کفش

5 کفش مخصوص دویدن -کفش های اسپرت زنانه در شانی لند + عکس

5 دلیل برای داشتن چند جفت کفش مخصوص دویدن

ورزشکاران مبتدی یا حرفه‌ای در ورزش جذاب دو باید از تجهیزات ویژه‌ای مانند کفش مخصوص دویدن بهره متد باشند. زیرا در صورت استفاده از کفش‌های غیر استاندارد و بی‌کیفیت، حتماً دچار آسیب‌های جدی در ناحیه پا خواهند شد.

البته آن‌ها در زمان خرید کفش مخصوص دویدن، باید به راهنمایی‌ها و نکات مهمی توجه کنند تا بهترین کفش را انتخاب کنند. طی این مقاله به جمع‌آوری مطالبی در رابطه با کفش مخصوص دویدن و ویژگی‌های مهم چنین کفشی، پرداخته شده است.

در صورتی که اهل ورزش دو یا به دنبال خرید کفش تازه‌ای هستید، تا انتهای این مطلب جذاب همراه ما باشید.

محصولات فروشگاه شانی لند

کفش اسپرت زنانه

کتونی دو حالته

مدل برشکا

اصلی‌ترین دلایل تعویض کفش

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و مربیان این رشته، معتقد هستند که کفش‌ مخصوص برای دویدن پس از مسافت ۵۰۰ تا ۷۵۰ کیلو‌متر، باید تعویض شود. البته داشتن چند جفت دیگر کفش برای دویدن در این زمان، می‌تواند برای شخص ورزشکار کمک بزرگی باشد.

البته ورزشکاران برای تعویض کفش‌های مخصوص دویدن، علائمی را در نظر گرفته‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

اصلی‌ترین دلایل تعویض کفش

 

 

بررسی کفش

در صورتی که ورزشکار پس از انجام بررسی‌های لازم، متوجه شد که کفش مخصوص دویدن او دارای نشانه‌های از خرابی است؛ باید هر چه زود‌تر آن را کنار بگذارد. به طور مثال در صورت مشاهده خراب شدن آج یا کفی کفش، نیاز‌مند یک جفت دیگر از کفش با کیفیت برای دویدن است.

البته وجود علائم خرابی در رویه یا زیره در انواع کفش زنانه مانند بوت دخترانه، کفش کالج زنانه، دمپایی زنانه یا کفش پاشنه بلند زنانه نشان دهنده زمان تعویض و کنار گذاشتن آن‌ها خواهد بود.

احساس درد هنگام دویدن

هر گونه دردی در ناحیه پا مانند زانو یا مچ، نشان دهنده تعویض کفش مخصوص دویدن است؛ بنابراین شخص باید بر اساس راهنمای خرید کفش مخصوص دویدن، سریعاً اقدام کند تا آسیب‌های جدی به پا‌های او وارد نشود. البته در صورت تیر کشیدن هر دو زانو هنگام دویدن، برای تعویض کفش لحظه‌ای نباید درنگ کند.

احساس درد هنگام دویدن

 

 

جذب نکردن یا ضعیف ضربه

یکی از مهم‌ترین ارکان کفش‌های مخصوص دویدن، کفی و خاصیت ضربه‌گیری آن است؛ بنابراین در صورتی که این ویژگی در کفش از بین برود، افراد باید با توجه به راهنمای خرید کفش مخصوص دویدن برای انتخاب تازه اقدام کنند تا امکان دو در مسیر مورد نظر، به راحتی و بدون درد صورت بگیرد.

فرسودگی غیر یکنواخت

در صورتی که شخص ورزشکار در بخش‌های از آج کفش‌های مخصوص دویدن خود، نشانه‌های فرسایش را دید؛ خیلی زود باید برای خرید کفش مخصوص دویدن تازه، اقدام کند. زیرا در غیر این صورت و دویدن با آن کفش، مطمئناً باعث آسیب‌های جدی به پا‌های او خواهد شد.

فرسودگی غیر یکنواخت

 

 

مشاهده کردن تاول‌های جدید

در صورتی که شخص ورزشکار، با تازگی مسافتی را ندویده است. یا اینکه از کفش‌های بی‌کیفیتی مانند کفش اسپرت زنانه یا صندل زنانه، استفاده نکرده است؛ اما روی پا‌های خود علائمی از تاول‌های جدید را مشاهده می‌کند. وجود این تاول‌ها جدید، نشان دهنده تعویض کفش دویدن او است.

بنابراین او از بین گزینه‌های خرید کفش جدید یا انتخاب از بین چند جفت دیگر کفش مخصوص دویدن خود، یکی را انتخاب کند.

نحوه انتخاب کفش مخصوص برای دویدن

ورزشکاران عزیز رشته دو هنگام انتخاب کفش، باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرند. بدون تردید توجه هر کدام از این مسائل و ویژگی کفش مخصوص دویدن، می‌تواند برای خریداران بسیار کمک کنند باشد. در ادامه به توضیحات در رابطه با نحوه انتخاب کفش مخصوص دویدن، پرداخته خواهد شد.

نحوه انتخاب کفش مخصوص برای دویدن

 

 

مشخص کردن محل دویدن

بدون شک انتخاب محل دویدن جهت خرید کفش مخصوص دویدن، بسیار تأثیر‌گذار است. به طور مثال در صورتی که محل دویدن ورزشکار، پیست باشد؛ باید از کفش‌های با چسبندگی کم استفاده کند. اما ورزشکار برای دویدن در مسیر‌های ناهموار، نیاز‌مند کفش‌های مخصوصی است که دارای بالشتک‌های ویژه‌ای باشند.

وجود این بالشتک‌ها در کفش‌های مخصوص دویدن، حکایت لازم از پا‌ها را بر عهده خواهند گرفت. اما برای دویدن روی تردمیل، حتماً از کفش‌های سبک و با زیره کمتر انتخاب شود. بدون شک انتخاب این مدل از کفش جهت دویدن روی تردمیل، بسیار هوشمندانه و عاقلانه است.

مشخص کردن محل دویدن

 

 

ارزیابی دقیق و حرفه‌ای پا‌ها

انجام ارزیابی‌های حرفه‌ای برای خرید کفش از جانب ورزشکاران رشته دو و میدانی، بسیار مهم است. در این ارزیابی مشخص خواهد شد که چرخش پا به سمت داخل، نیاز‌مند پشتیبانی است یا خیر.

مشخص کردن نوع دویدن

منظور از مشخص کردن نوع دویدن، این است که آیا ورزشکار قصد دویدن گاه به گاه را دارد یا اینکه در مسیر‌های طولانی قصد انجام این ورزش را دارد. مطمئناً کفش مخصوص برای دویدن‌های گاه به گاه، باید از بالشتک‌های استاندارد برخوردار باشد تا پشتیبانی لازم از پا‌ها در انجام این تمرینات روزانه را بر عهده بگیرد.

اما کفش مخصوص دویدن در مسیر‌های طولانی، باید دارای زیره و بالشتک‌های مناسب‌تر باشد. البته همراه داشتن دو جفت کفش برای دویدن در مسیر‌های طولانی، بسیار عاقلانه است.

ساعت خرید

ورزشکاران در زمان انتخاب کفش‌های مخصوص دویدن، باید ساعات پایانی روز یا اصطلاحاً بعدازظهر بروند. البته ورزشکاران عزیز رشته دو، می‌توانند پس از انجام فعالیت‌های ورزشی برای خرید کفش اقدام کنند.

سایز

در صورتی که شخص ورزشکار، تمام نکات اشاره در راهنمای خرید برای کفش را مد نظر قرار دهد؛ اما سایز درست را انتخاب نکرده باشد، مطمئناً با مشکلاتی اساسی مواجه می‌شود. آن‌ها در زمان خرید کفش جهت دویدن، باید سایز هر دو پا را مشخص کنند. سپس هنگام انتخاب کفش، سایز بزرگ‌تر را انتخاب کنند.

قیمت کفش مخصوص دویدن

بدون شک یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید کفش برای دویدن، قیمت کفش است. مطمئناً کفش‌های با کیفیت، قیمت بیشتری دارند.

قیمت کفش مخصوص دویدن

 

 

ویژگی کفش مخصوص دویدن

مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای به افراد مبتدی هنگام خرید کفش برای دویدن، توصیه می‌کنند که حتماً ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیرند. بخشی از توضیحات ویژگی‌های مهم کفش برای دویدن، در ادامه بیان شده است.

انعطاف پذیری

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کفش‌های مخصوص دویدن، انعطاف‌پذیری است. در صورت انتخاب کفش‌های بدون این ویژگی، شخص ورزشکار باید منتظر آسیب‌های به ماهیچه یا تاندون پا باشد.

وزن

ورزشکاران حرفه‌ای رشته دو وزن کفش را در افزایش سرعت خود، بسیار تأثیر‌گذار معرفی کرده‌اند. البته در صورتی که ورزش دو برای افراد، به صورت تفریحی با تناسب اندام است؛ حتماً مناسب با شرایط خود، کفش انتخاب کنند.

البته کفش مخصوص جهت دویدن، هر اندازه سبک‌تر باشد؛ به همان اندازه باعث لذت‌بخش‌تر شدن این ورزش می‌شود.

تنفس‌پذیری

ورزشکاران رشته دو با افزایش میزان سرعت و دما، با مشکلاتی مانند عرق کردن پا مواجه می‌شوند. البته این ورزش، بسیار پر تحرک بوده و همچنین کفش مخصوص این رشته، باید از تنفس‌پذیری برخوردار باشد.

وجود این قابلیت در کفش، از ایجاد بوی بد کفش و پا جلوگیری خواهد کرد. همچنین ورزشکاران از وجود مشکلاتی مانند تاول یا میخچه، در‌ امان خواهند بود.

تنفس‌پذیری

 

 

پهنای کفش

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کفش‌های مخصوص دویدن، دارای پهنای عریض‌تر نسبت به سایر کفش‌ها هستند. با انتخاب این مدل از کفش، پا‌های شخص در زمان دویدن از حس راحتی برخوردار می‌شوند.

راهکار‌های مراقبت از کفش‌های مخصوص دویدن

ورزشکاران جهت افزایش عمر مفید کفش‌های مخصوص خود، می‌توانند از چند راهکار استفاده کنند. مطمئناً این عزیزان می‌دانند که هر قدم با کفش خود بردارند، یک گام به پایان عمر کفش خود نزدیک می‌شوند؛ بنابراین استفاده از راهکار‌های جهت مراقبت یا نگهداری درست کفش‌ها، باید به کار بگیرند.

اصلی‌ترین این راهکار‌ها، عبارت هستند از:

  • پس از درآوردن کفش‌های مخصوص دویدن، حتماً آن را تمیز کنند.
  • یکی از مهم‌ترین نکات جهت افزایش عمر کفش‌های دویدن، باز کردن بند هنگام درآوردن است.
  • بلافاصله پس از تمام شدن ورزش و دویدن، کفش را از پا خارج کنند.
  • مطمئناً در اختیار داشتن چند جفت کفش برای دویدن، باعث افزایش عمر مفید آن‌ها خواهد شد. زیرا در صورت استفاده از چند کفش برای این ورزش، زمان امکان بازیابی به کفی را به آن‌ها خواهند داد. البته ورزشکاران پس از طی کردن هر ۱۲۰ کیلومتر، بهتر است که یک جفت دیگر از کفش مخصوص برای دویدن را بپوشند.
  • در صورت شستن کفش‌ها، آن را در خشک کن برقی قرار ندهند. برای خشک کردن کفش، بهترین راهکار استفاده از روزنامه‌های باطله است. روزنامه‌ها را در داخل کفش قرار دهند تا باعث خشک شدن کفش شود.

راهکار‌های مراقبت از کفش‌های مخصوص دویدن

 

 

برای خرید کیف و کفش زنانه به کجا مراجعه کنیم؟

بدون تردید سایت خرید کفش زنانه ‌شانی لند، یکی از معتبرترین فروشگاه اینترنتی برای خرید انواع ست کیف و کفش زنانه است. البته شما به عنوان خریدار می‌توانید در این سایت برای خرید انواع کیف زنانه از جمله: کیف دستی، کیف مجلسی زنانه، کیف دوشی زنانه و کیف پاسپورتی زنانه بپردازید.

در صورتی که علاقه‌مند به خرید کیف کمری و ست کیف زنانه در کنار کوله پشتی کوهنوردی هستید، می‌توانید به این فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید. البته با خرید کیف پول زنانه به عنوان هدیه به یکی از اعضا خانواده خود، او را خوشحال کنید.

برای خرید کیف و کفش زنانه به کجا مراجعه کنیم؟

 

 

سخن پایانی

کفش مخصوص دویدن باید دارای ویژگی‌های مانند انعطاف‌پذیری و تنفس‌پذیری بهره‌مند باشد. چنین کفش‌های با این مزیت‌ها، حمایت و پشتیبانی لازم از پا‌ها را هنگام دویدن انجام خواهند داد. البته برای اینکه عمر آن‌ها را افزایش دهند، حتماً پس از تمام شدن مدت زمان دوید آن را از پا خارج کنند.

همچنین افراد در زمان خرید این مدل کفش‌ها، حتماً با توجه به محل دویدن توجه شود. مطمئناً کفش انتخابی برای دویدن روی تردمیل با دویدن در پیست‌های دو و میدانی، متفاوت است که باید با دقت تمام خرید شوند.

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

 

سایر مقالات:

راهنمای خرید کفش دخترانه – 20 مدل کفش دخترانه جدید در شانی لند
نظم دادن به کفش ها با 5 ایده جالب { قفسه – جای آویز و… }
10 مدل کفش مناسب فیتنس دخترانه و زنانه در سایت شانی لند

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. من ازتون کتونی گرفتم و خواهرم چندبار صندل و روفرشی واقعا راضی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا