کفش

معرفی 5 مدل کفش مناسب کف پای صاف + عکس و مشخصات

ویژگی‌های کفش مناسب کف پای صاف

در صورتی که شما هم مانند تعدادی از مردم جهان با مشکل صافی کف پا مواجه هستید، احتمالاً هنگام پیدا کردن کفش مناسب کف پای صاف با مشکلاتی روبرو می‌شوید. وجود چنین مشکلی در شما یا بسیاری از مردم دنیا به دلیل یک بیومکانیک غیر طبیعی بوده و معضلات بسیاری مانند زانو درد یا کمر درد را با خود به همراه دارد.

البته امروزه پزشکان روش‌های درمانی صافی کف پا را پیدا کرده و برای درمان بیماران خود به آن‌ها ارائه می‌کنند. طی این مقاله به بیان نکاتی در رابطه با خرید کفش مناسب کف پای صاف پرداخته شده است. ‌امیدواریم این مطالب در صورت وجود چنین مشکلی در شما هنگام خرید کفش مفید باشد.

ویژگی‌های کفش مناسب کف پای صاف

 

منظور از کف پا صاف چیست؟

کف پا افراد عادی، دارای قوسی است که در برخی دیگر مانند شما، وجود ندارد. تقریباً ۳۰ درصد از مردم سراسر دنیا، با این مشکل مواجه هستند. البته صافی کف پا در برخی در هر دو پا و در بسیاری دیگر در یک پا دیده می‌شود. البته هر دو گروه در زمان خرید کفش مناسب کف پای صاف، باید چند نکته به یاد داشته باشند.

زیرا در غیر این صورت، حتماً به عوارضی دردناکی مواجه می‌شوند. البته امروزه پزشکان برای درمانی صافی کف پا در بزرگسالان یا کودکان، راهکار‌های ارائه داده‌اند. مطمئناً استفاده از این شیوه‌های درمانی صافی کف پا در کودکان و بزرگسالان، باعث کمتر شدن درد می‌شود.

در صورت استفاده از این شیوه‌های درمانی مانند تمرینات ورزشی کف پای صاف یا درمان صافی کف پا با جراحی، بخش زیادی از عوارضی که ممکن است با آن مواجه شوید را از بین می‌برید. زیرا با کمک گرفتن از روش‌ها، فرم کف پا‌های خود را به حالت عادی تبدیل می‌کنید.

محصولات فروشگاه شانی لند

انواع صندل زنانه

صندل تابستانه زنانه

صندل زنانه مدل گره ای

 

اما اصلی‌ترین عارضه‌های کف پای صاف، عبارت هستند از:

  • درد زانو
  • آرتروز از نوع زودرس
  • انحرافات محوری
  • درد کمر
  • انحراف مچ پا
  • منحرف شدن لگن
  • ضربدری شدن پا‌ها

وجود این عوارض به واسطه کف پا صاف، بسیار دردناک هستند؛ بنابراین در صورت وجود هر کدام از این عوارض صافی کف پا، حتماً به دکتر ارتوپد مراجعه کنید تا او با توجه به شرایط شما، روش‌های درمانی مؤثر ارائه دهد.

منظور از کف پا صاف چیست؟

 

عوامل ایجاد صافی کف پا

مشکل صافی کف پا به بافت‌های قسمت پایین ساق پا و استخوان‌ها، مرتبط می‌شود. البته تقریباً تعداد زیادی از کودکان، این مشکل را دارند که پس از مدت زمانی، برطرف می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که در صورت وجود این مشکل در نوزادان، نباید نگران بود؛ زیرا دردسری برای آن‌ها، به وجود نمی‌آورد.

دردسر‌های وجود این مشکل زمانی نمایان می‌شود که نوزاد بزرگ شده و در سنین کودکی یا بزرگسالی با علائم دردناک آن مواجه شود؛ بنابراین در صورتی که این مشکل در پا‌های کودکان خود دیدید، حتماً به ارتوپد مراجعه کنید تا او برای درمان صافی کف پا در کودکان شما، چاره‌ای بیندیشد.

در حالت عادی، دلایل بسیاری باعث ایجاد صافی کف پا خواهند شد که اصلی‌ترین آن‌ها عبارت هستند از: :

  • اضافه وزن بیش از حد یا چاقی
  • ژنتیک
  • پیری
  • فلج مغزی
  • آرتروز
  • دیستروفی عضلانی
  • آسیب‌دیدگی
  • بارداری در خانم‌ها

اگر به هر دلیلی، با مشکل صاف شدن کف پا مواجه شدید؛ حتماً در زمان انتخاب کفش مناسب کف پای صاف، با وسواس بسیار عمل کنید تا دچار درد‌های بیشتر در پا‌ها و کمر خود، نشوید.

عوامل ایجاد صافی کف پا

 

 

راه‌های تشخیص کف پای صاف

تشخیص کف پای صاف، در خانه امکان‌پذیر است. شما برای این کار، کافی است که پا‌های خود را روی زمین بگذارید. اگر تمام نقاط پا‌های شما، روی زمین قرار گرفت؛ شما دچار این مشکل هستید. اما در غیر این صورت خوشحال باشید که کف پا‌های شما، قوس لازم را دارد.

البته برای تشخیص این معضل، می‌توانید یک آزمایش ساده انجام دهید. در این آزمایش، ابتدا پا‌های خود را کاملاً خیس کنید. اکنون آن را روی کاغذ خشک و بزرگ، قرار دهید تا رد پا‌های شما روی کاغذ ترسیم شود. در صورتی که کف پا‌های شما، کامل روی کاغذ نقش ببندد؛ پای‌های شما با معضل، صافی کف مواجه است.

بدون تردید تشخیص پزشک ارتوپد در تشخیص این معضل، بسیار دقیق‌تر است؛ بنابراین به پزشک معتمد و معتبر مراجعه کنید تا او وجود این معضل را در پا‌های شما، تشخیص دهد. سپس او از بین درمان صافی کف پا در خانه یا با جراحی، بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.

راه‌های تشخیص کف پای صاف

 

 

نکات مهم خرید کفش مناسب کف پای صاف

در صورتی که کف پای شما صاف است، مطمئناً در انتقال وزن خود روی زمین با مشکل مواجه می‌شوید. البته وجود این مشکل باعث ایجاد درد‌های بسیاری در ناحیه کمر و زانو شده و شما باید از کفش مناسب کف پای صاف بهره ببرید تا از وجود این درد‌ها در ‌امان باشید.

البته در زمان خرید کفش مناسب کف پای صاف باید چند نکته مهم و اساسی را در ذهن داشته باشید. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب کفش‌های تنگ ممنوع است. پوشیدن کفش تنگ با وجود سالم بودن پا‌های شما، مشکلات متعددی را به همراه دارد. اکنون که کف پا‌های شما صاف است، باید سایز کفش مناسب کف پای صاف دقیقاً اندازه پا‌ها باشد.
  • شما نیز مانند بسیاری از افرادی که مشکل صافی کف پا دارند، از انتخاب کفش پاشنه بلند زنانه یا نوک تیز باید پرهیز کنید. زیرا این مدل از کفش‌ها، فشار زیادی بر پا وارد می‌کنند. همچنین احتمال اینکه مشکل صافی کف پا‌های شما با آن‌ها بیشتر شود، بسیار زیاد است.
  • توجه به وجود فضا باز در بخش میانی و جلو کفش مناسب کف پای صاف، بسیار مهم است. زیرا در صورت وجود این فضا در کفش، انگشتان امکان حرکت دارند.
  • انتخاب محصولاتی که تا اندازه‌ای پهن هستند، می‌تواند بهترین گزینه به عنوان کفش مناسب کف پای صاف به ویژه برای خانم‌ها باشد؛ بنابراین در زمان خرید کفش، این مدل محصولات را مد نظر خود قرار دهید.
  • در زمان خرید کفش مناسب کف پای صاف، حتماً جوراب‌های معمول خود را به همراه داشته باشید تا اندازه کفش، دقیقاً سایز پا‌های شما باشد.
  • قوس کف کفش، باید استاندارد باشد تا در زمان پوشیدن آن کفش، فرم پا‌های شما در حالت درست و استانداردی قرار بگیرد تا دچار عوارض صافی کف پا نشوید.
  • معمولاً صافی کف پا، در سمت راست یا چپ پا نمایان می‌شود؛ بنابراین در زمان خرید کفش مناسب کف پای صاف، شاید مجبور شوید دو سایز مختلف تهیه کنید. به همین دلیل به تفاوت در سایز پا‌ها، بسیار دقت کنید.

نکات مهم خرید کفش مناسب کف پای صاف

 

 

مدل‌های کفش مناسب کف پای صاف

در زمان انتخاب انواع کفش زنانه یا مردانه با وجود کف پای صاف، تمام سعی خود را به کار بگیرید تا پشتیبانی لازم از پا‌های شما با آن انجام شود. در ادامه به معرفی چند مدل مناسب کفش برای شما، پرداخته شده است.

مدل‌های کفش مناسب کف پای صاف

 

 

کفش‌های ارتوپدی

هنگام انتخاب کفش ارتوپدی، به دنبال محصولی باشید که حمایت لازم از پا‌ها را انجام دهد. زیرا برخی از این مدل کفش‌ها، فاقد پشتیبانی بوده و همچنین برخی دیگر، بسیار نرم هستند.

کفش اسپرت

یکی از مناسب‌ترین کفش برای شما و افرادی که دارای مشکل کف پای صاف هستند، مطمئناً کفش اسپرت زنانه راحت یا مردانه است. البته در زمان انتخاب این مدل کفش، سعی کنید که از متریال چرم طبیعی خرید کنید. همچنین کفی کفش انتخابی، قابلیت جابه‌جایی را داشته باشد تا در صورت نیاز، بتوانید کفی را بردارید.

صندل

انتخاب صندل زنانه یا مردانه، برای افرادی که دارای مشکل صافی کف پا هستند؛ گزینه مناسبی است. البته در زمان خرید این صندل‌ها، باید این نکته را در نظر بگیرید که صندل‌ها، مزیت حمایتی کفش را ندارند. در نتیجه استفاده از آن برای مدت زمان کوتاه، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد.

صندل

 

 

کفش‌های ورزشی

کف پا صاف، باعث ایجاد درد‌های در ناحیه زانو و مچ ایجاد خواهد کرد. همچنین این مشکل، احتمال رگ به رگ شده مچ‌ها بسیار زیاد می‌کند؛ بنابراین انتخاب کفش ورزشی، می‌تواند گزینه ‌ایده‌آلی برای شما باشد. زیرا کشف‌های ورزشی، منجر به صاف نگه‌داشتن مچ پا شده و همچنین وجود بالشتک‌های موجود در کفش‌های ورزشی، راه رفتن را راحت خواهند کرد.

کفش مناسب کف پای صاف را از کجا تهیه کنیم؟

در صورتی که خرید اینترنتی کفش زنانه و کیف را دوست دارید، حتماً به سایت ‌شانی لند سری بزنید. در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید انواع کیف زنانه مانند کوله پشتی کوهنوردی، کیف پاسپورتی زنانه، کیف پول چرم، کیف دستی و کیف دوشی زنانه بپردازید.

البته سایت‌ شانی لند امکان خرید کیف کمری، ست کیف زنانه، کیف مجلسی و دمپایی زنانه را نیز دارید. البته امکان خرید کفش‌های مناسب برای پا‌های کف صاف مانند صندل زنانه را نیز دارید. شما می‌توانید با خرید نیم بوت دخترانه، کفش کالج زنانه یا ست کیف و کفش زنانه اعضا خانواده خود را خوشحال کنید.

کفش مناسب کف پای صاف را از کجا تهیه کنیم؟

 

 

سخن پایانی

در صورتی که دچار معضل کف پای صاف هستید، در زمان انتخاب کفش مناسب کف پای صاف با دقت عمل کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی این نوع از کفش‌ها، حمایت لازم از مچ‌های پا است. البته بهترین مدل‌های کفش در این شرایط، کفش ورزشی یا کفش‌های اسپرت هستند.

مطمئناً انتخاب اشتباه، شما را با مشکلاتی بسیاری مانند کمر درد یا زانو درد مواجه می‌کند. اگرچه تشخیص این مشکل، با آزمایش‌های ساده‌ای امکان‌پذیر است؛ ولی بهترین راه برای تشخیص آن مراجعه به پزشک ارتوپد است. او با تشخیص درست و ارائه راه‌های درمانی مانند فیزیوتراپی صافی کف پا، سعی در کاهش درد‌های آن دارد.

 

سایت شانی لند دارای بهترین کفش های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

کفش بوت زنانه – کفش پاشنه بلند زنانه – کفش اسپرت زنانه – دمپایی زنانه – صندل زنانه – کالج دخترانه – ست کیف و کفش زنانه

وسایت شانی لند دارای بهترین کیف های زنانه میباشد، برای دیدن مدل ها کلیک کنید :

ست کیف زنانه – کیف مجلسی چرم – کوله پشتی زنانه – کیف دوشی زنانه – کیف کمری زنانه – کیف پاسپورتی زنانه – کیف دستی – کیف پول چرم

 

سایر مقالات:

5 نکته در انتخاب پوتین مخصوص پیاده روی+ مشخصات و ویژگی
آیا تشک طبی فنری خوب است ؟ معرفی 5 مدل تشک طبی فنری
15 ویژگی کفش ورزشی استاندارد- مشخصات + عکس | شانی لند

آریان توکلی

مجموعه شارینو متشکل از تیم 25 نفره (گرافیک، تولید محتوای متنی، برنامه نویسی و سئو ) با سرپرستی مهندس آریان توکلی با سابقه 10+سال در حوزه طراحی سایت .و سئو مشغول به فعالیت میباشد.لطفا از وبسایت و پیج اینستاگرام ما دیدن فرماید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا