کفش

5 مدل کفش مناسب ورزش trx تی آر ایکس – ویژگی + مشخصات

چه کفشی برای ورزش trx مناسب است؟

افرادی که اهل ورزش هستند، در اختیار داشتن کفش مناسب ورزش trx برای آن‌ها بسیار مهم است. البته به دلیل شباهت بسیار زیاد این مدل کفش با کفش مخصوص دویدن، احتمالاً افراد در زمان خرید دچار مشکلاتی خواهند شد؛ بنابراین آگاهی و دانش لازم هنگام خرید کفش مخصوص  trx، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

البته شخص در زمان خرید این مدل کفش، ورزشکار حرفه‌ای یا مبتدی باشد؛ باید حتماً نکات مهم در زمان انتخاب کفش‌های تی آر ایکس را رعایت کند.

طی این مقاله، به بیان مطالبی در رابطه با کفش مناسب ورزش trx و مسائل مرتبط با آن پرداخته شده است. ‌امیدواریم این مطالب در زمان خرید کفش مخصوص  trx، برای شما مفید باشد.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع اسپرت زنانه

اسپرت بالنسیاگا

منظور از ورزش TRX چیست؟

بسیاری این ورزش را یک حرکت کوتاه مدت برای انجام تمرین‌های مقاومتی کل بدن، تعریف کرده‌اند. در صورت استفاده از این تمرینات این ورزش، شخص خیلی زود لاغر خواهد شد.

البته ورزش trx به دلیل مزیت لاغری که این ورزش با خود به همراه دارد در کنار وجود تجهیزات ساده و تمرینات مؤثر، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

شخص در ورزش تی آر ایکس نیاز‌مند بند‌های متصل به سقف، رکاب‌های پا، دسته، بالشتک و کفش ورزشی خواهد بود. البته شخص می‌تواند تمام این تجهیزات را با قیمت بسیار ارزان، تهیه کنند تا به تناسب اندام برسد.

البته استفاده از روش خرید اینترنتی کفش مخصوص trx و دیگر تجهیزات، مطمئناً انتخاب بهتری به لحاظ اقتصادی خواهد بود.

زیرا در این شیوه خرید، شخص بدون واسطه از فروشگاه خرید خواهد کرد. همچنین در زمان انجام تمرینات ورزش  trx، به سالن ورزشی نیاز نبوده و شخص علاقه‌مند، می‌تواند آن را در خانه خود نیز انجام دهد.

منظور از ورزش TRX چیست؟

 

 

معایب و مزیت استفاده از ورزش  trx

طبق آخرین تحقیقات انجام شده از سوی محققان و شورای ورزش آمریکا، تمرین‌های ورزش تی آر ایکس بهترین جایگزین برای ورزش‌های قدیمی هستند. البته این تمرینات مانند هر ورزش دیگر، با خود مزایا و معایبی را به همراه دارد.

اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از ورزش تی آر ایکس، عبارت هستند از:

  • امکان انجام تمرین‌های تصاعدی
  • بسیار کاربردی و البته مؤثر
  • افزایش قدرت‌مند عضلات
  • ایجاد تناسب اندام در تمام بخش‌های بدن
  • نیاز نبودن به حضور در سالن‌های ورزشی

وجود چند عیب در این ورزش، کار را برای ورزشکاران با مشکل مواجه کرده است. مهم‌ترین عیب‌های ورزش trx، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • امکان فعال‌سازی بهتر عضله‌های سه گوش و سینه، در صورت استفاده از تمرینات پایدار ورزش تی آر ایکس برای ورزشکار وجود دارد.
  • احتمال ایجاد مصدومیت با توجه به شرایط تمرینات و تکنیک‌های نامناسب در این ورزش، بسیار وجود دارد.
  • برنامه قابل قبول یا عالی برای افراد مبتدی جهت شروع این ورزش، وجود ندارد. البته افراد مبتدی در شروع کار خود در این ورزش، نیاز‌مند مربی تی آر ایکی حرفه‌ای هستند.
  • تمرین‌های مربوط به قسمت پا در ورزش تی آر ایکس، بسیار محدود است.

با وجود معایب موجود ورزش تی آر ایکس تمرینات آن مناسب برای تمام رده‌های سنی نوجوان، جوان و مسن است. همچنین انجام تمرینات آن محدود به جنسیت نبوده و مردان در کنار زنان، می‌توانند از مزیت‌های تی آر ایکس بهره‌مند شوند.

معایب و مزیت استفاده از ورزش  trx

 

 

کلیدی‌ترین نکات خرید کفش مناسب ورزش trx

بدون شک در صورت رعایت چند نکته ساده ولی مهم در زمان خرید کفش مناسب ورزش trx ، انجام این ورزش آسان‌تر خواهد بود. همچنین افراد از ایجاد مشکلاتی که سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد، در‌ امان خواهند ماند. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با نکات کفش مناسب ورزش trx ، پرداخته شده است.

کلیدی‌ترین نکات خرید کفش مناسب ورزش trx

 

 

شناخت دقیق بخش‌های متنوع کفش

در صورتی که شخص ورزشکار به دنبال کفش مناسب ورزش trx است، باید اطلاعات لازم از تمام بخش‌های این محصول کاربردی داشته باشد. یک کفش مخصوص trx مردانه یا زنانه از بخش‌های مختلفی مانند استر، حلقه، توری، زیره و فنجر پنجه تشکیل شده است.

به طور مثال زیره کفش مخصوص trx زنانه یا مردانه، بسیار شبیه کفش‌های ورزشی دو است. به عبارت دیگر زیره کفش باید در قسمت جلو نازک، در بخش پاشنه ضخیم‌تر باشد. همچنین آستر کفش مناسب ورزش trx ، به شکل جوراب خواهد بود؛ زیرا این‌گونه پوشیدن آن برای ورزشکار، راحت‌تر است.

کفی کفش با کیفیت  trx

از مهم‌ترین فاکتور‌های قابل توجه در زمان خرید کفش مناسب ورزش trx ، توجه به کفی کفش خواهد بود. بنابراین با توجه به نقش مهم کفی کفش در انجام حرکات ورزش تی آر ایکس، باید این کفی از قابلیت‌های مانند لاستیک محکم و وزن سبک برخوردار باشد تا سرعت عملکرد تمرین‌های ورزشی را با خود، به افراد هدید دهد.

البته کفی کفش ورزشی برای trx نسبت به دیگر کفش‌های ورزشی، صاف‌تر و پهن‌تر باشد؛ زیرا این‌گونه ثبات کافی به شخص ورزشکار در زمان انجام تمرین‌ها ارائه می‌دهد.

همچنین وجود شیار‌های منعطف در کفش مخصوص trx مردانه یا زنانه، بسیار مهم خواهد بود. زیرا این‌گونه شخص ورزشکار با کفش مخصوص trx زنانه یا مردانه، حس راحتی بیشتری خواهد داشت.

کفی کفش با کیفیت  trx

 

 

بررسی و شناخت پا

در حالت کلی پا افراد در سه حالت ایستاده، خمیده و خنثی قرار دارد؛ بنابراین در صورت اطلاع دقیق در مورد شناخت پا، کمک بزرگی به شخص در زمان خرید کفش مناسب ورزش trx خواهد کرد. البته راحت‌ترین راه شناخت پا، توجه به کفش‌های ورزشی قبلی است.

در صورتی که ساییدگی کفش ورزشی قبلی به سمت اطراف سینه یا داخل کف پا باشد، یعنی پا از نوع خمیده بوده و در نتیجه شخص باید به فکر، خرید کفش مناسب ورزش تی آر ایکس با قدرت مراقبت جانبی بیشتر باشد.

اما در صورتی که ساییدگی کفش ورزشی، در همه بخش‌ها باشد؛ یعنی پا‌ها او از نوع خنثی است. در نتیجه با هر نوع کفش ورزشی، راحت خواهد بود.

فاکتور تناسب در کفش با کیفیت  trx

از نکات اصلی و قابل توجه در زمان خرید کفش مناسب ورزش trx ، توجه به امر تناسب در آن است. عرض و حجم این مدل از کفش‌های ورزشی، باید دقیقاً اندازه پا شخص ورزشکار باشد. همچنین به دلیل وجود رویه محکم، حمایت لازم از پا‌ها به واسطه استفاده از آن صورت بگیرد.

از نشانه‌های تناسب در کفش مناسب ورزش trx ، محکم بودن پاشنه و پنجه پا با آن خواهد بود. بدون شک در صورت وجود این شاخصه، شخص هنگام استفاده از آن لیز نخورده و دچار درد یا ناراحتی، نخواهد شد.

راهکار‌هایی جهت آزمودن کفش‌های ورزش  trx

سال‌های بسیاری است که ورزش trx، توانسته است در بین مردم ایران جای برای خود باز کند. البته بیشتر افراد علاقه‌مند به این ورزش، هدف خود را تناسب اندام و لاغری توصیف کرده‌اند؛ بنابراین آزمودن تجهیزات ورزشی مانند کفش، قبل از شروع تمرینات لازم است.

البته تست کردن وسائل ورزشی، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های مربیان به شمار می‌رود؛ بنابراین شخص ورزشکار حرفه‌ای یا مبتدی، باید تمام تجهیزات ورزشی خود را مورد آزمایش قرار دهد تا از کیفیت و سالم بودن آن‌ها، مطمئن شود.

کفش مناسب ورزشtrx ، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این ورزش بوده و در نتیجه باید با استفاده از روش‌های مورد آزمایش قرار بگیرد. مطمئناً در صورت موفق بیرون آمدن از آزمون‌ها، سلامتی جسم و روح ورزشکار را تضمین خواهد کرد. اما اصلی‌ترین راهکار‌های آزمایش کفش مناسب ورزش trx ، شامل لیست زیر خواهد بود:

  • یکی از مهم‌ترین راهکار‌های آزمودن کفش مناسب ورزش trx ، خرید در بعدازظهر خواهد بود. زیرا این‌گونه یکی از مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب این نوع از کفش‌ها یعنی تناسب، رعایت خواهد شد.
  • چند سایز از کفش انتخابی برای انجام تمرینات ورزش تی آر ایکس را امتحان کنند تا در بین آن‌ها، مناسب‌ترین انتخاب شود.
  • در زمان خرید کفش مناسب ورزش trx ، حتماً جورابی که قصد پوشیدن آن را در تمرینات دارند؛ بپوشند.
  • افراد هنگام خرید، به سراغ کفش‌های با مواد اولیه عالی بروند. به طور مثال، کفش را مورد بررسی قرار دهند که آیا کشش لازم را هنگام انجام تمرینات ورزشی دارد یا خیر؟
  • افراد پس از انتخاب و پوشیدن کفش مناسب ورزش trx ، حتماً با آن بدوند یا بپرند. زیرا در صورت استفاده از این روش‌ها، متوجه حس راحتی با آن خواهند شد.

راهکار‌هایی جهت آزمودن کفش‌های ورزش  trx

 

 

خرید بهترین کفش trx  از شانی لند

امروزه استفاده از اینترنتی و فضای مجازی جهت خرید انواع کیف زنانه و انواع کفش زنانه، با استقبال بسیاری مواجه شده است. شما عزیزان در صورت تمایل می‌توانید برای خرید اینترنتی کفش زنانه به سایت‌ شانی لند مراجعه کنید.

در این سایت امکان انتخاب بوت دخترانه، کالج زنانه، کفش پاشنه بلند زنانه، دمپایی زنانه و صندل زنانه را دارید.همچنین در صورت علاقه می‌توانید از بین ست کیف و کفش زنانه، کفش اسپرت زنانه در کنار ست کیف زنانه خرید کنید.

تمام محصولات ارائه شده در این سایت مانند کیف دوشی زنانه، کیف مجلسی زنانه، کیف پاسپورتی زنانه و کوله پشتی کوهنوردی از بهترین مواد اولیه تولید شده‌اند.البته شما امکان انتخاب از بین انواع کیف پول چرم و کیف کمری زنانه مناسب با استایل خود را خواهید داشت.

سخن پایانی

ورزش تی آر ایکس، از جذاب‌ترین ورزش‌های بوده و افراد بسیاری در سراسر جهان، از تمرینات آن برای لاغری یا تناسب اندام استفاده خواهند کرد. البته این ورزش نیاز‌مند یک سری تجهیزات ساده‌ای مانند رکاب، دسته و کفش مناسب ورزش trx است.

در صورتی که افراد برای اولین بار، قصد استفاده از این ورزش را دارند؛ حتماً از مربی‌های حرفه‌ای و با تجربه این ورزش بهره ببرند. زیرا امکان مصدومیت به دلیل استفاده از تکنیک‌ها اشتباه در این ورزش وجود دارد که در صورت وجود مربی، میزان شکل‌گیری مصدومیت‌ها بسیار کم خواهد شد.

سخن پایانی

سایر مقالات:

10 مدل کفش مناسب فیتنس دخترانه و زنانه در سایت شانی لند
5 کفش مخصوص دویدن -کفش های اسپرت زنانه در شانی لند + عکس
10 مدل کفش پیاده روی سبک – بهترین کفش پیاده روی| شانی لند

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا