کفش

گشاد کردن کفش تنگ در منزل- 8 ترفند ساده

برای گشاد کردن کفش تنگ چه باید کرد؟

چه روش‌هایی برای گشاد کردن کفش تنگ در خانه وجود دارد؟ آیا این ترفندها واقع تأثیری در گشاد کردن کفش‌های ما دارند؟ آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که کفشی را خریده و بعد از چند بار استفاده از آن متوجه شده باشید که برای پاهای شما بیش از حد تنگ است؟

این موضوع می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده و اذیت‌کننده باشد، نگران نباشید! چون ما برخی راهکارها را برای گشاد کردن کفش اسپرت تنگ، گشاد کردن کفش کالج تنگ، کفش پاشنه دار زنانه و سایر کفش‌ها برایتان آماده کرده‌ایم تا به کمک این ترفندها برای همیشه از شر تنگ بودن کفش‌هایتان خلاص شوید؛ پس با ما همراه باشید.

برای گشاد کردن کفش تنگ چه باید کرد؟

1. پوشیدن کفش در خانه با جوراب ضخیم

از ساده‌ترین راهکارهای گشاد کردن کفش تنگ، پوشیدن آن کفش با جوراب ضخیم است؛ چراکه این روش اصطکاک زیادی ایجاد کرده که به کشش تدریجی کفش کمک بسیار زیادی می‌کند. برای اینکه نتیجه کار را بهتر ببینید، این تکنیک را به مدت چند روز و هر بار به مدت 1 تا 2 ساعت انجام دهید.

2. استفاده از قالب کفش

از روش‌های دیگر گشاد کردن کفش تنگ همچون کفش اسپرت زنانه یا مردانه، کفش چرم و… که بسیار کاربردی هم محسوب می‌شود، کمک‌گرفتن از قالب کفش است. قالب‌های کفش معمولاً در جنس‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که به‌مرور موجب افزایش سایز کفش می‌شوند.

اگر برایتان سؤال است که چگونه کفش تنگ را گشاد کنیم آن هم با استفاده از قالب؟ پاسخ این است که ابتدا قالب را داخل کفش قرار دهید و پیچ‌های قالب را تنظیم کنید تا به آن اندازه دلخواهتان برسد. پس از آن اجازه دهید به مدت 24 تا 48 ساعت داخل کفش باقی بماند.

3. استفاده از روزنامه خیس

شگفت‌انگیزترین روش گشاد کردن کفش تنگ اعم از کفش کالج زنانه و مردانه، کفش مجلسی زنانه، نیم‌بوت و غیره استفاده از روزنامه خیس شده است. شاید برایتان جالب باشد که روزنامه‌های خیس سال‌های سال است که به‌عنوان وسیله‌ای ارزان و در دسترس که اغلب از آن برای گشاد کردن کفش بهره می‌برند.

برای انجام این کار لازم است روزنامه‌ها را به‌صورت گلوله‌های کوچکی در بیاورید و به‌صورت خیس شده داخل کفش قرار دهید. سپس اجازه دهید روزنامه‌ها کامل خشک شوند؛ چون این کار باعث می‌شود تا کفش به‌تدریج گشاد شود.

استفاده از روزنامه خیس

4. استفاده از سشوار داغ

گرم‌کردن هر نوع کفشی مثل کفش اسپرت مردانه و زنانه، کفش مجلسی، کفش بوت زنانه و… توسط سشوار می‌تواند به نرم‌شدن مواد داخل کفش کمک زیادی کند؛ ازاین‌رو سشوار را روی قسمت‌های تنگ کفش بگیرید و به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه گرم کنید.

پس از انجام این کار حالا کفش خود را با جوراب ضخیم‌تر از حد معمول بپوشید و با آن چند دقیقه راه بروید تا نرم شود و جا باز کند.

5. استفاده از اسپری گشادکننده کفش

اسپری‌های گشادکننده کفش از جمله محصولاتی هستند که دقیقاً برای همین منظور طراحی شده‌اند. این اسپری‌ها با نرم کردن مواد کفش تا حدود زیادی به گشاد کردن کفش تنگ کمک خواهد کرد.

نحوه استفاده از این اسپری این‌گونه است که اول باید آن را داخل کفش اسپری کنید و سپس آن را با جوراب‌های کلفتی به پا کرده و برای مدتی با آن راه بروید تا گشاد شود.

6. استفاده از سیب‌زمینی خام

پرطرف‌دارترین راهکار برای گشاد کردن کفش تنگ می‌توان به سیب‌زمینی خام اشاره کرد؛ چون با جذب رطوبت کمک زیادی به گشاد کردن کفش می‌کند. سیب‌زمینی در واقع یک روش طبیعی برای گشاد کردن کفش چرم تنگ بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برای این کار سیب‌زمینی را پوست بکنید و به شکل پنجه دربیاورید و بعد آن را داخل کفش قرار داده و اجازه دهید به مدت 8 تا 12 ساعت در همین شرایط باقی بماند.

استفاده از سیب‌زمینی خام

7. استفاده از الکل

مورد دیگر از روش های گشاد کردن کفش تنگ، الکل است. این ماده تأثیر شگرفی در نرم کردن مواد داخل کفش دارد. دین منظور کافی است مقداری الکل را با آب مخلوط کرده و داخل کفش اسپری کنید.

پس از انجام این کار حالا کفش تنگ را بپوشید و برای مدتی با آن قدم بزنید تا راه باز کند و گشاد شود. شما همچنین می‌توانید جوراب خود را به ترکیب الکل و آب آغشته کنید و به همراه کفش بپوشید.

8. استفاده از سرمای فریزر

رایج‌ترین روش دیگر گشاد کردن کفش نو، استفاده از سرمای فریزر است. پس برای عملی‌کردن این کار یک‌کاسه پلاستیکی را پرازآب کنید و داخل کفش قرار دهید و بعد کفش را به مدت 24 تا 48 ساعت در فریزر بگذارید. یخ زدن آب باعث انبساط آن و گشاد شدن کفش تنگ می شود.

باکیفیت‌ترین کفش را چگونه خریداری کنیم؟

انتخاب بهترین کفش از مکانی مناسب و معتبر یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید در فرایند خرید کفش دلخواه خود بگیرید. حالا ما به شما شانی لند که یکی از فروشگاه‌های اینترنتی کیف و کفش با بیش از 6 سال سابقه درخشان را پیشنهاد می‌کنیم.

به‌محض ورود به این سایت با دنیایی از کیف و کفش‌های مد روز همچون کیف مجلسی، کیف‌دستی، ست کیف چند تیکه، ست کیف و کفش، صندل زنانه، دمپایی و روفرشی زنانه و… با استفاده از باکیفیت متریال روبه‌رو می‌شوید. چنانچه قصد خرید اینترنتی کیف و کفش دارید به سایت ما مراجعه کنید و پس از دیدن محصولات خرید خود را نهایی کنید.

باکیفیت‌ترین کفش را چگونه خریداری کنیم؟

خلاصه مطلب

حالا که با روش‌های گشاد کردن کفش تنگ آشنا شدید، بهتر است بدانید این که چگونه و چطور کفش تنگ موردنظرمان را گشاد و هم اینکه چه مدت زمانی برای این کار صرف کنیم، ارتباط کاملاً مستقیمی با نوع، جنس کفش و نیز میزان نتیجه‌ای دارد که از این روش انتظار داریم.

خرید کفش مناسب و انتخاب سایز صحیح آن امری بسیار مهم است که در صورت انتخاب نادرست باعث آسیب به‌پای شما می‌شود؛ بنابراین در هنگام خرید چنین محصولی حتماً به سایز و راحتی آن توجه کنید تا به مشکلاتی چون درد و کجی پایی مبتلا نشوید.

سؤالات متداول

  1. آیا جا باز کردن کفش به ساختار آن آسیب می رساند؟

خیر در صورتی ‌که این فرایند با دقت بالا و اصولی انجام شود، هیچ آسیبی به کفش وارد نمی‌کند.

  1. آیا می توان کفش های چرمی را گشاد کرد؟

بله با استفاده از روش‌های انجماد، قالب ‌زدن، روزنامه مرطوب و… می‌توان کفش‌های چرمی را گشاد کرد.

  1. چقدر طول می کشد کفش جا باز کند؟

معمولاً به جنس و نوع کفش بستگی دارد؛ ولی با روش‌های خانگی می‌توان زودتر به نتیجه رسید.

 

سایر مقالات :

5 مدل کفش مخصوص درمان واریس پا- خرید اینترنتی کفش ارزان+ عکس
8 ترفند ساده برای گشاد کردن کفش تنگ در منزل – شانی لند
کفش لژ دار یا کفش پاشنه بلند- 2 مدل کفش لژدار در شانی لند

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا