کفش

جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند – 11 پیشنهاد شگفت انگیز

۱۱ راهکار برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت طولانی، یک امر عادی تلقی می‌شود. خانم‌ها همیشه به دنبال پوشیدن کفش پاشنه بلند زنانه بوده و به نوعی استایل خود را با وجود این نوع کفش شکل خواهند داد. اینکه طرفدار پوشیدن کفش پاشنه بلند باشید یا نه، در برخی از موقعیت‌های زمانی و مکانی مانند عروسی یا مهمانی چاره‌ای جز پوشیدن این نوع از انواع کفش زنانه را ندارید.

در صورت تنگ یا گشاد بودن بیش از حد کفش پاشنه بلند، عارضه‌ای چون درد پا و کمر درد را به همراه دارد. در این مقاله در رابطه با روش‌های جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن و راه کار‌های برای خرید کفش پاشنه بلند، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد. در صورت علاقه به پوشیدن کفش پاشنه بلند، تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا دچار درد در ناحیه پا و کمر نشوید.

۱۱ راهکار برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

 

روش‌های جلوگیری از ایجاد درد پا هنگام پوشیدن

پوشیدن کفش پاشنه بلند، پا‌ها را کشیده‌تر و جذاب‌تر نشان داده و یک انتخاب مناسب برای داشتن یک استایل زیبا خواهد بود. در صورتی که شما نیز به مانند بسیاری از خانم‌ها به خاطر درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند و آسیب‌های ناشی از پوشیدن این مدل، از استفاده آن فراری هستید؛ حتماً این قسمت از مطلب را با دقت مورد مطالعه قرار دهید. با ارائه کفش پاشنه بلند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چند ترفند برای کفش پاشنه بلند، از آسیب‌های احتمالی در‌امان خواهید ماند.

از اصلی‌ترین راه و روش‌های جهت جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن

 انتخاب سایز درست کفش

توجه به مدل کفش پاشنه بلند راحتی در زمان خرید، راهی مناسب جهت در‌امان ماندن از کفش نامناسب و کمر درد نخواهد بود. برای جلوگیری از در پا هنگام پوشیدن کفش، از فاصله بین انگشت پا و نوک کفش مطمئن شده و حتماً در هنگام غروب برای خرید کفش پاشنه بلند راحت به بازار مراجعه کنید. زیرا غروب‌ها سایز پا به اندازه نیم شماره بیشتر است، در نهایت می‌توان یک جفت کفش پاشنه بلند راحت برای عروسی انتخاب کرد.

 انتخاب سایز درست کفش

 

توجه به جنس کفش

از مهم‌ترین نکات در زمان خرید کفش پاشنه بلند راحت، توجه به جنس آن است. در صورت خرید کیف پول زنانه و یک جفت کفش از جنس چرم طبیعی، پا‌های شما حس راحتی و امکان نفس کشیدن را خواهند داشت. در نتیجه، با انتخاب عالی خود از وجود کفش نامناسب و کمر درد دور باشید.

پوشیدن کفش در خانه

قبل از پوشیدن کفش پاشنه بلند و استفاده از کیف مجلسی زنانه در مجلس عروسی یا مهمانی، کفش را با جوراب در خانه بپوشید. با کفش در خانه راه بروید تا قالب کفش با فرم پا‌‌های شما هماهنگ شود. با استفاده از این روش از درد پا هنگام پوشیدن کفش در دورهمی و مجلس در‌امان خواهید بود.

استفاده از بالشتک

در پاسخ به سؤال چگونه کفش پاشنه بلند را راحت بپوشیم؟ می‌توان گفت از بالشتک استفاده کنید. بالشتک‌ها از یک پد ضخیم و نخی تشکیل شده و از ایجاد زخم جلوگیری خواهند کرد. در صورت در دسترس نبودن این بالشتک‌ها برای کاهش فشار بر زخم و تاول ایجاد شده و درد پا هنگام پوشیدن کفش، از چسب زخم کمک بگیرید.

استفاده از بالشتک

 

طرز درست راه رفتن با کفش پاشنه بلند

چگونگی راه رفتن با کفش پاشنه بلند نباید با دمپایی روفرشی زنانه یکسان باشد. نحوه و طرز راه رفتن در کاهش درد پا هنگام پوشیدن کفش، تأثیر بسیار داشته و از این رو باید در هنگام راه رفتن بسیار دقت کنید. برای این کار کافی است ابتدا صاف بایستید؛ با هر بار قدم گذاشتن، قسمت بیرونی پاشنه پا را روی زمین بگذارید.

استفاده از کفی در کفش

در هنگام خرید کفش پاشنه بلند راحت برای عروسی، حتماً به وجود کفی مناسب در آن دقت کنید. وجود کفی در کفش از الزامات در هر کفشی از جمله کالج دخترانه، نیم بوت زنانه و کفش اسپرت زنانه است. وجود کفی در کفش امکان راه رفتن راحت و دویدن را برای شخص را راحت کرده و در صورت وجود کفی از درد پا هنگام پوشیدن کفش و آسیب‌ها بعد از استفاده، جلوگیری کنید.

توجه به اندازه پاشنه پا

جذابیت کفشی با پاشنه ۵ سانتی‌متری، به اندازه کفش با پاشنه ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر است. به این نکته در زمان خرید دقت کنید تا درد و فشار کمتری در زمان استفاده بر پا‌های شما وارد شود؛ بنابراین در زمان خرید کیف پاسپورتی زنانه و کفش پاشنه بلند، به اندازه پاشنه با ریز بینی بسیار نگاه شود.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کفش پاشنه بلند

صندل لژدار پاپیونی

صندل تابستانی کنفی

 

استفاده از دئودورانت

کمی دئودورانت را به کناره و پشت پا بمالید، با این روش از زخم و تاول در‌امان خواهید ماند. از سوی دیگر از ایجاد هر گونه اصطکاک بین کفش پاشنه بلند و پا جلوگیری خواهد شد. نکته مهم دیگر در زمان استفاده از دئودورانت، جلوگیری از ایجاد بوی بد پا و عرق کردن آن است.

دادن کمی زمان به پا‌ها برای استراحت

اگر برای یک مدت زمان کوتاه مثلاً چند ساعت قصد پوشیدن کفش پاشنه بلند مجلسی را دارید، نیاز چندانی به استراحت دادن به پا‌ها احساس نخواهد شد. اما اگر باید در تمام طول روز یا هفته از این مدل کفش استفاده کنید؛ حتماً یک جفت صندل زنانه یا کفش اسپرت زنانه راحت با خود داشته باشید تا در زمان نیاز از آن استفاده کنید.

چسب زدن به پا‌ها

در صورت چسب زدن به انگشت‌های سوم و چهارم پا، فشار ناشی از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند برداشته شده و کمی از درد کاسته خواهد شد. البته توصیه به استفاده از چسب طبی برای چسباندن انگشتان سوم و چهارم پا شده است.

چسب زدن به پا‌ها

 

انتخاب کفش با پاشنه پهن

مطمئناً تا به امروز متوجه شده‌اید که؛ استفاده از کفشی با پاشنه پهن، راحت‌تر از کفش با پاشنه نازک است. کفش‌های پاشنه بلند با پاشنه پهن تقریباً فشار را به همه بخش‌های پا به یک اندازه وارد کرده و در نهایت از درد پا هنگام پوشیدن کفش کمی کم خواهند کرد. این مدل کفش‌ها در حال حاضر در دنیای مد و فشن، بسیار با استقبال مواجه شده‌اند.

با مراجعه به سایت خرید کفش زنانه شانی لند علاوه بر خرید کفش زنانه ارزان، کوله پشتی زنانه و کیف دستی خرید کنید. در این بخش به چند روش دیگر جهت جلوگیری از ایجاد درد پا هنگام پوشیدن کفش، اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از کرم مرطوب‌کننده
  • سمباده کشیدن کفش
  • استفاده از پودر بچه
  • نگهداری کفش در فریزر

انواع خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند

بدون هیچ شک و تردید نیز شما هم به عنوان بخشی از جامعه بانوان، علاقه‌‌مند به استفاده از کفش پاشنه بلند در یک مجلس و مهمانی هستید. اما باید بدانید که در صورت عدم رعایت اصول خرید، دچار درد پا هنگام پوشیدن کفش خواهید شد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی پژوهشگران، درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، پس از حدود یک ساعت نمایان خواهد شد. از جمله اصلی‌ترین خطرات و درد‌های ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند، عبارت هستند از:

انواع خطرات پوشیدن کفش پاشنه بلند

 

درد در ساق پا

یکی از درد‌های ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت زمان طولانی، بیرون زدگی عضله پشت ساق پا است. این نوع بیرون زدگی عضله درد بسیار وحشتناکی را بر شخص وارد خواهد کرد. پس برای جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند، استفاده از آن را محدود به زمان و موقعیت‌های خاص کنید.

پا درد

ظاهر کفش‌های پاشنه بلند بسیار مسحور‌کننده بوده و در صورت استفاده طولانی مدت، باعث ایجاد درد در هنگام پوشیدن کفش در بخش‌های زیر مچ، گودی و حتی پاشنه پا خواهد شد.

قوس کمر

خانم‌ها برای ایجاد یک فرم بدن خاص که به اصطلاحاً ساعت شنی گفته خواهد شد، از کفش پاشنه بلند استفاده خواهند کرد تا میزان این قوس کمی بیشتر شود. در صورت استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند، باعث ایجاد درد‌های در ناحیه کمر و ستون فقرات خواهد شد؛ بنابراین امر تعادل را در این مورد باید در نظر گرفت.

قوس کمر

 

ایجاد کمر درد

کفش‌های پاشنه بلند به نوعی نمادی از حس زنانگی و قدرت در خانم‌ها شناخته شده‌اند. البته این نوع کفش‌ها شیک و جذاب بوده و کمک بسیاری به افزایش جذابیت استایل خانم‌ها خواهند کرد. اما دانستن این نکته ضروری است که؛ کفش‌های پاشنه بلند سبب توزیع نابرابر وزن و فشار بر پا خواهند شد که در نهایت، باعث ایجاد درد در ناحیه کمر و لگن خواهد شد.

شکل‌گیری کج پا‌ها

از جمله مهم‌ترین خطری که ممکن است پوشیدن کفش پاشنه بلند برای طولانی مدت با خود به ارمغان بیاورد، انحراف شست پا است.

گرفتگی رگ‌های خون

استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند، باعث کشیده‌تر شدن پا‌ها شده و در نهایت، فشار زیاد بر پا باعث محدود شدن جریان خون خواهد شد. در هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند همیشه این امر را به یاد داشته باشید.

ضعیف شدن رباط پا، ایجاد درد در ناحیه زانو، میخچه و تاول از دیگر آسیب‌های درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند هستند؛ بنابراین با توجه به مطالب گفته شده در زمان انتخاب و پوشیدن کفش، با دقت بسیار اقدام به خرید کنید تا از بروز چنین مشکلاتی در‌امان باشید. در صورت نیاز با مراجعه به پیج اینستاگرام کفش زنانه شانی لند کیف دوشی زنانه و انواع کیف زنانه را انتخاب کرده و از خرید خود لذت ببرید.

گرفتگی رگ‌های خون

 

پیشنهاد : خرید ست کیف و کفش زنانه ، ست کیف 3 تیکه زنانه و کیف کمری زنانه

 

جمع‌بندی

درد پا هنگام پوشیدن کفش بسیار دردناک بوده، بنابراین در هنگام خرید و استفاده از آن، با احتیاط عمل کنید. البته استفاده از کفش پاشنه بلند در دنیا مد و فشن با استقبال چشمگیری مواجه شده و در صورت رعایت چند نکته ساده از ایجاد هرگونه آسیبی به پا و بدن خود در‌امان باشید. در این مقاله چندین راه و روش برای جلوگیری از ایجاد درد به خاطر پوشیدن کفش پاشنه بلند به شما معرفی کرده‌ایم.

اکنون شما می‌توانید از میان چند راه حل اشاره شده، یکی را انتخاب کنید تا درد کمی به سراغ شما هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند بیاید. ‌امیدواریم این مطالب در زمان پوشیدن کفش پاشنه بلند برای شما مفید واقع شوند.

 

سایر مقالات:

جذاب‌ترین کفش کالج زنانه در سایت شانی لند – معرفی 20 مدل جذاب کالج زنانه
محبوب ترین برند کفش زنانه را بشناسیم – معرفی 10 برند برتر کفش زنانه
کفش نیم بوت زنانه جذاب – معرفی 100 مدل نیم بوت زنانه و دخترانه

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. به نظر من راحتی کفش خیلی از زیبایی و مد بودن کفش مهم تره و نباید سلامتی پا رو فدای قشنگی کفش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا