کفش

10 مدل کفش پیاده روی سبک – بهترین کفش پیاده روی| شانی لند

چرا سبک بودن کفش پیاده روی مهم است؟!

انتخاب کفش پیاده روی سبک هنگام انجام این ورزش از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است. بدون شک در صورت انتخاب درست کفش، شاهد مشکلاتی مانند کمر درد یا تاول در پا‌ها نخواهید بود. همچنین با توجه به تضمین سلامتی شما به واسطه بهترین کفش‌های پیاده روی، به انجام این ورزش ترغیب می‌شوید.

بنابراین توجه به ویژگی مهم کفش‌های پیاده روی یعنی سبک بودن در کنار آسیب وارد نکردن به پا، هنگام خرید کردن این بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به جمع‌آوری مطالبی در رابطه به کفش پیاده روی سبک و فائده استفاده از آن می‌پردازیم. در صورت علاقه به موضوع انتخاب کفش پیاده روی، تا انتها همراه ما باشید.

محصولات فروشگاه شانی لند

کفش اسپرت زنانه

کتونی اسپرت بندی

کتونی اسپرت دخترونه

ویدیو : کفش پیاده روی سبک

 

 

اهمیت وجود کفش پیاده روی سبک

کارشناسان بسیاری استفاده از کفش پیاده روی سبک به خانم‌ها و آقایان، پیشنهاد می‌کنند. البته آن‌ها به این عزیزان توصیه می‌کنند که در زمان خرید کفش پیاده روی مردانه سبک یا زنانه، حتماً نوع پیاده روی از قبل مشخص کنند.

به طور مثال در صورت عبور از زمین‌های صخره‌ای، حتماً زیره کفش پیاده روی سبک آن‌ها دارای آج‌های عمیق‌تر باشد. همچنین کفش پیاده روی زنانه سبک یا مردانه در چنین محیطی، باید از ویژگی ضد آبی نیز بهره‌مند باشد.

در حالی که هنگام انجام ورزش پیاده روی روی زمین مسطح، باید از کفش استفاده کرد که تناسب بیش از اندازه داشته باشد. البته کارشناسان و متخصصان برای انتخاب کفش پیاده روی سبک، دلایل بی‌شماری را بر شمرده‌اند که در ادامه به توضیح اصلی‌ترین آن‌ها، پرداخته شده است.

اهمیت وجود کفش پیاده روی سبک

 

 

کفش پیاده روی سبک و تأثیر آن بر استقامت

افراد با انتخاب کفش پیاده روی سبک و با کیفیت، تأثیر مثبتی بر سرعت و استقامت خود می‌گذارند. البته ادامه دادن این ورزش یا طی کردن مسیر پیاده روی نیز، تا حد بسیار زیادی به وجود حس راحتی در کفش بستگی دارد. مطمئناً افراد با انتخاب درست کفش پیاده روی ارزان و سبک، از انجام این ورزش لذت می‌برند.

کفش پیاده روی سبک و تأثیر آن بر استقامت

 

 

جلوگیری از آسیب به پا‌ها و بدن

مطمئناً با انتخاب یک جفت کفش پیاده روی سبک، حمایت لازم از پاشنه و قوس پا صورت می‌گیرد. عملکرد و فعالیت پا‌ها در زمان پیاده روی، بیشتر از حد معمول بوده و در نتیجه امکان ایجاد درد در ناحیه مچ یا زانو، وجود دارد. تدوام این درد‌ها، باعث ضعف و آسیب بیشتر به مفاصل می‌شود.

بنابراین افراد با انتخاب کفش پیاده روی با کیفیت و البته سبک، می‌توانند از ایجاد چنین آسیب‌های در بدن جلوگیری کنند. همچنین کفش پیاده روی سبک از به وجود آمدن تاول در پا، جلوگیری کرده و در نهایت با سالم ماندن پا‌ها به واسطه کفش پیاده روی با کیفیت، به ادامه انجام این ورزش ترغیب می‌شود.

پس از انتخاب کفش پیاده روی سبک و ارزان، باید مراقبت‌های لازم از آن صورت بگیرد تا محصول خریداری شده، قابل استفاده برای مدت زمانی طولانی باشد.

 

ویژگی‌های مهم کفش پیاده روی

یکی از مهم‌ترین ویژگی کفش پیاده روی مناسب، سبک وزن بودن آن است. البته کارشناسان برای این مدل از کفش‌های ورزشی، شاخصه‌های دیگری نیز در نظر گرفته‌اند که در ادامه به بیان توضیحاتی درباره آن‌ها، پرداخته شده است.

ویژگی‌های مهم کفش پیاده روی

 

کفش کفش

توجه به این بخش از کفش‌های پیاده روی، مهم بوده و همچنین کفی این نوع از محصولات ورزشی، نباید زیاد نازک باشد. زیرا هنگام پیاده روی در مسیر‌های ناهموار، فشار بسیار بر پاشنه پا وارده و نهایتاً باعث ایجاد آسیب‌های به پا می‌شود. البته ارتفاع بیش از اندازه کفی نیز، ممکن است باعث افتادن شخص و آسیب‌های جبران ناپذیری شود.

رویه کفش

بهترین رویه کفش‌های پیاده روی کتان است. زیرا در کنار ضد حساسیت بودن، به دلیل تنفس‌پذیر بودن از ایجاد بیماری‌های قارچی در پا نیز جلوگیری می‌کند. البته رویه کفش‌های پیاده روی، باید استحکام لازم برخوردار باشد تا از پیچ خوردن پا‌ها هنگام پیاده روی، جلوگیری کند.

رویه کفش

 

پاشنه کفش

پاشنه کفش‌های پیاده روی باید دارای لژی با حداقل ۵/۱ سانتی‌متر، ضخامت مناسب، نرم و همچنین محکم باشد. انتخاب کفش پیاده روی با پاشنه بسیار نرم، باعث ایجاد درد در ناحیه ساق و عضلات پا می‌شود. البته افراد هنگام انتخاب کفش پیاده روی، باید به لغزنده نبودن جنس پاشنه یا زیره آن‌ها توجه ویژه کنند.

وجود پد ضربه‌گیری

در کفش‌های مخصوص پیاده روی، وجود پد‌های ضربه گیر یا بالشتک‌های در بخش کفی و پاشنه لازم است. زیرا هنگام انجام این ورزش لذت بخش، اولین ضربه به پاشنه پا و سپس به پنجه وارد می‌شود. مطمئناً در صورت وجود این بالشتک‌ها، از ایجاد آسیب به پا جلوگیری می‌کند.

توجه به تک تک این مشخصات، هنگام انتخاب کفش پیاده روی لازم است. افراد در صورت عدم توجه به یک مورد، باید منتظر عواقب وحشتناکی باشند. البته این عزیزان در زمان خرید کفش پیاده روی مناسب، براساس سایز پا خود انتخاب کنند.

همچنین انتخاب کفش را به بعدازظهر، موکول کنند؛ زیرا در این بخش از روز، سایز پا بزرگ‌تر از حد انتظار بوده و در نتیجه کفش پیاده روی آن‌ها، تنگ یا گشاد نیست.

مزیت استفاده از کفش پیاده روی سبک

کارشناسان و متخصصان انجام ورزش پیاده روی را به همگان فارغ از جنسیت و رده سنی، پیشنهاد می‌کنند. آن‌ها برای این توصیه خود، دلایل بی‌شماری را در نظر گرفته‌اند. بدون شک استفاده از کفش پیاده روی سبک، این ورزش را لذت بخش‌تر می‌کند.

اما در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با اصلی‌ترین مزایای استفاده از کفش پیاده روی سبک، پرداخته شده است.

مزیت استفاده از کفش پیاده روی سبک

 

 

پیاده روی و کاهش سطح قند خون

پژوهشگران براساس تحقیقات خود، به این نتیجه رسیده‌اند که انجام پیاده وری برای ۱۵ دقیقه پس از صرف هر وعده غذایی، سطح قند خون را کاهش می‌دهد. البته ورزش پیاده روی، باید به صورت منظم و روزانه صورت بگیرد تا سطح قند خون، کاهش پیدا کند.

مراقبت از استخوان‌ها

افراد با انجام ورزش پیاده روی، می‌توانند از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری کنند. البته استفاده از کفش پیاده روی سبک و با کیفیت، در این فرآیند جلوگیری از این بیماری مؤثر است.

عمر بیشتر

اشخاصی که در دهه پنجم و ششم عمر خود به شکل منظم پیاده روی کنند، می‌توانند ‌امیدوار باشند که از عمر بیشتری برخوردار شوند. البته این عزیزان باید از کفش پیاده روی سالمندان و سبک، استفاده کنند.

عمر بیشتر

 

 

جریان بهتر گردش خون

براساس تحقیقات پژوهشگران دانشکده بهداشت هاروارد بوستن آمریکا، روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی از ایجاد بیماری قلبی جلوگیری می‌کند. البته استفاده از کفش پیاده روی سبک هنگام انجام این ورزش، میزان ضربان قلب افزایش یافته و فشار خون نیز، کاهش پیدا می‌کند.

همچنین این عزیزان به افراد سالمند، توصیه خواهد کرد که با استفاده از بهترین کفش پیاده روی سالمندان، احتمال سکته مغزی را تا ۲۰ درصد کاهش دهند.

بهبود عملکرد عضلات

بدون شک استفاده از کفش پیاده وری سبک هنگام انجام این ورزش لذت بخش، عضلات شکم و پا را قوی‌تر می‌کند.

تفاوت کفش دویدن و پیاده وری

همانگونه بین ورزش پیاده روی و دویدن، تفاوت‌های اساسی وجود دارد؛ کفش‌های مورد استفاده در هر بخش نیز، دارای ویژگی‌ها یا مشخصات مختلف است. از مهم‌ترین دلایل وجود این تفاوت‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شخص در زمان پیاده روی، ابتدا پاشنه پا را بر زمین می‌گذارد. در حالی که او هنگام دویدن، توپی یا کفی پا روی زمین قرار می‌دهد.
  • وزن بهترین کفش‌های پیاده روی معمولاً بین ۲۵۰ الی ۹۰۰ گرم، کمتر از کفش‌های مخصوص دویدن است. در نتیجه فرد هنگام پیاده روی، حس راحتی بیشتری با آن‌ها خواهد داشت.
  • کفش‌های مخصوص دویدن، دارای ویژگی‌های مانند وزن سنگین و غیر انعطاف‌پذیر هستند. اما کفش‌های مخصوص پیاده روی جهت ایجاد دامنه حرکتی بیشتر، منعطف و سبک وزن هستند.

تفاوت کفش دویدن و پیاده وری

 

 

با کیفیت‌ترین کفش‌های پیاده روی

خانم‌ها و آقایان در زمان انتخاب انواع کفش زنانه یا مردانه، باید از کیفیت محصول مورد نظر اطمینان کامل داشته باشند. مطمئناً وجود مواد اولیه با کیفیت در کفش‌های پیاده روی، افراد را بر انجام این ورزش ترغیب می‌کند.

امروزه برند‌های تولید‌کننده متعددی، در زمینه تولید کفش پیاده روی فعال هستند که با استفاده از مواد اولیه با کیفیت، به تولید این محصولات پرداخته‌اند. بخشی از کفش‌های با کیفیت پیاده روی زنانه و مردانه، شامل لیست زیر است:

  • کفش پیاده روی فراگمنت
  • کفش ساکونی گرید امنی والکر
  • کتانی زنانه نیوبالانس
  • کفش آل استار ساقدار مردانه

برای خرید کیف و کفش زنانه به کجا مراجعه کنیم؟

سایت خرید کفش زنانه‌ شانی لند، یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است که امکان خرید انواع کیف زنانه مانند کوله پشتی زنانه، کیف پاسپورت زنانه، کیف پول چرم و کیف دستی را برای خانم‌ها فراهم کرده است.

البته در صورت مراجعه به این سایت امکان انتخاب کفش بوت زنانه، کفش کالج زنانه و صندل زنانه را نیز دارید.

شما می‌توانید از بین انواع کفش پاشنه بلند زنانه، دمپایی زنانه، کفش اسپرت زنانه یا ست کیف و کفش کادویی، بهترین را انتخاب کرده و ست کردن آن‌ها با کیف دوشی زنانه، کیف مجلسی زنانه، کیف کمری زنانه یا ست ۳ تکه کیف زنانه استایل خود را زیبا کنید.

برای خرید کیف و کفش زنانه به کجا مراجعه کنیم؟

 

 

سخن پایانی

پزشکان بسیاری بر انجام ورزش پیاده روی، توصیه کرده‌اند. البته این عزیزان بر استفاده از کفش پیاده روی سبک هنگام انجام آن، سفارش‌های موکد دارند. زیرا این نوع کفش، از پا مراقبت کرده و امکان ایجاد آسیب را در زمان پیاده روی، تقریباً غیر ممکن است.

هنگام خرید در کنار سبک بودن کفش‌های پیاده روی، باید بر وجود ویژگی‌های مانند انعطاف‌پذیری و تنفس‌پذیری توجه بسیار کرد.

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

 

سایر مقالات:

نظم دادن به کفش ها با 5 ایده جالب { قفسه – جای آویز و… }
10 مدل کفش مناسب فیتنس دخترانه و زنانه در سایت شانی لند
5 کفش مخصوص دویدن -کفش های اسپرت زنانه در شانی لند + عکس

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا