کفش

10 روش نگهداری از کفش چرم – هر آنچه که باید در مورد کفش چرم بدانید

نگهداری از کفش چرم برای مدت طولانی و هر آنچه که نمی‌دانید

نگهداری از کفش چرم سختی و مشکلات خود را دارد. شاید شما نیز این جمله را بار‌ها شنیده‌اید که خرید یک جفت کفش چرم به همراه کیف دستی زنانه باعث افزایش جذابیت خانم‌ها خواهد شد. اما شاید با خرید آن خیلی زود احساس پشیمانی به سراغ شما بیایید؛ زیرا به علت عدم نگهداری از کفش چرم و کیف پول چرم، ظاهر ناخوشایندی پیدا کرده است. در نتیجه آگاهی و دانش در زمینه نگهداری از کفش چرم بسیار مهم خواهد بود.

 

ویدیو : نگهداری از کفش چرم

 

 

جهت افزایش تاریخ مصرف کفش چرم یا کیفی با این جنس، با ما تا انتها این مقاله همراه باشید. در این مطلب به بیان مسائلی در رابطه با نگهداری چرم مشهد و در حالت کلی نگهداری ازکیف و کفش چرم خواهیم پرداخت. در صورت علاقه‌مندی به چنین موضوعاتی، این مقاله را به درستی مورد مطالعه قرار دهید. ‌امیدواریم که مطالب بیان شده کمک بزرگی برای شما باشد.

نگهداری از کفش چرم

آیا کفش چرم نیاز به مراقبت و توجه دارد؟

اگر کفش چرم را به مانند یکی از اعضا خانواده یا یک دارایی ارزشمند بدانید؛ کمک بسیار بزرگی به سالم و سرزنده بودن آن کرده‌اید. شک نکنید که اگر کفش چرم را پس از خرید و یک‌بار پوشیدن، به حال خود ر‌ها کنید؛ به مرور زمان دچار پوسیدگی خواهد شد. پس با یادگیری اصول نگهداری از کفش چرم، تمام تلاش خود را برای حفظ آن به کار ببندید.

جهت افزایش تاریخ مصرف کفش چرم، نکاتی را باید در نظر بگیرید. از اصلی‌ترین نکات در رابطه با نگهداری از کفش چرم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پس از استفاده از کفش چرم سریع آن را در داخل جا کفشی نگذارید. یک ساعت به کفش جهت خشک شدن رطوبت جذب شده، زمان بدهید
  • حتماً یک واکس مخصوص کفش چرم در خانه داشته باشد. سعی کنید در هفته دوبار از آن استفاده کنید
  • کفش چرم را حتماً در جا کفشی یا کمد قرار دهید تا از نشستن گرد و غبار روی آن، در ‌امان باشد
  • جا کفشی یا کمد را به چند قسمت تقسیم کرده و کفش‌های چرم خود را جدا نگه دارید تا از امکان رنگ دهی کفش‌ها به یکدیگر جلوگیری کنید
  • در هنگام نگهداری از کفش چرم، میان جند جفت کفش با این جنس فاصله‌ای در نظر بگیرید. این گونه از هر نوع ساییدگی در‌ امان خواهند ماند. بهترین گزینه برای انجام چنین کاری، قرار دادن آن در جعبه کفش است
  • با عوض کردن کفی کفش، عمر کفش چرم خود را افزایش دهید
  • در صورت نگهداری از کفش چرم در فضا باز، با یک پارچه نرم یا کاغذ روی آن را بپوشانید. با این روش گرد و غبار هیچ آسیبی به کفش‌های چرم شما وارد نخواهند کرد
  • از نکات بسایر مهم در اربطه با نگهداری کفش چرم، باز کردن بند در هنگام پوشیدن است. به این امر توجه کنید که این بند‌ها برای زیبایی نیستند. در نتیجه با کمی صبر و حوصله در زمان پوشیدن کفش چرم، از ایجاد هرگونه چین و چروک در پشت آن جلوگیری خواهید کرد
  • یک را دیگر برای افزایش تاریخ مصرف کفش چرم، استفاده از پاشنه کش است
  • بلافاصله پس از واکس زدن، کفش چرم را نپوشید. دو تا سه ساعت به کفش اجازه دهید تا استراحت کند

بهترین گزینه برای خرید انواع کفش زنانه ارزان، نیم بوت دخترانه، کفش کالج زنانه، صندل روفرشی زنانه در کنار کیف مجلسی زنانه و کیف پاسپورتی زنانه، اینستاگرام کیف زنانه‌ شانی لند است. با مراجعه با این صفحه اجتماعی از خرید خود لذت ببرید.

مراقبت ویژه از کفش چرم

محصولات فروشگاه شانی لند

کالج چرم یراق دار

کالج نوک تیز زنانه

نگهداری از کفش چرم مرحله به مرحله

کیف دستی چرم زنانه یا کیف دوشی چرم زنانه در کنار کفش پاشنه بلند زنانه، با استقبال چشمگیری از سوی خانم‌ها مواجه شده است. کیف و کفش چرم به خاطر کیفیت بسیار بالای خود، از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه، باید از آن‌ها مراقبت و نگهداری کرد. در زمان نگهداری از کفش چرم، باید مراحلی را به ترتیب طی کرد. مراحل نگهداری از کفش چرم، عبارت‌اند از:

  • قبل از انجام هر کاری، کفش چرم را به کمک یک برس نرم از هر نوع گرد و غباری پاک کنید
  • در صورت وجود لکی روی کفش، با دستمال نرم و خشک آن لک را از بین ببرید
  • زمانی که لک‌ها با دستمال خشک، پاک نشدند؛ یک اسفنج نرم را به کف صابون آغشته کنید. اکنون اسفنج را بدون هیچ گونه فشاری روی لک بکشید تا پاک شود. سریعاً پس از پاک شدن کفش از وجود ار نوع لکی، آن را دستمال خشک کنید
  • پارچه و برس را به شکل دورانی و البته آرام روی کفش بکشید
  • از واکس مخصوص برای کفش‌های چرم استفاده کرده و رنگ واکس با رنگ کفش یکی باشد
  • کفش‌های چرم معمولاً با یک قالب به خریدار فروخته خواهند شد. پس از انجام مراحل تمیز کاری، قلاب را در درون آن قرار دهید تا فرم کفش از بین نرود. در صورت نبود قالب، از روزنامه یا کاغذ کمک بگیرید
  • جهت نگهداری از کفش چرم، حتماً یک دستمال نرم را با نرم‌کننده مخصوص چرم آغشته کنید. سپس خیلی آرام و دورانی روی کفش بکشید
  • در آخر نیز حتماً از یک براق‌کننده مخصوص برای کفش چرم نیز استفاده کنید تا کفش شما سرزنده و سالم‌تر به نظر برسد

نگهداری از کفش چرم زنانه

 

سه عامل مهم در نگهداری درست از کفش چرم

برای نگهداری از کفش چرم، سه زمان را باید در نظر بگیرید. اگر در هر کدام زمان‌ها بتوانید تمام تلاش خود را برای سالم نگه داشتن کفش به کار بگیرید، مطمئن باشید کفش چرم شما مدت زمان طولانی عمر خواهد کرد. از اصلی‌ترین عوامل نگهداری از کفش چرم، شامل موارد زیر خواهد شد:

عوامل مهم در نگهداری از کفش چرم

 

زمان پوشیدن کفش چرم

کفی کفش به واسطه عدم پوشیدن جوراب، خراب خواهد شد؛ زیرا عرق پا شور بوده و این امر در نابودی بخش داخلی و نرم کفش چرم تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. هرگز به خاطر عجله یا عدم حوصله، کفش را نصفه نپوشید تا سمت پشت آن تا بخورد. این گونه کفش از حالت و فرم طبیعی خود خارج خواهد شد.

زمان پوشیدن کفش چرم

تمیز کردن کفش چرم

کفش‌های چرم خود را مرتب، بر طبق اصول و مراحل یاد شده در این مقاله، تمیز کنید. کفش‌های پارچه با یک دستمال مرطوب پاک خواهند شد. اما در رابطه با تمیز کردن کفش چرم حتماً از واکس هم رنگ کفش، براق‌کننده و نرم‌کننده استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کفش چرم زنانه

تعمیر کفش چرم

گاهی اوقات کفش به گونه‌ای آسیب دیده که چاره‌ای جز دور انداختن آن نیست. اما اگر بند کفش پاره شده باشد یا کفی آن پاره شده، می‌توان با تعویض آن‌ها از کفش برای یک مدت دیگر استفاده کرد. اگر کفش شما در قسمت کناره دچار پارگی شده است، کفاش‌ها به راحتی می‌توانند، آن بخش را تعمیر کنند.

تعمیر کفش چرم زنانه

نحوه نگهداری کفش در کمد

نگهداری کفش چرم مصنوعی یا طبیعی در کمد، از جمله موضوعات اصلی و مهم برای حفظ کفش از هر گونه آسیب و خرابی است. منظور از نگهداری کفش در کمد این است که؛ کفش‌های چرم درست و با حفظ شکل اصلی خود در کمد جای بگیرند. آن‌ها را به شکل فشرده و تنگ در کنار هم قرار ندهید؛ زیرا از فرم و حالت طبیعی و اصلی خود را از دست خواهند داد.

در زمان کفش خریدن حتماً متوجه کاغذ‌ها در آن خواهید شد؛ این کاغذ‌ها برای حفظ شکل اصلی کفش هستند. برای نگه داری از کفش چرم، حتماً آن را در یک جعبه قرار داده و بعد آن را در کمد بگذارید. کفش‌ها چرم را اگر برای مدت طولانی در کمد نگه دارید یا اصلاحا حبس کنید، سبب وارفتگی و پوسته پوسته شدن چرم کفش خواهد شد. در زمان چیدن کفش‌های چرم در کمد، آن‌ها را در بخش‌های قرار دهید تا هوای گرم، سبب نابودی آن‌ها نشود.

نحوه نگهداری کفش چرم در کمد

 

استفاده ازروش‌های خانگی جهت نگهداری از کفش چرم

در صورت در اختیار نداشتن واکس مخصوص چرم، براق‌کننده و نرم‌کننده برای تمیز کردن کفش چرم و نگهداری آن، می‌توانید از چند روش خانگی بهره ببرید. از اصلی‌ترین این روش‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش های نگهداری از کفش چرم

ترکیب آب و سرکه

در یک ظرفی محلول از ترکیب سرکه و آب آماده کرده و با یک دستمال دورانی تمام قسمت‌های کفش چرم را به آن آغشته کنید. پس از استفاده از این ترکیب، با یک پارچه تمیز و خشک کفش را از این محلول پاک کنید. سپس کفش را در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

ترکیب آب و سرکه برای نگهداری از کفش چرم

روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون را با استفاده از یک دستمال تمیز و نرم روی کفش چرم بمالید، با این روش علاوه تمیز کردن کفش چرم از هر گونه لک، روغن زیتون نقش یک براق‌کننده و نرم‌کننده را نیز بازی خواهد کرد. با استفاده از روغن زیتون برای کفش چرم شما عمر طولانی خواهد داشت.

استفاده از زیتون برای نگهداری از کفش چرم

پوست موز

پوست موز نه تنها برای نگهداری از کفش چرم بلکه در رابطه با کیف چرم نیز کاربرد بسیار دارد. پوست موز علاوه بر پاک کنندگی، عاملی برای برق انداختن کیف و کفش چرم نیز خواهد شد. قسمت سفید پوست موز را روی سطح کفش بمالید. سپس یک دستمال نخی برداشته و روی کفش بکشید. در آخر نیز کفش را در معرض هوای تازه جهت خشک شدن، قرار دهید.

پوست موز برای نگهداری از کفش چرم

روغن نارگیل

یکی از بهترین روغن برای کفش چرم، روغن نارگیل است.کمی از روغن نارگیل روی انگشتان دست خود بزنید. اکنون آن را مستقیم روی کیف یا کفش چرم خود بمالید. این روغن باعث چرب و براق شدن کیف یا کفش چربی خواهد شد.

جهت نگهداری از کفش چرم، می‌توانید از دیگر روغن‌های طبیعی چون روغن آووکادو، روغن بادام و روغن جوجوبا استفاده کنید. استفاده از این روغن باعث ایجاد یک بوی مطبوع خواهد شد. از روغن‌های طبیعی علاوه بر کیف یا کفش چرمی، روی بارانی یا دستکش چرم خود می‌توانید بهره ببرید. با مراجعه به سایت خرید اینترنی کفش زنانه قیمت مناسب انواع کیف زنانه چون کیف مجلسی چرم، کوله پشتی کوهنوردی، کیف پول ارزان در کنارکفش اسپرت دخترانه، دمپایی روفرشی زنانه، کفش پاشنه بلند مجلسی انتخاب کرده و در نهایت خرید کنید.

استغاده از نارگیل برای نگهداری از کفش چرم

 

پیشنهاد : خرید ست کیف و کفش زنانه ، ست کیف 3 تیکه زنانه و کیف کمری زنانه

جمع‌بندی

در صورت استفاده از کیف و کفش چرم، یک استایل جذاب و فوق‌العاده می‌توانید برای خود ایجاد کنید. استفاده از کفش یا کیف چرم هرگز از مد نخواهد افتاد. در نتیجه، با تهیه یک جفت کفش و کیف چرم زنانه خیال شما از بابت تیپ و استایل شما راحت خواهد بود. اما نگهداری از کفش چرم یک سری اصولی داشته و کاملاً باید بر طبق آن استاندارد‌ها عمل کرد.

در این مقاله ما بخشی از اصول نگهداری از کیف و کفش چرم را برای شما دوستان بیان کردیم. ‌امیدواریم با به کار‌گیری این اصول و دیگر نکات بیان شده، کفش‌های چرم شما همیشه سالم و تازه باقی بمانند.

 

سایر مقالات:

محبوب ترین برند کفش زنانه را بشناسیم – معرفی 10 برند برتر کفش زنانه
کفش نیم بوت زنانه جذاب – معرفی 100 مدل نیم بوت زنانه و دخترانه
10 ویژگی کفش طبی زنانه که باید قبل از خرید حتما بدانید | شانی لند

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. کفش چرم بعد مدتی قسمت جلویش چروک میشه برای جلوگیری ازش چه کاری باید انجام داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا