کفش

تفاوت مد و استایل زنانه – معرفی7 مد و استایل دخترانه برتر 2022 + عکس

آنچه درباره تفاوت مد و استایل خوب است بدانید

بسیاری از خانم‌ها تلاش خواهند کرد تا یک استایل منحصر به فرد، برای خود ایجاد کنند. زیرا علاقه به اطاعت از مد ندارند. امروزه در دنیای مد فشن، تفاوت مد و استایل زنانه به خوبی قابل درک است. اسکار دلا رنتا از طراحان مشهور دنیای مد، بیان داشته است؛ مد یعنی لباس پوشیدن مطابق با ترند جامعه، اما استایل به چگونگی لباس پوشیدن شخص مرتبط است.

بنابراین در دنیای مد فشن، میان دو مفهوم مد و استایل فاصله بسیاری بوده و برای درک بهتر تفاوت این دو مفهوم، ابتدا باید یک تعریف درست از هر کدام در ذهن داشت. طی این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تفاوت مد و استایل زنانه اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم. در صورت علاقه‌مندی به چنین موضوعاتی، تا انتها مطلب همراه باشید.

آنچه درباره تفاوت مد و استایل خوب است بدانید

 

مفهوم استایل به چه معنا است؟

خانم‌ها برای درک بهتر تفاوت مد و استایل زنانه، ابتدا باید یک تعریف درست از استایل داشته باشند. استایل در معنا کلی، به راه و روش مخصوص یک شخص در هر زمینه‌ای اشاره دارد. این روش خاص می‌تواند مربوط به نوشتن، طراحی داخلی و مدل لباس بوده و شخص کاملاً مطابق با سلیقه شخصی خود، در آن زمینه فعالیت کند.

در تفاوت مد و استایل زنانه، به این نکته ظریف باید توجه نشان داد که شخص بر اساس نیاز، حس زیبا‌شناسی و سلیقه خود طرح خاصی از پوشش را انتخاب خواهد کرد. سپس با توجه به نوع استایل خود، از گردنبند، کیف و سایر اکسسوری‌ها، یکی را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار خواهد داد.

مطابق با داده‌های موجود در رابطه تفاوت مد و استایل زنانه یا تفاوت مد و استایل دخترانه، این عزیزان استایل خود را کاملاً بر طبق قوانین و استاندارد‌های خاصی انتخاب خواهند کرد. البته نوع استایل آن‌ها مطابق با اطلاعات موجود در تفاوت مد و استایل زنانه، نمایانگر شخصیت و تفکر آن‌ها است.

در صورتی که خانم‌ها اهل خرید اینترنتی باشند؛ امکان انتخاب کفش بوت زنانه، صندل زنانه و کفش اسپرت زنانه را در کنار انواع ست کیف زنانه مانند کیف پاسپورتی زنانه، کیف پول چرم و کیف دوشی زنانه را از سایت خرید کفش زنانه شانی لند خواهند داشت.

محصولات فروشگاه شانی لند

صندل زنانه

صندل تابستانه رکاب دار

صندل زنانه تابستانه

 

معنای مد در دنیای مد و زیبایی

در تعریف مد بر طبق اطلاعات موجود در رابطه با تفاوت مد و استایل زنانه، آن را باید گرایش یا تمایل غالب در زمان و همچنین فرهنگ خاص دانست. به عبارتی مد بر خلاف استایل در تفاوت مد و استایل زنانه، برای یک مدت زمان خاصی قابل استفاده بوده و پس از گذشت آن مدت، تاریخ مصرف مد تمام خواهد شد.

در رابطه با مد، در اصل طراحان برند‌ها و کمپانی‌های بزرگی که در عرصه تولید، طراحی و عرضه انواع لباس‌ها فعالیت دارند؛ تأثیر‌گذار هستند. طراحان این برند‌ها، ابتدا طرح یک لباس یا کفش مانند کفش پاشنه بلند زنانه و ست کیف مجلسی زنانه را تولید کرده و سپس به واسطه برترین مجله مد و استایل در سراسر دنیا، به کمک مدل‌ها تبلیغ خواهند کرد.

افراد مشهور مانند استایلیست‌ها، از آن مدل لباس یا کفش استفاده کرده و در گسترش آن لباس یا کفش برای مدت زمان محدودی، تأثیر خواهند گذاشت. البته مهم‌ترین دلیلی که برای تفاوت مد و استایل زنانه را قائل شده‌اند؛ مد به واسطه تبلیغات گسترده برند‌ها زودگذر بوده، اما استایل را یک سبک خاص و نشان دهنده تفکرات در کنار شخصیت خانم‌ها معنا پیدا خواهد کرد.

معنای مد در دنیای مد و زیبایی

 

تفاوت مد و استایل زنانه

خانم‌ها هنگام استفاده از انواع استایل زنانه، کاملاً بر طبق شخصیت، سلیقه و تفکر خود لباس انتخاب خواهند کرد؛ اما اگر بر اساس مد اقدام به انتخاب لباس کنند، در اصل از نظر طراحان برند‌های بزرگ پیروی کرده‌اند. در تفاوت مد و استایل دخترانه یا زنانه به لحاظ زمان، مد دارای تاریخ مصرف یا انقضا است؛ ولی استایل با گذشت زمان دچار تغییر و البته رشد خواهد شد.

تفاوت مد و استایل زنانه، علاوه بر معنا در ظاهر نیز وجود دارد. خانم‌ها اگر در انتخاب لباس و در حالت کلی نحوه پوشش خود مطابق مد پیش روند؛ باید لباس‌های خود را مناسب با طرح‌های روی نشریه‌ها یا مجله مد و استایل، انتخاب کنند. اما خانم‌ها هنگام انتخاب مطابق استایل خود، کاملاً بر اساس ویژگی روحی، شخصیتی و البته تفکر خود، خرید خواهند کرد.

خانم‌ها به واسطه خرید اینترنتی انواع کفش زنانه در بخش کیف زنانه، می‌توانند ست کیف و کفش زنانه مانند کوله پشتی زنانه، کیف دستی، دمپایی زنانه و کیف کمری زنانه را انتخاب کنند.

تفاوت مد و استایل زنانه

 

برترین مجله‌های مد

در سال‌های گذشته مجله‌های مد، بسیار کاربردی بوده‌اند؛ اما امروزه به دلیل گسترش اینترنت و استفاده از آن، سایت مد و استایل در فضای مجازی با استقبال بیشتری مواجه شده است. برای درک بهتر تفاوت مد و استایل زنانه، باید به سراغ مجله‌های مد یا سایت مد و استایل رفت.

امروزه مجلات، سلبریتی‌های و استایلیست‌ها هر کدام به تنهایی یا در کنار هم تفاوت مد و استایل زنانه را بازگو خواهند کرد. اصلی‌ترین مجلات معتبر و مشهور دنیا، عبارت هستند از:

  • هارپر بازار
  • ووگ
  • ال
  • وی
  • اسنس

برترین مجله‌های مد

 

انواع مد و استایل زنانه

خانم‌ها در جامعه به دو گروه تقسیم خواهند شد. گروه اول، دارای یک استایل شخصی خاص بوده و بر طبق شخصیت، سبک زندگی و سلیقه خود، دست به انتخاب لباس و کفش خواهند زد. گروه دوم، کاملاً مطابق با مد روز پیش رفته و لباس‌های خود را بر اساس طرح‌های که در سایت مد و استایل معتبر، ارائه شده است؛ انتخاب خواهند کرد.

در علم روان‌شناسی یکی از مهم‌ترین راه‌ها جهت شناخت شخصیت افراد جامعه، توجه به نحوه پوشش آن‌ها است. زیرا با توجه به تفاوت مد و استایل زنانه، انتخاب هر کدام از این دو روش در انتخاب لباس بیانگر شخصیت ذهنی آن‌ها خواهد بود.

خانم‌ها می‌توانند مطابق با انواع مد و استایل زنانه که در حال حاضر کاربرد دارد، یکی را انتخاب کرده و بر اساس آن لباس، کفش و اکسسوری خرید کنند. اما از اصلی‌ترین انواع مد و استایل دخترانه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع مد و استایل زنانه

 

مینیمال

استایل مینیمال مناسب برای انجام فعالیت‌های روزانه و کاری بوده و در این استایل استفاده از رنگ، به کمترین میزان خواهد بود. البته رنگ‌های مورد استفاده در این استایل، بیشتر خنثی هستند. اکسسوری‌های مورد استفاده در این مدل از انواع مد و استایل دخترانه ظریف، کوچک و بسیار ساده هستند.

مینیمال

 

کالج

از ویژگی‌های اصلی استایل کالج آراستگی، شیک و با کلاس بودن در کنار اصالت است. البته استایل کالج در ایران، خیلی مورد استفاده خانم‌ها قرار نگرفته و رنگ‌بندی مورد استفاده در این نوع استایل زنانه شامل قرمز بورگاندی، سبز تیره، سفید و قهوه‌ای در کنار سورمه‌ای است.

خانم‌های که از استایل کالج پیروی خواهند کرد؛ معمولاً لباس‌های آن‌ها دارای یقه، آستین‌های بلند، کفش‌ها از مدل کالج دخترانه یا کفش پاشنه تخت خواهند بود.

اگزوتیک

رنگ‌های تند، طرح‌های پیچیده و البته گل‌دوزی در کنار اکسسوری‌های خاص، از مشخصات اصلی استایل اگزوتیک هستند. به عبارتی دیگر، در صورت استفاده خانم‌ها از چیز‌های عجیب و غریب در استایل که قبل از آن هیچ کس از این نحوه پوشش استفاده نکرده است، آن را اگزوتیک نام خواهند نهاد.

اگزوتیک

ماکسیمال

این مدل از انواع مد و استایل دخترانه را باید نقطه مقابل استایل مینیمال دانست. در این نوع استایل همه چیز به طرز غیر قابل باوری، اغراق‌آمیز است. افراد شجاع و نترس، معمولاً از این نوع استایل در نحوه پوشش خود استفاده کرده و شاید مهم‌ترین دلیل آن‌ها جهت به‌کارگیری استایل ماکسیمال، راحت بودن در زمان انتخاب است.

استفاده از اکسسوری‌های بزرگ، لباس‌های طرح دار، البته از نوع شلوغ و انتخاب بارانی یا کتی که بسیار بزرگ است؛ از مشخصات اصلی استایل ماکسیمال زنانه خواهد بود.

ماکسیمال

 

ویمسیکال

امروزه استایل ویمسیکال، با استقبال بسیاری مواجه شده است. رنگ‌بندی لباس‌ها و به طور کلی پوشش این نوع از استایل زنانه، شاد بوده و از شاخصه‌های اصلی آن، دامن گیپور و از جنس حریر است. طرح‌های این دامن شلوغ بوده و معمولاً خانم‌ها از استایل ویمسیکال، در فصل تابستان استفاده خواهند کرد.

وینتیج

پیشینه استایل وینیچ به زمان پس از جنگ جهانی دوم بر خواهد گشت. در این زمان مردم امکان خرید لباس‌های تازه و نو را نداشتند، در نتیجه چاره‌ای جز استفاده از لباس‌های قدیمی خود را با کمی تغییر نداشتند. از شاخصه‌های اصلی استایل وینیچ، پارچه طرح دار با رنگ‌بندی محدود است.

نکته بسیار مهم در رابطه با استایل وینیچ، عدم انتخاب تمام استایل از یک برهه زمانی است؛ زیرا در صورت استفاده از این روش، خانم‌ها از مد پیروی کرده و دیگر در نحوه پوشش آن‌ها، استایل معنا نخواهد داشت.

وینتیج

 

بوهو

مهم‌ترین ویژگی و شاخصه استایل بوهو زنانه، لباس‌های گشاد با طرح‌های از طبیعت و گل بوده و همچنین از رنگ‌های شاد مانند قرمز در آن بسیار مورد استفاده قرار خواهند داد. منشأ استایل بوهو، بومیان ساکن قسمت‌های غربی جمهوری چک خواهد بود.

بوهو

 

سخن پایانی

مد و استایل، در زندگی حال حاضر افراد جامعه نقش تأثیر‌گذاری دارند. با توجه به تفاوت مد و استایل زنانه و تعریف دقیق از هر کدام، خانم‌ها می‌توانند بر طبق سلیقه خود انتخاب کنند که از مد پیروی کنند یا اینکه استایل خاص خود را داشته باشند.

انتخاب میان مد و استایل، یک فرایند کاملاً شخصی بوده و خانم‌ها با انتخاب هر یک، به دنبال حس آرامش و راحتی در نحوه پوشش خود خواهند بود. اگرچه پیروی کردن از مد یا داشتن یک استایل خاص، تا حد بسیار زیادی نشان دهنده شخصیت آن‌ها نیز خواهد بود.

 

سایر مقالات:

نکات خرید کفش زمستانی زنانه 5 نکته که باید قبل از خرید بدانید
انواع صندل دخترانه زیبا – معرفی 100 مدل صندل دخترانه + عکس
استایل های کفش کالج – مدل های متنوع کالج زنانه و دخترانه با رنگبندی+ عکس

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سبک مینیمال واقعا فوق العادس پیشنهاد میکنم امتحان کنین

  2. واقعا عاشق مد هستم و دوس دارم راجبش بیشتر بدونم. مقاله تون عالی بود مخصوصا اون قسمت که مجله های مد رو معرفی کردین. بی نظیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا