کفش

کفش مناسب پای سالمندان – 5 مدل کفش زنانه برای سالمندان

راهنمای انتخاب کفش مناسب پای سالمندان

انتخاب کفش مناسب پای سالمندان باید دارای یک سری شرایط خاص و ویژه‌ای باشد. زیرا بسیاری از افراد در این سن، به دلایل مختلفی در راه رفتن دچار ناتوانی یا کم توانی هستند. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که سالمندان با آن مواجه هستند، پوکی استخوان است.

بنابراین در صورت عدم استفاده از اصول انتخاب کفش مناسب سالمندان، بدون هر گونه شکی دچار شکستگی استخوان خواهند شد. طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با انتخاب کفش مناسب پای سالمندان در بین انواع کفش زنانه، خواهیم پرداخت. ‌امیدواریم مطالب ارائه شده در زمان خرید کفش مناسب خانم‌های سالمند، مفید باشد.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع کالج زنانه

کالج کبریتی

کالج سوییت

دلایل انتخاب کفش مناسب افراد مسن

بسیاری از افراد جامعه با افزایش سن و گذشت زمان، امکان درست‌ ایستادن بر روی پا‌های خود را ندارند. امروزه شاید با توجه به پیشرفت‌های بسیار در زمینه علم پزشکی، امکان کند کردن روند پیری باشد؛ اما جلو آن را نمی‌توان گرفت؛ بنابراین افراد با افزایش سن، باید مراقبت‌های بیشتری از خود کنند.

یکی از آسیب‌های که در دوران میان‌سالی یا پیری، خانم‌ها و آقایان با آن مواجه خواهند شد؛ کم توانی یا ناتوانی در راه رفتن است. پژوهشگران با انجام تحقیقات و به دست آوردن اطلاعاتی، به این نتیجه رسیده‌اند که بیشترین آسیبی که به افراد میان‌سال و پیر با آن مواجه شده‌اند؛ سقوط است.

مطمئناً این سقوط‌ها در افراد میان‌سال و پیر، باعث شکستگی در ناحیه کمر، پا، لگن، ستون فقرات، ساعد و دیگر نقاط بدن خواهد شد؛ بنابراین این افراد می‌توانند، با انتخاب کفش مناسب پای سالمندان از ایجاد چنین شکستگی‌های جلوگیری کنند.

سالمندان با انتخاب کفش مناسب افراد مسن و خرید آن، می‌توانند بخش بزرگی از ناتوانی یا کم توانی در راه رفتن رفع کنند. مهم‌ترین یا شاید اصلی‌ترین ویژگی کفش مناسب پای سالمندان، ایمنی و راحتی است. در صورت انتخاب کفش مناسب خانم‌های سالمند از سوی این عزیزان، درد‌های کمر و پا‌های آن به میزان قابل توجهی کم خواهد شد.

پوشیدن صندل زنانه و دمپایی روفرشی زنانه، برای افراد مسن راحت است؛ اما آن‌ها را نباید در زمره کفش مناسب افراد مسن به شمار آورد. زیرا این مدل کفش‌ها، مناسب پیاده‌روی نیستند. البته خانم‌های سالمند این نکته را با یاد داشته باشند که در صورت انتخاب این کفش‌ها، سلامتی آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

افراد هنگام انتخاب کفش مناسب پای سالمندان باید، حتماً دو عامل مهم را در نظر داشته باشند. اولین نکته قابل توجه در اصول انتخاب کفش مناسب سالمندان، صافی و انعطاف‌پذیری قوس پا است. با افزایش سن، قسمت قوس پا صاف شده و در نتیجه پا‌ها پهن‌تر از قبل خواهند شد.

عامل مهم دیگر هنگام انتخاب کفش مناسب پای سالمندان، توجه به رابطه پای سالمند با سایز کفش است. کفش راحت مناسب افراد مسن، نباید بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندازه پا‌ها باشد. زیرا با انتخاب چنین کفش‌های، بدون تردید باید منتظر عواقبی مانند سقوط بود.

امکان انتخاب کیف دوشی زنانه، ست کیف زنانه، کیف کمری زنانه و کیف مجلسی زنانه به واسطه خرید اینترنتی کفش زنانه سایت ‌شانی لند برای شما و دوستان وجود دارد.

دلایل انتخاب کفش مناسب افراد مسن

 

انواع کفش مناسب پای سالمندان

خانم‌های مسن برای هر موقعیت زمانی و مکانی، باید کفش مناسب پای سالمندان را انتخاب کنند. مطمئناً با انتخاب کفش مناسب سن خود، هنگام انجام فعالیت‌های روزانه یا حضور در مهمانی‌ها برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. اصلی‌ترین انواع کفش مناسب پای سالمندان بر طبق موقعیت‌های مکانی و زمانی، عبارت است از:

انواع کفش مناسب پای سالمندان

 

کفش زمستانی مناسب پای سالمند

در بسیاری از اوقات سالمندان به دلیل ترس از سقوط یا سرما در فصل زمستان، لذت پیاده‌روی و خرید را از خود سلب خواهند کرد. مطمئناً با انتخاب بوت بلند برای افراد سالمند مانند چکمه‌های لاستیکی، با امنیت خاطر می‌توانند از خانه خارج شوند.

کفش مناسب پیاده‌روی

کفش اسپرت زنانه راحت که دارای بند باشد، ‌ایده‌آل‌ترین کفش برای انجام پیاده‌روی خواهد بود. خانم‌ها با این مدل کفش راحت مناسب افراد مسن، از پیاده روی خود نهایت لذت را خواهند برد.

دمپایی و روفرشی برای افراد سالمند

بسیاری از افرادی که دچار شکستگی شده‌اند، این اتفاق ناگوار را در خانه تجربه کرده‌اند؛ بنابراین انتخاب کفش مناسب پای سالمندان در خانه، بسیار با اهمیت است. این عزیزان با انتخاب دمپایی و روفرشی برای افراد سالمند در خانه، می‌توانند از لیز خوردن و سقوط خود جلوگیری کنند.

دمپایی و روفرشی برای افراد سالمند

 

کفش تابستانی مناسب پای سالمند

افراد در صورت انتخاب کفش مناسب پای سالمندان در فصل تابستان، خاطرات شیرینی را می‌توانند برای خود رقم بزنند. خانم‌های مسن یا میان‌سال در فصل تابستان، نیاز به پوشیدن کفش‌های جلو بسته ندارند. این عزیزان با رعایت استاندارد‌های ایمنی، می‌توانند از بین کفش‌های تابستانی صندل مناسب پا‌های سالمند را انتخاب کنند.

صندل مناسب پا‌های سالمند، باید دارای یک بند فلزی باشد تا در زمان پیاده روی، باعث افتادن خانم روی زمین نشود.

نکات مهم هنگام خرید کفش مناسب پای سالمندان

بدون شک در صورت توجه به استاندارد‌های اشاره شده در راهنمای خرید کفش مناسب پای سالمندان مانند کفش کالج زنانه یا کفش پاشنه بلند زنانه، آن‌ها بهترین انتخاب را خواهند کرد. اصلی‌ترین نکات مورد توجه در زمان انتخاب کفش مناسب پای سالمندان، شامل لیست زیر هستند:

نکات مهم هنگام خرید کفش مناسب پای سالمندان

 

انتخاب بر اساس سایز پا

افراد مسن هنگام انتخاب کفش مناسب پای سالمندان حتماً، به اندازه پا‌ها توجه کنند. پا‌های سالمندان به دلایل مختلفی مانند گرفتگی، بسیار حساس هستند؛ بنابراین انتخاب کفش بر طبق سایز پا، بسیار مهم است.

لغزنده نبودن کفی کفش

افراد مسن در صورت انتخاب کفشی با کف لغزنده، دچار سقوط و آسیب‌های ناشی از آن خواهند شد؛ بنابراین برای اینکه از صدمات جبران‌ناپذیر هر گونه سقوط جلوگیری کنند، بهتر است کفش‌های با کفی مناسب را انتخاب کنند.

ضخامت مناسب

انتخاب کفشی با زیره و کفی ضخیم، باعث گیر کردن به لبه فرش یا پله شده و در نهایت منجر به افتادن سالمند خواهد شد؛ بنابراین سالمندان از انتخاب کفش‌های که زیره و کفی آن، بسیار ضخیم است؛ خودداری کنند تا دچار آسیب‌های احتمالی استفاده از آن نشوند.

در صورتی که تمایل به خرید اینترنتی کفش‌های زنانه مانند کفش بوت زنانه و ست کیف و کفش زنانه دارید، حتماً از سایت خرید کفش زنانه‌ شانی لند دیدن کنید. با انتخاب از این فروشگاه اینترنتی، خاطره زیبایی از این روش خرید را برای خود رقم خواهید زد.

ضخامت مناسب

 

تنظیم کردن کفش

ایده‌آل‌ترین کفش برای سالمندان، کفشی است که دارای بند یا چسب باشد. زیرا این نوع کفش‌ها راحت باز و بسته شده و همچنین قابلیت تنظیم کردن بر اساس سایز پا را دارند.

پاشنه کفش

پاشنه کفش مناسب خانم‌های سالمند، باید کوتاه با فرم گرم و پهن باشد. البته پاشنه کفش، امکان تحمل نیروی وارد شده را نیز داشته باشد.

انعطاف‌پذیری کفش

گذر عمر باعث نازک شدن و تحلیل رفتن پوست پا‌ها، خواهد شد؛ بنابراین افراد سالمند هنگام انتخاب کفش مناسب پای سالمندان باید، انعطاف‌پذیر بودن آن را در نظر داشته باشند. در صورت انتخاب کفش انعطاف‌پذیر، نیروی وارد شده از سمت زمین جذب شده و در نهایت پا‌های این عزیزان، دچار درد نخواهد شد.

انعطاف‌پذیری کفش

 

توصیه کارشناسان برای انتخاب کفش سالمندان

کارشناسان و فروشندگان به همه افراد به ویژه سالمندان، در زمان خرید کفش نکاتی را یادآوری خواهند کرد. در صورت توجه به این نکات، مطمئناً این عزیزان می‌توانند با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب ممکن را انجام دهند. اما توصیه‌های کارشناسان به افراد سالمند، عبارت هستند از:

  • افراد سالمندان هنگام خرید کفش، بیش از هر عاملی به فاکتور راحتی و ایمنی توجه کنند. البته توجه به ظاهر کفش، مدل و رنگ نیز بسیار با اهمیت است.
  • پس از انتخاب طرح، مدل و رنگ کفش را بپوشند. همچنین با آن‌ها، چند قدم راه بروند. اگر افراد سالمند به هر دلیلی با کفش، حس راحتی نداشتند؛ از خرید آن صرفه نظر کنند.
  • خرید کفش مناسب پای سالمندان بهتر است، در بعدازظهر اتفاق بیفتد. زیرا در این زمان پا‌ها، بزرگ‌تر و متورم‌تر از کل روز است.
  • سالمندان هدف خود را از انتخاب کفش مشخص کنند. مطمئناً با معین نمودن آن، انتخاب کفش بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد گرفت.
  • حتماً کفش انتخابی را با جوراب که همواره از آن استفاده خواهند کرد، بپوشند. به طور مثال اگر جوراب مورد استفاده شخص سالمند، از نوع پشمی است؛ حتماً هنگام خرید کفش آن را بپوشد تا این عزیز با کفش احساس راحتی کند.
  • سه بخش اصلی کفش شامل پنجه، سایز و وسط آن را دقیق مورد بررسی قرار دهند. مطمئناً پس ارزیابی دقیق و انتخاب، کفش مانع از سقوط سالمندان خواهد شد.
  • با افزایش سن، پا‌ها صاف و پهن‌تر خواهد شد؛ بنابراین بر طبق سایز پا‌ها خود خرید کنند. انتخاب کفش بر اساس سایز پا در گذشته، مطمئناً آن‌ها را با آسیب‌های مواجه خواهد کرد.

توصیه کارشناسان برای انتخاب کفش سالمندان

 

شما می‌توانید از طریق سفارش کفش زنانه از‌ شانی لند انواع کیف زنانه مانند کوله پشتی دخترانه، کیف پاسپورتی زنانه، کیف پول چرم و کیف دستی را انتخاب کرده و حتی یکی از آن‌ها را به عنوان کادو، به دوست خود هدیه دهید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد با وارد شدن به دوران میان‌سالی و پیری، دچار بیماری‌های بسیاری از جمله ناتوانی یا کم توانی در راه رفتن خواهند شد. این عزیزان به درستی نمی‌توانند تعادل خود را حفظ کنند. در نتیجه هر لحظه امکان افتادن و شکستن استخوان‌های وجود دارد.

شاید ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این سقوط‌های ناگهانی، با انتخاب کفش مناسب پای سالمندان اتفاق بیفتد. این افراد با انتخاب کفش‌های مناسب سایز پا‌های خود و ایجاد حس امنیت در خود با آن‌ها، می‌توانند خیلی راحت تعادل خود را حفظ کنند.

 

سایر مقالات:

5 راهکار از بین بردن بوی کفش -معرفی و خرید کفش های بدون بو
10 ویژگی کفش با کیفیت زنانه – انواع کفش های با کیفیت زنانه
کفش مناسب پای چاق – 5 مدل کفش زنانه طبی برای تحمل وزن سنگین

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا