کفش

چرا باید کفش بپوشیم ؟ بررسی 10 دلیل اصلی پوشیدن کفش مناسب

چرا باید کفش بپوشیم؟!

بسیاری از افراد پا را به عنوان قلب دوم انسان معرفی کرده و موارد بسیاری در رابطه با فواید پوشیدن کفش بیان کرده‌اند. از فواید پوشیدن کفش می‌توان به ایجاد حس خوشایند و راحتی اشاره کرد. در پا نسبت به سایر قسمت‌های بدن انسان، استخوان بیشتری بوده و همین مسأله آن را در برابر سنگ و زمین داغ در معرض خطر بیشتری قرار خواهد داد. به همین خاطر به همه به ویژه خانم‌ها توصیه شده است که، خرید کفش زنانه و کفش اسپرت زنانه راحت، را در برنامه خرید اینترنتی کفش زنانه قرار دهند.

چرا باید کفش بپوشیم؟!

این روزها، کفش‌ها از نظر کاربرد، هزینه و طراحی تنوع بسیاری دارند و در زمان تولید کفش بیشتر ظاهر آن مورد نظر است. در این مقاله در رابطه با فواید پوشیدن کفش، ست کردن کیف با کفش و خاصیت پوشیدن کفش طبی اطلاعتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد. در صورت علاقه‌مندی به این موضوعات، تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

 

محصولات فروشگاه شانی لند

کفش زنانه

کفش کتونی اسپرت دخترانه

کفش پاشنه دار زیره طبی

 

فرهنگ کفش پوشیدن

از فواید پوشیدن کفش می‌توان به معرفی موقعیت اجتماعی یا نشان دهنده شخصیت فرد اشاره کرد. کفش‌ها در فرهنگ و کشور‌های مختلف، از تنوع بسیار برخوردار بوده و  فرد با توجه به طبقه اجتماعی خود کفش مناسب انتخاب خواهد کرد. در بسیاری از موارد کفش‌ها بیش از کاربردی بودن، تزئینی هستند. مثلاً کفش پاشنه بلند مجلسی از سوی خانم‌ها، به خاطر ظاهر زیبا و ایجاد جذابیت بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در فرهنگ کفش پوشیدن برخی از کشور‌ها، مسئله مد و ثروت بیشتر از فواید پوشیدن کفش مطرح است. برخی از کشور‌ها زمانی از کفش استفاده خواهند کرد که پای یک مراسم مذهبی در میان باشد. در رابطه با فواید کفش پوشیدن در تمام فرهنگ‌ها، نظرات بسیاری مطرح است. مثلاً در فرهنگ کشور آمریکا بدون کفش راه رفتن، نماد و سنبلی از آزادی است.

فرهنگ کفش پوشیدن

 

فواید جسمی پوشیدن کفش

در اوایل قرن ۱۹ میلادی در کشور آمریکا بیماری کرم انگلی به خاطر عدم رعایت بهداشت پا، شیوع پیدا کرد. مردم در آن روزگار از امکانات بهداشتی نامناسب برخوردار بوده و  نکته مهم دیگر در رابطه با مردم آن زمان عدم استفاده از کفش بود. اما امروزه به خاطر استفاده از کفش، نباید نگران شیوع بیماری کرم انگلی یا هر نوع عفونت دیگر بود. از اصلی‌ترین مزایا و فواید جسمی کفش پوشیدن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید جسمی پوشیدن کفش

 

جلوگیری از ایجاد مشکلات پا

از فواید پوشیدن کفش جلوگیری از ایجاد مشکلاتی برای پا یا کمک به از بین رفتن آن‌ها است. خانم‌ها در صورت استفاده از کفش نیم بوت زنانه نامناسب ممکن است دچار میخچه یا عفونت قارچی ناخن شوند.

جلوگیری از ایجاد مشکلات پا

 

کاهش درد

یکی از مهم‌ترین دلایل و  فواید پوشیدن کفش، کارایی و عملکرد عالی آن در هنگام جذب ضربه در حین حرکت است. وجود لایه نرم کالج دخترانه امکان قدم زدن راحت و یکنواختی را به او به ارمغان آورده و در صورت وجود دردی در قسمت پا، آن را کاهش خواهد داد.

جلوگیری از ایجاد عفونت پا

در بسیاری از کشور‌های جهان، ضعف بزرگی در بخش بهداشت و امکانات مرتبط با آن وجود دارد؛ افراد این جوامع با پوشیدن کفش خود را از معرض عفونت‌های که سبب بیماری یا مرگ است، در‌امان نگه خواهند داشت.

جلوگیری از ایجاد عفونت پا

 

محافظت از پا در برابر میکروب

عدم استفاده از کفش، مشکلاتی که نشانه‌های بیماری قارچی مانند خارش، قرمزی و تورم در پا را ایجاد کرده و در نتیجه هزینه بسیاری باید جهت درمان آن‌ها خرج کرد. از فواید پوشیدن کفش در‌امان ماندن از همه این‌ها خواهد بود.

اصلاح نوع ایستادن

با خرید صندل زنانه مناسب به واسطه سایت خرید کفش زنانه ‌شانی لند، نحوه ایستادن خود را در محیط داخل خانه یا بیرون اصلاح کنید. با خرید اینترنتی از این سایت تفاوت استفاده و عدم استفاده از صندل، را زمانی متوجه خواهید شد.

از دیگر فواید پوشیدن کفش مناسب می‌توان به تنظیم رطوبت پا، مانع از ایجاد بوی بد پا و صرفه‌جویی در هزینه نام برد.

اصلاح نوع ایستادن

 

مزیت‌ها و فواید پوشیدن کفش پاشنه دار

مطمئناً در هنگام مطالعه مقاله و دیدن این بخش، کمی تعجب کرده‌اید که؛ مگر پوشیدن کفش پاشنه بلند فایده دارد؟ تقریباً همه خانم در میان کفش‌های موجود در خانه غیر از کتانی، کالج یا کفش اسپرت، چند نوع کفش پاشنه بلند نیز دارند. از این کفش‌های پاشنه دار در موقعیت‌های اداری یا مهمانی، جهت افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری خود استفاده خواهند کرد.

با استفاده از کانال تلگرام کفش زنانه‌ شانی لند به جهت خرید کفش مجلسی، از مزیت‌های استفاده از آن نیز آگاه شوید. از جمله فواید پوشیدن کفش پاشنه دار، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزیت‌ها و فواید پوشیدن کفش پاشنه دار

 

مناسب خانم‌های قد کوتاه و چاق

خانم‌های چاق و قد کوتاه کافی است که در کنار پوشیدن دامن کوتاه و شومیز زیبا، یک کفش مجلسی پاشنه ۱۰ سانتی بپوشند. این افراد مطمئن باشند که با این کار ستاره مهمانی خواهند شد.

امکان ست کردن با هر لباسی

کفش پاشنه بلند زنانه را به جین، لباس شب و جوراب شلواری خیلی راحت ست کرد. اگر به دنبال کشیده‌تر نشان دادن پا خود هستید؛ یک شومیز زیبا، شلوار جین و یک صندل مجلسی شیک بپوشید.

امکان ست کردن با هر لباسی

 

ایجاد اعتماد به نفس و افزایش آن

بسیاری از متخصصان علم روان‌شناسی بر این عقیده پایبند هستند که؛ پوشیدن کفش پاشنه بلند به زنان در کنار جذابیت، حس قدرت و آرامش خواهد بخشید.

کم کردن تورم مفاصل زانو

پوشیدن مداوم کفش اسپرت بسیار تأثیر منفی بر مفاصل پا خواهد گذاشت. پوشیدن کفش پاشنه ۵ سانتی از ایجاد مشکل آرتریت زانو یا تورم مفاصل در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد.

 

“در مورد چتر پایه بغل بیشتر بخوانید”

 

جذب مردان

از دیگر فواید پوشیدن کفش پاشنه بلند، جذب مردان به سوی زنان است. بر طبق پژوهش‌های جدید مردان به خانم‌های که کفش پاشنه دار پوشیده‌اند، احترام بیشتری قائل بوده و رابطه قوی‌تر بین آن‌ها شکل خواهد گرفت.

با وجود تمام مزیت‌های بیان شده در رابطه با کفش پاشنه بلند، حتماً یک کفش بدون پاشنه یا اسپرت همراه داشته باشید. از فواید پوشیدن کفش بدون پاشنه یا اسپرت فقط زمانی آگاه خواهید شد که؛ پس از ساعت‌ها پوشیدن کفش مجلسی در یک مهمانی، اسپرت بپوشید. با استفاده از مدل کفش، پا‌های شما مدت زمانی استراحت خواهد کرد.

جذب مردان

 

کفش طبی چگونه کفش است؟

کفش طبی مچ پا و پا را پوشانده و به دلیل نوع طراحی ویژه آن راه رفتن در آن راحت است. بسیاری از افراد به خاطر دلایلی چون سن، اتفاق و در زمان انجام کار‌های عادی روزمره آسیب به پا خود وارد کرده‌اند. این افراد برای انجام فعالیت‌های خود چاره‌ای جز استفاده از کفش طبی ندارند. توصیه و پیشنهاد متخصصان و پزشکان به این افراد استفاده از کفش طبی است؛ زیرا خاصیت پوشیدن کفش طبی بسیار زیاد است.

کفش‌های طبی زنانه به خانم‌های که مرتب پیاده روی دارند، پیشنهاد شده است. انجام ورزش پیاده روی با این کفش‌های بسیار راحت بوده و البته این نوع کفش از طراحی و ظاهر زیبایی نیز برخوردار است. معمولاً پوشیدن کفش طبی به دلایلی ازجمله کمر درد یا درد مفاصل، به افراد بالای ۴۰ سال توصیه خواهد شد. اما توصیه برخی پزشکان به افراد زیر ۴۰ سال نیز جهت جلوگیری از ایجاد هر نوع دردی در ناحیه پا، پوشیدن کفش طبی است.

کفش طبی چگونه کفش است؟

 

آیا در دنیای امروز ست کردن کیف و کفش لازم است؟

برند‌های معروف کیف و کفش پس از جنگ جهانی دوم به جهت فروش بیشتر و در نهایت افزایش سود خود، مسئله فواید پوشیدن کفش ست زنانه و مردانه و ست کیف زنانه را مطرح کردند. در ساله‌های گذشته نیز باز به خاطر بحران اقتصادی، بسیاری از این برند‌ها به این روش روی آورده و  باز مسائلی مانند ست مادر دختر را به راه انداختند.

با توجه به نکات بیان شده، لزومی به ست میان کیف و کفش یا ست کردن لباس با کفش نیست. زیرا امر ست کردن، دیگر نشان دهنده شیک پوشی نیست و شما می‌توانید کاملاً بر طبق سلیقه، یک تیپ بسیار زیبا برای خود طراحی کنید. اما اگر به دنبال ست کردن لباس با کفش و کیف خود را دارید، بهتر است این ۵ اصل را به خوبی در ذهن داشته باشید:

آیا در دنیای امروز ست کردن کیف و کفش لازم است؟

 

تضاد رنگ‌ها

دنیا مد و فشن همواره در حال تغییر و دگرگونی است. یکی از قاعده‌های این دنیا استفاده از رنگ است. شما می‌توانید کوله پشتی زنانه سرخابی را با یک کفش اسپرت نارنجی ست کنید.

تضاد رنگ‌ها

 

متریال کفش و کیف

متریال کیف و کفش به مانند رنگ آن، پیامی را از سوی شما به جانب مخاطب مخابره خواهد کرد. اگر جنس کفش جیر است، از یک کیف دستی جیر بهره ببرید.

وجود المان مشترک

 به طور مثال رنگ لباس‌های شما طوسی و سرمه‌ای است، می‌خواهید آن را با کتانی زرد خود بپوشید. ساده‌ترین راه حل استفاده از کیف پاستورتی زنانه با آویز کیفی که در آن از رنگ زرد بهره برده شده است، خواهد بود.

استفاده از طیف‌های متنوع یک رنگ: فرض کنید کفش مجلسی شما رنگ کاراملی است. با استفاده از کیف مجلسی زنانه عسلی خیلی راحت عمل ست کردن را انجام دهید.

وجود المان مشترک

 

ست کردن لباس با کفش

با استفاده از روش ست لباس و کفش یا ست کیف و کفش ، به استایل خود نظم داده و خود را زیبا‌تر از همیشه نشان دهید. در این روش شلوار و کوله پشتی زنانه را انتخاب کنید که بین آن‌ها یک هارمونی وجود دارد.

با توجه به این نکته‌های ظریف، می‌توانید از فواید پوشیدن کفش ست با کیف دوشی زنانه یا کیف مجلسی زنانه بهره برده و یک استایل زیبا و البته شیک از خود به دیگران نشان دهید. در هنگام خرید به جنس و قیمت کفش زنانه، ست کیف ارزان و کیف پول چرم بسیار دقت کنید.

ست کردن لباس با کفش

 

جمع‌بندی

هرگز در زمان خرید کفش راحتی کمر و پا را فدایی فاکتور زیبایی آن نکنید. زیرا کفش نامناسب آسیب‌های جبران‌ناپذیر را با خود به همراه دارد. یکی از این آسیب‌ها کمر درد است. در زمان پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و مجلسی تا جایی که امکان دارد روی صندلی بنشینید. هر زمان حس کردید که پا‌های شما ناراحت است، از کفش اسپرت استفاده کنید.

این نکته را همواره به یاد داشته باشید که در خانه دمپایی رو فرشی را جایگزین کفش پاشنه بلند کنید؛ زیرا این گونه راحت‌تر می‌توانید به کار‌های خود برسید. از فواید پوشیدن کفش مناسب با استایل خود در بیرون خانه نیز به هیچ عنوان غافل نشوید، زیرا ست کردن کیف دستی یا کیف کمری با کفش یک استایل زیبا به شما هدیه خواهد داد.

 

سایر مقالات:

جلوگیری از درد پا هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند – 11 پیشنهاد شگفت انگیز
نکات مهم در خرید کفش – 5 نکته جالب در مورد خرید کفش
مدل‌های معروف کفش پاشنه بلند – معرفی 25 مدل کفش پاشنه دار زنانه

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. میگن پا قلب دوم انسانه‌پس واقعا باید کفش با کیفیت بپوشیم

  2. واقعا درسته که میگن کفش قلب دوم انسانه
    وجدانا کفش تنگ اصلا نپوشید

  3. کفش های مهمونی که از شما گرفتم خیلی خوشگله و من هنوزم دارمشون

  4. کفش پوشیدن واسه بیرون که لازمه
    اینکه چه کفشی بپوشیم مناسبمون باشه مهمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا