انواع کفش کوهنوردی

 

 

کفش راهپیمایی

بسیاری از افراد علاقه‌مند به ورزش کوهنوردی، پیاده‌روی روزانه انجام می‌دهند؛ بنابراین در زمان انتخاب کفش کوهنوردی زنانه جدید، می‌توانند کفش‌های راهپیمایی را خرید کنند. این نوع از کفش‌ها مناسب برای پیاده روی روزانه بوده و همچنین حمایت لازم از قوزک پا را انجام می‌دهند. البته مسیر راهپیمایی در انتخاب کفش، یکی از شروط اصلی است.

کفش سنگ نوردی

استفاده از کفش سنگ نوردی در مسیر‌های سنگی، مناسب بوده و همچنین افراد می‌توانند از این مدل کفش، برای دیوارنوردی داخل سالن نیز بهره ببرند.

کفش سنگ نوردی

 

 

کفش کوهپیمایی

در مسیر‌های کوتاه با تجهیزات سبک یا روزانه جهت کوهنوردی، انتخاب کفش‌های کوه‌پیمایی با پاشنه بلند یا متوسط بهترین است. البته این نوع از کفش‌ها به دلیل انعطاف‌پذیرتر بالا، از عملکرد خوبی بهره‌مند هستند. نقطه ضعف این نوع از کفش‌های کوهنوردی، نداشتن دوام و پشتیبانی لازم است.

کفش کوهنوردی سنگین

کوهنوردان حرفه‌ای از این نوع کفش برای صعود‌های با ارتفاع بیش از ۵۰۰۰ متر، استفاده می‌کنند. همچنین این کفش، از انعطاف لازم برخوردار نبوده و امکان نصب کرامپون روی آن وجود دارد.

کفش کوهنوردی

انتخاب کفش کوهنوردی برای صعود‌ها چند روزه در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز مناسب است. همچنین جهت استفاده در فصل زمستان برای ۱ روز، ‌ایده‌آل‌ترین گزینه است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع از کفش‌ها سنگینی وزن در کنار اندازه بین ۱۴ الی ۱۹ سانتی‌متر بوده و همچنین با وجود این میزان اندازه، حمایت از مچ پا انجام می‌دهد.

ویژگی‌های کفش کوهنوردی

در زمان خرید انواع کفش کوهنوردی زنانه یا مردانه، توجه به چند ویژگی بسیار مهم است. بدون شک در صورتی که افراد به وجود این ویژگی‌ها در کفش کوهنوردی استوک توجه نکند، حتماً دچار آسیب‌های می‌شود. اما برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کفش کوهنوردی در ادامه بیان خواهند شد.

ویژگی‌های کفش کوهنوردی

 

 

حفظ ایمنی و مراقبت از پا

منظور از ایمنی یا مراقبت کفش کوهنوردی از پا‌ها شامل استحکام، ضد آب بودن، ضربه گیر بودن آن در کنار مقاومت در مقابل لیز خوردگی است.

زیره و رویه مناسب

زیره کفش باید به گونه‌ای باشد که شخص از کوهنوردی با آن کفش، خسته نشود. همچنین راحتی را برای او، به ارمغان بیاورد. رویه کفش کوهنوردی نیز در کنار تنفس‌پذیری، باید دارای ویژگی‌های مانند مقاومت بسیار زیاد و ضد آب بودن بهره‌مند باشد.

زیره و رویه مناسب

 

 

وزن کفش

کفش کوهنوردی مناسب، باید از وزن بین ۳۰۰ الی ۶۰۰ کیلوگرم باشد. در صورتی که وزن کفش بیش از این اندازه باشد، بدون تردید شخص در زمان راه رفتن در بخش پا حس سنگینی را تجربه می‌کند.

تاریخ انقضا کفش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اشاره شده در راهنمای خرید کفش کوهنوردی، توجه به تاریخ انقضا است. به طور معمول کفش‌های کوهنوردی بین ۲ تا ۵ سال، قابل استفاده هستند.

سایت خرید کفش زنانه‌ شانی لند

در صورتی که انتخاب از فروشگاه‌ها اینترنتی برای شما جذاب است، می‌توانید برای خرید کفش بوت زنانه و دمپایی زنانه در کنار صندل زنانه به سایت ‌شانی لند مراجعه کنید. البته شما امکان خرید ست کیف و کفش زنانه، کیف پاسپورتی زنانه و کیف زنانه را نیز، از این سایت دارید.

همچنین شما می‌توانید در کنار سفارش اینترنتی کفش زنانه برای خرید کیف دستی، کیف مجلسی زنانه، کیف دوشی زنانه و ست کیف زنانه نیز اقدام کنید. بدون تردید با خرید کیف پول زنانه و خرید کیف کمری به عنوان هدید برای یکی از اعضا خانواده، او را خوشحال می‌کنید.

سایت خرید کفش زنانه‌ شانی لند

 

 

سخن پایانی

انتخاب تمام تجهیزات کوهنوردی به ویژه کفش، باید مطابق با اصولی خاصی باشد. مطمئناً افراد با استفاده از راهنمای خرید کفش کوهنوردی، بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین اصول یاد شده در راهنما خرید این کفش‌ها، پوشیدن جوراب‌های ضخیم است.

البته در زمان خرید انواع کفش‌ها کوهنوردی، باید به وجود چند ویژگی مهم در آن توجه شود. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، ایمنی و مراقبت از پا‌ها در کفش کوهنوردی است. بدون تردید در صورت وجود این ویژگی و دیگر مشخصات، افراد لحظات خوشی را تجربه خواهند کرد.

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

سایر مقالات:

معرفی 5 مدل ست جوراب و کفش زنانه – جدیدترین مدل کفش زنانه
5 تاثیر سایز کفش بر پا – سایز استاندارد کفش برای سلامتی پا
5 راه حل رفع سر و صدای کفش { نشاسته/ جوش شیرین/ پودربچه و…}

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. شما کفش ورزشی زنانه هم دارید؟
    قیمت هاتون نسبت به دیجی کالا و ترپ خیلی بهتره

  2. خدایی قیمت هاتون خیلی از دیجی کالا و ترپ و … بهتره ممنون از شما

  3. اینکه کفش رو بشه ضدآب کرد خیلی باحال بود
    کفش کوهنوردی با کیفیت و ارزون توی سایت بیارید بخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا