کفش

15 ویژگی کفش ورزشی استاندارد- مشخصات + عکس | شانی لند

15 ویژگی کفش ورزشی استاندارد

بدون شک انتخاب کفش ورزشی استاندارد و با کیفیت در بین انواع کفش زنانه، برای شما سخت است. در صورت انتخاب اشتباه، مطمئناً عضلات و ساق پا‌های شما در زمان انجام تمرینات ورزشی با مشکلاتی مواجه می‌شود؛ بنابراین آگاهی و دانش در رابطه با انواع کفش ورزشی در هنگام خرید، کمک بزرگی برای شما خواهد بود.

یک کفش ورزشی مناسب، باید دارای مزیت‌های مانند حس راحتی و تحمل وزن فرد استفاده‌کننده باشد. طی این مقاله به بیان ویژگی‌های کفش ورزشی استاندارد و مباحث مرتبط با آن پرداخته شده است. در صورت تمایل به چنین موضوع مهمی، تا انتها مطلب همراه ما باشید.

15 ویژگی کفش ورزشی استاندارد

ویژگی‌های کفش ورزشی استاندارد

امروزه طراحان و صاحبان برند‌های تولید‌کننده کفش ورزشی، محصولات خود را بر اساس نوع فعالیت ورزشی تولید کرده‌اند؛ بنابراین در صورتی که شما مانند ورزشکاران دیگر، حداقل ۲ جلسه در هفته تمرینات ورزشی یک رشته خاص شرکت می‌کنید؛ حتماً کفش ورزشی مناسب و استاندارد تهیه کنید.

البته شما هنگام انتخاب این محصولات کاربردی، می‌توانید بر اساس اصول و استاندارد خرید کفش ورزشی اقدام کنید. در این راهنمای خرید کفش ورزشی، ویژگی‌های مشخص بیان شده است که اصلی‌ترین این شاخصه‌ها، شامل لیست زیر خواهند بود:

  • بین کفی کفش استاندارد ورزشی با کیفیت و قوس کف پا، باید تناسب لازم وجود داشته باشد. همچنین وجود ویژگی‌های مانند ضخامت مناسب، جذبه ضربه به دلیل وجود خاصیت الاستیکی در قسمت پاشنه و وزن سبک در کفش ورزشی استاندارد لازم است.
  • سایز کفش ورزشی استاندارد، باید مطابق با اندازه پا باشد. زیرا تنگ بودن کفش، باعث اختلال در خون‌رسانی به پا شده و در نتیجه این انتخاب، زخم یا آسیب‌های بدی را در پا‌ها به دنبال دارد. کفش‌های گشاد نیز در انتقال نیرو با بدن اختلال ایجاد کرده و همچنین احتمال افتادن در زمان ورزش کردن با آن‌ها بسیار است.
  • کفی انواع کفش ورزشی استاندارد، باید مستحکم باشد تا امکان جذب شوک وارده، به کف پا را داشته باشد. در زمان راه رفتن، نیروی ۲ برابر وزن شما از کف پا و زمین به بدن منتقل می‌شود. این نیرو هنگام دویدن و ورزش کردن، ۱۰ برابر خواهد شد؛ بنابراین وجود کفی مناسب در کفش ورزشی استاندارد، جهت انتقال این نیرو و همچنین پخش آن در بدن مهم است.
  • وجود ویژگی انعطاف‌پذیری در کفش ورزشی استاندارد، بسیار مهم است. بهترین جنس برای این بخش از کفش، چرم خواهد بود؛ زیرا انتقال سرما و گرما به پا، در صورت استفاده از آن در کفش وجود دارد. البته امروزه برند‌های تولید‌کننده، از متریال‌های ترکیبی استفاده خواهند کرد تا قیمت کفش برای خریدارانی مانند شما، مناسب‌تر شود.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کفش اسپرت

کتونی هولوگرامی

کتونی دو حالته

 

 

  • در داخل کفش ورزشی استاندارد، باید قوس‌های وجود داشته باشد که کاملاً با قوس پا‌ها هماهنگ باشند. در صورت وجود این ویژگی، وزن شما به صورت یکنواخت روی سطح کفش پخش شده و در نتیجه حس راحتی با آن به ویژه هنگام ورزش کردن دارید.
  • وجود پد یا بالشتک‌ها نرم در قسمت، یقه کفش که مچ پا را پوشش می‌دهد؛ لازم است. همچنین وجود این مزیت در زبانی کفش ورزشی استاندارد نیز واجب است.
  • مربیان ورزشی انتخاب کفش ورزشی استاندارد، با پاشنه از جنس چوب را ممنوع کرده‌اند. زیرا این عزیزان معتقد هستند که چنین پاشنه‌های، باعث ایجاد درد در پا خواهند شد. حتی اگر در زمان خرید کفش استاندارد ورزشی با کیفیت، فروشنده ادعا کند که محصولات با کفی از جنس چوب، طبی هستند؛ از انتخاب آن‌ها صرفه نظر کنید.
  • انتخاب کفش ورزشی استاندارد که قابلیت تعویض کفی را داشته باشد، مطمئناً ‌ایده‌آل‌ترین خرید برای شما محسوب خواهد شد. زیرا شما در صورت وجود این ویژگی در محصول انتخابی خود، امکان کم کردن حجم یا اندازه کفش را با برداشتن کفی دارید.
  • تنفس‌پذیری در رویه کفش مناسب ورزش بسیار مهم است؛ زیرا با وجود این ویژگی، پا عرق نکرده و دچار بیماری‌های قارچی نیز، نخواهد شد.
  • وجود اندکی گوژ در بخش بیرونی کفش ورزشی استاندارد، لازم است؛ زیرا این‌گونه در زمان راه رفتن و بلند شدن، فشار کمتری بر مچ و کف پا وارد خواهد شد. همچنین حس راحتی بیشتری به شخص استفاده‌کننده، القا می‌کند.
  • کفش ورزشی استاندارد در قسمت جلو، باید از فضا مناسبی برخوردار باشد. این فضا در کفش، نباید به گونه‌ای باشد که انگشتان پا روی هم قرار بگیرند. همچنین نباید بیش از اندازه، گشاد باشد؛ زیرا در این صورت، محافظت لازم از پا در مقابل ضربه‌های احتمالی انجام نمی‌شود.
  • هنگام انتخاب کفش مناسب ورزش، به سراغ محصولاتی با پنجه گرد بروید. زیرا این محصولات، اجازه حرکت به انگشتان به سمت بالا و پایین را خواهند داد. در صورت انتخاب کفش نامناسب برای ورزشی با پنجه نوک تیز و استفاده طولانی مدت از این مدل محصولات، باید منتظر عواقب وحشتناکی مانند میخچه یا هالوکس والگوس باشید.
  • در زمان انتخاب روی قسمت‌های داخلی کفش، دست بکشید تا از وجود قوس‌های نرم و سطح یکنواخت، مطمئن شوید. بدون شک استفاده از چنین کفشی، راه رفتن و ورزش کردن را برای شما آسان‌تر می‌کند.
  • قسمت پشتی کفش مناسب ورزش، باید سفت و محکم باشد. جهت امتحان کردن این مسئله، با انگشت شست بر آن فشار وارد کنید. در صورتی که آن بخش با فشار انگشت فرو نرفت، انتخاب مناسبی برای انجام تمرینات ورزشی است.

ویژگی‌های کفش ورزشی استاندارد

 

اصلی‌ترین اشتباهات در زمان انتخاب کفش ورزشی

بدون شک توجه نکردن به ویژگی‌های کفش ورزشی مناسب و انجام چند اشتباه کوچک هنگام انتخاب، می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در پا یا کمر شما شود. در این بخش به بیان توضیحاتی درباره چند نمونه از اشتباهات رایج هنگام خرید کفش ورزشی، پرداخته شده است.

انتخاب اول

برخی در زمان خرید کفش با توجه به بودجه و ویژگی‌های مورد نظر خود، اولین گزینه موجود را انتخاب می‌کنند. فروشندگان و کارشناسان، به این افراد توصیه خواهند کرد که حداقل سه مورد کفش با توجه به شرایط مورد نظر خود را بپوشند. مطمئناً با امتحان کردن گزینه‌ها مختلف، بهترین کشف ورزشی را انتخاب خواهند کرد.

انتخاب کفش در زمان نامناسب

بهترین ساعت برای خرید ورزشی یا بوت دخترانه و کفش کالج زنانه، بعدازظهر است. زیرا پا در این زمان از روز، کمی ورم می‌کند. در نتیجه فرایند انتخاب کفش اندازه سایز پا، به درستی طی خواهد شد. بنابراین هنگام خرید انواع کفش ورزشی، هرگز صبح‌ها به فروشگاه مراجعه نکنید.

انتخاب کفش در زمان نامناسب

 

 

توجه به ظاهر

بسیاری از افراد به ویژه ورزشکاران هنگام انتخاب کفش، فقط به ظاهر آن توجه می‌کنند. مطمئناً چنین انتخابی، عواقب بدی مانند میخچه در کف پا یا درد در ناحیه کمر را به همراه دارد. شما هنگام انتخاب یک کفش ورزشی در کنار ظاهر، باید از وجود کیفیت و فاکتور راحتی در آن مطمئن شوید.

انتخاب کفش تنگ

یکی از ادعا‌های فروشندگان به مشتریان در زمان خرید، جا باز کردن کفش‌های ورزشی است. در صورتی که کفش انتخابی، اندازه پا شما نیست؛ از انتخاب صرفه نظر کرده و به فروشگاه بعدی جهت خرید کفش مناسب سایز پا‌های خود، مراجعه کنید.

روش‌های جهت مراقبت از کفش ورزشی

مطمئناً انتخاب محصولاتی بر اساس ویژگی‌های کفش ورزشی مناسب، بخش مهمی برای انجام تمرینات ورزشی است. اما مراقبت و نگهداری از آن‌ها نیز، به اندازه فرایند انتخاب کفش مهم خواهد بود. بسیاری از افراد پس از خرید یک کفش ورزشی استاندارد و مناسب، آن‌قدر از آن استفاده می‌کنند تا خراب شود.

بنابراین پس از خراب شدن کفش ورزشی قدیمی، فرایند انتخاب محصول جدیدی را آغاز می‌کنند. افراد متخصص به این عزیزان توصیه خواهند کرد که هنگام خرید کفش ورزشی، چند جفت خریداری کنند. این افراد معتقد هستند که استفاده گردشی از کفش‌های ورزشی، باعث ماندگاری و طولانی‌تر شدن عمر آن می‌شود.

همچنین کفش ورزشی را در یک محیط خنک، خشک و بدون وارد شدن هر گونه فشاری به آن نگهداری کنند. زیرا در صورت گذاشتن کفش در کمد و بین وسائل مختلف، باعث از بین رفتن فرم آن خواهد شد. بهترین راه جهت قرار دادن کفش در کمد، پر کردن داخل آن با روزنامه است. در صورت استفاده از این روش، کفش ورزشی زیبایی خود را از دست نمی‌دهد.

روش‌های جهت مراقبت از کفش ورزشی

 

 

معتبرترین فروشگاه اینترنتی خرید کیف و کفش زنانه

سایت خرید کشف زنانه‌ شانی لند، از معتبر‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است. شما در این سایت امکان خرید انواع کفش پاشنه بلند زنانه، دمپایی زنانه، صندل زنانه، ست کیف و کفش کادویی و کفش اسپرت زنانه را با بهترین کیفیت دارید.

همچنین با توجه به متنوع بودن محصولات کیف زنانه این سایت، می‌توانید بهترین و زیبا‌ترین را انتخاب کنید. خرید کیف پول زنانه، کیف دستی، کیف پاسپورتی زنانه، کیف مجلسی زنانه و ست کیف زنانه در‌ شانی لند برای شما فراهم است.

در صورت نیاز به کوله پشتی کوهنوردی، کیف دوشی زنانه یا کیف کمری زنانه حتماً به سایت ‌شانی لند مراجعه کنید. بدون شک خرید کیف یا کفش زنانه از فروشگاه اینترنتی شانی لند، برای شما لذت بخش بوده و همچنین با انتخاب‌های عالی خود، دوستان یا اعضاء خانواده خود را خوشحال خواهید کرد.

معتبرترین فروشگاه اینترنتی خرید کیف و کفش زنانه

 

 

سخن پایانی

کفش ورزشی استاندارد، باید دارای ویژگی‌های مانند تنفس‌پذیری و انعطاف‌پذیری باشد. تمام بخش‌های پا در کفش، باید از حس راحتی برخوردار باشند تا امکان ورزش کردن برای فرد استفاده‌کننده بدون درد، وجود داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش ورزشی مناسب، وجود کفی قابل تعویض است. زیرا هنگام ورم کردن پا، می‌توان آن را برداشت تا کفش اندازه پا شود. مطمئناً در صوت انتخاب کفش نامناسب برای ورزش، میخچه را باید کمترین آسیبی معرفی کرد که در کف پا شخص استفاده‌کننده، ایجاد می‌شود.

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

 

سایر مقالات:

10 کفش مناسب تردمیل در سایت شانی لند – کفش راحت و نرم
5 نکته در انتخاب پوتین مخصوص پیاده روی+ مشخصات و ویژگی
آیا تشک طبی فنری خوب است ؟ معرفی 5 مدل تشک طبی فنری

 

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر ببخشید کفش تنگ میتونه باعث ایجاد میخچه بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا