کفش

نکات مهم در خرید کفش – 5 نکته جالب در مورد خرید کفش

۵ سؤالی که باید هنگام خرید کفش از خود بپرسید

از گذشته‌های دور، کفش به منظور مراقبت از پا در برابر محیط طراحی و تولید شد؛ اما امروزه تبدیل به یک بخش جدانشدنی از استایل انسان‌ها شده است. اگر چه انتخاب و خرید کفش زنانه با‌کیفیت، کاملاً بر طبق سلیقه خانم‌ها اتفاق خواهد افتاد؛ اما رعایت نکاتی در زمان خرید بسیار مهم خواهد بود. شاید شما نیز به مانند بسیاری از افراد در زمان انتخاب، نکات مهم در خرید کفش را در نظر نگرفته و پس از رفتن به خانه، از انتخاب و نحوه خرید پشیمان شده باشید.

با توجه به نکاتی در مورد کفش و انتخاب آن، در زمان خرید حتماً باید به چند پرسش پاسخ دهید تا بر اساس آن پاسخ‌ها دست به انتخاب بزنید. در این مقاله در رابطه با نکات مهم در خرید کفش زنانه و مطالب مفید در مورد کفش، اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد. در صورت علاقه به چنین موضوعاتی و به ویژه در هنگام خرید کفش ارزان، با ما تا انتها مطلب همراه باشید.

۵ سؤالی که باید هنگام خرید کفش از خود بپرسید

 

اصول خرید کفش

در زمان خرید کفش زنانه ارزان، همیشه یک سری مطالب مفید در مورد کفش را در ذهن داشته باشید. با وجود این مطالب و نکات مهم در خرید کفش، مطمئناً بهترین انتخاب را انجام خواهید داد. در این بخش به بیان برخی از اصول و نکات مهم در خرید کفش اشاره خواهیم کرد. از اصلی‌ترین مباحث مورد توجه در زمان خرید کفش زنانه با کیفیت، عبارت‌اند از:

اصول خرید کفش

خرید کفش در عصر

در طول روز اندازه پا دچار تغییراتی خواهد شد. بیشتر این تغییرات خود را در هنگام عصر نشان خواهند داد. به همین دلیل بهترین زمان برای خرید کفش در طول شبانه روز، عصر‌ها است؛ زیرا شماره پا به اندازه نیم شماره بالا خواهد رفت. برای خرید کالج دخترانه و کفش بوت زنانه، حتماً در این تایم از روز به کفش فروشی مراجعه کنید.

خرید کفش در عصر

پوشیدن کفش و راه رفتن با آن

شاید دانستن این نکته برای شما جذاب باشد که؛ در بسیاری از افراد اندازه پا‌های راست و چپ، متفاوت است. به خاطر وجود چنین امری توصیه به پوشیدن هر دولنگه کفش شده است. پس از پوشیدن کفش حتماً چند قدم بردارید تا حس راحتی با کفش داشته باشید. البته در این زمان قدم زدن بر روی موزائیک یا سرامیک توصیه شده؛ زیرا موکت و فرش عیار کفش را در اختیار شما قرار نخواهند داد.

پوشیدن کفش و راه رفتن با آن

توجه به پاشنه کفش

در زمان خرید کفش اسپرت زنانه یا کفش پاشنه دار زنانه، حتماً به نکات مهم در خرید کفش دقت کنید. به هیچ عنوان توصیه به پوشیدن کفش‌های با پاشنه تخت یا بسیار بلند نشده است؛ زیرا کفش پاشنه تخت به خاطر عدم ضربه گیر مناسب، سبب درد در قسمت پاشنه پا خواهد شد. استفاده از کفش پاشنه بلند زنانه نیز باعث ایجاد درد در قسمت پا، کمر و زانو خواهد شد. پس در زمان خرید کفش ارزان، پاشنه آن را با نکته سنجی ارزیابی کنید.

توجه به پاشنه کفش

انعطاف‌پذیری کفش

از نکات مهم در  خرید کفش، وجود امر انعطاف‌پذیری است. پا‌های شما یک جسم ثابت نبوده و در زمان راه رفتن، خم و راست خواهند شد. در زمان خرید کفش ارزان به این نکته بسیار توجه داشته باشید؛ به سراغ کفشی بروید تا حس آزادی و راحتی به شما القا کند.

انعطاف‌پذیری کفش

ظاهر شیک و عدم راحتی با کفش انتخابی

هرگز به سراغ کفشی با ظاهر زیبا و مسحور‌کننده با وجود عدم احساس راحتی، نروید. در زمان خرید و انتخاب کفش امر آسایش و راحتی بیش از هر چیز دیگر باید مورد توجه قرار گیرد. این از نکات مهم در خرید کفش است.

ظاهر شیک و عدم راحتی با کفش انتخابی

دقت به پنجه کفش

از نکات مهم در خرید کفش و انتخاب آن پنجه کفش است. انگشتان پا‌ها باید در قسمت جلو کفش جا کافی برای حرکت داشته باشند. با توجه به این نکته، پنجه کفش نباید گشاد یا باریک و تیز باشد.

محصولات فروشگاه شانی لند

کالچ زنانه

کفش عروسکی زنانه

کالج طبی زنانه

ارزیابی کفی کفش در زمان انتخاب

در هنگام خرید کفش زنانه با قیمت مناسب، با دستان خود کف آن را لمس کنید تا سخت و زمخت نباشد. کفی کفش انتخابی باید نرم باشد تا پا‌های شما در آن آرامش داشته باشند. این مسئله نیز از اصلی‌ترین نکات مهم در خرید کفش است که با ریز بینی و نکته سنجی باید رعایت شود.

ارزیابی کفی کفش در زمان انتخاب

انتخاب کفش بر اساس موقعیت

در زمان خرید و انتخاب کفش از جمله مواردی که باید به آن توجه بسیار نمود؛ انتخاب بر اساس موقعیت زمانی و مکانی است. در صورت خرید یک دمپایی روفرشی زنانه، نمی‌توانید از آن در یک دورهمی استفاده کنید. در زمان خرید اگر به دنبال امر صرفه‌جویی در هزینه هستید، حتماً کفشی را انتخاب کنید که امکان ست کردن آن با بیشتر شلوار‌ها، لباس‌ها و کیف دوشی زنانه یا کیف دستی چرم شما باشد.

در صورت مراجعه به پیچ اینستاگرام کیف زنانه شانی لند امکان خرید کیف مجلسی چرم، صندل زنانه و کوله پشتی کوهنوردی را خواهید داشت.

انتخاب کفش بر اساس موقعیت

سؤالات مهم در رابطه با خرید کفش

با توجه به بخش قبل مقاله، اصول و استاندارد‌های لازم در زمان خرید کفش را یاد گرفتید. اکنون نوبت به چند سؤالی اصلی در رابطه خرید کفش مطرح خواهد شد. از اصلی‌ترین سؤالات و نکات مهم در مورد کفش، عبارت هستند از:

انتخاب کفش بر اساس موقعیت

در میان انواع کفش زنانه کدام عمر بیشتر دارد؟

جهت افزایش طول عمر کفش فاکتور‌های بسیاری چون جنس ماده اولیه، چگونگی استفاده از آن، طراحی بخش‌های مختلف کفش، نحوه نگهداری و طرز استفاده از محصول بسیار تأثیر‌گذار خواهند بود. اما در میان تمام کفش‌های تولید شده برای خانم‌ها از سوی برند‌های مختلف، کفش چرم طبیعی ماندگاری بیشتری دارد. البته این نوع کفش زنانه نیز به مانند کیف پول چرم در صورت رعایت تمام اصول نگهداری، عمر بسیار خواهد کرد.

در میان انواع کفش زنانه کدام عمر بیشتر دارد؟

رنگ کفش بر اساس چه معیار‌های انتخاب باید کرد؟

بیان این جمله که مثلاً رنگ مشکی بهتر از رنگ قرمز است؛ در زمان خرید کفش یک سخن بسیار بی‌معنی خواهد بود. در هنگام انتخاب رنگ و نکات مهم در خرید کفش بیش از هر چیزی باید به سلیقه، کاربرد کفش و مزیت استفاده از مدل یا رنگ در کنار معایب آن مطرح باشد. مثلاً کفش‌های با رنگ تیره، دیرتر کثیف خواهند شد؛ به همین دلیل گزینه مناسب در زمان انتخاب رنگ از سوی برخی از افراد خواهند بود.

رنگ کفش بر اساس چه معیار‌های انتخاب باید کرد؟

در میان انواع قالب‌های کفش، کدام مناسب‌تر است؟

در هنگام انتخاب باید به یکی از نکات مهم در خرید کفش، یعنی قالب استاندار توجه بسیار نشان داد. قالب سالم برای کفش قالبی است که؛ تمام فشار‌های بیرونی و فشار‌های که به خاطر وزن فرد مصرف‌کننده بر پا وارد شده است را به گونه‌ای کاملاً مناسب و استاندار به همه قسمت‌ها پا وارد کند. مثلاً کفش‌های پاشنه بلند و کفش‌های با پنجه نوک تیز برای استفاده طولانی مدت هرگز توصیه نخواهند شد؛ زیرا باعث انواع درد در کمر، پا و زانو خواهند شد.

در میان انواع قالب‌های کفش، کدام مناسب‌تر است؟

اولویت اصلی در زمان خرید کفش کدام است؟

یکی دیگر از نکات مهم در خرید کفش، مشخص کردن اولویت در زمان انتخاب است. خانم‌ها باید در زمان خرید کفش به این که هدف از خرید، کاربرد کفش، محل مورد استفاده و مسائلی از این قبیل را مشخص کنند؛ بعد اقدام به خرید یک جفت کفش کنند. اما در میان تمام اولویت‌ها باید حس راحتی و آزادی پا‌ها را اول و بعد ظاهر کفش را در کنار اجزا سازنده و جزئیات را در مراتب بعدی قرار داد.

اگر کفش انتخابی از جنس پارچه باشد، می‌توان به مدت نیم ساعت جهت شستشو در ماشین لباسشویی قرار داد. کفش‌های که از جنس پلاستیک هستند را به واسطه آب، شامپو، پارچه و ابر تمییز کنید. از نکات مهم در مورد کفش چرم در زمان تمییز کردن، دوری کردن از شستشو این مدل کفش با آب است.

اولویت اصلی در زمان خرید کفش کدام است؟

آیا امکان شستن کفش وجود دارد؟

این ۵ سؤال، تقریباً از سؤالات اصلی در زمان خرید کفش هستند. اما در این بین چند سؤال دیگر امکان دارد در ذهن‌ها شکل بگیرید. در بخش به بیان این پرسش‌ها و یافتن یک پاسخ مناسب به آن‌ها خواهیم بود. این سؤالات شامل موارد زیر خواهند شد:

آیا امکان شستن کفش وجود دارد؟

آیا کفش پس از مدتی جا باز خواهد کرد؟

شاید شما نیز به مانند بسیاری از افراد در زمان خرید کفش، از یک مدل کفشی خوشتان آمده است، ولی به خاطر تنگ بودن برای خرید کردن دودل هستید. در این زمان فروشنده مطمئناً به شما خواهد گفت که؛ کفش پس از چند بار استفاده کردن جا باز خواهد کرد. این جمله بسیار اشتباه است. یکی از اصلی‌ترین نکات مهم در خرید کفش، اندازه بودن است.

آیا کفش پس از مدتی جا باز خواهد کرد؟

آیا کتانی ضد آب وجود دارد؟

امروزه با توجه به پیشرفت‌های بسیار در زمینه‌های مختلف از جمله عرصه تولید کفش، برخی از شرکت‌ها توانایی تولید کتانی ضد آب را به دست آورده‌اند.

آیا کتانی ضد آب وجود دارد؟

برای از بین بردن بوی بد کفش چه باید کرد؟

یکی از نکات مهم در مورد کفش، ایجاد بوی بد در آن به خاطر استفاده طولانی مدت است. برای از بین بردن بوی بد در کفش‌های راه‌های بسیاری وجود داشته و  یکی از این راه‌ها استفاده از چای سیاه است. پس از دم کردن چای و ترکیب آن با آب گرم، اجازه دهید تا این محلول به دمای محیط برسد. اکنون پا‌های خود را با این ترکیب بشورید تا از شر هر نوع باکتری در‌امان باشید.

از طریق سایت خرید کیف زنانه شانی لند یک عدد کیف پاسپورتی زنانه خرید کرده و از انتخاب خود لذت ببرید.

 

برای از بین بردن بوی بد کفش چه باید کرد؟

 

پیشنهاد خرید : ست کیف و کفش زنانهست کیف زنانهکیف کمری زنانه

 

جمع‌بندی

در زمان خرید باید به نکات مهم در مورد کفش توجه کرد؛ زیرا در غیر این صورت کفشی انتخابی آسیب‌های بسیار و جبران‌ناپذیری برای خریدار به دنبال خواهد داشت. مثلاً در صورت خرید کفش با پنجه نوک تیز و استفاده طولانی مدت از آن، باعث پا درد و کمر درد خواهد شد. از این رو در زمان انتخاب، نکات مهم در خرید کفش را در نظر بگیرید تا پا‌های شما در کفش حس راحتی داشته باشد.

در این مقاله علاوه بر بیان اصول مهم در رابطه با انتخاب کفش، به ۵ سؤالی که ممکن است در ذهن‌ها در هنگام خرید شکل بگیرد، پاسخ داده‌ایم. ‌امیدواریم این مطالب در زمان خرید کفش مورد استفاده شما قرار بگیرد.

 

سایر مقالات:

کیف و کفش مناسب زنان قد کوتاه -10 مدل جذاب کفش برای زنان قد کوتاه
راهنمای خرید اینترنتی کفش زنانه – 5 نکته که قبل از خرید باید بدانید
جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند – 11 پیشنهاد شگفت انگیز

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. قیمت محصولاتتون خیلی وبه فقط کاش تنوع رنگ بیشتری داشتن

  2. توی سایتتون مطالب خیلی جالبب منتشر میکنید ممنون
    من هم واقعا از کیفیت و قیمت هاتون راضی بودم و هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا