کفش

کفش مناسب پای چاق – 5 مدل کفش زنانه طبی برای تحمل وزن سنگین

راهنمای انتخاب کفش مناسب پای چاق

بدون تردید با انتخاب کفش مناسب پای چاق توسط افراد، سلامتی پا‌های آنان حفظ خواهد شد. این افراد در کنار توجه به مد سال، طرح و رنگ کفش، باید به دنبال محصولی باشند که سلامتی کمر و زانو آن‌ها را تضمین کند. انتخاب کفش طبی در میان انواع کفش زنانه، مطمئناً بهترین گزینه برای افراد چاق است.

برخی از خانم‌ها برای اینکه قد خود را بلند‌تر نشان دهند، به سراغ کفش پاشنه بلند زنانه خواهند رفت تا این نوع محصولات، پا‌های آن‌ها را کشیده‌تر نشان دهد. طی این مقاله به بیان اطلاعاتی در باره کفش مناسب پای چاق و کفش مناسب کوتاه قد‌ها خواهیم پرداخت. ‌امیدواریم این مطالب هنگام خرید کفش، کارایی لازم را داشته باشد.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کالج زنانه

کفش طبی

کالج منگوله دار

 

نکات مهم در انتخاب کفش مناسب پای چاق

افرادی که دارای اضافه وزن یا مشکل چاقی هستند، در انتخاب کفش مناسب پای چاق خود باید نهایت دقت و ریزبینی را به کار بگیرند. برخی از این عزیزان در ساق پا و برخی دیگر در رویه پا، دچار مشکل چاقی هستند؛ بنابراین این افراد هنگام خرید کفش، باید به مسئله توجه کنند.

خانم‌های که رویه پای آن‌ها چاق است، از خرید بوت زنانه با رویه بلند خودداری کنند. زیرا در صورت استفاده از این مدل کفش در کنار چاق‌تر نشان دادن پا، آسیب‌های به آنان وارد خواهد شد. افراد هنگام انتخاب کفش مناسب پای چاق خود، بهتر است چند نکته ظریف و ساده را در ذهن داشته باشند.

بدون تردید با استفاده از این نکات هنگام خرید کفش مناسب پای چاق، ‌ایده‌آل‌ترین انتخاب صورت خواهد گرفت. این نکات مهم و اساسی، عبارت هستند از:

  • صندل مناسب پا‌های تپل یا کفش مناسب خانم‌های چاق، باید به گونه‌ای باشد که کناره‌های پا‌های آن‌ها را بپوشاند. بدون شک این مدل کفش، پا‌های این عزیزان را لاغر‌تر نشان خواهد داد. همچنین می‌توان از آن به عنوان کفش مناسب پای چاق نام برد.
  • کفش اسپرت زنانه راحت مناسب افرادی که رویه پا‌های آنان، دارای اضافه وزن یا چاقی است؛ نخواهد بود. زیرا پوشیدن این مدل کفش، پا‌های آن‌ها را چاق‌تر نشان خواهد داد؛ بنابراین در بین انواع کفش زنانه، کفش اسپرت بیشتر مناسب افرادی است که پا‌های لاغری دارند.
  • کفش زمستانی مناسب پای چاق، بوتی است که قسمت پنجه آن پهن باشد. زیرا در صورت انتخاب بوت با پنجه باریک، بر قسمت رویه پا فشار وارد خواهد کرد. این فشار‌ها در پا، فرد را خسته کرده و البته استایل زیبا آن‌ها را، بر هم خواهد زد؛ بنابراین خانم‌ها با انتخاب کفش مناسب پای چاق در فصل زمستان، از قدم زدن در هوای سرد می‌توانند نهایت لذت را ببرند.
  • خانم‌ها با انتخاب کفش مناسب پای چاق، در مهمانی مانند ستاره‌ای درخشان خواهد بود. البته این عزیزان بهتر است از کفش پاشنه بلند زنانه با پاشنه متوسط، بهره ببرند. زیرا کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه باریک و خیلی پهن، پا‌های این عزیزان را چاق‌تر نشان خواهد داد.
  • صندل مناسب پا‌های تپل، از مدل بدون بند است. زیرا در صورت انتخاب صندل زنانه‌ مدل بندی، پا‌ها به ویژه ساق این افراد چاق‌تر به نظر خواهد رسید.
  • خرید کفش مناسب پای چاق زنانه یا دخترانه در مدل پاشنه بلند لژ دار، بهترین گزینه برای این افراد خواهد بود. زیرا فشار زیادی بر زانو و کمر آن‌ها، وارد نخواهد کرد.
  • خانم‌ها هنگام انتخاب بوت بلند برای افراد چاق ساق پا‌ها را بیش از هر فاکتور دیگری در نظر داشته باشند. زیرا در صورت عدم خرید بوت زنانه یا کفش زمستانی مناسب پای چاق، ساق پا را محکم گرفته و در نهایت استایل جذابی برای خانم‌ها، به همراه ندارد.
  • بهترین کفش مناسب پای چاق در فصل زمستان، بوت‌های با پاشنه مخفی هستند. زیرا این مدل کفش‌ها به دلیل وجود مزیت شیب داخلی، فشار کمتری بر زانو و کمر وارد خواهند کرد.
  • هنگام انتخاب بوت به عنوان کفش مناسب پای چاق دخترانه یا زنانه، طرح‌های که زیپ یا دکمه آن به شکل عمودی است را؛ برگزینند. زیرا این بوت‌های با چنین مدلی، پا‌ها را لاغر‌تر نشان خواهند داد.
  • رنگ کفش تابستانی مناسب پای چاق، بهتر است تیره باشد. زیرا رنگ‌های روشن، منجر به چاق‌تر به نظر رسیدن پا خواهند شد.

امروزه بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید اینترنتی هستند، به این عزیزان استفاده از سایت خرید کفش زنانه شانی لند توصیه خواهد شد. این عزیزان می‌توانند با مراجعه به این سایت در کنار خرید کفش کالج زنانه، اقدام به خرید انواع کیف زنانه مانند کیف دوشی زنانه، کوله پشتی کوهنوردی، کیف دستی و کیف پاسپورتی زنانه کنند.

نکات مهم در انتخاب کفش مناسب پای چاق

 

تأثیر چاقی بخش‌های مختلف پا در انتخاب کفش

شاید این پرسش برای بسیاری از عزیزان شکل بگیرد که آیا بین چاقی پا و انتخاب کفش رابطه‌ای وجود دارد؟ در پاسخ به سؤال آن‌ها باید بیان داشت که بله بین پای چاق و انتخاب کفش یک رابطه مستقیم وجود دارد. افرادی رویه پای آن‌ها چاق است، باید کفش مناسب پای چاق را انتخاب کنند تا به ظاهر پای آن‌ها، آسیبی وارد نشود.

زیرا به دلیل بزرگی یا چاق بودن قسمت سینه، کفش به همین بخش آسیب‌زده و حتی ممکن است باعث، زخم شود. اما آن دسته از افرادی که پا‌های آن در قسمت ساق، دچار چاقی است؛ در انتخاب کفش‌های زمستانه به ویژه بوت بسیار باید دقت کنند.

اما افرادی که در تمام بخش‌های پا شامل پاشنه، رویه، ساق و مچ پا دچار اضافه وزن بسیار یا اصطلاحاً چاق هستند؛ باید ملاحضات یا نکات زیادی را در ذهن داشته باشند. کفش مناسب پای چاق این عزیزان باید به گونه‌ای باشد که در کنار عدم آسیب به تمام بخش‌هاس پا، وزن آن‌ها را نیز تحمل کنند.

خرید ست کیف و کفش زنانه، کیف پول چرم زنانه، کیف کمری زنانه، ست 3 تیکه کیف زنانه به واسطه سایت خرید کفش زنانه شانی لند پیشنهاد خواهد شد. زیرا کفش و کیف‌های ارائه شده در این فروشگاه اینترنتی، بسیار با کیفیت هستند. بدون تردید با خرید از این مجموعه، افراد حس خوبی را تجربه خواهند کرد.

تأثیر چاقی بخش‌های مختلف پا در انتخاب کفش

 

کفش و جلوگیری از چاقی

کفش و انتخاب آن، تأثیر بسیار زیادی بر استایل خانم‌ها و حتی آقایان دارد. زیرا کفش بخش جدا نشدنی استایل یا تیپ، خانم‌ها خواهد بود. آن‌ها می‌توانند با انتخاب یک کفش مناسب و ست آن با کیف دوشی زنانه یا کیف مجلسی زنانه، استایل منحصر به فردی داشته باشند.

اما کفش مناسب و با کیفیت، فقط منحصر به ایجاد استایل شیک و خاص نیست؛ بلکه با سلامتی و حفظ آن در پا رابطه مستقیمی دارد. زیرا افراد با انتخاب یک کفش فیک، ابتدا باعث آزار کمر یا پا‌های خود شده و همچنین با تداوم استفاده از آن‌ها، سبب ایجاد آسیب به دیگر بخش‌های بدن نیز خواهند شد.

برخی از متخصصان و پزشکان ارتوپد، در کنار هم جمع شده و با استفاده از دستگاه آنالیزور پیشرفته، پژوهشی را روی کف پا انجام دادند تا متوجه شوند که؛ آیا بین چاقی بدن و کفش رابطه وجود دارد یا نه؟ متخصصان ابتدا حسگر‌های را روی پا خانم‌ها، متصل کردند. سپس به ارزیابی مفاصل و عضلات پا‌های آن‌ها، پرداخته‌اند.

بر طبق ارزیابی‌های این گروه بر روی مفاصل پای خانم‌ها، متوجه شدند که فشار و استرس در زمان راه رفتن چه آسیب‌های به پا وارد خواهد کرد. آن‌ها در تحقیقات خود دریافتند که پوشیدن انواع دمپایی، منجر به افزایش وزن و در نتیجه چاقی خواهد شد.

انتخاب دمپایی روفرشی برای افراد چاق، مناسب نیست. زیرا این عزیزان نمی‌توانند با آن‌ها گام‌های بلند بردارند. این طرز راه رفتن با دمپایی روفرشی زنانه، منجر به خستگی اندام تحتانی خواهد شد. بنابراین افراد هنگام راه رفتن با آن‌ها، حس خستگی کرده و بهترین گزینه برای انجام کار‌های خود را، در استفاده از اتومبیل خواهند دانست.تدوام استفاده از دمپایی و عدم پیاده روی، در نهایت به چاقی منجر خواهد شد.

کفش و جلوگیری از چاقی

 

 

آیا انتخاب دمپایی لا انگشتی برای پا‌ها مناسب است؟

دمپایی‌های لا انگشتی، از رویه‌ای مناسبی برخوردار نیست. این نوع دمپایی‌ها دارای یک بخش لاستیکی نازک هستند، این قسمت دقیقاً بین انگشت شست و دیگر انگشت‌ها قرار گرفته و امکان چرخاندن طبیعی پا‌ها را از فرد، سلب خواهد کرد.

در نهایت فرد، امکان خم یا راست کردن انگشتان خود را با وجود دمپایی‌های لاانگشتی نداشته و راه رفتن سریع یا دویدن با آن‌ها، بسیار سخت است. البته در حال عادی راه رفتن نیز با این نوع دمپایی‌ها، باعث فشار تمام انگشتان بر روی زمین خواهد شد.

براساس تحقیقات پژوهشگران، در صورت پوشیدن دمپایی لاانگشتی فشار بسیار زیادی بر زانو، لگن و کمر این عزیزان وارد شده و همچنین عضلات قست‌های ران و ساق پا‌های آن‌ها، دچار گرفتگی خواهد شد. بنابراین افرادی که بر استفاده از این دمپایی‌ها، اصرار دارند؛ حتماً عضلات پا‌های خود را با ورزش تقویت کنند.

آیا انتخاب دمپایی لا انگشتی برای پا‌ها مناسب است؟

 

 

سخن پایانی

انتخاب کفش مناسب پای چاق، بسیار مهم خواهد بود. زیرا در کنار حفظ سلامتی، باعث جذابیت استایل این عزیزان است. افرادی که دارای چاقی در تمام بخش‌های پا شامل پاشنه، مچ یا ساق هستند؛ این عزیزان باید ملاحضات بسیاری را در هنگام انتخاب کفش داشته باشند.

زیرا در صورت انتخاب یک کفش نا مناسب و فیک، در کنار آسیبی‌های که ممکن است بر پا‌ها وارد شود؛ باعث زشت به نظر رسیدن استایل آن‌ها نیز خواهد شد. همچنین بین انتخاب کفش مناسب و چاق شدن افراد، یک رابطه مستقیمی وجود دارد. مثلاً پوشیدن دمپایی و جلوگیری از راه رفتن راحت با آن، باعث چاق شدن خواهد شد.

 

سایر مقالات:

5 راهکار از بین بردن بوی پا – علت و درمان بوی پا قطعی | رایگان
5 راهکار از بین بردن بوی کفش -معرفی و خرید کفش های بدون بو
10 ویژگی کفش با کیفیت زنانه – انواع کفش های با کیفیت زنانه

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا